מאלגה, ספרד 2024 – המדריך המקיף ביותר בעברית | Malaga

עורך ראשי: אבי קומר

המדריך המקוצר למאלגה

מאלגה היא אחת מערי הנמל העתיקות בהיסטוריה האנושית, ומיום היווסדה מעולם לא חדלה להיות מרכז מסחרי ותרבותי חשוב, על אף השלטונות הרבים שהחזיקו בה לאורך השנים. בשנים האחרונות, בייחוד בעקבות רצועת החוף המפורסמת אשר מאלגה היא בירתה- קוסטה דל סול (costa del sol) ומיקומה בדיוק בתווך בין שלושת ערי אנלדוסיה החשובות גם הן- גרנדה, סביליה וקורדובה, עולם התיירות באזור בכלל ובמאלגה בפרט צמח והתפתח בצורה חסרת תקדים. העיר משלבת בין סגנונות בנייה מוסלמים ונוצריים, בין תרבות אירופאית איכותית לחום ופתיחות ים תיכונית ובין משוררים יהודים וציירים גדולים. מאלגה מתאפיינת בייחודיות ובקסם שהופך אותה לאחת מהערים המעניינות והאהובות במיוחד על התיירים האירופאים. התייר הישראלי עוד לא גילה לגמרי את מאלגה, אך כל תייר אשר ברצלונה ומדריד קנו את לבו- ימצא במאלגה רובד נוסף ועמוק יותר בתרבות הספרדית, ויוכל לחוות את החוויה האנדלוסית האותנטית ביותר שאפשר לקבל בספרד.

מבט אווירי על העיר מאלגה והנמל המפורסם שלה, יעד תיירותי מהמעלה הראשונה 

מעבר להיותה שער הכניסה של חבל אנדלוסיה המפורסם, מאלגה אוצרת בתוכה כמה מהמבנים והאתרים החשובים ביותר להיסטוריה הבין דתית העשירה של דרום ספרד, דוגמת מבצר אלקזבה וקתדרלת מלאגה, וכן מתקיימת בה סצנה תרבותית שוקקה ועשירה אשר באה לידי ביטוי במטבח הים תיכוני העשיר, במופעי הפלמנקו המפורסמים ובמשקאות מקומיים ייחודיים. המבקרים במאלגה יכולים להנות ממגוון סיורים שונים אשר נותנים טעימה (באופן מילולי) מהתרבות השוקקת בעיר דרך מגוון סיורי הטאפאס והיין בעיר, או סיורים מודרכים בנקודות המרכזיות ביותר בעיר, וסיורים היסטוריים המתחקים אחר תקופות שונות בעיר כולל התקופה המורית והנוצרית (למשל סיור זה אשר מקנה גם 5% הנחה לגולשי הכל על בהזנת קוד הקופון HAKO5). מלבד החוויה האורבנית הייחודית שניתן לקבל בעיר, מאלגה היא כאמור שער הכניסה לכל חבל אנדלוסיה, אחד מחבלי הארץ הגדולים והעשירים ביותר מבחינה תרבותית באירופה. ממאלגה ניתן לצאת לסיורי יום רבים, לגרנדה (לפרטים והזמנה), לחצי האי גילברטר (לפרטים והזמנה) ולמגוון פארקים לאומיים ושמורות טבע באנדלוסיה (דוגמת טיול יום זה לקמינו דל ריי). למגוון אפשרויות הטיולים היומיים ממאלגה לחצו כאן.

