שייט בכרתים – המדריך המקיף ביותר בעברית | Crete Cruise

עדכון אביב 2024

שייט הוא אחת הדרכים המקסימות לחוות את את האביב בכרתים שחוץ מהתעוררות של הטבע מביא עימו תיירים רבים, ומבשר את פתיחת עונת התיירות. הימים אומנם הולכים ומתחממים, אבל מזג האוויר עדיין הפכפך, כך שכדאי להתכונן עם לבוש בהתאם, ולקחת בחשבון שיכול להיות שבשייט יהיה קריר יותר בגלל הרוח, במיוחד עם מדובר בשייט בשעות הערב. בגלל הפופולאריות של שייט בים סביב כרתים מרגישים גם בו את העומס ההולך וגובר של התיירים. אומנם במרבית המקרים ישארו כרטיסים לשייט גם ברגע האחרון (לעומת סופי שבוע בקיץ למשל), אך למי שרוצה להבטיח שעה מסויימת לשייט כדאי להזמין כרטיסים מראש, במיוחד במידה ומדובר בסופי שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לשייט בכרתים ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

שייט בכרתים בכמה מילים

האי כריתים ממוקם מדרום לאדמה המרכזית (Main-Land) של יוון, והוא אחד המקומות שטופי השמש בים התיכון. בחלקו הצפוני יש אקלים נוח וצידו הדרומי חם יותר, בעל אופי מדברי עם רוחות חזקות בחודשי החורף, משמעות הדבר היא שניתן להפליג סביב אי זה ובעיקר בחלקו בצפוני לאורך כל ימות השנה. שיט בכריתים (Crete Cruise) תהיה אפשרות נפלאה לחובבי ים שיהיו מעוניינים לשנות נקודת מבט ולחוות את כריתים כמו שבאמת ניתן להרגיש אי-דרך הים. השיט בכריתים אפשרי כמעט מכל נקודה באי, שכן הוא מוקף נמלים בצידו הצפוני ובעיקר בזה הדרומי. בנוסף, תוכלו להבין טוב יותר את הטופוגרפיה של האי, לדוגמה לראות כיצד צידו הדרומי נחצץ על ידי קניונים ענקיים לעומת הצד הצפוני, שכיום מאכלס את מרבית תושבי כריתים בזכות מבנהו הנוח. הסיבה העיקרית לבחור בשיט בכריתים היא בכדי שתוכלו לחוות חופש ועונג מוחלטים על המים השקטים, בעת החופשה שלכם באי.

חוף קאליבס- אחד מחופי האי כריתים שטוף שמש עם מים כחולים וצלוליםחוף קאליבס- אחד מחופי האי כריתים שטוף שמש עם מים כחולים וצלולים

על חווית השיט בכריתים

החוויה העיקרית בעת שיט בכריתים (Crete Cruise) תיקח אתכם למיימי הים התיכון הנוצצים סביב האי כריתים, בעוד שקרני השמש מחממות סביבכם. חוץ מזה תוכלו לבחור בנקודות שונות מהן תתחילו את השיט, על פי מקום הימצאכם באי, בין אם תרצו לבקר באיים הקרובים לכריתים ולהביט בה מיבשה אחרת או להגיע לכפרים שונים על שפת האי כריתים שהדרך היבשתית אליהם עקלקלה. אופי השיט משתנה עם דגש על חופים, ספורט ימי, היסטוריה, תרבות, ארכיאולוגיה, בצירוף מספר היבטים או כולם יחד. הבוחרים לבלות את יומם בשיט בכריתים יוכלו להתרשם מהנוף של חברת הצומח הים התיכונית, שנשמרת ומוגנת בהקפדה למרות המבקרים הרבים שמסיירים כל שנה באי. תוכלו להגיע ולבלות בחופים נוספים אליהם קשה ההגעה ואף בלתי אפשרית דרך היבשה, לטעום את התבשילים המקומיים בטברנות ייחודיות, לבקר במבנים היסטוריים ולחוות את תרבות אנשי האי. מה גם שתהנו מיום מפנק על כלי שיט שונים, תלוי בבחירתכם, ותיקחו עמכם זכרונות המעוגנים בתמונות יוצאות דופן.

במסגרת השייט תוכלו לבקר באיים סמוכים לכריתים- אי ספינלונגהבמסגרת השייט תוכלו לבקר באיים סמוכים לכריתים- אי ספינלונגה

כרטיסים לשיט בכריתים

“אפשרויות רכישת כרטיסים לשיט בכריתים מגוונות, ותלויות בעיקר בהעדפות שלכם ובדרך בה תרצו לחוות את האי כריתים והאיים הסובבים אותו, בדגש על היסטוריה, תרבות או נופש. בנוסף, מאחר וכריתים הוא אחד מהאיים המתויירים ביוון, אנו ממליצים לרכוש כרטיס מראש דרך אחת האפשרוית הבאות, בייחוד אם אתם מתכננים את ביקורכם בחודשי הקיץ.

כרטיס לשיט יומי בכריתים לאגיוס ניקולס (Agios Nikolaos) והאי ספינלונגה (Spinalonga Island)

הרוכשים כרטיס זה יזכו לחקור את החלק הצפון מזרחי של כרתים, לבקר בעיירה הציורית אגיוס ניקולאוס, ובכפר אלונדה. אורך הסיור הוא יום שלם (8-10 שעות) הכולל שיט בסירה לאי ספינלונגה, בליווי מדריך מוסמך שיספר לכם על ההיסטוריה של המבצר באי הקטן, הידוע גם כ״מושבת המצורעים״, עליו נכתב הספר “”האי של סופייה””. סיור זה מומלץ לחובבי היסטוריה ותרבות, בין אם אתם מטיילים יחידנים, זוגות או משפחות עם ילדים.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

כרטיס לשיט בכריתים לחופי דיה (Dia), מהרקליון

בוחרים בכרטיס זה יהנו מסיור באורך של כ-4 שעות וחצי של חופשה מוחלטת מכיוון שהוא כולל כיבוד בלתי מוגבל מפירות העונה, וארוחת צהריים ים תיכונית טעימה המוגשת על ידי הצוות. היום יתחיל בשייט באורך של שעה לאי דיה (Dia Island), בו תתרווחו בסירה נוחה ומפנקת, בה יהיו 8 נוסעים לכל היותר. לאחר מכן, בקרו במפרץ הרומנטי ובנמל המינואי העתיק של סנט ג’ורג’, שם תהנו משעתיים וחצי חופשיות בכדי לשחות במי הטורקיז, לצעוד בשבילים היפים, לדוג או להירגע על החוף. השיט לא מותאם לילדים מתחת לגיל 4 או נשים בהריון ומומלץ בעיקר לזוגות המעוניינים בחופשה רומנטית, מטיילים יחידנים או משפחות עם ילדים בוגרים שרוצים להתפנק.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

כרטיס לשיט יומי בכריתים ללגונת באלוס (Balos Lagoon) ולמבצר הוניציאני באי גראמבוסה (Gramvousa, השיט יוצא מנמל קיסמוס (Kissamos) הסמוך לחאניה

הבוחרים בכרטיס זה יהנו משיט של יום שלם המשלב בתוכו היסטוריה, ארכיאולוגיה, תרבות וגם שעתיים וחצי של טיהור את הראש ממחשבות בלגונה הצלולה של באלוס. היום יתחיל בשיט על רקע של צוקים וסלעים תלולים המאפיינים את הנוף הכריתי, חופים מבודדים וכחול אינסופי. הסיור כולל עצירה באי גראמבוסה לאורך שעה וחצי, שם תוכלו לראות את הטירה המפורסמת שהיא הנקודה הגבוהה ביותר באי, היושבת על גבי סלע תלול. לאחר מכן בקרו בלגונת באלוס, שנרשמה כאחד מהחופים הטובים בעולם, במהלך שעתיים וחצי תוכלו לשחות במימי הטורקיז, להירגע על החוף הוורוד, או להתפעל מהצוקים הנישאים מעליכם. הסיור מומלץ למטיילים יחידנים שכן מטיילים רבים נמצאים בסיור זה, זוגות ומשפחות עם ילדים. בנוסף אנו ממליצים על סיור זה לכל השוהים באיזור המערבי של כריתים וחאניה בפרט, מכיוון שהסירה יוצאת מנמל קיסאמוס שאליו ניתן להגיע בקלות ברכב או באוטובוס מאזור חאניה. יש אזור חניה חינם בנמל קיסאמוס.

לרכישת כרטיס עם אפשרות ביטול – לחצו כאן

 “

הזמנת כרטיסים לשייט בכרתים

המלצות "הכל על"

  • שיט בכריתים מומלץ לכל המבקרים בכריתים שכן מגיע לאיזורים באי הנחשבים היפים בעולם, אליהם ניתן להגיע דרך הים בלבד.
  • החודשים המומלצים לשיט בכריתים הם חודשי הקיץ, מכיוון שמי הים התיכון נוטים להיות שקטים יותר ומזג האוויר מותאם לכניסה למים. מדינות אירופה, ובכלל יוון ואייה, נוטים להתמלא במבקרים בחודשי יולי ואוגוסט, אם הגעתם בזמן זה אנו ממליצים על רכישת כרטיס מראש.
  • אורכו של שיט בכריתים משתנה בהתאם לסוג השיט ונע בין 4 שעות עד יום שלם.
  • לבוחרים בשיט הקצר מהרקליון אנו ממליצים לשלב את הביקור יחד עם המוזיאון הארכיאולוגי של הרקליון (Heraklion Archeological Museum), זה יהיה דבר נפלא לעשות בשעותיו החמות של היום לאחר השיט.
  • כל שיט מתחיל מנקודה שונה בכריתים סמוך לנמלים השונים, הדרך הנוחה ביותר להגיע אליהם היא באמצעות רכב שכור. בנוסף, אנו ממליצים לבחור בשיט עם אפשרות איסוף מבית המלון.
  • למשפחות המגיעות עם ילדים יש פוטנציאל להפיק את המיטב מיום השיט, מכיוון שסיורים אלה מאוד מותאמים למשפחות. עם זאת, אם ידוע לכם שאחד מילדיכם נוטה לחוות בחילות יש להצטייד באמצעים המקלים החביבים עליכם.
  • לינה באיזור תלויה בסוג השיט שתבחרו ונקודת היציאה שלו. אם אתם בוחרים בשיט היוצא מהרקליון אנו ממליצים על מקומות לינה סמוכים לנמל הרקליון כמו מלון חמישה כוכבים מונומנט הוטל (GDM Megaron, Historical Monument Hotel)  למבקרים המתחילים את יום השיט בכריתים מהאיזור המערבי של האי, סמוך לנמל קיסמוס, אנו ממליצים לבחור במלון שלושה כוכבים באלוס ביץ׳ (Balos Beach), מלון דירות מדיטרניאן הוטל (Mediterranean Hotel & Apartments)  ודירות מרטימי (Martimi Apartments).
  • האי כריתים נחשב למקום בטוח במיוחד, אך כמו בכל מקום תיירותי מומלץ לשמור על חפציכם האישיים.

שאלות נפוצות על שייט בכרתים

ההשתתפות בשיט בכריתים מומלץ לחובבי טבע, היסטוריה, תרבות ובעיקר לחובבי הנופש המעוניינים לחוות חופש.

החודשים המומלצים להשתתפות בשיט בכריתים הם חודשי הקיץ, מאחר וחודשי יולי ואוגוסט עשויים להיות מאוד עמוסים מומלץ להזמין כרטיסים מראש.

אורך השיט משתנה בהתאם לסוגו ועשוי להארך בין ארבע שעות ועד יום שלם.

סרטון על שייט בכרתים

מידע שימושי

  • מחיר: שיט בכריתים עולה בין 100-300 שקלים (30-80 אירו) לאדם, ומשתנה בהתאם לאורכו והאטרקציות הכלולות בתוכו.
  • מומלץ לוודא לפני הזמנת הכרטיסים לשיט בכריתים אם מותאם לתחומי העניין, וגילאים שונים.