תחבורה והתניידות בתל אביב

כל מה שצריך לדעת לפני שמבקרים בתל אביב – בירת הצעירים בישראל

מידע כללי על תחבורה והתניידות בתל אביב

בתור העיר שלא ישנה לעולם תל אביב-יפו, לא נחה לרגע כבר יותר ממאה שנה ובכל זמן נתון תמצאו בה משהו מרגש מתרחש. העיר הזאת באמת משלבת הכל. חופים מדהימים, אירועי תרבות ואומנות, חיי לילה הנמשכים אל תוך הבוקר, קולינריה איכותית ובתי מלון מפנקים.

תל אביב היא אחת הערים המתויירות ביותר בישראל עם כמליון וחצי תיירים המגיעים אליה מכל רחבי העולם וזאת בלי שדיברנו כלל על תיירות הפנים הענפה בה. עם 320 ימים של שמש בשנה, התיירות בתל אביב נמשכת כל השנה. רחובותיה האורבניים מלאים אנשים במשך כל שעות היממה ולכל אזור בה צבע וסגנון ייחודי משלו. כל פעם שתגיעו לתל אביב תמצאו דבר מה חדש לעשות. בין אם זו מסעדה טרנדית חדשה או אזור שלם חדש לחקור.

מחלף בתל אביב (צילום: rliessum)מחלף בתל אביב (צילום: rliessum, רישיון)

אם נודה באמת, הגעה לתל אביב עם רכב היא די סיוט. כבר בכניסה לעיר מנתיבי איילון תוכלו לעמוד זמן רב בפקקים והסיפור לא שונה גם ברחבי העיר עצמה. בנוסף לכך אין הרבה אנשים שהגיעו לתל אביב ברכב ומצאו חנייה בקלות ובפשטות. אז ההמלצה הראשונה שלנו היא לשקול טוב טוב האם בכלל להגיע לעיר עם רכב. תל אביב היא העיר המרכזית ביותר בארץ ובזכות זה התחבורה הציבורית הבינ-עירונית אליה מפותחת מאוד. ישנם אוטובוסים בינ-עירוניים המגיעים אליה בתדירות גבוהה מכל קצוות הארץ וארבע תחנות רכבת הנמצאות באזורים שונים של העיר ההופכים את ההגעה לעיר להרבה יותר קלה.

אם בכל זאת החלטתם להגיע עם רכב לעיר שיקלו להחנות את הרכב בחניון יומי ולהתנייד בעיר בתחבורה ציבורית. בגלל צפיפות הבנייה שבעיר רוב המלונות לא מציעים ללקוחותיהם חנייה ואם כן, היא כנראה בתשלום.

למרות כל המוזכר לעיל ואולי אפילו בגלל הדברים הללו, דווקא בתל אביב התפתחו כמה מייזמי תחבורה ייחודיים המקלים מאד על התניידות בה:




תל אופן – לרווחת הציבור עיריית תל אביב פרסה ברחבי העיר תחנות השכרת אופניים (רגילים או חשמליים). תל אביב היא עיר שטוחה לחלוטין ולכן התניידות ברחביה בכלי תחבורה כגון אופניים פופולארית מאוד. ברוב הרחובות תוכלו למצוא שבילי אופניים וזוהי אופציה נהדרת להתניידות. את האופניים ניתן להשכיר ולהחזיר בכל אחת מהתחנות הייעודיות.

קורקינטים חשמליים – יש מגוון חברות הפועלות בעיר המציעות קורקינטים חשמליים בחיוב לפי דקה. המכשירים פזורים ברחבי העיר ובעזרת אפליקציה ייעודית (כל חברה והאפליקציה שלה) תוכלו למצוא את המכשיר הקרוב אליכם. אין חובה להחזיר את המכשיר לתחנה ייעודית מה שמקל על ההתניידות עם הקורקינטים יותר מכל אמצעי תחבורה אחר בעיר. הגעתם ליעדכם? פשוט לסגור את הנסיעה באפליקציה ולהמשיך בדרכם.
בין החברות השונות הפועלות בתל אביב פופולריות בעיקר Bird, Lime, Wind ו- Leo.




טיפים והמלצות להתניידות בתל אביב

  • במקרה וזכיתם בחנייה בכחול-לבן שימו לב לשילוט, יכול מאוד להיות שמדובר בחנייה לבעלי תו תושב בלבד. יכולים להיות רחובות בהם צד אחד של החנייה פתוח לכולם וצד שני לתושבי העיר בלבד. הכלל הוא שאין שום כלל, ותמיד חייבים להסתכל ולבחון לעומק את שלט החנייה הקיים באזור בו חניתם.
  • בכללי, שימו לב לשילוט החנייה – בתל אביב אכיפה אינטנסיבית של נושא החנייה, אל תחנו במקום אלא אם אתם בטוחים שמותר לכם לחנות בו ושימו לב לשעות החנייה המותרות.
  • ברחבי העיר מספר קטן של חניונים חינמיים בהם ניתן להשאיר את הרכב ולהתנייד בתוך העיר בתחבורה ציבורית. חניונים אלו בדרך כלל מתמלאים מהר מאוד אך לפעמים מצליחים למצוא בהם חנייה.
  • למגיעים בתחבורה ציבורית, ניתן לרכוש עוד מהבית כרטיס חופשי יומי המשלב אוטובוסים ורכבות ומאפשר לכם לנוע בחופשיות ברחבי העיר, כולל הלוך-חזור לעיר מגוריכם. מומלץ בעיקר לבאים לביקור ליום אחד בלבד.
  • הטבה למחזיקי כרטיס אשראי מפתח דיסקונט – חנייה בחניון של חברת “סנטרל פארק” ללא תשלום החל מהשעה 16:00 עד 07:00 בבוקר למחרת באמצע שבוע, ובמהלך סופי שבוע. החניונים בהם ניתנת ההטבה הם – דניאל פריש, לב תל אביב, הירקון, יבנה, נחמני, בית פסגות, הברזל וחניון גבעון. שימו לב כי יש להטבה זו תנאים מסוימים.

מפת חניונים באזור