1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סלוניקי- המדריך המקיף לבירת צפון יוון, 2024 | Thessaloniki
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בסלוניקי
  8. »
  9. טיול יום להר אולימפוס מסלוניקי – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Mount Olympus from Thessaloniki

טיול יום להר אולימפוס מסלוניקי – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Mount Olympus from Thessaloniki

עדכון אביב 2024

עם האביב בסלוניקי נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול יום להר אולימפוס מסלוניקי עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום להר אולימפוס מסלוניקי ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום להר אולימפוס מסלוניקי בכמה מילים

סלוניקי (Thessaloniki) היא העיר השנייה בגודלה ביוון והינה נמצאת צפונית להר אולימפוס, ובמרחק של כשעה נסיעה מהעירייה ליטוכורו (Litochoro) הממוקדמת למרגלות הר אולימפוס. הר אולימפוס מתנשא לגובה 2,917 מטרים והוא ההר הגבוה ביותר ביוון.

ההר הוכרז בשנת 1981 על ידי ארגון אונסקו כשמורה אקולוגית בינלאומית, והינו בעל חשיבות במיתולוגיה היוונית כיוון שזה הוא משכנם של 12 האלים האולימפיים. בשל כך, ובשל נופייו המרשימים, מדיי שנה פוקדים את ההר אלפי מטיילים. אולם, רוב המטיילים אינם מגיעים לפסגתו, אלא ל-52 תתי הפסגות של ההר או למעיינות ולמפלים הנמצאים בחלקו התחתון של ההר.

למרגלות הר אולימפוס שוכנת העיירה ליטוכורו למרגלות הר אולימפוס שוכנת העיירה ליטוכורו

מה עושים בטיול יום להר אולימפוס מסלוניקי

בחירתכם במסלול הטיול תשנה באופן משמעותי את מה שתראו ותחוו בהר אולימפוס. תחת כותרת הכרטיסים, תוכלו ללמוד על האפשרויות השונות הקיימות עבור סיורים מודרכים עליהם אנו ממליצים. אם בכל זאת תרצו לבקר בהר אולימפוס באופן עצמאי וללא הדרכה, תדרשו לחקור טוב את האזור לפני בכדי למנוע מצב בו אתם נאבדים במסלולים השונים. המסלולים השונים כוללים בין היתר שחייה בלגונות, תצפית על מפלים, טיפוס רגלי על ההר, סנפלינג מפלים ועוד. המשותף לכל אלו הוא הנופים היפים ועוצרי הנשימה מהם תוכלו להנות בביקורכם בהר אולימפוס.

כרטיסים לטיול להר אולימפוס מסלוניקי

כרטיסים להר אולימפוס

ישנם מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים ליום טיול בהר האולימפוס מסלוניקי. בחירת הכרטיס תלויה בהעדפתכם- משך זמן הטיול ואופי הטיול.

כרטיס ללגונות אולימפוס

הכרטיס כולל סיור מודרך באנגלית של כ-4 שעות בלגונות שנמצאות בתוך קניונים צרים באזור הר אולימפוס. כמו כן, הכרטיס כולל איסוף מתחנות רכבת סמוכות להר אולימפוס (Larisa, Neoi Poroi, Leptokarya, Litochoro, Katerini) וקיימת אפשרות לביטול הכרטיס תמורת החזר מלא עד כ-24 שעות לפני. כרטיס זה מומלץ עבור מי שמעוניין לשלב שחייה במקורות המים וטיפוס (לראש מפל בגובה 9 מטרים). לרכישת כרטיס זה לחצו כאן.

כרטיס ליום טיול לדיון (Dion) והר אולימפוס

הכרטיס כולל סיור שאורכו כ-8 שעות, בו תבקרו במוזיאון ובאתר הארכיאולוגי של דיון ותשוטטו בסמוך לכפר ליטוחורו, למרגלות הר אולימפוס. כרטיס זה כולל אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני, מדריך דובר אנגלית, איסוף והורדה בנקודות מרכזיות בסלוניקי. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לחוות את אזור הר אולימפוס ואת התרבות, אך אינו מעוניין בטיול בעצימות גבוהה מבחינה פיזית. לרכישת כרטיס זה לחצו כאן.

כרטיס לחצי יום טיול אתגרי במפלי הר אולימפוס

כרטיס זה כולל סיור מודרך של כ-6 שעות במפלי הר אולימפוס, שם תוכלו לקפוץ, להתגלש, לשחות, לעשות סנפלינג במפלי הר אולימפוס ולהנות ממי המפלים. כרטיס זה כולל אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני, מדריך דובר אנגלית, צילומי תמונות, ציוד בטיחות (רתמות, קסדות וכו’) ואיסוף ממקום שהותכם בסלוניקי. הכרטיס מתאים למי שמעוניין לחוות חוויה אתגרית, מהנה ומלמדת. לרכישת כרטיס זה לחצו כאן.

