פירה, סנטוריני – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Fira

פירה בכמה מילים

העיר פירה (Fira) היא בירת האי היווני סנטוריני (Santorini) ויעד מומלץ למטיילים המעוניינים לחוות טעימה מתרבות יוון בחופשה המשלבת נופים של חופי ים יפהפיים, ארכיטקטורה ייחודית, קולינריה מצוינת וערכי מורשת והיסטוריה. פירה היא אחת מהערים העתיקות ביותר באזור והקמתה מתוארכת למאה השמינית לפנה”ס. לאורך ההיסטוריה אימפריות שונות שלטו בסנטוריני, כמו התרבות המינואית, המיקנים והביזנטים, וכל אחת מהן הותירה את חותמה בפירה דרך הארכיטקטורה, התרבות והמסורות. כיום העיר מציעה למבקריה חוויה יוונית אותנטית, שכן אורח החיים המסורתי של המקומיים השתמר במידה רבה, עם נגיעה של נופש יוקרתי מודרני. תוכלו למצוא בפירה נופי טבע מפליאים, אתרים היסטוריים מרתקים והיצע רחב של מקומות בילוי, חופי ים, מסעדות, טברנות ובתי קפה. אחת מהדוגמאות הקלאסיות ביותר לארכיטקטורה הייחודית של פירה היא הקתדרלה המטרופוליטנית האורתודוקסית (Candlemas Holy Orthodox Metropolitan Cathedral), לה יש חזית רחבה הבנויה מקשתות לבנות ומגדל פעמונים גבוה. מומלץ לטייל בנחת ברחובות על מנת להתרשם מהסגנון הייחודי של המקום שמשקף את המורשת העשירה של האי. גולת הכותרת באזור פירה היא מצוק קלדרה (Caldera) שנמצא בפאתי העיר. זהו מצוק מרשים וגבוה שבקצהו יש נקודות תצפית פנורמיות מרהיבות על נופי הים האגאי. בקלדרה ניצבת “אבן סקארוס” (Skaros Rock)- שרידי טירה עתיקה, אליה מגיעים דרך מסלול הליכה שאורך כחצי שעה. אזור קלדרה הוא אחד מהפופולארים והיוקרתיים ביותר בפירה ויש שם היצע רחב של מלונות, טברנות ומקומות בילוי אלגנטיים. אפשר לצאת לטיול באוויר הפתוח בין השבילים, או לצאת לארוחת ערב לאור שקיעה באחת מהמסעדות הנהדרות שבאזור. במרכז העיר שוכן המוזיאון הארכיאולוגי של פירה (Archaeological Museum of Thera) שמציג פריטים עתיקים ומביא את הסיפור ההיסטורי של סנטוריני בצורה חווייתית. כדאי לבקר גם בנמל הישן של סנטוריני (Santorini Old Harbor), אפשר לטייל לאורך המזח הפסטורלי שלו, או לקפוץ לשחייה בים.

סנטוריני הוא אי יחסית קטן שטומן בחובו אינסוף פינות חמד פסטורליות, כפרים קטנים ואותנטיים, אתרים חשובים ונקודות ציון היסטוריות ונופי טבע משגעים של הרי געש בזלתיים, מעיינות חמים טבעיים וחופי ים תכולים וקרירים. מומלץ להתמקם בפירה ולצאת ממנה לטיולים ברחבי האי, למשל כדאי לבקר באתר הארכיאולוגי אקרוטירי (Akrotiri) שנמצא בדרום סנטוריני, בו יש חפירות שמגלות יישוב עתיק מתקופת הברונזה שנשתמר באופן מצוין. מקום חשוב נוסף שוכן בנקודה הגבוהה ביותר באי בגובה של כמעט 570 מטר – מנזר הנביא אליאס (Prophet Elias), זהו אתר שמגלם את המורשת וההיסטוריה התרבותית של סנטוריני, ומציע תצפית נוף פנורמית שאין כמותה על נופי האזור.

מצוק קלדרה שמסלעתו כהה ושחורה ומי הים האגאי התכולים נושקים למרגלותיומצוק קלדרה שמסלעתו כהה ושחורה ומי הים האגאי התכולים נושקים למרגלותיו

מה עושים בפירה

למרות שפירה אינה עיר גדולה, יש המון מה לעשות ולראות בסביבה ובסנטוריני בכלל. ראשית, היא ידועה ביופיה ובפסטורליות הייחודית של המבנים והסמטאות שברחביה. העיר בנויה לצד מצוק סלעי שחרחר היורד אל מי הים התכולים, ורוב מבניה הם בצבעי לבן עם נגיעות כחול. שילוב הצבעים הזה יוצר קונטרסט יפהפה ומרשים שאין כמותו בעולם. אחת מהדרכים הפופולאריות ביותר להינות מהאזור של פירה היא לצאת לשייט חווייתי בסירה במי הים התיכון, כך מתקבלת חוויה שלמה של נופים עוצרי נשימה יחד עם פעילות מרעננת של הפלגה. קיימים סוגים רבים ושונים של טיולי שייט שנקודת היציאה שלהם היא מפירה. אחת מהאופציות המומלצות היא טיול שייט אשר לוקח את המבקרים להתרשם מגולות הכותרת המרכזיות של האזור, כמו הר הגעש של סנטוריני, מעיינות חמים טבעיים ומצוק קלדרה המפורסם. מומלץ להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח את מקומכם (פרטים נוספים בקישור הזה – מקנה הנחה בלעדית של 5% בהזנת קוד קופון HAKO5, או בקישור הזה שמאפשר ביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול). עבור חובבי ספורט ימי יש אפשרות של שייט קייאקים ושנירקול, שכולל פיקניק על החוף והסעה הלוך וחזור מהמלון (להזמנה ליחצו על הקישור הזה).

דרך מצוינת נוספת להכיר את סנטוריני היא לצאת לטיול יום מודרך שיקח אתכם לכל המקומות היפים והמיוחדים ביותר באי. ישנם סוגים רבים של סיורים מודרכים שמתמקדים בנושאים שונים כמו טיול בין הכפרים הקטנים והייחודיים של סנטוריני ומפגש עם מקומיים, סיורי קולינריה, טיולים רגליים, טיולי ג’יפים או טרקטורונים והרשימה עוד ארוכה כך שניתן לבחור בהתאם לתחומי העיניין האישיים (כדאי לתכנן מראש ולהזמין כרטיסים – פרטים בקישור). אזור פירה, וסנטוריני בכלל, ידוע בפרט בזכות התעשייה המקומית של הפקת יין מצוין, ואחת הדרכים המומלצות להכיר את האזור היא דרך הענף המשגשג הזה. הצטרפו לסיור מודרך בכרמים ובייקבים המקומיים שכולל מדריך צמוד, מפגש עם תושבים מקומיים, טעימות יין, כיבוד ועוד (יש מגוון גדול של סיורים בנושא היין, לצפייה באפשרויות ליחצו כאן). סגנון נוסף של סיורי יום מודרכים הוא של סיורים פרטיים “בהתאמה עצמית”, כלומר בתחילת הסיור יושבים עם המדריך ומתכננים יחד מה תעשו במהלך היום, בהתאם לרצונות, לתחומי העיניין ולצרכים האישיים שלכם. אפשרות זו מתאימה במיוחד עבור קבוצות קטנות ולמי שמעוניין לצאת לטיול מודרך ולתכנן את המסלול ואת הלו”ז באופן פרטני (אפשרות הזמנה עם ביטול בחינם בקישור הזה).

נקודת עיניין מרכזית נוספת באזור פירה היא האתר הארכיאולוגי המרתק אקרוטירי, הוא האתר הגדול והחשוב ביותר בסנטוריני (כדאי לרכוש כרטיסים מראש בקישור הזה עם הנחה). ישנה אפשרות מומלצת של ביקור באקרוטירי במסגרת סיור פרטי מודרך שכולל שייט בסירת מנוע לאחר הביקור באתר, ארוחת צהריים והסעה הלוך וחזור מהמלון (לעוד פרטים ליחצו על הקישור – מאפשר ביטול בחינם).

המבנים הלבנים האייקוניים שכה אופייניים לארכיטקטורה היוונית שבסנטוריני אשר יחד עם האדמה השחורה יוצרים קונטרסט יפהפה לעיניים המבנים הלבנים האייקוניים שכה אופייניים לארכיטקטורה היוונית שבסנטוריני אשר יחד עם האדמה השחורה יוצרים קונטרסט יפהפה לעיניים

לינה בפירה

חלק גדול מן המבקרים הלנים בפירה יבחרו לעשות זאת במרכז העיר או באזור קלדרה וזאת בזכות היופי והפסטורליות שלהם והמבחר הגדול של מקומות הבילוי והמסעדות שבסביבה. אנו ממליצים על Kapari Natural Resort למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Palmariva Villas. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Aroma Suites. שימו לב כי בתקופת קיץ המלונות רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים בפירה להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם.




המלצות "הכל על" למבקרים בפירה

  • פירה היא מקום נפלא לכל מי שמעוניין לחוות אווירה יוונית מסורתית אותנטית ולהינות מנופים מפעימים. זהו יעד מצוין לחופשה רומנטית, למשפחות עם ילדים ולחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה או מורשת יוונית. התקופה האידיאלית לביקור בפירה היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אז מזג האוויר חמים ומתאים לרחצה בים. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהקיץ הוא שיא עונת התיירות, כך שהעומס והמחירים יהיו בהתאם.
  • מומלץ לבלות בפירה בין יום לשלושה ימים.
  • רבים בוחרים לשלב את הביקור בסנטוריני כחלק מחופשה ארוכה יותר בכרתים במסגרת סיור שייט מודרך של יום שלם מכרתים לנסטוריני וחזרה שכולל זמן חופשי בסנטוריני. האפשרות הראשונה היא שייט של בין 9 ל-11 שעות והאופציה השנייה היא שייט של 14 שעות (להזמנת השייט הקצר ליחצו על הקישור הזה, לכרטיסים לשייט הארוך ליחצו כאן – שתי האפשרויות עם ביטול בחינם, כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך החופשה).
  • פירה אינה עיר גדולה וניתן להתנייד בתוכה ברגל בקלות. באופן כללי, סנטוריני הוא אי קטן יחסית ובהחלט אפשרי ללכת ברגל ממקום למקום. כמו כן ניתן להיעזר בתחבורה ציבורית של אוטובוסים, או לשוט בסירה בין היעדים.
  • פירה היא יעד מצוין למשפחות עם ילדים, מומלץ במיוחד לבקר בנמל הישן, להתרחץ בחופי הים, או לצאת לטיול בשבילי הקלדרה.
  • אחד מהאזורים הפופולארים והיוקרתיים ביותר ללינה בפירה הוא מצוק קלדרה.
  • הסצנה הקולינרית בפירה היא מפותחת מאוד ויש שם מגוון עצום של טברנות ומסעדות ביחס לגודלה של העיר. אם חשקה נפשכם באוכל יווני קלאסי מומלץ לסעוד במסעדת Ouzeri או ב-Theonis Kitchen, או במקום Kokkalo. ישיבה בטברנה יוונית יכולה להיות חוויה מהנה מאוד, בין המומלצות יש את Triana Tavern, ואת Kapari Taverna שמגישה מזטים בצלחות קטנות.

תשובות לשאלות נפוצות

פירה היא מקום נפלא לכל מי שמעוניין לחוות אווירה יוונית מסורתית אותנטית ולהינות מנופים מפעימים. זהו יעד מצוין לחופשה רומנטית, למשפחות עם ילדים ולחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה או מורשת יוונית.

התקופה האידיאלית לביקור בפירה היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אז מזג האוויר חמים ומתאים לרחצה בים. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהקיץ הוא שיא עונת התיירות, כך שהעומס והמחירים יהיו בהתאם, לכן מומלץ להזמין מקום לינה וכרטיסים לאטרקציות מראש.

מומלץ לבלות בפירה בין יום לשלושה ימים.

סרטון על פירה

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: