הגעה לשמורת אגיאסטורטס בסוף אפריל

שאלה שנשאלנו במייל בספטמבר 2021 - להוספת שאלה תגובה או התייעצות

שאלה

שם: איריס

אימייל: isXXX@013net.net

פנייה:
שלום רב,

אני מבקשת עזרה לגבי ביקור באגיאסטורטס בסוף אפריל (25.4.22). אני יודעת שהשמורה כבר פתוחה לביקור, אבל איני יודעת אם אפשר כבר להגיע לכל מקום.

אנחנו (הוריי בני ה 77-8 ואני) רוצים לשכור ג’יפ לטיול של שעתיים. עשינו את זה בספטמבר 2015 מאספוט, ואבא שלי רוצה מאד לראות את השמורה גם לפני הפשרת השלגים. האם לידיעתך כבר יהיה אפשר לעשות את זה בסוף אפריל?

ועוד שאלה: אני מאד אוהבת כנסיות רומנסקיות ולכן רוצה מאד להיכנס לשמורה מהצד של בוי. האם גם משם הנוף והאגמים עוצרי נשימה כמו שראינו בצד של אספוט? אולי אשכנע את הוריי לעשות את הסיור מבוי הפעם 🙂

תודה רבה ושנה טובה,
איריס




תשובה

שלום איריס,

קיבלתי את פנייתך לגבי הפירנאים.
מזג האוויר בפירנאים בעונות המעבר מאוד הפכפך, קשה ולא אפשרי לחזות מה בדיוק יהיה מזג האוויר בסוף אפריל הן מבחינת הדרכים והן מבחינת הפשרת השלגים. זוהי תקופה בה יש להתעדכן מידי יום אילו דרכים פתוחות ואילו סגורות, היכן אפשרי לטייל והיכן הדבר מסוכן.
מבחינת טיולי ג’יפים – אנחנו לא הכתובת לשאלות אלו, יהיה זה חסר אחריות מצידנו לייעץ לגבי טיולים ג’יפים באזור (וגם טיולים רגליים), ההמלצה שלנו היא להתייעץ עם אנשים בשטח, מה שיהיה כרוך בתשלום אבל חשוב מאוד כדי לעשות את הטיול באופן בטוח ונכון. על מנת ליעץ בנושא זה דרוש ידע קודם, ניסיון והיכרות טובה מאוד עם השטח. אנחנו מכירים את חברת קוקופלי שמתעסקת בטיולי ג’יפים וטיולים רגליים.
בכל אופן כדי לדעת שבעונה הזאת יש לקחת בחשבון שהתוכניות עשויות להשתנות בהתאם למזג האוויר ולדרכים הפתוחות.

לגבי השאלה השניה – הכניסה לשמורת האיגואסטורס מאוד יפה גם מהאזור של עמק בוי. הנופים מעט שונים ואולי פחות מרשימים מאשר הכניסה מאזור אספוט, אבל בסופו של דבר מגיעים לאותם המקומות ולאותם הנופים.
כשנכנסים מהאזור של עמק בוי עוברים את הסכר שהוא זה שסוגר את השמורה והתצפית מהסכר עוצרת נשימה. אבל מאחר ומדובר בסוף אפריל קחו בחשבון שככל הנראה יהיה קר ויהיו רוחות עזות מה שיכול להעיב על החוויה. כשנכנסים מעמק בוי אפשר להגיע עם הרכב עד הסכר ושם לראות גם את התצפית וגם את האגם שנוצר בעקבות הסכר. אזור זה גם מאוד מתוייר, בדומה לאזור כניסה מאספוט – עם לא מעט תיירות פנימית של ספרדים.

פנייה

תודה רבה!

שתהיה שנה מצוינת לכם ולתיירות בכלל.

ואני בטוחה שנתראה בהמשך הביקורים בספרד (הפעם אנחנו מאורגנים עד הקצה כי זו הדחייה השלישית שלו מספטמבר 2020)

שנה טובה וחתימה טובה,

איריס

תשובה


היי איריס,

תודה רבה!
מקווה שיותר לא תאלצו לדחות את הטיול ותהנו!

אגם סנט מוריסי בשמורת האיגוסטורטס  (צילום מקורי)אגם סנט מוריסי בשמורת האיגוסטורטס (צילום מקורי)

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
שירי
מנהלת פניות ויעוץ אתר הכל על
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה

[wpgmza id=”15″ cat=”5″ marker=”1707″ zoom=”10″]