קמינו דל ריי, מפנינות הטבע הייחודיות ביותר באנדלוסיה

כיאה לאופייה התיירותי של העיר,במאלגה יש אלפי אפשרויות לינה שונות, החל ממלונות חמישה וארבעה כוכבים מפוארים כגון Gran Hotel Miramar GL ומלון Only YOU Hotel Málaga, דרך מלונות שלושה כוכבים פונקציונלים וזולים כגון Atarazanas Málaga Boutique Hotel. ועד הוסטלים ודירות להשכרה כגון TOC Hostel Malaga. המבקרים אשר מוכווונים לביקור תרבותי עירוני בעיר לרוב בוחרים ללון באזור מרכז העיר,מרחק הליכה קצר מכל האטרקציות החשובות וחיי התרבות של העיר (למידע נוסף אודות מלונות מומלצים במרכז העיר לחצו כאן), ואילו המבקרים אשר מגיעים לחופשת בטן גב מעדיפים לבחור מלונות לאורך רצועת החוף הארוכה בדרום העיר. המבקרים שמגיעים למאלגה כחלק מטיול מתגלגל בדרום ספרד לרוב יעדיפו ללון סמוך לתחנת הרכבת הראשית של העיר (במידה ומתניידים בתחבורה ציבורית) או סמוך לשדה התעופה (למידע נוסף אודות מלונות מומלצים סמוך לשדה התעופה לחצו כאן). המבקרים שמתניידים עם רכב שכור יעדיפו אפשרויות לינה הכוללות חניה (למשל אפשרויות אלו) שכן מאלגה היא עיר עם מצוקת חניה לא קטנה,במיוחד לתיירים אשר לא מכירים את העיר.

חוף הים של מאלגה, אזור הלינה המועדף על תיירים בחופשת בטן גב

כיום אין טיסות ישירות לנמל התעופה של מאלגה, אך ישנן טיסות רבות המגיעות אליה מכל יעדי אירופה, ונמל התעופה החדשני שלה נחשב לאחד מהטובים ביותר ביבשת.לכן זו לא בעיה להזמין כרטיס לטיסת קונקשן מישראל למאלגה- התדירות גבוהה והמחירים יחסית זולים אם מזמינים מספיק זמן מראש. להשוואת מחירים וטיסות קונשן שונות מנתב”ג למאלגה לחצו כאן.

כפי שהוזכר, מאלגה ידועה בעיקר כשער הכניסה לאנדלוסיה, אחד מחבלי הארץ המפורסמים והמתוירים ביותר באירופה. בשל גודלה העצום (קרוב לפי 4 משטח ישראל כולה) ופנינות הטבע הרבות בה, מרבית המבקרים אשר יוצאים לטיול מתגלגל בחבל הארץ בוחרים לעשות זאת באמצעות רכב מושכר, ובשל פופולאריות נמל התעופה של מאלגה בקרב הנכנסים לאנדלוסיה, מרבית המבקרים משכירים את רכבם בעיר ומשם יוצאים לטיול המתגלגל. בניגוד לטיסות ומלונות, בהם יש אפשרות למצוא מבצעים טובים בדקה ה-90, בכל הנוגע להשכרת רכב, ככל שההזמנה מוקדמת יותר- כך יש יותר אפשרויות ומחירים זולים יותר ולכן אנו ממליצים להשכיר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. לקריאה נוספת אודות השכרת רכב באנדלוסיה בכלל ובמאלגה בפרט בקרו בעמודים המקיפים שלנו בנושא:

מה עושים במאלגה

מלאגה נחשבת לאחת הערים היפות ביותר בספרד ובחבל אנדלוסיה. העיר מתאפיינת בשילוב מרשים בין סגנון הבנייה המוסלמי המורי, לבין הסגנונות הנוצריים מתקופת הרנסאנס והלאה. הרחוב הראשי הוא רחוב Calle Larios והוא מוקף במגוון עצום של חנויות מסחריות, כמו גם בתי קפה, ברים ומסעדות המלאים במקומיים הפוקדים אותם לכל אורך היום והלילה. בקצה הרחוב בתוך העיר העתיקה נמצאת כיכר החוקה (Plaza de la Constitucion), הכיכר המרכזית של העיר ממנה תוכלו להבחין במספר רב של רחובות וסמטאות היוצאים אל נבכי העיר העתיקה, כאשר בתוך כל רחוב וסמטה שתפנו תראו עוד ועוד חיים שוקקים ומלאים בתנועה.
לצד מרכז העיר ההיסטורית והאלגנטית, מאלגה מציעה קו חוף אשר רוב החופים בו מתהדרים בתו ‘הדגל הכחול’, תו המעיד על איכות ניקיון המים בהם, ואכן החופים בעיר הם מהנקיים והנחשבים ביותר בספרד בפרט ולאורך הים התיכון בכלל. כעיר מרכזית בחבל אנדלוסיה, מלאגה הפכה בעבור מטיילים ריבם לשער לאזור אנדלוסיה וממנה תוכלו לנסוע או לשוט לטיולי יום מסביב. ישנו מגוון רחב של פעילויות פופולאריות ומומלצות למבקרים במלאגה:

סיורים מודרכים במלאגה

אחת הדרכים הטובות להכיר את העיר היא באמצעות סיור מודרך עם מדריך מקומי. תוכלו למצוא מגוון רחב של סיורים המשתנים ביניהם באופי, במשך הסיור וביעדים המרכזיים שנכללים בסיור. העיר שטוחה ומזג האויר בה נוח ונעים, מה שמעודד תיירים רבים להנות מסיור מודרך הכולל רכיבה על אופניים, אופניים חשמליות או סגווי. אם פעילויות רכיבה הן לא כוס התה שלכם, אל דאגה, תוכלו להנות גם ממגוון של סיורי הליכה מודרכים, כמו הסיור המודרך הזה באטרקציות המרכזיות של העיר והסיור המודרך הזה באורך של כ3 שעות. בכל דרך שתבחרו, בסיורים המודרכים תלמדו על ההיסטוריה של העיר, תראו את המקומות המרכזיים בה כמו הקתדרלה, התיאטרון הרומי, אלקזבה ורצועת החוף ולהיחשף לריחות, הצבעים, המאכלים והמשקאות שיש לעיר להציע. למידע נוסף והזמנת כרטיסים בקרו בקישור הזה.

כיכר החוקה (צילום: כיכר החוקה במלאגה, מפנינות העיר

סיורי טעימות של טאפאס ויין

הכוכבים של המטבח המלאגי האנדלוסי הם היין המלאגי, שהוא יין מתוק וחזק, ומנות הטאפאס המוכרות והאהובות שכאילו נועדו לסיורי טעימות. הקולינריה במלאגה מושפעת מההיסטוריה והתרבויות שנרקמו בה, ובסיור תוכלו ללמוד על מאפייני המטבח וכמובן לטעום ולהנות מהמטבח העשיר שיש לעיר להציע. בעיר מגוון רחב של סיורים, רובם משלבים טעימות של משקאות ומנות טאפאס במספר מקומות ייחודיים אליהם ייקח אתכם המדריך. למי שמעוניין לאכול ולשתות כמקומי, מומלץ מאוד לא לוותר על סיור שכזה. סיורים עליהם אנו ממליצים הם סיור היין והטאפאס הזה באורך של כ3.5 שעות וסיור היין והטאפאס הזה באורך של כ2.5 שעות. סיור מומלץ נוסף הוא סיור יין וטאפאס הכולל מופע ריקודי פלמנקו. תוכלו להזמין כרטיסים עם אפשרות ביטול במקרה הצורך ולמצוא עוד מידע בקישור הזה

מנות טאפאס מסורתיות, מושלמות לסיור טעימותמנות טאפאס מסורתיות, מושלמות לסיור טעימות

אטרקציות ימיות

החופים במלאגה ידועים ביופי שלהם ומזמנים תיירים רבים להנות ממה שעיירת חוף יודעת להציע. אחת הפעילויות החביבות על תיירים היא הפלגה בסירת קטמרן, בין אם זה בשעות היום כמו השייט הזה או לקראת השקיעה כמו תכנית השייט הזאת. חלק מההפלגות מציעות הפלגה לאזורים בהם תוכלו להשקיף על דולפינים, אפשרות לעצירת שחייה, ובחלקן גם תתכבדו בכוס קאווה מרעננת. אפשרות נוספת היא להשכיר סירת מנוע אותה תוכלו להשיט באופן עצמאי, כשחלק מהמקומות מציעים השכרה ללא צורך ברישיון שיט, כמו פעילויות השיט הזאת. למידע נוסף על פעילויות שייט ולהזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בקרו בקישור הזה.