כרטיס לטיפוס מודרך על הר אולימפוס

הסיור אורך כ-5 שעות במהלכן תבקרו במנזר ישן בליטוחורו ששוכנת בסמוך להר אולימפוס. לאחר מכן, תלכו לאורך נהר אניפיאס (מסלול הליכה ברמת קושי קלה), תצפתו על מפל האניפיאס ותבקרו במערת סנט דיוניסיוס. כרטיס זה כולל מדריך פרטי, איסוף מנקודות מרכזיות בסלוניקי ואפשרות ביטול עד 24 שעות לפני. הכרטיס מומלץ למי שמעוניין לטייל רגלית וללמוד אודות האזור ממדריך מקומי. לרכישת כרטיס זה לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לטיול יום להר אולימפוס מסלוניקי

המלצות "הכל על"

  • הביקור מומלץ עבור משפחות ומטיילים עצמאיים. תוכלו לבחור את המסלול שמתאים עבורכם כתלות במשך הזמן אותו תרצו להשקיע בטיול ובאופי הטיול אותו תרצו לחוות.
  • מומלץ לבקר בחודשים מאי- אוקטובר ולהימנע מביקור בחודשי החורף הקרים (דצמבר- אפריל).
  • מומלץ להקדיש בין חצי יום ועד יום מלא עבור ביקור בהר אולימפוס מסלוניקי.
  • ניתן לשלב את יום הטיול מסלוניקי להר אולימפוס עם שוטטות קצרה בעיר סלוניקי עצמה. אולם, סביר כי רוב יומכם יוקדש לנסיעה להר אולימפוס ולסיור בו.
  • ההגעה למקום מומלצת במסגרת סיור מודרך (בחלק מהסיורים המודרכים תצטרכו להגיע לנקודת האיסוף באמצעות רכבת, אוטובוס או מונית). עבור המגיעים באופן עצמאי, מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית.
  • למי שמעוניין ללון באזור הר אולימפוס ולא לחזור באותו היום בחזרה לסלוניקי, אנו ממליצים על מלון Olympus Mediterranean Boutique Hotel בזכות הנופים היפים אליהם הוא משקיף והיחס של צוות המלון. כמו כן, אנו ממליצים על מלון Ktima Bellou בזכות התמורה הטובה בעד המחיר ורמת השירות שבו.
  • ניתן להגיע להר אולימפוס בעזרת רכב פרטי או תחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על טיול יום להר אולימפוס מסלוניקי

הביקור בהר אולימפוס מתאים למי שרוצה לשלב בחופשה שלו את חוויית הטבע ונופים מרשימים. כמו כן, למי שרוצה לחוות אתגר פיזי.

הביקור בהר אולימפוס מומלץ בחודשים מאי- אוקטובר ולהימנע מביקור בחודשי החורף הקרים (דצמבר- אפריל).

כדאי להשקיע לפחות חצי יום טיול, ואם תרצו, אף יותר מיום טיול מלא.

צילום של הר אולימפוס מרחפן

מידע שימושי

  • שעות הסיורים משתנות בין חברות התיירות השונות. רוב הסיורים מתחילים בשעות הבוקר.
  • מחיר כניסה: הכניסה לפארק הלאומי של הר אולימפוס הינה ללא עלות. אולם, עלות הסיורים המודרכים משתנה האחד מהשני.
  • כתובת: Olympos 402 00, יוון
  • הגעה להר אולימפוס

    ישנם מספר דרכי הגעה שונות להר אולימפוס מסלוניקי באופן עצמאי- רכבת, אוטובוסים או מונית.

    •  רכבת- יש לקחת את הרכבת מתחנת Neos Sidirodromikos Stathmos שבסלוניקי לתחנת הרכבת הקרובה ביותר להר אולימפוס- Litochoro. משם, תוכלו לקחת מונית (כ-5 דקות נסיעה) להר אולימפוס, העשויה לעלות כ-9 אירו.
    • אוטובוס- קווי האוטובוס 2, 3, 8, 9, 10, 14, 17, 19, 37, 38, 40, 51, 52, 54, 56, 64.

    כמו כן, ניתן להגיע מסלוניקי להר אולימפוס כחלק מסיור מאורגן- מפורט מעלה.

  • קישור לאתר הרשמי: https://national-parks.org/greece/olympus