אלש – Elche

עיר הדקלים של ספרד

מידע כללי

אלש (Elche) היא עיר הממוקמת צפון מזרחית  למורסיהספרד. היא בין הערים הצפופות ביותר בספרד (מקום שלישי אחרי ולנסיה ואליקנטה).

לעיר היסטוריה עשירה והיא נכבשה פעמים רבות על ידי עמים רבים ושונים.
כיום כלכלת העיר מתבססת בעיקר על ייצור נעליים, ויש גם כמה תוצרות חקלאיות משמעותיות כמו תמרים, זיתים, דגנים ורימונים. כמו כן, התיירות בעיר מהווה חלק משמעותי מהכלכלה שלה.

חורש הדקלים של אלש (Palmeral de Elche), אתר מורשת עולם (צילום: José Carlos Díezרישיון)




מה רואים?

אלש היא עיר מודרנית ויפה. בין האתרים המיוחדים בה אפשר למצוא חורש דקלים אשר הפך לאתר מורשת עולם של אונסק”ו – חורש הדקלים של אלש (Palmeral de Elche) בו ישנם כ-11,000 עצי תמר, חלקם בני כ-300 שנה. בעיר ישנה גם טירה מפורסמת – טירת אלטמירה (Alcázar de la Señoría) אשר נבנתה במאה ה-12 וה-13 לספירה (למידע נוסף על ספרד בתקופת המוסלמים). אפשר למצוא גם מרחצאות רומיות (למידע נוסף על ספרד בימי הרומאים) אשר כיום משמשות כמרחצאות טורקיות, וגם כנסיה מרשימה ומספר מוזיאונים.

באלש לא מעט אופציות בילוי עם ילדים, מה שהופך אותה ליעד מתאים למשפחות. באלש מוזיאון פלנאונתולוגי ובו זוחלים ופסלים של דינוזאורים, גן חיות, פארק חיות מים, רכבת תיירים, החלקה על הקרח, קיר טיפוס, פארק שעשועים, פארק מים ועוד. למידע נוסף על ולנסיה עם ילדים.

בין אלש לסנטה פולה נמצא גן החיות הנקרא Río Safari Elche. בגן יותר מ-100 מינים שונים של חיות, בין היתר משפחת אריה לבן, ג׳ירפות, שימפנזות, אורנג אוטנג, טיגריסים, ועוד החיים בסביבה ייחודית בה כ-4,500 עצי דקל. לאתר האינטרט של הגן.

קצת מהמראות שאפשר למצוא בעיר אלש

פסטיבלים באלש

בעיר מתקיים פסטיבל ייחודי- פסטיבל אלש (או ה-Mysteri Play) המוכרז על ידי אונסקו כיצירת מופת אורלית ומורשת עולם, ומתקיים ב-15 באוגוסט.

בחודש אוגוסט מתקיים באלש פסטיבל נוסף- פסטיבל המורים והנוצרים המציין את כיבוש העיר אלש על ידי חילות המלך חיימה הראשון, מלך אראגון, מידי המוסלמים המורים (זהו אותו מלך שכבש גם את ולנסיה מידי המורים, למידע נוסף על ספרד בתקופת המוסלמים).

בחודש דצמבר נחגגת ״הגעת הבתולה״ עם הגעתה של דמות של הבתולה מרי בתוך תיבה מהים.

בחודש מרץ או אפריל (התאריך משתנה משנה לשנה לפי חג הפסחא) מתקיים פסטיבל ביום ראשון של הדקלים, היום בו ישו הגיע לירושלים, ונחגג עם ענפי דקל, תמרים ומצעדים. גם ביום ראשון של חג הפסחא מתקיים מצעד ובו מפוזרים ניירות צבעוניים הנקראים הלוליה על דמות של ישו.

לינה באלש

ישנן מספר אפשרויות לינה באזור אלש ממלונות ועד דירות מרווחות. אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Huerto del Cura תהיה בחירה מומלצת. או את מלון Ibis Elche הנותן תמורה טובה למחיר. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Finca Santa Barbara . בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.

שאלות ותשובות נפוצות על אלש

מומלץ להקדיש לביקור באלש 6 שעות.

ניתן להגיע מולנסיה לאלש באמצעות רכב שכור או תחבורה ציבורית.

ניתן להזמין רכב שכור בולנסיה בלינק זה או בלינק זה. מומלץ למי שמתכנן לשכור רכב לא רק להגעה לאלש, אלא לטיול ארוך או רחב יותר באזור. כביש E-15 היוצא ממורסיה לכיוון צפון-מזרח עובר ליד אלש. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.

בנוסף, ניתן להגיע באמצעות תחבורה ציבורית, להשוואת מחירים לנסיעה בתחבורה ציבורית אפשר להיכנס לאתר זה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה, לאתר זה שמשווה בין מחירי אוטובוסים.

בין המלונות המומלצים באזור אלש ניתן למנות את מלון Hotel Elche Centro , affiliated by Melia, מלון Hotel Boutique Hort de Nal ומלון centro / internet / parking / aire acondicionado. אלש היא מבין הערים הצפופות ביותר בספרד, אך למרות זאת מספר אפשרויות האירוח לא פרופורציונלי ביחס לכך שזו עיר צפופה.
למלונות נוספים באלש לחצו כאן.




המלצות "הכל על"

  • באלש לא מעט אופציות בילוי עם ילדים, מה שהופך אותה ליעד מתאים למשפחות. תוכלו לראות את רשימת האטרקציות המתאימות לילדים ומשפחות באלש תחת מה רואים. למידע נוסף על ולנסיה עם ילדים.
  • חוף הים כבר לא רחוק מהעיר, אם באתם לביקור בעונה הנכונה – תנו קפיצה לעיר סנטה פולה, הנמצאת על החוף.
  • לצורך התכנון הגאוגרפי של טיולכם תוכלו להתחשב בכך שאלש באזור של רצועת החוף של קוסטה בלנקה. עיר החוף הקרובה אליה ביותר היא סנטה פולה. דרומית לאלש נמצאת טורבייחה וצפונית אליה נמצאות (מדרום לצפון): בנידורםאלטאהקלפה (ובה סלע הענק פניאל ד’איפאץ’), מוריירה ופארק הטבע מונטגו. במידה ומאסתם בחופים תוכלו לסוע לכיוון ההרים לגואדלסט וממערבה אליה אלקוי ושמורת הטבע פונט רוחה.
  • לכיוון דרום, אלש גם קרובה יחסית למורסיה והיעדים התיירותיים הקרובים הם מאר מנור וקרטחנה.
  • רמת הפשיעה בקוסטה בלנקה גבוהה יותר בהשוואה לשאר ספרד (שמבחינת הישראלי המצוי- רמת הכייסות והגניבות בה גדולה יותר מבארץ). לא מדובר במקרים אלימים כמו שוד או שימוש בנשק אלא בפשיעה כגון כייסות וגניבות. בחלק מהערים בקוסטה בלנקה כגון קלפה ובנידורם יש להתנהג במשנה זהירות כלפי חפציכם האישיים בעלי הערך- ארנקים דרכונים וכ׳ו, ולהזהר מכייסות.
  • לעיר אלש קבוצת כדורגל המדורגת בין הליגות העליונות של ספרד, וזו אופציה להינות ממשחק כדרגל בליגה הספרדית. למידע נוסף על כרטיסים לליגה הספרדית.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

מידע שימושי על אלש