התייעצות על טיול בפירנאים בסוף נובמבר

שאלה שנשאלנו במייל בספטמבר 2021 - להוספת שאלה תגובה או התייעצות

שאלה

שם: עמרי

אימייל: OmriXX@gmail.com

פנייה:
היי,
תכננתי נסיעה לספרד בסוף אוקטובר-תחילת נובמבר שעקב אילוצים צריך להזיז מאמצע נובמבר עד תחילת דצמבר (סה”כ 20 ימים).
התכנון המקורי היה לנחות בברצלונה, להשכיר רכב לפירנאים (אשמח להמלצות לטיולים יום/טיולים דו-יומיים, סה”כ 4-5 ימים בפיראנים) – אוהב לטייל, מיטיב לכת וטייל מנוסה בשבילי הארץ, אבל לא בחו”ל.
משם לחזור לברצלונה לכמה ימים, לנסוע למדריד ברכב/רכבת, לבלות שם מספר ימים ולהמשיך לליסבון ברכב משם להמריא חזרה. כאמור – זו הייתה התכנית המקורית. כמה שאלות:
1. הבנתי שפורטוגל אוסרת כניסה לישראלים, האם מספרד ניתן להיכנס? והאם ניתן להמריא מפורטוגל לישראל? או שעדיף להימנע מכך?
2. האם נובמבר באמצע החודש זה כבר מאוחר מדי לטיולים יומיים/דו-יומיים בפירנאים?
3. האם יש המלצות לדרך בין מדריד לליסבון? כולל לינה




תשובה

שלום עמרי,

קיבלתי את פנייתך לגבי ספרד.
1. מבחינת התוכנית עצמה – אנחנו לא מבינים מספיק במסלולי טיול רגליים בפירנאים, וזה יהיה חסר אחריות מצידנו לתת לך המלצות כאלו ואחרות. הדבר נכון בכל חודשי השנה, אבל בחודשי עונות המעבר והחורף הוא נכון פי כמה. מדובר על מזג אוויר בעייתי ולא צפוי, מסלולים טריקיים, והדבר הכי נכון הוא להיעזר באנשים שזה המקצוע שלהם והם חיים את השטח בכל עונות השנה וידעו להכווין אותך כמו שצריך, גם אם בתוספת תשלום.
2. מבחינת המעבר מספרד לפורטוגל – אנחנו פחות מכירים ומתעסקים עם פורטוגל, אבל ככל הידוע לנו הדבר יהיה בעייתי כל עוד יש לך דרכון ישראלי, הכניסה אסורה בעבור אזרחים ישראלים ולאו דווקא בעבור מי שמגיע מישראל. האישורים לכניסה לפורטוגל כישראלי הם חריגים בלבד, ולכן הטיסות הן טיסות קונקשיין לישראל. כל עוד המצב הנוכחי ימשיך כדאי לשקול לותר על פורטוגל לבנתיים. אך אני מוסיפה שתי הסתייגויות: האחת שההתנהלות בצל הקורונה דינאמית, יתכן ועד לתאריך הטיסה שלך הנהלים ישתנו. השניה שאנו לא מתמחים בפורטוגל ולכן ההמלצות מבוססות על היכרות עם התנהלויות במדינות אחרות ומהיכרות שטחית יחסית עם הנהלים של פורטוגל.
3. באמצע נובמבר בפירנאים כבר “חורף” של ממש (שכמובן הולך ומחריף עם ההתקדמות בשנה ועם ההעמקה לאזור וטיפוס על ההרים), לכן אפשרי לטייל באזור – ויש כמה יעדי סקי כמו אנדורה– אבל צריך להתכונן לזה טוב מראש. מאחר וזו עוד יחסית תחילת העונה יתכנו סגירות לא צפויות של כבישים, שינויים ושיבושים בתנועה ומזג אוויר לא צפוי – בטח לא חודש וחצי מראש. צריך להיות מעודכנים כמה שיותר במזג אוויר ובהשלכות שלו ולטייל בזהירות הנדרשת. אפשר לבקר באזורים הנמוכים יותר – כמו עמק בוי אבל לעלות לאזורים הגבוהים יותר כמו עמק נוריה ואיגואסטורטס יהיה בעייתי ויכול להיות אף מסוכן. ממליצה ממש לקרוא את העמוד התייעצות על מסלול בפירנאים בחודש נובמבר יש שם תכנון טיול בפירנאים סביב אמצע נובמבר ואני חושבת שיהיו שם דברים רבים שיעזרו לך. אך שוב – במידה ומדובר בטיוליים רגליים יומיים או דו יומיים אנחנו לא הכתובת ולא נדע לספק לך את המידע החשוב והנחוץ לשם כך.
4. האם הכוונה למקומות שכדאי לעצור בהם בדרך ממדריד לליסבון או כיצד לבצע את הנסיעה? והאם מדובר גם כאן על רכב שכור (שים לב שלא כל חברות ההשכרה מאפשרות לשכור רכב בספרד ולהחזיר בפורטוגל, ואילו שכן יגבו דמי החזרה גבוהים) או על נסיעה בתחבורה ציבורית?

מזרקה בעיירה קלדס דה בוי  (צילום מקורי)מזרקה בעיירה קלדס דה בוי (צילום מקורי)

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
שירי
מנהלת פניות ויעוץ אתר הכל על
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה

[wpgmza id=”15″ cat=”5″ marker=”1707″ zoom=”10″]