החופים של מלאגה, שפע של תוכניות שייט ואטרקציות ימיותהחופים של מלאגה, שפע של תוכניות שייט ואטרקציות ימיות

טיולי יום ממלאגה

למרות ואולי בזכות היותה עיר יפהפיה, עשירה ותוססת, מלאגה מהווה עבור תיירים רבים שער כניסה לאזור חבל אנדלוסיה, שהיא האזור הדרומי ביותר בספרד, השוכן לאורך רצועת הים התיכון, באזור מיצרי גיברלטר. לאזור זה היסטוריה ותרבות עשירה, שכוללת את ריקוד הפלמנקו המסורתי, מוזיקה ייחודית ומלחמות שוורים מסורתיות. חבל אנדלוסיה עשיר בשמורות טבע יפות ובאפשרויות טובות לטיולי יום. מהעיר מלאגה תוכלו לנסוע לטיולים של יום אחד למגוון של מקומות. אחד הטיולים המומלצים והאהובים ביותר על מטיילים הם הטיול לקמיניטו דל ריי (Caminito Del Ray) וטיול יום לרונדה וסטניל, ערים אנדלוסיות עתיקות בהן תוכלו לחוות את מיטב התרבות וההיסטוריה האנדלוסית, ולראות את “הגשר החדש”, שנבנה במאה ה18 ומחבר את שני הצוקים על פניהן משתרעת העיר רונדה. אפשרויות טיול נוספות הן טיול יום לעיר גרנדה, וטיול יום לחצי האי גיברלטר בו שוכן הסלע המפורסם.

7 אתרים מרכזיים במאלגה

מבצר אלקזבה

מבצר אלקזבה (Alcazaba) הוא ארמון מורי מבוצר, אשר נבנה במאה ה-11 ע”י המוסלמים ששלטו בעיר באותה תקופה. המבצר המרשים אוצר בתוכו גם מוזיאון ארכיאולוגי, פינות ישיבה נחמדות ונוף מרהיב אל עבר העיר הפרושה תחתיה והים התיכון מעבר לה. עלות כרטיס כניסה היא 3.5 יורו ושעות הפתיחה הן: בחורף (בין נובמבר למרץ) מ09:00-18:00 בקיץ (בין אפריל לאוקטובר) מ09:00-20:00 לרכישת כרטיסים בהנחה ייעודית לגולשי הכל על (בהזנת קוד הקופון HAKO5) לחצו כאן

מבצר אלקזבה (צילום: מבצר אלקזבה

מוזיאון פיקאסו

מוזיאון פיקאסו (picasso museum) הוא מוזיאון המוקדש לאחד מגדולי הציירים בכל הזמנים, ויליד העיר מאלגה- פאבלו פיקאסו. במוזיאון ישנה סקירה כללית וחשיפה לחייו של אחד מגדולי האמנים הספרדים ומבט לעבר השפעתו והתכתבות אומנותו עם העיר. שעות הפתיחה משתנות לפי חודשי השנה, וכרטיס לכל התערוכות במוזיאון יעלה כ-12 יורו. ניתן גם לקנות כרטיסים לחלק מהתערוכות במחירים מוזלים.  לרכישת כרטיסים בהנחה ייעודית לגולשי הכל על (בהזנת קוד הקופון HAKO5) לחצו כאןשימו לב כי בחודשי הקיץ העמוסים ובעונות התיירות עלול להצטבר תור לא נעים ומתיש בכניסה למוזיאון, לכן מומלץ להזמין מראש כרטיס אשר כולל דילוג על התור. כרטיס זה (אשר כולל גם מדריך אודיו) ניתן לקנות כאן, וגם עליו ניתן לקבל הנחה ייעודית לגולשי הכל על בהזנת קוד הקופון HAKO5.

תור מחוץ למוזיאון פיקאסו, עלול להיות לא נעים בחודשי הקיץ ולכן מומלץ להזמין מראש כרטיס דילוג על התור

קתדרלת מאלגה

קתדרלת מאלגה (malaga cathedral) היא המבנה הנוצרי המרשים והגדול ביותר בעיר. בנויה בסגנון הבארוק ומתהדר בחלונות זכוכים מסוגננים במיוחד, הקתדלרה היא אחד מפלאי האדריכלות הנוצרית באנדלוסיה. עלות כרטיס כניסה היא 8 יורו ושעות הפתיחה הן: משני עד שישי- 10:00-20:00 שבת – 10:00-18:00 ראשון- 14:00 -18:00לרכישת כרטיסים בהנחה ייעודית לגולשי הכל על (בהזנת קוד הקופון HAKO5) לחצו כאן

קתדרלת מאלגה,מפלאי האדריכלות הנוצרית באנדלוסיה

מצודת גי’ברלפארו

מצודת גי’ברלפארו (Castillo de Gibralfaro) היא מצודת צבאית שנבנתה במאה -14 ומחוברת למצודת אלקזבה. גם היא נשתמרה היטב ובתוכה ישנו מוזיאון כלי נשק המציג את המדים המסורתיים ואת כלי הנשק ששימשו את המוסלמים והנוצרים באותה תקופה. בדומה לאלקזבה, גם המצודה יושבת על אותה גבעה נישאת מעל העיר וניתן להשקיף ממנה לנוף מרהיב במיוחד.שעות הפתיחה זהות לאלו של מבצר אלקזבה. ניתן לקנות כרטיס כניסה משולב לשתי המצודות (בתוספת דילוג על התור וביטול חינם) כאן.

הנוף המרהיב שנשקף ממצודת ג’יברלפארו, העיר מאלגה כולה והים התיכון

המוזיאון האתנוגרפי של מלאגה

המוזיאון האתנוגרפי של מלאגה (Museo de Artes y Costumbres Populares) הוא מוזיאון המציע הצצה לחייהם של התושבים האנדלוסים בין המאה ה-18 למאה ה-20. ישנו מבחר רב של מלאכות מסורתיות, כמו גם כלי דיג ואפייה מסורתיים, לצד דוגמאות של הלבוש המסורתי. עלות כרטיס כניסה היא 4 יורו ושעות הפתיחה הן: שני עד שישי- 10:00-17:00 שבת – 10:00-15:00 ראשון סגור.

מוזיאון מאלגה

מוזיאון מאלגה (malaga museum) הוא מוזיאון המשכן בתוכו מספר רב של תצוגות אמנות מתחלפות, בתוך מבנה יפהפה אשר נבנה בשלהי במאה ה-18 בלב המרכז ההיסטורי של העיר. כרטיס כניסה למוזיאון הוא 1.5 יורו ושעות הפתיחה הן: שלישי עד שבת- 09:00-21:00 ימי ראשון וימי חג 09:00-15:00 שני סגור.

נמל מאלגה

נמל מאלגה (malaga port) עבר הסבה בשנים האחרונות וכבר אינו משמש לסירות דייגים ותעבורה. בדומה לנמל יפו בתל אביב המתחם הפך למתחם בילוי שוקק חיים, המציע מגוון רב של מסעדות, בתי קפה, גלידריות , כמו גם יציאה לשיט תענוגות בים התיכון.




לינה במאלגה

במאלגה ישנם מעל ל3,500 אפשרויות לינה שונות המפוזרות בכל רחבי העיר ורצועת החוף הארוכה שלה. אך המוקדים העיקריים בהם נמצאים הריכוז הגבוה ביותר של מלונות הינם באזור העיר העתיקה, ובייחוד סמוך לכיכר החוקה (Plaza de la Constitución)ו באזור תחנת הרכבת המרכזית של העיר – Málaga-Centro-Alameda.

אזור העיר העתיקה במאלגה, ממקומות הלינה המומלצים בעיר (צילום מקור)

חמישה מלונות מומלצים במאלגה

Vincci Selección Posada del Patio– מלון חמישה כוכבים הממוקם בקצה העיר העתיקה, מרחק הליכה קצר מהאתרים החשובים בעיר. המלון מציע גם חניה פרטית באתר (בתוספת תשלום של 25 יורו ליום חניה) ומתאים במיוחד לזוגות המחפשים חופשה רומנטית ומפנקת בלב העיר מאלגה
Molina Lario– מלון ארבעה כוכבים בעיר העתיקה של מאלגה. מתאים גם למשפחות עם עד שלושה ילדים ומציע חופשה ברמה גבוהה סמוך לכל האתרים החשובים בעיר.
Casual del Mar Málaga– מלון שלושה כוכבים בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית של העיר. מתאים למשפחות עם עד שלוש ילדים המחפשים לינה זולה ופנוקציונאלית סמוך למרכז העיר ולתחנת הרכבת.
Hotel Solymar– מלון שני כוכבים הנמצא סמוך לחוף הים המפורסם של מאלגה- סן אנדרס. מתאים בעיקר למטיילים שבאים על מנת להנות מחופיה הצלולים של העיר, ורוצים להימלט מהשאון ההמוני באזור העיר העתיקה
TOC Hostel Malaga– הוסטל הממוקם בלב העיר העתיקה של מאלגה. מתאים גם למשפחות גדולות (עד שישה ילדים) וגם למטיילים עם תקציב נמוך, ומציע קרבה לכל האתרים החשובים בעיר העתיקה.
לקריאה נוספת ולהזמנת לינה במלאגה בקרו בעמוד שלנו בנושא בקישור הזה.

השכרת רכב במאלגה

אם אתם מתכננים לבקר רק במאלגה במהלך החופשה, אל תחשבו על השכרת רכב! התניידות עם רכב בתוך העיר היא חוויה לא נוחה ומסורבלת, והודות למערך התחבורה הציבורית המצוין בעיר, אין שום סיבה להשתמש ברכב פרטי. אם אתם מגיעים למאלגה כחלק מטיול מתגלגל באנדלוסיה, או יוצאים ממנה לטיול באנדלוסיה, אז השכרת רכב היא פיתרון מומלץ למיקסום חווית הטיול באנדלוסיה. גודלה העצום (קרוב לפי 4 משטח ישראל כולה) ופנינות הטבע הרבות בה מחייבות בהשכרת רכב צמוד, שכן בין הערים המרכזיות (סביליה, קורדובה, גרנדה, מאלגה) ניתן בקלות להתנייד באמצעות תחבורה ציבורית אך  לאיזורי הטבע הקסומים שלה- מוכרחים רכב צמוד. בניגוד לטיסות ומלונות, בהם יש אפשרות למצוא מבצעים טובים בדקה ה-90, בכל הנוגע להשכרת רכב, ככל שההזמנה מוקדמת יותר- כך יש יותר אפשרויות ומחירים זולים יותר ולכן אנו ממליצים להשכיר רכב כמה שיותר זמן מראש, דרך אתרים בהם יש אפשרות ביטול (למשל דרך אתר זה בו ישנה אפשרות לביטול חינם). אופציה נוספת היא השכרת רכב עם הנחה ייעודית של כ10% לגולשי הכל על בלבד, דרך קישור זה. לקריאה נוספת אודות השכרת רכב באנדלוסיה בכלל ובמאלגה בפרט בקרו בעמודים המקיפים שלנו בנושא:

איך מגיעים למאלגה?

