גני רויאל, ולנסיה | Royal Nursery Gardens

מידע כללי

גני רויאל (Royal Nursery Gardens), המכונים גם גני ויורוס (Viveros Gardens), נוסדו בתקופה המוסלמית (למידע נוסף על – ספרד המוסלמית). הסולטנים של ולנסיה המוסלמית ביקשו לבנות גנים מפוארים הדומים לגני Generalife שבעיר גראנדה. לאחר הכיבוש הנוצרי, כמעט כל המלכים של שושלות שונות שמרו על הגנים ואף הגדילו אותם (למידע נוסף על ספרד הנוצרית).

לפי המסופר, הגנים היו ידועים בצמחיה שופעת, במים, בפירות ואף בחיות אקזוטיות מסוימות ששכנו בהם. בתחילת המאה ה-19 הגנים נתפסו כשטח פוטנציאלי עבור הצבא הצרפתי ממנו יוכל להפציץ את העיר. בשל כך, לצערנו, הגנים נחשבו כשטח איום והוחלט להרוס אותם.

אך לסיפור יש סוף טוב. במהלך המאה ה-19 הגנים שוקמו והחלו להפוך בהדרגה לפארק ציבורי, וניתן להם השם Viveros Gardens. גני רויאל נחשבים כיום לגני הדגל של העיר ולנסיה בשל הערך ההיסטורי, התרבותי, האקולוגי והבוטני שלהם.

שדרת המשוררים בגני רויאל (צילום: Veoartealmirarteרישיון)




מה רואים?

הגנים שופעים בצמחיה ירוקה, מזרקות מים, פסלים ופינות ישיבה נחמדות, כך שמומלץ להקדיש זמן לטיול בהם. בנוסף, בשטח הגנים נמצא המוזיאון למדעי הטבע של ולנסיה בו ניתן לבקר.

סרטון המציג את גני רויאל




המלצות "הכל על"

מידע שימושי

שעות פתיחה

בקיץ: שני-ראשון 7:30-21:30, בחודשי החורף: שני-שישי 7:30-20:30, בסופי שבוע: 7:30-21:30.

כתובת

San Pío V, s/n, 46001 València, Valencia, Spain

הגעה
directions_bus
אוטובוס

יש שפע אוטובוסים שמגיעים לגני רויאל: אופציה 1: לוקחים את קו מס’ 30, 71, 70, 79, 81, או N2 ויורדים בתחנת General Elío – Vivers. אופציה 2: לוקחים את קו מס’ 1, 6, 11, 16, 26, 28, 79, 95 או N10 ויורדים בתחנת Sant Pius V – Alboraia. אופציה 3: לוקחים את קו מס’ 12, 70 או N2 ויורדים בתחנת Cabanilles – Álvaro de Bazán. למידע נוסף על אוטובוסים בולנסיה.

directions_subway
מטרו

לוקחים את קו מס’ 3 או 9, יורדים בתחנת Benimaclet, והולכים ברגל 550 מטרים לכיוון דרום-מערב. לחילופין, לוקחים את אותו קו, יורדים בתחנת Facultats והולכים ברגל 500 מטרים לכיוון מערב. למידע נוסף על מטרו בולנסיה.

directions_subway

רכבת

לוקחים את קו מס’ 4 או 6, יורדים בתחנת Primado Reig והולכים ברגל 600 מטרים לכיוון דרום. לחילופין, לוקחים את קו מס’ 4, יורדים בתחנת Pont de Fusta והולכים ברגל למידע נוסף על טראם בולנסיה.

directions_car
רכב

לא מומלץ להגיע לגנים עם רכב מכיוון שאין חניונים קרובים ומפני שניתן להגיע למקום בקלות ובנוחות באמצעות תחבורה ציבורית. למידע נוסף על השכרת רכב בולנסיה.