סביליה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Seville

כמה מילים על סביליה

סביליה היא אחת מהערים היפות והמעוטרות ביותר באירופה. מיקומה האסטרטגי, בין מאלגה וקוסטה דל סול לפורטוגל, כמו גם היותה שער ל”עולם החדש” (שתי האמריקות) בתקופה המודרנית עיצבו בעיר מרשימה זו אופי ייחודי, אשר אותו ניתן להרגיש רק כשנמצאים בתוך העיר ומסובבים את המבט לכל עבר.
סביליה היא גם ערש הולדתה של אחת מתנועות המוזיקה והמחול החשובות ביותר בעולם- הרי הוא ריקוד הפלמנקו המפורסם. סגנון אמנותי זה, המשלב מקצבים צועניים, גיטרות ספרדיות והשפעות מוסלמיות הוא אחד מהסגנונות הנחשבים והתשוקתיים ביותר בעולם האמנות, ובסביליה תוכלו לראות את מקום הולדתו של אותו סגנון, בחום האנושי שנובע מסביב, ובשמחת החיים והפשטות האנדלוסית אשר מתבטאת ביתר שאת בריקוד הפלמנקו.
התייר הישראלי עוד לא גילה את סביליה בדומה לתיירים האירופאים האחרים, אך דווקא התייר הישראלי ימצא מגוון של נקודות עניין בעיר. הכנסת האורחים והחמימות האנדלוסית היא שנייה רק לזאת הישראלית, התרבות היהודית הספרדית של ימי הביניים עוד נוכחת בעיר, וניתן לראות במקומות מסוימים בעיר העתיקה (ובעיקר ברובע סנטה קרוסה) סימני מגן דוד, כמו גם כיתובים בעברית עתיקה, זכר לתרבות היהודית החזקה שהייתה באזור.

מה עושים בסביליה

סביליה היא אחת מהערים המרשימות ביותר באירופה. הרובע העתיק שלה הוא השני בגודלו באירופה (אחרי הרובע העתיק של בולוניה) והוא אוצר בתוכו מגוון עוצר נשימה של סגנונות בנייה שונים, היסטוריה עשירה, תרבות מרתקת, חיי לילה שוקקים וסגנון מוזיקה וריקוד ייחודיים. את סביליה חוצה תעלה אשר בגדה המזרחית שלה נמצא הרובע העתיק, בו תוכלו לטייל ולעבור בין בתי הקפה והחנויות הרבות הפזורות בתוכו, להתרשם מהמסמטאות הומות האדם ומופעי הרחוב השונים, או לאכול טאפאס מקומי באחד מהברים עם המקומיים. בגדה המערבית של התעלה נמצא ה”אי” Isla Magica, אשר מצדו השני נתחם על ידי נהר גוודאלכביר (Guadalquivir) הגדול. באי ישנם מספר רב של פארקים וריאות ירוקות, כמו גם פארק מים, פארק שעשועים, אצטדיון כדורגל ועוד מגוון רחב של אטרקציות אטקרטיביות מודרניות לכל המשפחה.

כדורגל בסביליה

בעיר סביליה ישנה תרבות כדורגל עשירה ומוערכת כאשר שתיים מהקבוצות הותיקות בספרד משחקות בעיר.

מועדון הכדורגל סביליה (Sevilla Fútbol Club) הוא אחד מהמועדונים הותיקים והמוערכים ביותר בספרד. על אף שבאמתחתו רק זכייה אחת בליגה הספרדית, המועדון האנדלוסי המפואר זכה שישה פעמים בליגה האירופית (הליגה השנייה בחשיבותה באירופה) ובכך היא הקבוצה עם המספר זכיות הגבוה ביותר בתואר זה באירופה. גם בליגה הספרדית הקבוצה מתברגת מדי שנה במאבקי הצמרת, ועל אף שאין לה את המשאבים להתמודד עם קבוצות העל, כגון ריאל מדריד וברצלונה, היא מספקת כדורגל איכותי ומשובח באחד מהאצטדיונים הכי ביתיים והכי חמים באירופה- אצטדיון רמון סאנצ’ס פיחואן (RAMÓN SÁNCHEZ-PIZJUÁN STADIUM).

על אף שאינו גדול כמו הקאמפ נואו בברצלונה או הברנבאו במדריד, האצטדיון, על כל 44,000 מושביו, מהווה את אחד מהמגרשים הביתיים ביותר בספרד והוא מארח מדי שבועיים משחקים במסגרת לה ליגה וליגת האלופות. בנוסף לאצטדיון פיחואן, ישנו אצטדיון גדול יותר, אשר מהווה את מגרשה הביתי של קבוצת הכדורגל ריאל בטיס. עוד אחת מקבוצות שמשחקות בדרך קבע בלה ליגה, ובשנים האחרונות גם בליגות האירופאיות, והוא מכיל כ61,000 מקומות.

אנחנו ממליצים לבדוק מראש האם ישנם משחקים באחד מהאצטדיונים בזמן ביקורכם בעיר ולרכוש כרטיסים מראש. מדובר בחוויה תרבותית ומהנה, שחושפת את תרבות הכדורגל הספרדית במלוא עוצמתה, ומחברת את הצופה למשחק ולרוח המקומית.

להזמנת כרטיסים למשחקים של סביליה ובטיס בלה ליגה ובליגות האירופאיות לחצו כאן.

פלמנקו בסביליה

כאמור, סביליה נחשבת למקור של הפלמנקו, ובהתאם לכך יש באזור שלל חוויות ואטרקציות שיחשפו אתכם לריקוד המקומי המפורסם שהפך לחלק כה אייקוני מהתרבות הספרדית. בקישור הזה תוכלו למצוא מגוון הופעות חיות של ריקודי פלמנקו, מלוות בנגינת הגיטרות המהירה שאופיינית לסגנון הזה. חלק מההופעות כוללות ארוחת ערב, טעימות טאפאס או כיבוד ושתייה. זוהי אטרקציה מרכזית באזור סביליה ולכן מומלץ להזמין מראש על מנת להבטיח את מקומכם (כולל ביטול בחינם כל שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול). עבור חובבי הריקוד המושבעים ישנה אפשרות של שיעור פלמנקו למתחילים – להזמנה ליחצו כאן.

סיורים וטיולים מודרכים בסביליה

סביליה עצמה היא עיר פסטורלית שנעים לטייל ברחביה, ויש בה הרבה מאוד אתרים ונקודות עיניין. אחת מהדרכים הטובות ביותר לחוות את האזור ולספוג את האווירה באופן מיטבי היא יציאה לטיול או סיור מודרך ברחבי העיר שיקח אתכם לגולות הכותרת הפופולאריות ביותר, כמו הארמון המלכותי אלקסאר- משכנה הרשמי של משפחת המלוכה הספרדית וקתדרלת סביליה המפורסמת. אפשרות פופולארית מאוד היא סיור מודרך בכל היעדים המפורסמים והאייקוניים של סביליה, הוא לוקח את משתתפיו לארמון אלקסאר, לקתדרלת סביליה ולמסגד חירלדה (Giralda), בליווי של מדריך בקיא שיכניס אתכם לסיפור המקומי המרתק, בלחיצה על הקישור תוכלו להבטיח את השתתפותכם. בלחיצה כאן תוכלו להתרשם ממגוון גדול של סיורים שונים שמתמקדים בכל מיני נושאים, תמצאו שם טיולי הליכה, או אופניים, אפשרות דילוג על התור באתרים מרכזיים ועוד. גם במקרה הזה כדאי להזמין מקומות מראש, שכן סיורים מודרכים הם אטרקציה פופולארית בסביליה, וישנה אופציית ביטול בחינם שמבטיחה גמישות.

קולינריה סבילית

סביליה היא עיר עם תרבות קולינרית נהדרת ושופעת טעמים, והביקור שם לא יהיה שלם מבלי להינות מהמטבח הספרדי המקומי וממאכלים מסורתיים כמו פאייה וטאפאס. מלבד הנאה מארוחות מפנקות במסעדות הרבות שבעיר, מומלץ להצטרף לסדנת בישול עם שפים מקומיים שילמדו אתכם את סודות הקולינריה הספרדית. בקישור הזה תוכלו להתרשם ממגוון סדנאות ושיעורי בישול מסוגים שונים שכוללים ביטול בחינם. חוויה פופולארית נוספת היא יציאה לערב של סיבוב בין ברי הטאפאס המקומיים, בו תוכלו להינות מהמגוון האינסופי של מנות הפתיחה הקטנות והמפנקות הספרדיות באווירה מהנה של בילוי לילי (פרטים מלאים בקישור).