מנמל התעופה בן גוריון ניתן לקחת טיסה עם עצירת ביניים באחת מערי אירופה. שדה התעופה של מאלגה הוא מרכזי וגדול מאוד ותדירות הטיסות בו ליעדי אירופה האחרים היא תכופה מאוד, לעתים אף ניתן למצוא טיסות עונתיות של סן דור (חברת הבת של אל על) מתל אביב.
יש כמה דרכים בהן ניתן להגיע משדה התעופה הבינלאומי מלאגה למלאגה. האפשרות המומלצת למי שמחפש את הדרך הזולה ביותר היא תחבורה ציבורית, משדה התעופה של מאלגה ניתן להגיע למרכז העיר ברכבת C1 אשר תדירותה היא אחת ל-20 דקות ומשך נסיעתה למרכז העיר הוא 10 דקות. למי שמעדיף נוחות מקסימלית מומלץ להזמין מונית שתמתין לכם בשדה התעופה ותיקח אתכם ישירות למקום הלינה שלכם (להזמנת מונית לחצו כאן). למי שמחפש נוחות אך במחיר נמוך יותר מאשר מונית נמליץ להגיע באמצעות הסעה משותפת (להזמנת הסעה לחצו כאן).
עוד מידע על השדה ודרכי ההגעה ממנו תוכלו לקרוא בעמוד שדה התעופה הבינלאומי מלאגה.
ניתן גם לחלופין לנחות בשדה התעופה של מדריד ולקחת רכבת מהירה אשר אורכת כ-3 שעות נסיעה. עלות הכרטיס נעה בין 45-60 יורו ומומלץ להזמין מראש. תוכלו להזמין טיסות וחבילות בקישור הזה.
ניתן כמובן גם להגיע למלאגה מערים אחרות בספרד בתחבורה ציבורית (כאן תוכלו להשוות בין האפשרויות השונות ולהזמין כרטיסים מראש) או באמצעות רכב שכור. תוכלו לקרוא עוד בנושא בעמוד השכרת רכב במלאגה ובעמוד השכרת רכב בספרד.

מזג האוויר במאלגה

האקלים במאלגה הוא ים תיכוני, ומתאפיין בחורפים יחסית נוחים, אך מעוננים וגשומים, ובקייצים חמים ולחים, יחד עם גלי חום קיצוניים (בעיקר באביב). הטמפרטורות הממוצעות בחודשי החורף הם בין 10-11 מעלות ואילו בקיץ הטמפרטורה הממוצעת היא 27-28 מעלות, אך בשנים האחרונות חוותה העיר מספר גלי חום קיצוניים, בהם הטמפרטורות הגיעו מעל ל-40 מעלות. עונות המעבר והחורף הן גשומות (ובעיקר נובמבר דצמבר), ואילו הקיץ יבש כמעט לגמרי. אפשר לאמר באופן כללי, כי מזג האוויר די דומה לזה של תל אביב. אך לפני ההגעה לעיר מומלץ מאוד לבדוק תחזית ולהיערך בהתאם. מעל 35 מעלות, בשילוב עם אחוזי הלחות הגבוהים בעיר לא מומלץ להיות יותר מדי בחוץ בשעות החמות, ולכן באמצע הצהריים בקיץ במקום להסתובב ברחובות מתחת לשמש החמה, כדאי לתכנן את הטיול כך שתהיו במקום מקורה, לדוגמה מוזיאון בשעות אלו.

מקור השם מאלגה והמשמעות ההיסטורית של העיר

מאלגה היא מהערים העתיקות והחשובות ביותר בהיסטוריה הספרדית והים תיכונית. העיר, אשר נוסדה ע”י הפניקים במאה ה-12 לפנה”ס ונקראה ‘מלחה’ (מלשון מלח) בשפה הפניקית, כי שם היו ממליחים את הדגים. לאורך השנים, עם עלייתן של אימפריות קרתגו ואימפריית רומא, שמרה העיר על מעמדה המיוחד ועל כוחה כנמל משמעותי לחופו של הים התיכון. לאחר התפוררות האימפריה הרומית נכבשה העיר ע”י הויזיגותים ומאתיים שנה מאוחר יותר ע”י המוסלמים. השלטון המוסלמי בעיר הוביל לשגשוג ופריחה תרבותית ומסחרית עד אשר נכבשה העיר ע”י הכוחות הנוצריים בשלהי המאה ה-15 ובמאות השנים לאחר מכן המשיכה להיות עיר נמל משמעותית. למעשה, מיום היווסדה של העיר עד ימינו נמלה היה אחד ממרכזי הסחר המשמעותיים והמרכזיים בחצי האי האיברי.

עשרת המיוחדים במאלגה,ספרד




המלצות "הכל על" למבקרים במאלגה

  • מומלץ לשלב את הביקור במאלגה ביחד עם ביקור בכל מחוז אנדלוסיה, בערים סביליה, קורדובה וגרנאדה הסמוכות, בעיירות החוף מרבלה וטורסמולינוס ובחוף הים המפורסם קוסטה דל סול היפהפה.
  • לא מומלץ להכנס עם רכב לאזור העיר העתיקה ומרכז העיר. ניתן להשאיר את הרכב בחניון סמוך לתחנת הרכבת מריה זמברנו (María Zambrano) או בחניונים נוספים בשולי העיר.
  • ישנם מספר חופים מומלצים לרחצה בעיר מאלגה, ביניהם Playas de Huelin-San Andrés La Caleta ו-Malagueta.
  • מאלגה היא גם עיר הולדתו של אחד מהמשוררים וההוגים היהודים המפורסמים ביותר בעולם- רבי שלמה אבן גבירול. בעיר תוכלו למצוא את פסלו בלב העיר העתיקה, כמו גם את ביתו, אשר היום משמש מוזיאון קטן ומרכז מבקרים אשר מציגים את הגותיו ופועלו של הרבי.
  • בימי ראשון הכניסה למרבית המוזיאונים, הגלריות והמבצרים בעיר הם חינם.
  • חשוב לזכור את המנהג הספרדי החשוב ביותר,הרי היא הסיאסטה המפורסמת. רבים מהחנויות נסגרות בשעות הצהריים ונפתחות מחדש לקראת הערב, לכן מומלץ לבדוק שעות פתיחה של חנויות אותם רוצים לפקוד, ולקחת בחשבון שרבות מהן עלולות להיות סגורות בין 13:00 ל17:00.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים למאלגה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה או כחלק מטיול בספרד בתחבורה ציבורית), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנה מרכזית אלמדה (Malaga centro alameda station). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

שאלות נפוצות על מאלגה

הביקור במאלגה מומלץ בעיקר לאוהבי האמנות והתרבות שימצאו מגוון רב של מוזיאונים גדולים, לצד גלריות קטנות ומקומיות וגם לאוהבי אדריכלות שימצאו מבחר של אתרים ונקודות עניין בעיר. מאלגה כמובן מתאימה גם לחובבי החופים ולמי שמעוניין להנות מהשמש ומים נקי.

מומלץ לבקר במאלגה בעיקר בחודשי הקיץ היבשים (יוני-אוגוסט) אך יש להיערך בהתאם למזג אוויר חם.

מומלץ להשקיע בביקור במאלגה 3-4 ימים אשר מאפשרים לחוות את מלוא האפשרויות שיש לעיר להציע.

ניתן להגיע מאנדלוסיה למאלגה באמצעות רכב שכור.

ניתן להזמין רכב שכור באנדלוסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה למאלגה, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. מומלץ לנסוע דרך A-45 אשר הינו המסלול המהיר ביותר ונסיעה בו אורכת כשעה וחצי.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: