1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. רודוס- כל מה שצריך לדעת לפני ביקור באי, יוון 2024 | Rhodes
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות ברודוס
  8. »
  9. ארמון ראשי המסדר, רודוס – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Palace of the Grand Master of...

ארמון ראשי המסדר, רודוס – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף בעברית | Palace of the Grand Master of the Knights of Rhodes

עדכון אביב 2024

באביב ברודוס ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בארמון ראשי המסדר עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון ראשי המסדר: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון ראשי המסדר בכמה מילים

ארמון ראשי המסדר הוא מבנה עתיק הנבנה במאה ה-14 ומשומר עד היום בצורה יוצאת דופן. הארמון נמצא בעיר העתיקה באי רודוס ומשריש בתוכה אווירה קדומה ואותנטית. היסטוריית הארמון ארוכה ומלאה בשינויים, כיבושים וגלגולים: הארמון הוקם תחילה על ידי ההוספיטלרים במאה ה – 14 ונשלט על ידם במשך כ-200 שנים עד שנכבש על ידי העות’מנים והפך לבית כלא. לאחר כ – 400 שנים האי נכבש על ידי האיטלקים במהלך המלחמה של האיטלקים נגד העות’מנים,והארמון עבר שינויים נרחבים בסגנון בנייה שמאפיין את המאה ה-16.
בשנת 1948, לאחר מלחמת העולם השנייה, רודוס עברה להיות תחת שליטת יוון והארמון הפך להיות מוזיאון המציג את ההיסטוריה של העיר ובו עתיקות רבות מתקופות שונות ופסיפסים אשר הובאו אל האי מאיטליה.
בזכות ההיסטוריה העשירה והארוכה של הארמון, הביקור מציע חוויה אותנטית ומעשירה אשר מחזירה את המבקרים לרודוס הקדומה. האתר העתיק נבחר להיות אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ומיליוני תיירים מתרשמים ממנו ומבקרים אותו בשנה.

ניתן לראות איך מבנה הארמון שמור היטבניתן לראות איך מבנה הארמון שמור היטב

מה רואים בארמון ראשי המסדר

הביקור בארמון ראשי המסדר יכול להחזיר אתכם מאות שנים לאחור בזכות המבנה העתיק והמשומר של הארמון. המבנה עצום בגודלו ומורכב מחצר פנימית ראשית ומבנה בעל לא פחות מ-158 חדרים שונים. בביקור בארמון תוכלו לטעום מההיסטוריה העשירה מהתקופה ההלניסטית והמאה ה-16. אחד הדברים המרשימים ביותר שניתן לראות הם הפסיפסים המרהיבים המכסים את הרצפות ואת חלק מהחדרים. אלו נחשבים לחלק מהפסיפסים היפים ביותר מהתקופה ההלניסטית שניתן לראות ביוון. הפסיפסים הובאו מהאי קוס על ידי האיטלקים במיוחד בשביל הארמון.
הכניסה הראשית לארמון תוביל אתכם לחצר הפנימית של הארמון בו מוצגות תערוכות המספרות על ההיסטוריה של המקום ועל רודוס העתיקה, ובנוסף לאורך כל החצר מוצגים פסלים עתיקים מהתקופה היוונית והרומית.
מתוך 158 חדרי הארמון ניתן לבקר רק ב-24 במסגרת המוזיאון ובתוכם ניתן לראות עדויות עתיקות ומרהיבות. בתוך המבנה תטפסו במדרגות שיש עתיקות אשר הובאו מאיטליה ותוכלו לשוטט במסדרונות המוארים באור מנורות עדין המעצים את האווירה המפוארת, ולרגע אפשר לשכוח שאנו במוזיאון.
בקומת הקרקע נמצאים החדרים של המשרתים כיאה לתקופה שבה פעל הארמון, ןבקומה הראשונה נמצאים חדרים חשובים ומרשימים בניהם אולם נשפים, חדר המוזיקה, חדר קבלת פנים, חדר המתנה וחדרים נוספים ששימשו את יושבי הארמון. בתוך החדרים ניתן לראות יצירות אומנות, רהיטים ופסלים מתקופות עתיקות ורצפות שיש מרהיבות. בנוסף ניתן לראות אזור פרטי שהיה שייך לשליט.
דבר נוסף אשר ניתן לעשות בארמון הוא טיול קצר על חומות הארמון בו תוכלו להשקיף על כל העיר העתיקה ולחוות את עוצמת הארמון מזווית שונה.
ביקור בארמון הוא חוויה נעימה הנותנת טעימה אותנטית מהתרבות הקדומה של רודוס בו תוכלו להעביר שעתיים קלילות וללמוד על העבר.

תוכלו לראות פסיפסים מרהיבים מהתקופה ההלניסטית תוכלו לראות פסיפסים מרהיבים מהתקופה ההלניסטית

פסלים מהתקופה היוונית והרומית בחצר הפנימיתפסלים מהתקופה היוונית והרומית בחצר הפנימית

כרטיסים לארמון ראשי המסדר

רודוס הוא אחד האיים הכי תיירותיים ביוון והוא עמוס במיוחד בחודשי הקיץ, לכן אנו ממליצים לרכוש כרטיס מראש בכדי להמנע מתורים ארוכים ולהבטיח את מקומכם בארמון. קיימים כמה סוגי כרטיסים לארמון ראשי המסדר:

כרטיס כניסה ודילוג על התור

כרטיס כניסה לארמון ראשי המסדר הכולל דילוג על התור. הכרטיס מומלץ למשפחות עם ילדים קטנים שרוצות להימנע מהתורים הארוכים ולמבקרים המגיעים בתקופות העמוסות של השנה. להזמנת כרטיס זה בתוספת הנחה של 5% לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) – לחצו כאן.

כרטיס כניסה עם הדרכה דיגיטלית

כרטיס זה מקנה כניסה לארמון עם אפשרות של דילוג על התור ובנוסף מקנה מדריך אודיו המלווה את הסיור במוזיאון. הכרטיס מומלץ למבקרים המעוניינים להעמיק את הידע ולעשות את הביקור בצורה מודרכת ומפורטת. להזמנת כרטיס כניסה הכולל דילוג על התור עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

כרטיס כניסה והדרכה פרטית בארמון

כרטיס כניסה לארמון הכולל סיור פרטי עם מדריך מנוסה המלווה אתם לאורך כל הסיור. הכרטיס מומלץ למבקרים עם עניין רב בהיסטוריה של המקום הרוצים להתעמק בהיסטוריה של הארמון והפריטים המוצגים בו, בסיור עם מדריך ניתן לשאול שאלות וללמוד ממדריך עם ניסיון רב וידע על האתר. להזמנת כרטיס כניסה הכולל סיור מודרך עם אפשרות ביטול – לחצו כאן.

המוזיאון נמצא בלב העיר העתיקה ולכן למגיעים משם מומלץ להגיע אליו ברגל דרך ברחוב האבירים (Street of the Knights) הסמוך למוזיאון הארכיאולוגי של רודוס. למגיעים ממרכז רודוס מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית באמצעות קו Mandraki‬‏ 065, ולרדת בתחנת Mandraki הנמצאת במרחק הליכה של כ-5 דק’ מהמוזיאון. מומלץ שלא להגיע ברכב למקום היות והדרכים בעיר העתיקה צפופות וקשה מאד למצוא חניה.

