ולנסיה למוגבלי תנועה

מידע כללי

ולנסיה היא העיר השלישית בגודלה בספרד ולאור כך היא בין הערים הנוחות באירופה מבחינת נגישות למוגבלים בתנועה. אמנם העיר העתיקה בעלת הסמטאות הצרות והמרוצפות אבנים לא נוחה במיוחד לנוגבלים בתנועה, אך בעיר יש אתרי תיירות המותאמים במיוחד. התחבורה הציבורית בעיר איכותית וחדישה, כל קווי האוטובוסים נגישים וכמו כן חלק מהמטרו.




תחבורה ציבורית

אוטובוסים:

כל קווי האוטובוסים נגישים לבעלי מוגבלות בתנועה, ומצוידים ברמפה להעלאת כסא גלגלים ומדרגות נמוכות. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.
למיטב ידיעתנו, אוטובוס התיירים אינו נגיש.

מטרו:

קווים 3 ו-5 של המטרו (שהם הקווים שמגיעים מנמל התעופה של ולנסיה אל מרכז העיר) נגישים לבעלי מוגבלויות בתנועה. כמו כן כל תחנות המטרו למעט התחנות: Sant Isidre, Hospital, Patraix, Jesús, Plaza Espanya, Túria ו-Beniferri (רובן לא ישמשו את התיייר המצוי למעט Túria) נגישות לגמרי לכסאות גלגלים, ובתחנות רבות יש גם מכונות כרטיסים עם שפת ברייל ומידע קולי.
בדרך כלל הירידה המונגשת אל התחנות מתבצעת באמצעות מעלית היורדת מן הרחוב אל התחנה שמתחת לקרקע.
למידע נוסף על מטרו בולנסיה.

נמל התעופה:

כחלק מתקנות האיחוד האירופי, כל נמלי התעופה באירופה צריכים לתפעל שירות סיוע לבעלי מוגבלויות בתנועה. נמל התעופה מניסס שבולנסיה מציע עזרה בחינם לאנשים בעלי מוגבלויות תנועה. יש לשלוח בקשה 48 שעות מראש, בעמוד ייעודי באתר האינטרנט או בטלפון בעל מענה 24 שעות במספר  (+34) 91 321 10 00.

אופן השירות:

  1. יש לבקש את השירות 48 שעות מראש.
  2. יש להגיע לנקודת המפגש בנמל התעופה בזמן שנקבע ואם לא נקבע אז לפחות שעתיים מראש. בנמל התעופה
    מספר נקודות מפגש אפשריות לבעלי מוגבלויות בתנועה. בנקודות אלו ישלהשתמש באינטרקום על מנת להודיע על הגעתכם, ונציגמנמל התעופה יגיע לאסוף אתכםמהנקודה.
  3. נציג של נמל התעופה ילווה אתכם ויסייע לכם בזמן תהלך הצ׳ק אין, הבטחון והעלייה למטוס.
    הנציג יסייע עם המזוודות וילווה אתכם עד הכסא במטוס.
  4. לאחר הנחיתה נציג יסייע לכם לרדת מהמטוס, לאסוף את המזוודות וילווה אתכם לנקודתהמפגש בנמל התעופה.

למידע נוסף על נמל התעופה של ולנסיה, לעמוד על סיוע למוגבלי תנועה באתר האינטרנט של נמל התעופה.

כמו כן שני קווי המטרו שיוצאים מנמל התעופה (3 ו-5) נגישים לבעלי מוגבלויות בתנועה.

רכבת:

(לא מטרו ולא רכבת קלה)

חברת הרכבת רייל יורופ (Rail Europe) אשר משרתת את היעדים שיוצאים ומגיעים לונסיה מפעילה שירות סיוע למוגבלי תנועה, מתחנת המוצא ועד תחת היעד. פרטים נוספים בעמוד על השירות באתר האינטרנט של החברה .

נגישות של אתרים

מוזיאונים ומבנים היסטוריים שונים לרוב יהיו בעלי נגישות למוגבלי תנועה.

  • האתר המונגש והממולץ ביותר הוא עיר האומנות והמדעים, בה נמצא איימקס, האקווריום הגדול ביותר באירופה מוזיאון המדע ועוד. בהמספיריקו- האיימקס, ישנם סיורים לבעלי מוגבלות בתנועה. כמו כן בעלי מוגבלות בתנועה מקבלים הנחה לכניסה לכל האתרים בעיר האומנות והמדעים.
  • בגן החיות של ולנסיה מוגבלי תנועה ופנסיונרים זכרים להנחה של 15% (למידע נוסף על ולנסיה למוגבלי תנועה), הוא נגיש למוגבלים בתנועה.
  • המוזיאון לאומנות מודרנית IVAM שנמצא בשולי שכונת קארמה שבעיר העתיקה, מציע כניסה חינם לבעלי מוגבלויות בתנועה.
  • חופי הים Arena ומלוורוסה נגישים – על חוף מלוורוסה ישנו מעין רציף עץ המוביל בתוך החוף מרחק די טוב לעבר הים, ובחופים ניתן להשכיר כסאות גלגלים של חוף.
  • בעלי מוגבלות בתנועה זוכים להנחה בכניסה לסיור המודרך באצטדיון מסטאייה (בהצגת מסמכים), אם כי יש לשים לב שלא כולו מונגש אלא רק חלקים ממנו, לרשימה של האזורים המונגשים בסיור באתר האינטרנט של האצטדיון.

מלונות נגישים

ולנסיה מציעה מלונות שונים הנגישים למוגבלי תנועה. ריכזנו בעבורכם רשימה של מלונות שיכולים להתאים לאנשים עם מוגבלות תנועה- למידע מפורט על מלונות למוגבלי תנועה בולנסיה.




המלצות "הכל על"

מפה