שייט בסנטוריני – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Santorini Cruise

עדכון אביב 2024

שייט הוא דרך נהדרת לחוות את האביב בסנטוריני שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט בים באזור סנטוריני כדאי להזמין כרטיסים מראש. למרות שעוד לא מדובר על העומס של הקיץ, ובמרבית המקרים אפשר למצוא כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון, הכרטיסים הזמינים לשעות הפופולאריות מתחילים להיות מוגבלים בשל הביקוש, במיוחד בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט בסנטוריני: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

שייט בסנטוריני בכמה מילים

התפרצות הר הגעש “סנטוריני” לפני אלפי שנים העניקה לקבוצת האיים הזו את שמה וצורתה הייחודית. כיום, קבוצת האיים סנטוריני, מהווה יעד תיירותי נחשק בקרב רבים מתיירי העולם הודות לרקיע הכחול הפרוש לכל עבר, הבנייה המסורתית והייחודית המאופיינת בכיפות תכולות ומבנים מסוידים וחופים נדירים בצבעיהם. סנטוריני בנויה בצורת חצי סהר כאשר במרכזה נמצא שקע בעומק של כ400 מטרים המהווה שריד לאותה התפרצות היסטורית. כאשר מזג האוויר נעים, השייט באי וסביבו היא אפשרות לחוויה נעימה ומרגיעה, שבמהלכה תזכו לקבל זוויות מבט שונות על האי. בין האפשרויות השונות לשייט ניתן לשלב ארוחה ומשקאות לנוסעי הסירה או ביקור במעיינות החמים באי.

מבקרים רבים מגיעים לאי סנטוריני בזכות שלל הצבעים שהוא משלב בתוכומבקרים רבים מגיעים לאי סנטוריני בזכות שלל הצבעים שהוא משלב בתוכו

מה רואים בשייט בסנטוריני

ההגעה לשיט:

בסנטוריני יש שני נמלים הישן והחדש, רוב ההפלגות יוצאות מהנמל החדש הממוקם בחלק המערבי של האי וניתן להגיע אליו במספר דרכים:

  • הגעה עצמית אל כתובת הנמל
  • מיניבוס של החברה המארגנת עוצר במספר נקודות איסוף ברחבי העיר, מיקומן משתנה בהתאם לחברה המארגנת את השיט.
  • איסוף מבית המלון על ידי מיניבוס של החברה המארגנת.

ברציף מחכה מדריך מקומי כדי לכוון את המבקרים לסירה הנכונה. לעיתים הוא אף מתלווה לסיור עצמו.

מה עושים בשיט?

מרציף הנמל יוצאים לדרך בכלי השיט, ישנן תוכניות שייט רבות העוברות במסלולים שונים ולאורך רצועת החוף בסמוך לאיים השונים, ומשך ההפלגה נע בין 5-10 שעות בהתאם למסלול הנבחר. רב תוכניות השייט מבצעות 2-3 עצירות לשחייה במים הכחולים והצלולים, לעיתים בתוספת של ציוד שנורקלים המסופק באונייה ומעשיר את החוויה. בנוסף, ייחודיות ההפלגה בסנטוריני היא הביקור והשחייה במעיינות החמים מהר הגעש שהתפרץ, ושחייה בחופי הים השחורים והאדומים באי. לאורך ההפלגה תוכלו להתרווח במושבים ולהנות ממשב הרוח הנעים, מהשמש החמה ומהנוף הציורי שבתוכו אתם שוהים. כמעט בכל תוכניות ההפלגה מוצעים לנוסעים ארוחה מקומית, בר משקאות פתוח ומוזיקה. למעוניינים, ניתן לא לרדת מהאונייה לאורך כל היום ולהישאר לנוח, וכן במידת הצורך יסופקו תרופות וציוד רפואי לסובלים ממחלת ים. בסיום השיט, האונייה חוזרת לנמל ממנו יצאתם, ושם יחכה לכם מיניבוס מאסף לנקודות השונות או למלונות.

במהלך השייט תוכלו לעצור לטבילה בחוף האדום הייחודיבמהלך השייט תוכלו לעצור לטבילה בחוף האדום הייחודי

כרטיסים לשיט בסנטוריני

יש מגוון רחב לאפשרויות השיט באי, כאשר כולן כוללות עצירות שחייה ושנורקלים בחופים השונים, וחלקן מספקות ארוחה טרייה מקומית ומפנקת עם בר משקאות פתוח לנוסעים. ההבדל בין הכרטיסים השונים הוא ברמת היוקרה של השיט, משך זמן ההפלגה, ודברים נוספים הכלולים במחיר. כדי לבחור את תוכנית ההפלגה המתאימה בדיוק עבורכם, מומלץ לקרוא בתשומת לב את האפשרויות השונות. חשוב לשים לב שחלק מהכרטיסים מאפשרים ביטול במידת הצורך ללא עלות, וחלקם מקנים 5% הנחה לגולשי האתר בהכנסת קוד קופון (HAKO5). מומלץ ביותר להצטייד במקדמי הגנה להגנה מפני השמש.

  • שייט יוקרתי בקבוצות קטנות:

כרטיס זה מקנה הפלגה בקבוצות קטנות (עד 15 נוסעים בכל אוניה), וקיימת אפשרות להפליג בשעות הבוקר ולחזור בצהריים או להפליג בשעות הצהריים ולחזור בערב אחרי תצפית מרהיבה בשקיעה. משך ההפלגה הוא כ5 שעות ומתלווה לסיפון מדריך טיולים דובר אנגלית. האיסוף דרך כרטיס זה הוא מנקודות ברחבי העיר או מהמלון בו אתם מתאכסנים. נוסעי האונייה מקבלים מגבות לשימושם, ארוחות טריות מקומיות עם בר משקאות פתוח, עלון הוראות בטיחות במגוון שפות ומכשירי הגברה למוסיקה על הסיפון.

הכרטיס כולל אפשרות לביטול בחינם ללא עלות, ניתן לרכוש אותו כאן.

  • שייט יוקרתי בקבוצות גדולות:

כרטיס זה מקנה הפלגה בקבוצות גדולות (בין 40-50 איש בתקופות תיירות עמוסות), וגם כן קיימת אפשרות להפליג בשעות הבוקר ולחזור בצהריים או להפליג בשעות הצהריים ולחזור בערב אחרי תצפית מרהיבה בשקיעה. משך ההפלגה הוא כ5 שעות ומתלווה לסיפון מדריך טיולים דובר אנגלית. האיסוף דרך כרטיס זה הוא מנקודות ברחבי העיר או מהמלון בו אתם מתאכסנים. נוסעי האונייה מקבלים מפה של האי והאזור, ארוחות טריות מקומיות עם בר משקאות פתוח, עלון הוראות בטיחות במגוון שפות ומכשירי הגברה למוסיקה על הסיפון.

ישנו כרטיס הכולל אפשרות לביטול בחינם ללא עלות, ניתן לרכוש אותו כאן.

ישנו כרטיס המקנה 5% הנחה לגולשי האתר בהכנסת קוד קופון (HAKO5), וניתן לרכוש אותו כאן.

  • שייט  הכולל סיור רגלי להר הגעש:

משך הסיור הכולל הוא כ6 שעות ומתלווה לסיפון מדריך טיולים, שפות ההדרכה השונות הן אנגלית, צרפתית, גרמנית, יוונית, איטלקית וספרדית. האיסוף דרך כרטיס זה הוא מהמלון בו אתם מתאכסנים. במהלך הסיור, האונייה תעגון למרגלות הר הגעש ואתם מוזמנים להצטרף למדריך העולה לפסגה אל לע ההר לחזות במחזה הייחודי. כמו כן, ניתן לכם זמן חופשי להתהלך ולחקור את האי טרסיה בעצמכם לפני החזרה לאונייה ולמלון. בהפלגה זו אין ארוחת ומשקאות לנוסעים, ועל כן מומלץ מאוד להצטייד במזון ושתייה  אישיים או לחלופין לאכול ארוחת נחמדה מקומית בזמן הפנוי על האי, בנוסף מומלץ להצטייד בנעלי הליכה נוחות לטובת הטיפוס על ההר.

הכרטיס כולל 5% הנחה לגולשי האתר בהכנסת קוד קופון (HAKO5), ניתן לרכוש אותו כאן.

  • שייט הכולל סיור באוטובוס באי סנטוריני:

כרטיס זה כולל הפלגה יחד עם סיור יומי באוטובוס בנקודות מיוחדות באי. משך הסיור הכולל הוא כ12 ומתלווה לסיור מדריך טיולים דובר אנגלית. בין נקודות העצירה במסלול נמצא מנזר הנביא אליאס בנקודה הגבוהה באי, פירגוס וטרסיה כפרים מקסימים לביקור, והכפר אויה המזמן תצפית מרהיבה לשקיעה. האוטובוס מלווה אתכם לאורך היום כולו ובסופו מחזיר לנקודות נבחרות באיים השונים. לאורך היום אין ארוחות ועל כן, מומלץ בהחלט להביא אתכם מראש מזון ושתייה למשך היום, או לעצור באחד מהכפרים לארוחה מקומית. בנוסף מומלץ להצטייד בנעליים נוחות להליכה.

הכרטיס כולל אפשרות ביטול בחינם במידת הצורך, ניתן לרכוש אותו כאן.

  • שיט הכולל ביקור בכפרים טרסיה ואויה:

כרטיס זה כולל הפלגה יחד עם סיור וזמן חופשי ברחבי הכפרים, ניתנת אפשרות להוסיף זמן תצפית בשקיעה ומשך הסיור הכולל הוא בין 6-10 שעות. הכפרים טרסיה ואויה מספקים חוויה מקומית וציורית, יחד עם תצפית השקיעה המרהיבה. שפות ההדרכה השונות הן אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית ויוונית. בכרטיס זה נקודות האיסוף המרכזיות באי יפורטו יום לפני ההפלגה. גם בסיור זה אין ארוחה ומשקאות לנוסעים ולכן מומלץ להצטייד באופן אישי במזון ושתייה לאורך היום. הבוחרים באפשרות צפייה בשקיעה, מומלץ להביא בגדים חמים לערב. חשוב לשים לב- אפשרות זו פעילה רק בין התאריכים 1.5-21.9 עקב שעת השקיעה המוקדמת. 

הכרטיס כולל אפשרות ביטול בחינם במידת הצורך, ניתן לרכוש אותו כאן.

הזמנת כרטיסים לשייט בסנטוריני - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • ההפלגות השונות מומלצות לחובבי הים והשייט, לחובבי הטבע והנוף ולכל מי שמעוניין לראות את היופי של הים האגאי ולהירגע.
  • עונת התיירות העמוסה באי היא בעיקר בחודשי הקיץ החמים ועל כן מומלץ להימנע מהגעה בתקופת זמן זו. בתקופת האביב והסתיו מזג האוויר נעים, המחירים יורדים וגם כמות התיירים. יש לשים לב שחלק ממסלולי ההפלגה אינם זמינים לאורך כל השנה.
  • משך ההפלגות מותאם ללוח הזמנים האישי שלכם ונע בין 5-12 שעות.
  • מלבד השיט, מומלץ לשלב ביקור באי סנטוריני עצמו ובכפרים השונים בו. בנוסף, מומלץ לתכנן ביקור גם בכפרים הסמוכים לאי כמו מיקונוס, נקסוס ופארוס.
  • לרציפי ההפלגה נוח להגיע בהליכה רגלית מהמלון, במונית או באיסוף של חברת ההפלגה (מוצע ברוב התוכניות מהמלון או מנקודה מרכזית בעיר).
  • מומלץ להצטייד בכובעים ומקדמי הגנה להגנה מפני השמש. חשוב לוודא שכל הנוסעים יודעים לשחות או מלווים במבוגר.
  • האי סנטוריני גדול, ומגוון באפשרויות הלינה בו מבחינת המחירים, המיקומים והשירותים הניתנים לאורחים.

    פירגוס:

    בכפר פירגוס הסמוך לנמל קיימים מספר מקומות לינה, שניים מהם הם המלון Astivi Santorini Apartments הממוקם במרחק הליכה קצרה ממרכז הכפר ומספק לאורחיו מטבח אישי, אינטרנט אלחוטי בחינם ומרפסת עם נוף לעיר.

    האפשרות הנוספת היא יחידת הדירות AFOURA HOUSES, המספק לאורחיו חנייה בחינם, אינטרנט אלחוטי בחינם וכניסה חופשית לחיות מחמד. בנוסף קיימת אפשרות במקום להסעה אל ומשדה התעופה הקרוב.