שייט בנהר גוודאלכביר

סביליה שוכנת בין הגדות של ערוצי נהר גוודאלכביר, ואחת מהאטרקציות המהנות ביותר בסביבה היא יציאה לשייט במימיו. הנהר עצמו רחב ידיים ומרשים וכאשר משייטים בו מקבלים נקודת מבט חדשה ומרעננת על נופיה האורבניים המהממים של סביליה. ישנם סוגים שונים של סיורי שייט, תוכלו למצוא הפלגות יאכטה מפנקות עם אפשרויות של ארוחות, כיבוד ושתייה או טעימות טאפאס, סיורי שייט שמתמקדים בצפייה באתרים ובנקודות עיניין דרך המים, שייט קיאקים שמתאים לחובבי החתירה וספורט ימי ועוד. לצפייה בכל האופציות השונות של אטרקציות בנהר ליחצו כאן.

טיולי יום מסביליה

בסביבת סביליה יש כמה יעדים אידיאלים לטיולי יום מודרכים שבמסגרתם יוצאים לביקור ביעד סמוך על מנת להכיר את אזור סביליה ולחוות את האווירה. באופן כללי זוהי אפשרות טובה למי שנמצא בביקור בסביליה ומעוניין להקדיש יום אחד לטיול מרענן מחוץ לעיר. ישנם סוגים רבים של טיולי יום ותוכלו לבחור בהתאם לתחומי העיניין שלכם. עבור חובבי טבע ובעלי חיים מומלץ לצאת לסיור של יום שלם שיקח אתכם לפארק הלאומי דוננה (Doñana National Park) השוכן ליד חוף הים, זהו אזור עם טבע יפהפה שמהווה בית גידול לחיות נדירות כמו חתולי השונר וציפורים נודדות. הטיול לפארק דוננה הוא חוויה מאוד פופולארית, לכן סביר שהכרטיסים יאזלו ועדיף להזמין מקום מראש בלחיצה על הקישור. סוג נוסף של סיור יום מודרך לוקח את משתתפיו לעיר הרומית העתיקה איטליקה (Italica) אשר שוכנת בפאתי סביליה והיא אחד מהאתרים הארכיאולוגים המרשימים והגדולים ביותר באזור, פרטים נוספים והזמנות כאן. מלבד זאת מתקיימים טיולי יום לעיירות והכפרים הציוריים אשר שוכנים באזור סביליה, כמו טיול לגרנדה (Granada) או גיבלרטר (Gibraltar). מוזמנים לקרוא עוד על האפשרויות השונות של סיורי יום מודרכים מסביליה כאן.

7 אתרים מרכזיים בסביליה

אלקסאר

אלקסאר (Reales Alcazares) הוא ארמון המלוכה הרשמי של מלך ספרד באנדלוסיה, וכאשר הוא לא מתארח בו, פתוח הארמון למבקרים. הארמון נבנה לראשונה במאה ה13 בסגנון המודחר (שילוב סגנונות נוצרי ומוסלמי) אך במרוצת השנים נוספו לו מגוון רב של אלמנטים עיצוביים שונים ומיוחדים. בסיור בארמון ניתן להתרשם בין היתר מעיטורי גבס מרשימים, צורות גיאומטריות מרהיבות (ביניהם גם הרבה מגני דוד), פסוקים מהקוראן ומזרקות נהדרות.
שעות פתיחה:
מה29 לאוקטובר עד ה31 במרץ בכל ימות השבוע- 09:30-17:00
מה1 לאפריל עד ה28 לאוקטובר- 09:30-19:00
עלות כרטיס הכניסה- 13.5 יורו.

ארמון אלקסאר (צילום: ארמון אלקסאר, הארמון של מלך ספרד.

להזמנת כרטיסים לארמון אלקסאר כולל דילוג על התור לחצו כאן

קתדרלת סביליה

קתדרלת סביליה ( Catedral Santa Maria de la Sede) היא הקתדלרה הגבוהה והגדולה ביותר בספרד,והשלישית בגודלה בכל אירופה. היא נבנתה על חורבותיו של מסגד מוסלמי, אשר רק הצריח (המינרט) שלו שרד וסביבו נבנתה הקתדרלה. את המגדל המתנשא לגובה של כ100 מטר ניתן לראות מכל קצוות העיר, וסביבו נוספו מספר רב של פעמונים לאורך השנים. הקתדלרה עצמה מעוטרת בחלק מיצירותיהם של גדולי האמנים הספרדים כגון מוריו, ולאסקז וגויה ואף נמצא בה קברה של מגלה הארצות הנודע ביותר בהיסטוריה, כריסטופר קולומבוס. שימו לב שבחודשי הקיץ יכול להיווצר תור ארוך בכניסה לקתדרלה ולכן מומלץ לקנות כרטיסים מראש עם אפשרות דילוג על התור.
שעות הפתיחה של הקתדלרה הן:
שני עד שבת- 10:45-19:30
ראשון- 14:30-19:30
מחיר כרטיס כניסה 11 יורו (בהזמנה מראש באתר) או 12 יורו בקנייה במקום.

קתדרלת סביליה, אחת מהגדולות ביותר באירופה (צילום:Ingo Mehling, רישיון)

להזמנת כרטיסים לביקור בקתדלרת סביליה כולל דילוג על התור לחצו כאן

מגדל הזהב

מגדל הזהב (Torre del Oro) הוא מגדל שמירה עצום הנמצא על גדת הנהר גוודאלכביר שחוצה את העיר. מבנה זה שימש כבית המכס ומגדל שמירה על הנמל בו יובא כל הזהב אשר הגיע מדרום אמריקה. עובדה זו, יחד עם הלבנים הזהובות אשר מצפות את המגדל העניקו לו את שמו הנוכחי.
שעות פתיחת המגדל שני עד שישי 09:30-19:00
שבת וראשון 10:30-18:45
עלות כרטיס כניסה היא 3 יורו. לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים ניתן להיכנס לקישור זה

מגדל הזהב (צילום: )מגדל הזהב, דרכו עבר על כל הזהב שהובא מדרום אמריקה במרוצת השנים.

כיכר אספניה

כיכר אספניה (Plaza de Espana) הוא מבנה שנבנה ה1929 אך בסגנון רנסאנסי מובהק. הוא בנוי בצורת חצי עיגול לאורך 200 מטרים ומשלב עמודים ופסלים מגולפים על ידי מיטב האמנים באותה תקופה. בכיכר ישנו אגם ותעלות המקיפות אותו בהם ניתן לשוט בסירות ולהנות מיום קיץ שמשי בסביליה.

כיכר אספניה, מרכז העיר ההומה של סביליה (צילום: Francisco Colinet, רישיון)

מוזיאון סביליה לאמנות

מוזיאון סביליה לאמנות (Seville Museum of Fine Arts) אוצר בתוכו יצירות של חלק מהציירים הספרדים החשובים ביותר בהיסטוריה דוגמת זורברן ומורילו, כמו גם יצירות של ציירים פלמים מהמאה ה-15 וה-16 לספירה.
מחיר כרטיס כניסה הוא 1.5 יורו ושעות פתיחת המוזיאון הן:
שלישי עד שבת 09:00-21:00
ראשון 09:00-15:00
שני סגור
עוד פרטים ניתן להשיג בקישור זה

פטריות סביליה

פטריות סביליה (Metropol Parasol או Setas de Sevilla) הוא מבנה העץ הגדול ביותר בעולם. המבנה אשר תוכנן ע””י האדריכל הגרמני יורגן מאייר ובנייתו הסתיימה בשנת 2011 לובש צורה של פטריות מחוברות. מיקומו מעורר המחלוקת בלב העיר העתיקה של סביליה, יחד עם עיצובו המודרני המיוחד הוביל לחילוקי דעות רבים לגביו. הוא מונה כ4 קומות אשר בהם ניתן למצוא מוזיאון ארכיאולוגי מהתקופה הרומית והמורית (בקומה התחתונה), השוק העירוני (הקומה הראשונה) ואיזורים מוצלים מהן ניתן להשקיף על העיר העתיקה מלמעלה (הקומות העליונות).

הפטריות של סביליה, מבנה העץ הגדול ביותר בעולם (צילום מקורי)

לחובבי המציאות המדומה- בפטריות סביליה ישנה אפשרות לסיור מקיף בכל המבנה ובתצפית באמצעות שימוש בטכנולוגיית המציאות המדומה. תוכלו לראות את העיר כפי שהיא נראתה לפני מאות ועשרות שנים, ועד למראיה היום. כמו גם את תהליך בניית המבנה והעיצובים המרהיבים שבתוכו. להזמנת כרטיסים לסיור, כולל דילוג על התור לחצו כאן

ארמון סן תלמו

ארמון סן תלמו (Palacio de San Telmo) הוא ארמון אשר נבנה במאה ה-17 ומוקדש לסנט תלמו, אל יורדי הים והמלחים. במקום פעלה מכללה ימית ובהמשך מכללה דתית, בשנת 1992 רכשה המועצה האוטונומית של אנדלוסיה את המבנה, והוא משמש עד היום כמבנה ממשל. ניתן להיכנס לסיורים בארמון בימים חמישי שבת וראשון, בתיאום מראש ובחינם. לפרטים נוספים ניתן להיכנס לקישור זה




לינה בסביליה

בסביליה אשר שוכנת בחבל אנדלוסיה בדרום ספרד ישנם כמעל 2,000 מקומות לינה ואירוח אשר רובם המוחלט הוא דירות. מי שמעדיף להתארח במלון יוכל למצוא בעיקר מלונות 4 כוכבים כמו מלון Hotel Amadeus Sevilla ומעט מלונות בעלי דירוג של 3 ושל 5 כוכבים כגון מלון Hotel Alfonso ה13, לכן למי שרוצה להתפנק במלון 5 כוכבים מומלץ להזמין מראש בשל מיעוט מקומות אלו בעיר. למי שמתכנן להגיע לטייל בחופשה עם רכב כדאי לקחת בחשבון שאמנם יש מקומות אירוח שמציעים חניה כמו במלון Barceló Sevilla Renacimiento, אך במרכז העיר יש עומסי תנועה אשר מקשים את ההתניידות ברכב. אם אתם רוצים להתארח יותר קרוב למרכז תוכלו למצוא מקומות בשפע ליד קתדרלת סביליה המרשימה כמו במלון H10 Casa de la Plata, אך קחו חשבון שהמחירים יהיו בהתאם. לכן, אם אתם מחפשים למצוא אופציה זולה יותר מומלץ לחפש באיזורים יותר מרוחקים מהמרכז כמו המלון Ilunion Alcora Sevilla.
5 מלונות מומלצים בסביליה
Eurostars Torre Sevilla-מלון 5 כוכבים הממוקם קרוב למרכז העיר, המלון תומך בתיירות ידידותית לסביבה ונמצא בגורד השחקים הגבוה ביותר בסבילה, המלון מציע חניה ומתאים לזוגות ועד 4 אנשים.
Hotel Doña María-מלון 4 כוכבים השוכן בארמון לשעבר הממוקם במרכז העיר עם בריכת גג ונוף משגע לקתדרלת הג’ירלדה. המלון במרחק הליכה ממגון אטרציות תיירותיות ומותאם בעיקר ליחידים וזוגות.
Hotel América Sevilla-מלון 3 כוכבים הממוקם בלב הרובע העתיק של סבליה. המלון במרחק הליכה ממגוון יעדיים מרשימים כגון קתדרלת סביליה, הג’יראלדה ומחוז סנתה קרוז, המלון מתאים בעיקר לזוגות ועד ל3 נפשות.
Apartamentos Rivero 8-דירת אירוח הממוקמת במרכז העיר מאובזרת היטב ומציעה חניה, בריכה ,ושירות הסעות לשדה התעופה. הדירה מציעה מגוון אפשריות לינה מזוגות ועד משפחות של 7 נפשות.
Black Swan Hostel Sevilla-הוסטל הממוקם בלב העיר עם עלייה לגג עם נוף משגע. ההוסטל מותאם לאנשים שרוצים להוזיל את עלויות האירוח ומצוייד במטבח משותף. ההוסטל מתאים לכולם בשל החדרים המושתפים שבו (עד 10 מיטות בחדר), אך מי שרוצה יותר פרטיות יוכל לשכור חדר לבדֿ או זוגי בהתאם לצורך.
לקריאה נוספת ניתן לקרוא כאן.

השכרת רכב בסביליה

השכרת רכב בסביליה היא אפשרות קיימת ומאוד פופלארית בקרב מי שרוצה לעשות טיול רחב יותר בדרום ספרדמאחר וישנו ביקוש רב לרכבים שכורים מומלץ מאוד להזמין רכבים מראש, במיוחד אם מדובר בהשכרת רכב בשיא עונת התיירות או במידה ואתם מחפשים רכב של יותר מ-5 מקומות, ג’יפים או ואנים. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין בקישור הזה, בו תוכלו לבטל את הרכב גם לאחר ביצוע ההזמנה. למי שמעוניין להוזיל את עלות ההשכרה כדאי להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על וכך לחסוך באחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה.
אנו ממליצים לקרוא את העמוד שלנו אודות השכרת רכב בספרד.

איך מגיעים לסביליה?

כיום אין טיסות ישירות משדה התעופה נתב”ג, אך ניתן לקחת טיסה עם עצירת ביניים באחד מיעדי אירופה השונים. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה. משדה התעופה של סביליה ניתן לקחת אוטובוס ea למרכז העיר (תחנת האוטובוס Plaza de Armas) . עלות הנסיעה 4 יורו לכיוון (6 יורו לשני הכיוונים) ומשך הנסיעה הוא כ35 דקות. השירות פעיל בין השעות 05:00 בבוקר ל01:00 בלילה בתדירות משתנה. עוד פרטים ניתן להשיג בקישור זה.
ישנם גם מוניות אשר עלות הנסיעה בהם הם בין 20 ל30 יורו, ומשך הנסיעה הוא 15 דקות למרכז העיר.
ניתן גם לנחות במדריד ולקחת רכבת לסביליה. עלות הנסיעה היא כ60 יורו, והיא אורכת כשעתיים וחצי. תדירות יציאת הרכבות היא אחת לשעתיים. לנסיעות בין עירוניות, במיוחד בשיא עונת התיירות, מומלץ להזמין כרטיסים מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה, וכך להבטיח השובה יחד גם בשיא עונת התיירות, בנוסף תוכלו לערוך השוואה בין זמני הנסיעה ועלות אפשרויות ההגעה השונות.

מזג האוויר בסביליה

סביליה היא המטרופולין העירוני החם ביותר ביבשת אירופה על פי ממוצע שנתי. בחורף הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 1011 מעלות ואילו בקיץ הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 28 ל30 מעלות, כאשר תופעת גלי החום הקיצוניים הממושכים נעשית יותר ויותר תדירה בשנים האחרונות, אירועים שמעמידים את העיר על שיאים של 45 ו46 מעלות בשיא הקיץ. התקופה הגשומה היא עונת החורף, ובעיקר חודש דצמבר אך היתכנות ירידת גשמים היא סבירה מאוקטובר עד מאי. יוני יולי ואוגוסט יבשים כמעט לגמרי.
המלצתנו היא לבדוק את תחזית מזג האוויר מבעוד מועד ולהיערך בהתאם, במיוחד בקיץ, ולבטל כל סוג של פעילויות חוץ בשעות הצהריים החמות

מקור השם סביליה והמשמעות ההיסטורית של העיר

מקור השם סביליה היא גלגול רב שלבי של השם המקורי שניתן לעיר ע”י מייסדיה הפניקים (שייסדו ערים נוספות בספרד ואנדלוסיה, דוגמת קורדובה, ומאלגה) – איסבעל (מפניקית, מוקדש לאל בעל). עם כיבוש העיר ע”י הרומאים עוות השם ל”היספאליס”. לאחר הכיבוש המוסלמי, שהביא עימו פריחה ושגשוג רבים לעיר עוות השם ל”אישביליה”. בשלהי המאה ה-15, עם כיבוש ממלכת אנדלוסיה המוסלמית ע”י הנוצרים, שמה נהגה “סביליה”. לאחר ההשתלטות הנוצרית על העיר וגילוי יבשת אמריקה, סביליה נעשתה לעיר המוצא למשלחות שחצו את האוקיינוס האטלנטי במאות ה-16 וה-17 ומוסדות תרבות רבים ונחשבים עד היום החלו לקום בעיר ולעצב אותה כאחת מבירות התרבות המשפיעות ביותר בספרד.

ההיסטוריה של סביליה ודברים מיוחדים לעשות בה




המלצות "הכל על" למבקרים בסביליה

  • מומלץ לשלב את הביקור בסביליה יחד עם אתרים נוספים בחבל אנדלוסיה, דוגמת הערים קאדיס קורדובה ומאלגה, רצועת החוף המפורסמת קוסטה דל סול והמושבה הבריטית גילברטר
  • ביקור בעיר סביליה לעולם לא מושלם ללא צפייה באחד ממופעי הפלמנקו הרבים שיש לעיר להציע. מגוון רב של בתי קפה ובארים מארחים הופעות לכל אורך השבוע בשעות הערב.
  • הסביליאנים (כינוי לתושבי העיר) מכבדים מאוד את הסיאסטה שלהם, ולכן אל תהיו מופתעים אם מספר רב של חנויות יסגרו בשעות הצהריים (בין 13:00 ל17:00) ויפתחו שוב בערב
  • מומלץ לא להיכנס לאזור העיר העתיקה של סביליה עם רכב. ניתן להחנות את הרכב בחניונים הפזורים בisla magica   או סמוך לplaza de armas,תחנת האוטובוס המרכזית של העיר
  • אם תגיעו לעיר בחודש אפריל תוכלו לחוות את שניים מהפסטיבלים והאירועים שבוע התרבותיים הגדולים שיש לעיר להציע. השבוע הקדוש של סביליה (holy week of sevillia) אשר נחגג בשבוע שלפני חג הפסחא, ויריד אפריל (april fair), שנערך שבועיים לאחר מכן
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לסביליה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה או כחלק מטיול בספרד בתחבורה ציבורית), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת רכבת סיביליה סנטה ג’וסטה (seville santa justa train). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

שאלות נפוצות על סביליה

הביקור בסביליה מומלץ לכל סוגי התיירים העירוניים. גודלה העצום של העיר, כמו גם מגוון האפשרויות התרבויות, האמנותיות והבידוריות שיש לעיר להציע מבטיח כי כל סוגי התיירים ימצאו מה לעשות בעיר.

מומלץ לבקר בסביליה בעיקר בחודשי הקיץ היבשים (יוני-אוגוסט) אך יש להיערך בהתאם למזג אוויר חם, ולגלי חום קיצוניים.

מומלץ להשקיע בביקור בסביליה 3-4 ימים, ולשלב אותה יחד עם ביקור ביעדים נוספים באנדלוסיה דוגמת קורדובה, מאלגה וקוסטה דל סול.

ניתן להגיע ממדריד לסביליה באמצעות טיסה, תחבורה ציבורית או באמצעות הסעה מסודרת הכוללת כרטיס כניסה לסביליה.

כיום אין טיסות ישירות משדה התעופה נתב"ג, אך ניתן לקחת טיסה עם עצירת ביניים באחד מיעדי אירופה השונים.                                                                                                                                משדה התעופה של סביליה ניתן לקחת אוטובוס ea למרכז העיר (תחנת האוטובוס Plaza de Armas). עלות הנסיעה 4 יורו לכיוון (6 יורו לשני הכיוונים) ומשך הנסיעה הוא כ35 דקות. השירות פעיל בין השעות 05:00 בבוקר ל01:00 בלילה בתדירות משתנה. עוד פרטים ניתן להשיג בקישור זה.
להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה או לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

ישנן גם מוניות אשר עלות הנסיעה בהן היא בין 20 ל30 יורו, ומשך הנסיעה הוא 15 דקות למרכז העיר.
ניתן גם לנחות במדריד ולקחת רכבת לסביליה. עלות הנסיעה היא כ60 יורו, והיא אורכת כשעתיים וחצי. תדירות יציאת הרכבות היא אחת לשעתיים

יש אפשרויות רבות לטיסות לסביליה - דבר היכול לבלבל ואף להלחיץ. תוכלו לערוך השוואת מחירים ולהזמין את הטיסה המתאימה לכם ביותר בקישור הזה. במידה ואתם מעדיפים לרכוש כרטיסי טיסה מחברה המעניקה שירות לקוחות בעברית תוכלו להיכנס לקישור הזה.

במידה ואתם מעדיפים להימנע מתחבורה ציבורית ניתן להזמין מראש כרטיס כניסה (המאפשר דילוג על התור) עם הסעה ממדריד (לדוגמה באפשרות זו) וכך להגיע לסביליה בנוחות. אפשרות זו מועדפת בדרך כלל על ידי משפחות, או על תיירים שמחפשים נוחות מרבית.

ניתן להגיע מאנדלוסיה לסביליה באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור באנדלוסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לסביליה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מומלץ לנסוע דרך כביש A-4 אשר הינו המסלול המהיר ביותר (נסיעה בו אורכת כשעה ועשרים דקות).

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.