1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. קורפו- המדריך המקיף לאי, יוון 2024 | Corfu
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בקורפו
  8. »
  9. שייט למערות הכחולות, קורפו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Cruise to the Blue Caves

שייט למערות הכחולות, קורפו – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Cruise to the Blue Caves

עדכון אביב 2024

שייט הוא דרך נהדרת לחוות את האביב בקורפו שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט למערות הכחולות מרגישים גם בו את העומס ההולך וגובר של התיירים. אומנם במרבית המקרים ישארו כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון (לעומת סופי שבוע בקיץ למשל), אך למי שרוצה להבטיח שעה מסויימת לשייט כדאי להזמין כרטיסים מראש, במיוחד במידה ומדובר בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט למערות הכחולות: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט למערות הכחולות בכמה מילים

קורפו (Corfu) נחשב אי תיירותי פופולארי ואם אתם מתכוונים לשהות בו כמה ימים לא תירצו לפספס את השייט הייחודי למערות הכחולות. האי קורפו, ובשמו השני האי הירוק, נחשב לאחד האיים היפים ביוון, ומושפע תרבותית, אדריכלית, וקולינרית מהשליטה הוונציאנית שהייתה שם במשך 400 שנה. האי הוא אחד מתוך קבוצת האיים היוניים- “Ioanian Island” ונמצא בצפון מערב יוון.

שייט למערות הכחולות היוצא מהאי קרפו, נמשך בדרך כלל כחצי יום, 4-5 שעות וכולל כניסה לתוך המערות באמצעות סירה, שחייה, שנורקלינג ומספר עצירות ביעדים שונים. למעשה, המערות קיבלו את שמם בגלל הצבע הכחול הבוהק של המים שבתוכם, כתוצאה של השתקפות השמש על הסלעים הלבנים וקרקעית הים. השירותים המוצעים בהפלגה לרוב יכללו מדריך טיולים, משקאות, חטיפים וציוד לפעילויות כגון משקפות וסנפירי שנורקל. השייט במערות הכחולות מומלץ מאוד לכל מי שמבקר בקורפו, והוא פופולרי במיוחד בקרב משפחות, זוגות ומחפשי הרפתקאות. אם אתם מעוניינים לחוות את יופיים של המערות זוהי חוויה שלא תרצו לפספס.

הנוף היפהפה של המערה הכחולה באי פאקסי במהלך טיול שייט מקורפוהנוף היפהפה של המערה הכחולה באי פאקסי במהלך טיול שייט מקורפו

מה רואים בשייט למערות הכחולות?

המערות הכחולות בקורפו, יוון מציעות נופים מדהימים של מים כחולים צלולים, צוקים לבנים הנישאים מעל פני הים ותצורות סלע מרתקות.

במהלך השייט תוכלו להנות ממגוון אטרקציות:

  • תוכלו לחקור את המערות מקרוב, דרך כניסה לתוכם עם הסירה, ותקבלו תצפית מרהיבה על המים הכחולים המדהימים וצורות הסלעים המיוחדים שנמצאים בתוך המערה, אולי אף תזכו לצפות בכלבי ים המתגוררים שם.
  • במהלך השייט תהנו נופים מדהימים, הכוללים ספינות טרופות היסטוריות, טירות וונציאניות, ותצפית נהדרת על האיים הקטנים סקלטסוניסי ומונגוניסי. חלק מההפלגות כוללות מדריך טיולים שיספר לכם על היסטוריה המעניינית של הסביבה הימית של קורפו.
  • תוכלו להנות משחייה במים הצלולים של המערות ומצלילה באמצעות משקפות וסנפירי שנורקל, ולראות את דגים הצבעוניים, צבי ים ושאר יצורי ים החיים במערות. בנוסף במהלך השייט תהייה עצירה באחד החופים המבודדים כמו אנטיפקס (Antipax), ווטומי (Voutoumi) ואפלאקי (Apalaki) למנוחה, שחייה ושיזוף.

כמו כן, במהלך השייט ישנן מספר עצירות בדרך:

  • חוף הספינה הטרופה הוא תחנה פופולרית בזכות ההיסטוריה המרתקת והנופים המדהימים שלו.
  • מערת אקווריום- מערה עם מים צלולים המציעה הזדמנות לחקור את החיים הימיים ולשחות במערות.
  • ביקור בשני האיים האייקוניים ביותר של יוון: פקסוס ואנטיפקסוס.
  • עצירה בלאקה, הידוע גם בשם Laghios , זהו כפר קטן הממוקם בחוף הצפון מערבי של קורפו ולרוב  נכלל בו כעצירה בהפלגות למערות הכחולות. הכפר ידוע בחופים המדהימים שלו, במים הצלולים ובארכיטקטורה היוונית המסורתית שלו. בלקה תוכלו להנות משחייה במים הצלולים, להשתזף בחופים החוליים ולחקור את הרחובות הצרים והמקסימים, והמבנים הפסטורליים של הכפר. יש גם מספר מסעדות ובתי קפה בלקה המגישים אוכל יווני מסורתי, ומציעים למבקרים את ההזדמנות לטעום את המטבח המקומי.

אלו הן רק חלק מהאטרקציות והפעילויות הרבות הזמינות בשייט למערות הכחולות בקורפו , וסוג ומגוון האטרקציות תלוי בסוג הכרטיס אותו אתם רוכשים. בין אם אתם מחפשים הרפתקאות, רגיעה או פשוט הזדמנות לחוות את היופי של האי, שייט במערות הכחולות הוא חוויה בלתי נשכחת.

