סיכום טיול זוגי בלונדון בפורים 2022

אווירת סוף קורונה הביאה אותנו לחזור לחיים הנורמליים ולכן …
פורים, חופשת מערכת החינוך, סיבה טובה לגיחה קצרה להתרעננות
היעד שנבחר – לונדון (הפעם הקודמת שלנו כזוג בלונדון הייתה לפני 30 שנים והעיר קצת השתנתה …)

טיסות

wizz air ללוטון (המחיר לא רלוונטי כי היה לי קרדיט בחשבון אצלהם שתוקפו עמד לפוג). העיקרון בטיסות האלו תעשה רק מה שמתירים לך (תגיע בזמן לשער ההמראה, גודל הכבודה, משקל הכבודה, צ’ק אין וכד’) והכל יעבור בשלום.

מלון

מלון – לאחר “חפירה” על ה”מיקום הנכון” ללון בו נבחר מלון Thistle Piccadilly Hotel, שממוקם מצויין בין כיכר פיקדילי וככר לסטר בואך הסוהו.
הזמנה ישירה באתר המלון מקנה את המחיר הטוב ביותר יחד עם הנחה לאחר הרשמה קצרה כ”חבר”, ארוחת בוקר ואפשרות ביטול עד יום ההגעה.
באופן כללי המלון טוב, חדר דלוקס הוא מרווח דיו (24 מ”ר), ארוחת הבוקר מספקת למדי למרות שהיא זהה בכל בוקר והיא כולל בין השאר לחמים, קרואסונים, גבינות, ביצים, נקניקיות, שיינקין, ירקות אפויים, יוגורט, פירות, שתיה קרה, שתיה חמה ועוד …

תחבורה והתניידות

הסעה מ/אל שדה התעופה בלוטון (כשעה נסיעה) – אופציה אחת היא שאטל שעושה תחנות הורדה, אנחנו בחרנו בנסיעה פרטית עם הנהג קארל +447783845522 (ניתן להתכתב ולהתקשר איתו בווטסאפ) שהיו עליו לא מעט המלצות ברשת ולא התאכזבנו! בהחלט מומלץ!
אמצעי תחבורה בתוך העיר – טיוב, אוטובוס, אוטובוס ימי (סירה) כולם נכללים בהסדר התשלום היומי עם כרטיס אשראי (מה שעשה אוייסטר בעבר)

אתרים

אז מה עושים בלונדון? מסתובבים ונהנים! במיוחד כשמזג האוויר מאיר לך פנים …
ובין היתר … שיטוט רגלי באתרים המרכזיים (אישתי הרגה אותי, משכה אותי כ- 15 ק”מ בממוצע ליום, מאיפה הכושר שלה?) כמו : כיכר פיקדילי, ככר לסטר, הסוהו, ציינה טאון, לאורך רחוב אוקספורד, ככר טרפלגר, ונציה הקטנה, שוק קמדן (גם באמצע השבוע כייף מאוד ולא עמוס), הליכה לאורך תעלת ריג’נט, מתחם קובנט גארדן, ארמון בקינגהם, הייד פארק, גרין פארק, תצפית סקיי גארדן, בורו מרקט, סנט ג’יימס פארק ועוד ועוד …
שתי עצות – הראשונה – קחו אתכם נעלי הליכה נוחות! והשניה – צאו מהקופסא ומהמסלולים של “מה חייבים, תנו לרגלים לקחת אותכם לרחובות קטנים וצדדים ולא תתאכזבו

פארק סנט ג’יימס

אוכל ומסעדות

עד שלא חקרתי וקראתי לא ידעתי שלונדון מלאה במסעדות מכל המינים ומכל הסוגים באיכויות ובמחירים שונים. ממש מעצמה קולינרית.
אנחנו בחרנו לאכול בשתי מסעדות שקיבלנו עליהן המלצות:
מסעדת Goodman Mayfair – מסעדת בשרים משובחת מאוד, כל מה שאכלנו היה טעים מאוד, מחיר לזוג כ- 150£.
מסעדת Yauatcha Soho – מסעדה סינית/אסייתית מעולה (להבנתי יש לה או שבעבר היה לה כוכב מישלן) המתמחה בדים סאם ועוד, כל מה שאכלנו היה טעים מאוד מחיר לזוג כ- 200£.
לשתי המסעדות כמו גם לעוד מסעדות רבות בלונדון יש להזמין מקומות מספיק זמן מראש (יש לקחת בחשבון שחלק מהמסעדות מבקשות הפקדה של מקדמה).
שני דברים נחמדים שהיו טעימים לנו ואני יכול להמליץ:
האחד – הגלידה chin chin ice cream בקמדן טאון
והשני – עוגיות הוניל של רשת Cafe de Nata
בנוסף, יש את רשתות המזון המהיר ורשתות הקפה, אני לא מצאתי שהן וואו !

מחזמר

הצגה – קראנו לא מעט המלצות על ההצגה Juliet & המתאימה לכל המשפחה, ואכן לא התאכזבנו! הצגה מעולה ומומלצת !!! כרטיסים נרכשו באתר we are london tix (שימו לב לכרטיסים עם הכוכבית, הם בהנחה משמעותית).
כדאי ורצוי להשוות את מחירי ההצגות עם האתרים הרשמיים של התיאטראות ובאתרי און ליין אחרים
טיפ – באתר seat plan london (שניתן לרכוש דרכו גם כרטיסים) אפשר לראות את זווית הפציה בכרטיסים אותם אתם רוצים לרכוש

סים וניווט

דרכי התקשרות ואינטרנט – יש ברשותנו כרטיס גלובל סים של פלאפון שחוסך את ההתעסקות בחיפוש אחרי סים מקומי ומאפשר לך להיות מחובר מיד עם הנחיתה.
ניווט – מפות גוגל בטלפון הנייד, נוח מאוד כולל הכוונה לנסיעה בתחבורה הציבורית

קניות

לונדון מרושתת לאורכה ולרוחבה בחנויות רבות ובכל אזור יש את כל הרשתות, כך שאני לא רואה שיש צורך לתכנן דווקא את רחוב אוקספורד בשביל קניות אלא אם כן אתם חסידי פריימארק שגם לחנות זאת יש שני סניפים על האוקספורד, האחד ליד טוטנהאם קורט רואד והשני ליד מרבל ארץ’.
המחירים – לחלק מהדברים זולים יותר, לחלקם דומים ולחלקם יקרים יותר. שכל אחד יעשה את החשבון שלו מה הוא צריך ומה כדאי לקנות. לא לשכוח את מגבלת המשקל בטיסות אחרת הקניות יעלו לכם יקר !
אמצעי תשלום – רבות דובר לאחרונה על צורת התשלום החדשה הנפוצה בלונדון, מזומן או אשראי. מהחוויה שלנו כמעט כל מקום מקבל גם אשראי וגם מזומן, מעטים המקומות שלא רצו לקבל מאיתנו כסף מזומן. באופן אישי אני מעדיף להשתמש באשראי מאחר וזה נוח יותר למרות שזה מעט יקר יותר (עמלות סליקה ושערי חליפין).
שכל אחד יעשה את החשבון שלו …

קורונה (נכון לתאריך כתיבת ההמלצה 20.3.2022)

48 שעות לפני הנסיעה נדרשנו למלא טופס plf של הממלכה הבריטית. בשדה התעופה בתל אביב, בעת הצ’ק אין התבקשנו להציג את הטופס עם הבר קוד כמו גם אישור מחוסן/מחלים.
חברת wizz air מחייבת עטיית מסכה בכל זמן הטיסה.
בכניסה לבריטניה לא נשאלנו כלום לגבי הקורונה, לא ביקשו מאיתנו שום אישור ויתרה מכך, שוטרת הגבולות ציינה בפנינו שאנחנו לא חייבים לעשות מסיכות.
בהתנהלות היום יומית חלק מהאנשים ברחובות עוטים מסיכות. לבטחוננו האישי, אנחנו הקפדנו לעטות מסיכות בכל זמן שהיינו בקרבת אנשים רבים (תחבורה ציבורית, מעליות, חנויות וכד’).
ביציאה מבריטניה, דיילת הקרקע מבקשת לראות תעודת התחסנות/מחלים ישראלית ואת טופס הכניסה המקוון לישראל.
ובנחיתה בארץ, עקיצה של 80 ש”ח למחלימים טריים, חובת בדיקת pcr …

לסיכום, לונדון היא תמיד כייפית …
סעו בשלום, תהנו ככל שאתם יכולים כי חיים פעם אחת ותחזרו לשלום.
להתראות ביעד הבא




תגובות הגולשים

  • לימור מסיקה ארז – תוכל לפרט על השאטל מלוטון לעיר ועל עלות ההסעה הפרטית ?
    • Yaari Rainisch – זאת הייתה הסעה פרטית 75£ לזוג
    • לימור מסיקה ארז – ומה לגבי השאטל ? עלויות ? דרך מי ?
    • Yaari Rainisch – יש לא מעט שאטלים של נהגים … תעשי חיפוש בקבוצה/גוגל, מאחר ולא בחרתי בהם אני לא יכול להמליץ
      אנחנו העדפנו נסיעה ישירה ללא איסוף/הורדה
    • לימור מסיקה ארז –  שוב תודה . פוסט ענייני ויעיל
  • סמדר דרור – תודה, היה כיף לקרוא,נכון להיום,אין דרישות,אבל הכל יכול להשתנות
  • Ziva Menachem Amit – תודה על הפירוט. אז כן מקבלים בלונדון מזומן? העלתי לפני כמה ימים פוסט שאלה בעניין והתשובות היו נחרצות…רוב המקומות לא מעוניינים לקבל מזומן.
    • Yaari Rainisch – כתבתי, הרוב המקומות לא נתקלתי בקשיים בתשלום במזומן
      אין ספק שהשימוש באשראי (כולל בתחבורה הציבורית) נוח יותר
  • לימור סגס – סיכום מצויין יערי! חן חן, תודה על כל הטיפים הנהדרים