    פירה:

    בכפר פירה, הממוקם צפונית לפירגוס, נמצאים גם כן עשרות מקומות לינה מומלצים. ביניהם, מלון Milos Villas, המספק לאורחיו בריכת שחייה, מסעדה ובר, חניה בחינם ושירות חדרים. בנוסף קיימת אפשרות במקום להסעה אל ומשדה התעופה הקרוב.

    מלבד המלונות, קיימות בפירה גם מספר דירות ויחידות אירוח מומלצות, ביניהן City Break, הממוקמת ממש בסמוך למרכז הכפר ומספקת לאורחים אינטרנט אלחוטי בחינם, פטיו ישיבה מפנק ומיני בר. בנוסף קיימת אפשרות במקום להסעה אל ומשדה התעופה הקרוב.

    אויה:

    למבקרים המגיעים עם תוכנית השיט גם לצפייה בשקיעה בכפר אויה, ניתן להישאר ללון בכפר. בין המקומות המומלצים ניתן למצוא את Delta Suites, סוויטות הממוקמות במרחק הליכה מהמוזיאון הימי שבכפר ובמידת הצורך ניתן לקבל שירות הסעה אל ומשדה התעופה הקרוב.  לאורחי הסוויטה מסופק שירות משק בית יומי, בריכה, מרפסת עם נוף לים ואינטרנט אלחוטי בחינם.

    בנוסף, סוויטת Alexander’s Suites, מעניקה אף היא לאורחיה שירות משק בית יומי, בריכה, מרפסת עם נוף לים ומסעדה מומלצת.

  • ניתן להוזיל את הביקור בבחירת הפלגה ללא ארוחה, או לחלופין לשל בסיור בכפרים יחד עם ההפלגה ולא לרכוש שני כרטיסים בנפרד למעוניינים
  • חשוב לוודא שכל הנוסעים יודעים היטב לשחות
  • האי סנטוריני עצמו אינו עמוס לאורך השנה בכלי רכב, כך שניתן להתנייד בו בעזרת רכב שכור. בחודשי הקיץ העמוסים ייתכנו קשיים במציאת מקום חנייה.
  • בחלק מהספינות קיים ציוד עזר למחלת ים, אך מומלץ להצטייד באופן אישי
  • מומלץ להביא בגדי החלפה

שאלות נפוצות על שייט בסנטוריני

השייט מהאי מומלץ לחובבי הים, הנוף וההפלגות ולכל מי שמעוניין לחוות את היופי והייחודיות שבשרידי הר הגעש.

מומלץ לבקר באי בעיקר בסוף האביב ובסתיו (חודשי מאי-יוני וספטמבר-אוקטובר), ובכך להימנע מהחום הקשה של שיא הקיץ, המחירים הגבוהים והעומס התיירותי בחודשים אלו. אך מי שמעוניין דווקא במזג אוויר קיצי להפלגה ושיזוף וודאי יהנה מאוד.

אורכן של תכניות השייט משתנה ונע בין 5-12 שעות.

באופן כללי משך כל עצירה היא כ30 דקות.

כן! על הסיפון קיים ציוד רפואי למחלת ים, וכן חגורות הצלה במקרה הצורך.

לא. ניתן להישאר על האונייה למשך כל ההפלגה.

כן. כדאי להבטיח את מקומכם בתאריך הרצוי ולהזמין כרטיסים מראש. את הכרטיסים ניתן לבטל עד 24 שעות לפני ההפלגה ללא עלות, וחלקם מאפשרים ביטול גם לאחר מכן ללא עלות.

סרטון על שייט בסנטוריני

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: שעות השיט משתנות בהתאם למסלול הנבחר, רוב ההפלגות פועלות בין השעות 8:00-19:00
  • מחיר כניסה: מחיר ההפלגה לאדם נע בין 170-505 שקלים בהתאם לסוג ההפלגה ולתוספות.
  • כתובת: רוב ההפלגות יוצאות מהנמל החדש של סנטוריני בכתובת Órmos Athiniós
  • דרכי הגעה: אל הנמל ניתן להגיע באופן עצמאי בכל אחת מדרכי התחבורה באי, או להצטרף למינבוס מאסף העובר במגוון נקודות בעיר אל עבר הנמל לקראת שעת ההפלגה
  • חשוב לברר מהן שעות היציאה והחזרה של ההפלגה בה בחרתם ומהי נקודת האיסוף הקרובה ביותר