מטיילים נהנים מביקור באחת מהמערות הכחולות בהפלגה בסירהמטיילים נהנים מביקור באחת מהמערות הכחולות בהפלגה בסירה

כרטיסים לשייט במערות הכחולות

ישנם כמה סוגי כרטיסים לשייט למערות הכחולות:

  1. שייט של 7-12 שעות, היוצא מקורפו וכולל עצירות בשני האיים פופולאריים פקסוס ואנטיפקסוס (Paxos and Antipaxos), עצירה ושחייה בחוף וווטומי (Voutoumi) , עצירה וזמן לטייל בכפר לאקה וביקור במערות הכחולות המפורסמות. השייט כולל מדריך אודיו בשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית, איטלקית, רוסית. עלות השייט הוא 50 יורו לאדם, ולאלו המועניינים להיות ספונטניים לאפשר שינוי תוכניות ניתן להזמין כרטיס עם אפשרות לביטול חינם כאן.
  2. ניתן להזמין כרטיס דומה עם תוספת הנחה של 5% לגולשי “הכל על” בקופון (HAKO5) בקישור כאן.
  3. כרטיס נוסף הכולל סיור של 8 שעות במערות הכחולות, עצירה בחוף ווטומי (Voutoumi), באנטיפקסוס (Antipaxus), ועצירה לסיבוב ברחבי העיר גאיוס (Gaios) בעלות של 35 יורו לאדם, עם אפשרות לביטול חינם, ניתן להזמין כאן.
  4. כרטיס נוסף ונוח במיוחד הוא סיור ושייט פרטי עם נהג דובר אנגלית שיאסוף אתכם ויחזיר אתכם אל בית המלון, לקבוצה של עד 3 אנשים וכולל ביקור בחוף הספינות הטרופות של נאבאג’יו (Navagio) וכמובן במערות הכחולות. עלות הכרטיס הוא 420 יורו לכל הקבוצה, עם אפשרות לביטול חינם, ניתן להזמין את הכרטיס כאן. 

 

הזמנת כרטיסים לשייט למערות הכחולות - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • השייט מומלץ למשפחות, זוגות או צערים ולכל מי שאוהב להפליג, לראות נופים, לשחות בים והנות מהטבע המופלא שמציעה יוון.
  • זמן השייט אורך בין 7-12 שעות וכולל עצירות רבות לאורך הדרך.
  • מומלץ להשקיע יום שלם בשייט למערות הכחולות
  • נוח להגיע במונית או להזמין כרטיס הכולל שירות הסעה הלוך וחזור מבית המלון, בתוספת של בערך 5 יורו לאדם.
  • ישנם כמה מקומות לינה מומלצים באי קורפו:

    מקום הלינה מומלץ, הנמצא קרוב ביותר לנק’ היציאה של השייט למערות הכחולות, הוא “Corfu Aquamarine” וכלול נוף לים, מסעדה, שירות חדרים, בר, גינה ומרפסת מהממת. ניתן להזמין מקום כאן.

    מקום מומלץ נוסף הוא “Pension Elena”, הנמצא בקרבת מקום לנמל וכולל בכל חדר טלוויזיה, מיזוג אוויר ומרפסת עם נוף לים היוני, ניתן להזמין מקום כאן.

  • השייט נחשב בטיחותי, אך תמיד מומלץ לשמור על חפציכם האישיים.

שאלות נפוצות על שייט למערות הכחולות

בחודשי יולי- אוגוסט יש עומס תיירים ולכן מומלץ להזמין כרטיס כמה שבועות מראש, בשאר השנה יש זמינות של כרטיסים וניתן להזמין גם באותו השבוע.

מומלץ להגיע עם ילדים שאוהבים במיוחד ספינות, טבע, שחייה, שנירקול ושייט. יש לקחת בחשבון שאורך השייט הוא חצי יום וילדים יכולים לאבד עניין או להתייעף.

חודשי הקיץ הם המומלצים ביותר, בגלל מזג האוויר הנעים.

סרטון על שייט למערות הכחולות

מידע שימושי

  • שעות ההפלגה משתנות בין 9:00 ל-10:00 תלוי בסוג הכרטיס
  • מחיר הכרטיס נע בין 35 יורו ל-50 יורו
  • (Λιμάνι Λευκίμμης :ביוונית) Kerkira 490 80, Greece
  • ישנם כמה דרכי הגעה אל הנמל ממנו יוצא השייט בקורפו:

    1. ניתן לקחת את קו האוטובוס הכחול, מספר 15 מתחנת האוטובוסים של כיכר סן רוקו במרכז קורפו ולרדת בתחנת “נמל”. לאחר מכן עלו על קו 2, הנוסע ישירות לקרקירה (Kerkira). זמן הנסיעה הכולל הוא כ-30-40 דקות.
    2. ניתן לקחת מונית, המוניות זמינות במרכז קורפו, והנסיעה לקרקירה (Kerkira) אורכת כ-10-15 דקות בהתאם לתנועה. התעריף יהיה תלוי בשעה, ביום ובמרחק הנסיעה.
    3. הגעה עצמאית תהיה מהירה, אך חניה במרכז קורפו עלולה להיות מאתגרת בגלל השטח המוגבל והביקוש הרב, במיוחד בשיא עונת התיירות. עם זאת, ישנם מספר חניונים ציבוריים הכוללים תשלום: כמו כן, חניון נמל (Port Parking Lot): זהו חניון בתשלום, הממוקם בסמוך לנמל קורפו, הוא פתוח 24/7 ומציע אפשרויות חניה לטווח קצר ולטווח ארוך.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: