אלקוי ושמורת פונט רוחה – Alcoy & font roja

שמורת טבע וחורש ים תיכוני

מידע כללי

אלקוי (Alcoy) היא עיר עתיקה הממוקמת במחוז אליקנטה בספרד. העיר יושבת על שלושה נהרות, בניהם נהר הסרפיס. במקום ישנם מספר שרידים ארכיאולוגים כולל ציורי מערה מלפני כ-8000 שנה, בה התישבו ניאדרתלים ושרידים מימי המוסלמים.

שמורת הטבע פונט רוחה (Font Roja) היא שמורה לאומית ספרדית, הממוקמת דרום מערבית לעיר אלקוי ובה חורש ים תיכוני. בהיותו חורש ים תיכוני צורת הקרקע, האקלים והצמחיה דומים לאלו שניתן למצוא בארץ בגליל, בכרמל ובהרי יהודה.

השמורה מצטיינת בנופים מרהיבים ובחורש ים תיכוני שמור ביותר. במקום ניתן למצוא גם מקדש ומספר מבנים היסטוריים. אנשים מגיעים למקום בעיקר כדי לטייל ברגל ולהינות מהמראות, ברוב המקרים תיירם בוחרים להגיע לאזור עם רכב שכור מולנסיה.

סוג העצים והסלעים שניתן למצוא בשמורה (צילום: Alejandro Rodríguezרישיון)




לינה באלקוי

ישנן מעט אפשרויות לינה באלקוי, אך למרות זאת ניתן למצוא מקומות לינה בכמה רמות שיתאימו לתיירים שונים. למחפשים מלון יוקרתי ביחס לאזור אנו ממליצים על Hotel Sercotel Ciutat D’Alcoi, למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Savoy. במידה ואתם מעדיפים דירה על פני מלון אנו ממליצים על Casa Severina. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים באלקוי להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.




המלצות "הכל על"

  • מאכל מקומי מומלץ באלקוי הוא הפלאדיאס (peladillas) – סוג של ממתק העשוי משקד המצופה סוכר.
  • מומלץ להערך בהתאם למזג האוויר לטיול אידיאלי- בכללי ניתן לאמר שמזג האוויר הינו ים תיכוני, ודומה בקיץ בגסות למזג האוויר בחורשים בארץ (למידע נוסף ראו מזג האוויר בולנסיה).
  • שמורת הטבע פונט רוחה משנה את פניה לחלוטין לפי עונות השונה. למרות שרוב התיירים מגיעים אליה בקיץ, בחורף היא כוללת גם הרים מושלגים ויפים מאוד, ומומלץ לבקר בשמורה לא רק בקיץ אלא גם בסתיו כיוון שהחלפת העלים של השמורה נחשבת לאחת היפות בספרד.
  • גם בעיר אלקוי אפשר למצוא מבנים היסטוריים מעניינים וכדאי לעבור גם בהם, אם מבנים היסטוריים קורצים לכם.
  • יש לקחת בחשבון שלא כל מדריכי הטיולים כוללים את אלקוי ברצועת קוסטה בלאנקה.
  • לצורך התכנון הגיאוגרפי של טיולכם תוכלו להתחשב במידע הבא: העיירה התיירותית הסמוכה לאלקוי היא גואדלסט– גם היא בהרים, לכיוון מזרח. מזרחה יותר תוכלו למצוא את כל העיירות על רצועת החופים של קוסטה בלנקה (מדרום לצפון): בנידורםאלטאהקלפהמוריירה ופארק הטבע מונטגו.
  • אלקוי לא מחוברת למערכת ה-TRAM שעוברת בין ערי קוסטה בלנקה. ניתן להתנייד בתחבורה ציבורית, אך בתלוי במקום אליו אתם מנסים להגיע, הנסיעה עלולה להיות לא נוחה במיוחד בשל החלפות של אוטובוסים. במידה ואתם מתכננים לבקר ביותר מיעד אחד או שניים עדיף לעשות זאת ברכב. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה והשכרת רכב בספרד.
  • ילדים: בהחלט ניתן לטייל עם ילדים בשמורה, הנופים המקסימים ישבו גם אותם. ראו גם ולנסיה עם ילדים.

מידע שימושי על אלקוי ושמורת פונט רוחה