אויה, יוון – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Oia

המדריך המקוצר לתייר

אויה, הנמצא בקצה הצפוני של סנטוריני הוא אולי הכפר היפה והפוטוגוני ביותר ביוון כולה הידוע בשקיעות עוצרות הנשימה שלו מעל הים האגאי, ובבתים מסוידים בלבן המעוטרים בכיפות כחולות. הכפר נחשב ליעד יוקרתי ורומנטי במיוחד, עם מלונות המציעים בריכות אינסוף על הצוק ונופים פנורמים מדהימים. מרבית התיירים שמגיעים לאויה בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור סנטוריני ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד לזוגות המחפשים מקום רומנטי ולכל מי שרוצה לישון בכפר המסמל את סנטוריני.

אויה, סנטוריני, יוון

אויה נחשב לכפר היפה ביותר ביוון כולה

לינה באויה

כפי שציינו, באויה תמצאו מלונות יוקרתיים ורומנטים עם בריכות פרטיות ונוף מדהים אך ברחבי הכפר ומעט מחוצה לו ישנם גם מלונות המתאימים למשפחות ודירות עם מטבח למי שרוצה לבשל. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא אזור רחוב ניקולאו נומיקו (Nikolaou Nomikou Street). כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם La Perla Villas and Suites – Adults Only, Myst Boutique Hotel, Secret View Hotel, Elitoz Suites, Aperanto Suites. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

מלון באויה עם בריכה פרטית, סנטוריני

מרבית המלונות באויה הם יוקרתיים ורומנטים

איך מגיעים לאויה

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אמנם הדרך הנוחה ביותר להתנייד בסנטוריני היא עם רכב שכור אך למי שמעדיף לנסוע בתחבורה ציבורית ניתן לקחת אוטובוס ממסוף האוטובוסים הראשי בפירה, בירת סנטוריני. ישנם שירותי אוטובוסים תכופים הפועלים בין פירה ואויה לאורך כל היום, הנסיעה באוטובוס אורכת כ-20-30 דקות, תלוי בעומס ובשעה ביום. מסוף האוטובוסים בפירה ממוקם בסמוך לכיכר המרכזית, וניתן לזהות בקלות את האוטובוסים לכיוון אויה. מומלץ לבדוק את לוחות הזמנים של האוטובוסים מראש כדי לתכנן את הטיול בהתאם. ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ).

רכב שכור – הדרך הנוחה

הדרך הנוחה ביותר להגיע לאויה ובכלל לטייל בסנטוריני כולה היא בעזרת רכב, אותו לרוב שוכרים בפירה משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.

שקיעה באויה, סנטוריני

אלפי מטיילים מגיעים כל ערב לראות את השקיעה באויה

מה עושים באויה

אויה והאזור שמסביב לה בסנטוריני מציעים שפע של פעילויות פופולריות כאשר הפעילות הראשונה ברשימה הוא פשוט לצפות בשקיעה עוצרת הנשימה הנשקפת מהכפר, מחזה מדהים שצובע את השמיים בגוונים זהובים וניתן ליהנות ממנו מנקודות תצפית כמו חורבות הטירה של אויה. סיור ברחובות המקסימים של אויה הוא חובה, כאשר בתוך הסמטאות יש בוטיקים נסתרים, גלריות אמנות וכנסיות מסורתיות עם כיפות כחולות. באזור של אויה ישנם יקבים רבים ותוכלו לצאת לסיור יין הכולל איסוף מהמלון וביקור במספר יקבים (להזמנת סיור יין עם אפשרות ביטול לחצו כאן). עוד חוויה שאסור לפספס היא שייט לשלושת האיים הוולקנים ושחייה במים תרמים הכוללת גם היא איסוף מהמלון באויה (להזמנת שייט לאיים הוולקנים לחצו כאן) לחובבי ארכיאולוגיה מומלץ לבקר באתר הארכיאולוגי אקרוטירי המספק הצצה לציוויליזציה העתיקה שחייה באי לפני אלפי שנים (להזמנת כרטיס עם דילוג על התור לאקרוטירי לחצו כאן). תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן. בנוסף ישנם כמה מקומות מומלצים בהם תוכלו לאכול, כמו מסעדת Ambrosia הידועה באווירה הרומנטית ונופי השקיעה המדהימים שלה.

יין בסנטוריני

מומלץ ללכת לסיור טעימות יין בזמן השהות באויה