1. עמוד הבית
  2. »
  3. לונדון 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים בלונדון
  6. »
  7. טיפים מטיול משפחתי בלונדון ובאולפני הארי פוטר

טיפים מטיול משפחתי בלונדון ובאולפני הארי פוטר

טיפים מהטיול בלונדון

שלום לכולם,
לפני מס’ ימים חזרנו מביקור בלונדון. זו הייתה נסיעה רביעית שלי ושלישית של הילדים לעיר הקסומה הזו. הטיסה הייתה אמורה להיות בדצמבר אבל בגלל אומיקרון קטן ומעצבן נדחתה לאפריל וזכינו במזג אויר אביבי ושמשי רוב הזמן.
הלו”ז שלנו, כמו שאני מאמינה שכל הלו”זים אמורים להיות, היה אישי והתאים לנו, ולא חושבת שיתאים לאחרים – לכן לא משתפת אותו כאן.
בחרתי כן לשתף כמה טיפים, בהמשך לשני פוסטים שכתבתי בעבר – האחד על לונדון בכללי והשני על אולפני הארי פוטר.
1. טסנו באיזיג’ט, היות ואנחנו גרים בצפון, היה לנו נוח יותר לטוס אחה”צ, תכננתי על הטיסה של שלוש וחצי אבל ההפרש במחיר בינה לבין הטיסה היותר מאוחרת גרם לי לבחור בטיסה של שמונה וחצי, שיצאה ב-45 דקות איחור. נחתנו באזור אחת וקצת נתקענו בלחכות למזוודות (חלק מהמזוודות הונחו לרוחב המסלול וזה תקע את המסלול), הגענו למלון רק בסביבות שלוש…

2. נהג – נסענו בפעם השניה עם קרל המקסים. נסענו איתו כבר בעבר ומיד כשהזמנו את כרטיסי הטיסה הודעתי לו, הוא היה נהדר כרגיל, התלהב מאיך הילדים גדלו מאז שהכרנו… פשוט נשמה של בן אדם. בחזור עזר לנו להגיע לדלפק של איזיג’ט… מאוד הקל עלינו. הוא גם קנה עבורנו את הסימים של three כמובן בלי לגזור קופון לעצמו…

3. נסענו 3, אני בת 54, ושני ילדיי – בן 20, מוסיקאי וגיק של בירות ובת 14.5, ציירת בהתהוות וחובבת של “עלובי החיים”. בחרנו שוב ללון בדירה ולא במלון, היות וכל אחד מאיתנו רצה חדר משלו. לקחנו דירת סלון ושני חדרי שינה במלון דירות בשכונת ארלס קורט, לא במרכז אבל קרוב מאוד לתחנת טיוב בה עוברים שני קוים מרכזיים – פיקדילי הכחול ודיסטריקט הירוק. זו שכונה נעימה מאוד, בטוחה ויחסית נגישה למרכז העיר. המלון היה מצוין בסה”כ, הדירה מרווחת (60 מטר), 2 חסרונות –

  • הדירה הייתה בקומה 6 בעוד שהמעלית מגיעה לקומה 5, כלומר צריך לטפס קומה ברגל במדרגות בריטיות צרות ותלולות. פחות כיף.
  • דלת הכניסה למלון הדירות צרה מאוד, ברמה שאדם רחב מימדים או עגלת תינוק יתקשו לעבור. קחו בחשבון.
    יחד עם זה הדירה קרובה כאמור לתחנת טיוב, לתחנת אוטובוס, לסניפים של בוטס ומרקס אנד ספנסר פוד. חשוב.

4. ביקרנו בשלושה שווקים. בורו, קמדן ופורטובלו.

  • בורו – חובה בעיני לפודיס שבחבורה. למי שמתכוון לעשות שם קניות – המלצה חמה להגיע עם טרולי. רעיון שלי שהתגלה כהברקה, קנינו גבינות, נקניקים, דבש בטעמים שונים (דוכן מקסים בשם from field to, flower ), חומץ בלסמי, תבלינים מיוחדים, פאדג’ בטעמים ועוד. טעמנו מנות שונות… היה מצוין.
  • פורטובלו – טוענים כאן שכדאי לבוא רק בשבת. לצערי לא הסתדר לנו להגיע בשבת, לפי הכתוב באתר (אגב, יש אתר לכל דבר כאן, גם לשווקים) ראינו שגם שישי די מלא אז הגענו בשישי והיה נחמד ממש. לא ממש קנינו אבל ספגנו את האווירה.
  • קמדן – מבין השלושה הכי פחות אהוב עליי אבל גם הוא מלא אוירה. ממליצה להיכנס לסמטאות הקטנות ולחנויות המעניינות, כולל חנות מומינים שקנינו בה אבא מומין חמוד.

שוק בורו (צילום: Ruthie Izhar)

5. מסעדות – מבין המדוברות היינו בסירקולו פופולר (לא עפנו, עמוס הרבה יותר מדי עבורנו ולא ממש נהנינו), קרמה (יותר חנות עוגיות, ושוב – בנס קוקיז עדיף לדעתי), פייב גייז – נחמד, הונסט בורגר (מוצלח מאוד בעיני), והוקסמור בקובנט גרדן – עמוס גם הוא אבל מוצלח מאוד.

6. נסיעה מחוץ ללונדון – נסענו יומיים מחוץ לעיר, ביום אחד לאולפני הארי פוטר וביום אחר לחברה שלי בקיימברידג’, עיר קסומה ויפהפיה. אוירה שקטה ושונה לחלוטין מלונדון. אין לי המלצה על מדריך כי הסתובבנו איתם… מומלץ בחום.

7. הצגה – אני והבת בחרנו ללכת לראות את “עלובי החיים“. היות והבת שלי די נמוכה וחששתי שלא תראה טוב, רכשתי מראש כרטיסים, שילמתי 95 פאונד לכרטיס – יודעת שיקר אבל היינו מוגבלות במועד ובבחירת ההצגה. ההצגה, שאינה מהמדוברות כאן, רצה כבר 37 שנה בלונדון, ומוכרחה לומר שבהחלט בצדק. לא מהקלות, כל ההצגה היא בשירה אבל מרשימה מאוד
. בבחירת המקומות נעזרתי באתר seat plan. ישבנו בשורה 3 וראינו מעולה כולל את הבעות הפנים של השחקנים. שווה כל פני.

8. סיור – הבן שלי הצטרף לסיור הקולינרי של עומר לוגסי. לא ארבה במילים רק אגיד שנהנה מכל רגע. אני הייתי עם הקטנה שפחות מתחברת אבל אעשה את הסיור בהזדמנות הראשונה.

9. קניות – בזכות הקניות שלי – קצף רחצה שאני מכורה לו ומצטיידת בכל פעם שאני בלונדון ועוד מוצרי קוסמטיקה וכו, ובזכות הבירות שהבן שלי קנה – הגענו למשקל יתר די פסיכי של 16 קילו… כשהגענו לשדה והבנו זאת, הדיילת של איזיג’ט עשתה שמיניות באויר כדי שלא נשלם מה שהיינו אמורים לשלם (192 פאונד) אלא סידרה לנו ש”נקנה” מזוודה נוספת מה שעלה “רק” 48 פאונד. שאפו עליה.
חזרנו סופר עייפים אחרי כמעט שבועיים. היה מעולה כרגיל…

כיכר פיקדילי (צילום: Ruthie Izhar)




טיפים מהסיור באולפני הארי פוטר

קראתי הרבה פוסטים על ביקורים באולפנים.
לאחר הביקור השלישי שם היום, החלטתי לכתוב פוסט סיכום והמלצות.
כמה נקודות:
1. למתלבטים – זו לא חוויה זולה אבל זו חוויה מדהימה בעיני. האולפנים מושקעים ברמות מטורפות וכל כמה זמן משנים ומחדשים שם. היינו שם לראשונה ב-2015, אחר כך ב-2017 ושוב היום. רבים שאלו אותי למה להגיע שוב ושוב? ובכן, כבר בפעם השנייה שהגענו היו תוספות ושינויים, והיום האולפנים נראו אחרת לגמרי מהכניסה עד היציאה. כנראה ניצלו את תקופת הקורונה לשיפוץ… הרגיש בהתחלה כאילו הגענו בפעם הראשונה… הוסיפו דברים מסוימים והורידו אחרים…

הכניסה לסיור (צילום: Ruthie Izhar)

2. זו אחת האטרקציות הכי מבוקשות בלונדון. אם אתם רוצים לנסוע לשם, ברגע שהחלטתם מתי טסים, הזמינו כרטיסים בהקדם כי הם אוזלים מהר. ממליצה להזמין לפחות 3 חודשים מראש.

3. הכי משתלם לקנות כרטיסים באתר הרשמי. המחיר נכון לכתיבת שורות אלה כחמישים פאונד למבוגר וכארבעים לילד. ההגעה מלונדון פשוטה מאוד, נוסעים לתחנת יוסטון euston, משם לוקחים רכבת עילית לתחנת Watford junction וכשיוצאים ממנה מחכה ברציף 4 אוטובוס ממותג חינמי לאולפנים. נשמע אולי הגעה מסובכת אבל ממש פשוטה, לוקח פחות משעה מתחנת euston והמחיר כעשרה פאונד לאדם.

4. לא הצלחתם למצוא כרטיסים באתר הרשמי? יש עוד כמה אתרים שמוכרים כרטיסים, golden tours, get your guide ועוד. ברוב האתרים הללו יש אופציית ביטול חינם עד 72 שעות לפני. החיסרון הוא המחיר שהוא כפול ויותר, היתרון שהוא כולל הסעה מלונדון. מציעה להזמין מאתר כזה ולהמשיך לעקוב אחרי האתר הרשמי, וברגע שישתחררו בו מקומות – וזה קורה! להזמין ולבטל את הכרטיסים שקניתם לגיבוי.

5. חנות המתנות – מקום יקר. בייחוד אם הגעתם עם ילדים. ממליצה בחום להחליט מראש על תקציב לכל ילד – ושהילד יחליט מה מעניין אותו. חולצה, צעיף, כובע, מחזיק מפתחות, שרביט…

6. שרביטים נדירים יחסית – הבת שלי רצתה שרביט שלא היה במלאי בחנות . שאלנו את המוכר והוא הפנה אותנו לחנות בקובנט גרדן שנקראת the noble collection, שהם למעשה הספקים של השרביטים לחנות באולפנים. נסענו לשם ואכן השרביט המדובר (של טונקס) היה שם.
מצרפת תמונות, מניחה שיעשה לכם חשק לנסוע 😉

כספת בגרינגוטס (צילום: Ruthie Izhar)

רכבת הוגוורטס אקספרס (צילום: Ruthie Izhar)

לקריאת הפוסט על סיכום הטיול בלונדון בקבוצת הפייסבוק הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

לקריאת הפוסט על סיכום הביקור באולפני הארי פוטר בקבוצת הפייסבוק הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

תגובות הגולשים

  • כרמן: תודה! ראיתי שאפשר לרכוש סיור מודרך באוזניות באולפנים. האם לדעתך זה נחוץ ?
    • רותי: ממש לא אלא אם כן ממש לא מכירים כלום מהספרים והסרטים ולא מבינים אנגלית – הכל רשום שם…אחרת מיותר לחלוטין
  • סימונה: הסתכלתי באתר לתאריכים שאני מעוניינים ויש סיורים באולפנים רק בשעה 14, האם יש טעם?
    • רותי: לטעמי ממש כן. חוץ מזה ייתכן וישחררו בהמשך כרטיסים נוספים לאותו יום, וניתן להחליף דרך שירות הלקוחות שלהם, החלפה באותו יום לשעה אחרת היא חינם
  • ינינה: גם אנחנו כמוכם ביטלנו טיול עקב קורונה, וחזרנו באביב. נראה שהיה לכם טיול נהדר