הזמנת כרטיסים לארמון ראשי המסדר- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בארמון המסדר הראשי מומלץ לחובבי היסטוריה, תרבות ואומנות עתיקה הרוצים ללמוד ולספוג את ההיסטוריה של האי והתרבות היוונית. גם ילדים עשויים למצוא עניין באטרקציה הזו וניתן לערוך ביקור קצר/ סיור עם הדרכה מוקלטת כדי להקל עליהם.
  • מומלץ לבקר בארמון במהלך ימות השבוע בכדי להמנע מעומס בסופי השבוע. בנוסף מומלץ להגיע לפחות שעתיים לפני הסגירה כדי להספיק לחוות את כל המוצגים המוזיאון.
  • מומלץ להשקיע כשעתיים בביקור, תלוי ברמת העניין והסבלנות של המבקרים
  • אנו ממליצים לשלב את הביקור בארמון ראשי המסדר יחד עם אוטובוס התיירים של רודוס בו עוצרים בכל המקומות המרכזיים באי או עם שייט ברודוס בו ניתן להנות מהים הפתוח של האי.
  • הארמון נמצא במרכז העיר העתיקה ולכן נוח לצעוד אליו ברגל כאשר אתם מטיילים או שוהים בעיר העתיקה.
  • ישנם מקומות לינה רבים בקרבת הארמון מכיוון שהוא שוכן בעיר העתיקה של רודוס בה מומלץ ללון בזמן הביקור באי.
    תוכלו ללון מלון Evdokia Hotel המציע חווית אירוח מפנקת במבנה עתיק.

    מלון נוסף בקרבת הארמון הוא מלון בוטיק חמישה כוכבים 10GR Boutique Hotel & Wine Bar השוכן גם הוא במבנה עתיק ומארח מבוגרים בלבד.

    המלצה נוספת המתאימה לאירוח משפחה היא מקום אירוח B&B Attiki Hotel המציע בית מרהיב עם גינה מקסימה.

  • עלות הכניסה למוזיאון היא כ8 יורו לאדם.
  • כדאי להמנע להגיע למקום עם רכב, מדובר באיזור צפוף יחסית בעיר העתיקה של רודוס.

שאלות נפוצות על ארמון ראשי המסדר

הביקור בארמון ראשי המסדר מומלץ לחובבי היסטוריה ותרבויות עתיקות. גם ילדים בעלי עניין במבנים, מלכים קדומים והיסטוריה יכולים להנות ולהתרשם מההיסטוריה והחוויה העתיקה שיש בארמון.

החודשים המומלצים ביותר לביקור ברודוס עצמה הם בחודשים אפריל-נומבר ולכן מומלץ לבקר בארמון בחודשים הללו כדי לספוג את אווירת הקיץ ולהנות מכלל הפעילויות בסביבה. בנוסף שעות הפעילות של הארמון מוגבלות ומצומצמות בחודשי החורף.

מומלץ להשקיע כשעתיים עד שלוש שעות בביקור בארמון.

סרטון על ארמון ראשי המסדר

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשי הקיץ (אפריל-אוקטובר) המוזיאון פתוח בשעות 8:00-20:00.
    בחורף (נובמבר-מרץ) המוזיאון פתוח בשעות 8:00-15:00
    *יש להתעדכן בשעות הפתיחה לפני ההגעה
  • מחיר כניסה: 8 יורו למבוגר.
    הכניסה לילדים מתחת לגיל 12 בחינם.
  • כתובת: Ippoton Street, 85100 Rhodes
  • דרכי הגעה: הארמון נמצא בלב העיר העתיקה ולכן הוא במרחק הליכה של עד קילומטר מהעיר העתיקה ומומלץ ללכת לשם ברגל. הדרך המומלצת ביותר היא הליכה ברחוב האבירים (Street of the Knights) אשר נמצא בסמוך למוזיאון הארכיאולוגי.
    למגיעים ממרכז רודוס יש להגיע לתחנת EPTA Vagies ומשם לקחת את קו Mandraki‬‏ 065. לאחר שלוש תחנות יש לרדת בתחנת Mandraki ומשם ללכת כחמש דקות לארמון.
  • הכניסה למוזיאון בחינם בתאריכים:
    6.3
    18.4
    18.5
    השבוע האחרון של ספטמבר בכל שנה
    ובחגים לאומיים.

    כמו כן, המוזיאון סגור בחגים נוצריים בתאריכים:
    1.1
    25.3
    1.5
    יום א של איסטר ( Easter)
    25-26.12

    חשוב לקחת בחשבון שבתאריכים בהם הכניסה חינמית צפויים להיות תורים ארוכים בכניסה וכי ייתכן כי עבור תאריכים אלו לא תוכלו להזמין כרטיס מראש.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: