שדה התעופה אקיטון פרבזה | Aktion National Airport (PVK)

שדה התעופה אקיטון פרבזה (Aktion National Airport), שביוון נמצא במרחק של 7 ק”מ מפרבזה, דרכו מגיעים מרבית התיירים שבאים לחופשה באזור. בשדה התעופה יש טרמינל 1, ומגיעות אליו טיסות ישירות מישראל לאורך כל השנה, אך ניתן כמובן גם להגיע באמצעות טיסות קונקשיין עם עצירת ביניים (להזמנת טיסות לפרבזה). כדאי לדעת שהשם המקוצר של שדה התעופה הוא PVK, כך הוא יופיע על כרטיס הטיסה.

איך מגיעים אל ומשדה התעופה אקיטון פרבזה

איך מגיעים אל ומשדה התעופה הבינלאומי של פרבזה

ישנן מספר אפשרויות להגיע אל ומנמל התעופה של פרבזה

תחבורה ציבורית

אם אתם מחפשים אפשרות חסכונית, אוטובוס היא הבחירה שלכם. ישנם אוטובוסים יומיים הנוסעים מנמל העתופה של פרבזה אל מרכז העיר, זמן הנסיעה הוא כעשרים דקות, תלוי כמובן בעומס התנועה בעיר. תחנת האוטובוס נמצאת מחוץ לשדה התעופה והתשלום הוא לנהג אך יש לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ האוטובוסים מלאים מכיוון שהם יוצאים מהאי לפקדה ומתמלאים בנוסעים בדרך.

מונית

הדרך הקלה והנוחה ביותר להגיע למרכז העיר פרבזה משדה התעופה היא בעזרת מונית ישירה למלון בנסיעה שאורכת כ-10 דקות. אפשרות זו היא יקרה יותר מתחבורה ציבורית כמובן אך מתאימה ופופולרית במיוחד למשפחות וקבוצות גדולות שכן הפער בין כרטיסים רבים לאוטובוס לבין נסיעה במונית הוא קטן. ישנה אפשרות לקחת מוניות משלל המוניות המחכות בשדה התעופה אך כדי להימנע מהתמקחויות מיותרות מומלץ מאוד להזמין מונית מראש – להזמנת מונית לחצו כאן.

איך מגיעים מנמל התעופה של פרבזה ללפקדה

תיירים ישראלים רבים הנוחתים מנמל התעופה של פרבזה עושים זאת כדי לבקר באי לפקדה. ישנן מגוון אפשרויות להגיע ללפקדה מנמל התעופה של פרבזה.

תחבורה ציבורית

ישנו אוטובוס העובר בנמל התעופה של פרבזה ונוסע לכיוון לפקדה, התחנה נמצאת מחוץ לשדה התעופה ליד החנייה והתשלום הוא לנהג על האוטובוס. אורך הנסיעה הוא כחצי שעה והעלות היא – 3 יורו.

מונית

הדרך הנוחה ביותר להגיע מנמל התעופה של פרבזה לאי לפקדה היא בעזרת מונית. זוהי אפשרות יקרה יותר מאוטובוס אך היא נוחה הרבה יותר ומונעת הסתובביות עם המזוודות בדרך לחופשה באי היווני. נסיעה במונית מומלצת במיוחד לקבוצות גדולות ומשפחות מכיוון שההבדל במחיר בין עלות מספר כרטיסי אוטובוס לעלותה של מוני אחת הוא לא גדול. מומלץ להזמין מונית מראש בקישור כאן

הסעות

אפשרות נוספת ופופולרית היא שירות הסעות – פרטיות או משותפות. בדומה למוניות, שירות הסעות ידאג לקחת אתכם משדה התעופה למלון כאשר לחלק מן ההסעות יש אפשרות של הורדה בתחנות קבועות ברחבי פרבזה (מומלץ לברר זאת באתר לפני ההזמנה). ההסעות אל ומשדה התעופה הן אופציה מעולה לקבוצות גדולות שרוצות לנסוע באותו רכב ולמטיילים שרוצים להשתמש בשירות הסעה משותפת ולשלם פחות ממונית פרטית. מומלץ להזמין את שירות ההסעות מראש במיוחד בחודשי הקיץ – להזמנת שירות הסעות מפרבזה ללפקדה לחצו כאן

לינה ליד שדה התעופה אקיטון פרבזה

מאחר ושדה התעופה אקיטון פרבזה נמצא ממש בסמוך לפרבזה, בניגוד לשדות תעופה אחרים אין מלונות אשר נמצאים ממש בסמוך לשדה התעופה, אלא לרוב לנים בפרבזה עצמה בעל מקרה, שכן הנסיעה אורכת דקות ספורות. בין מקומות הלינה המומלצים הנמצאים בסמוך לכביש המוביל לשדה התעופה ניתן למנות את מלון שלושה כוכבים Preveza City Comfort Hotel, מלון ארבעה כוכבים Dioni Boutique Hotel למי שמחפש לינה ברמה גבוה יותר ומלון שני הכוכבים Hotel Urania למי שמחפש מקום לינה פונקציונאלי וזול. למי שמגיע עם רכב מומלץ ללון במקום לינה המספק חניה כמו Sweet Puzzle או Preveza Suitestay Apartments Dodonis 28.. בגלל שכמות המלונות בפרבזה אינה גבוהה במיוחד כדאי להזמין חדרים מראש, אפשר לעשות זאת עם ביטול בחינם בקישור הזה, וכך למנוע מצב בו החוויה הראשונה שלכם ביוון היא של חיפוש מייאש של מקום לינה.

השכרת רכב בשדה התעופה אקיטון פרבזה

למי שרוצה להתחיל טיול רחב יותר ביוון עם רכב שכור ולא מתכנן לישון לילה אחד או יותר בפרבזה כדאי לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה. רבים עושים זאת כאשר מיד אחרי הנחיתה הם יוצאים לכיוון פראגה למשל. יש בשדה התעופה אקיטון פרבזה מספר תחנות השכרה, שימו לב שחלקן נמצאות בשדה עצמו וחלקן מחוץ לשדה (אליהן ההגעה מעט יותר מסורבלת, אבל מחיר ההשכרה בהן לרוב יהיה נמוך יותר), בין חברות ההשכרה בשדה עצמו ובסמוך אליו ניתן למנות את Europcar, Alamo ו-Hertz. שימו לב כי במידה ואתם צריכים לשכור או להחזיר את הרכב בשעות מאוחרות או מוקדמות יש לתאם זאת מראש אל מול חברות ההשכרה (אם מדובר במועד מעבר לשעות הפתיחה קחו בחשבון שהדבר יהיה כרוך בתשלום נוסף על מחיר ההשכרה).

כמה המלצות לשוכרים רכב בשדה התעופה של פרבזה:

  • הביקוש לרכב בפרבזה בכלל ובשדה התעופה בפרט גבוהה לכן כדאי להזמין רכבים מספר שבועות מראש, במיוחד כשמגיעים בשיא עונת התיירות, כל שכן שמדובר ברכבים מבוקשים – כמו רכבים אוטומטיים , רכבים משפחתיים גדולים, ואנים, קראוונים או ג’יפים. אם אתם חוששים מהתחייבות אנו ממליצים להזמין רכבים אם אפשרות ביטול (לחצו כאן להזמנת רכבים בפרבזה עם אפשרות ביטול).
  • המחירים לרכבים בשדה התעופה אקיטון פרבזה יכולים להיות גבוהים, אפשרות אחת לחסוך בעלות היא להזמין רכבי לואו קואסט. אפשרות זו מתאימה למי שלא הולך לעשות נסיעות בהרים ומגיע לקחת או להחזיר את הרכב בשעות היום ולא מחוץ לשעות הפעילות (לחצו כאן למגוון רכבי לואו קוסט בשדה התעופה של פרבזה). לאילו שזקוקים ליותר שירות באיסוף ולקיחת הרכב (למשל אילו הנוחתים וטסים אחרי השעה 22:00), מתכננים לסוע מחוץ ליוון וחשוב להם לאסוף את הרכב מאזורים קרובים לטרמינל אנו ממליצים לא להזמין לואו קוסט ולחפש הנחות ספציפיות לרכבים בשדה התעופה של פרבזה (לחצו כאן להזמנת רכבים בפרבזה עם 10% הנחה לגולשי הכל על).
  • ישנם היבטים רבים שכדאי לקחת בחשבון בנסיעה בפרבזה, ויוון בכלל. מהיבטים של חניה ועד היבטים של הימנעות מקנסות אנו ממליצים לקרוא על כך בעמודים המקיפים שלנו:
    השכרת רכב בחו”ל.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: