1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון, 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. רתימנו, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Rethymno

רתימנו, כרתים – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Rethymno

רתימנו בכמה מילים

רתימנו (Rethymno) היא עיר חוף הממוקמת בצפון האי כרתים ביוון על שפת הים האגאי. רתימנו ידועה כעיר תוססת בעלת תרבות עשירה, נופים יפהפיים והיסטוריה מרתקת. זוהי עיר נמל שהוקמה על ידי התרבות המינואית במאה השנייה לפנה”ס והיוותה מוקד מסחרי חשוב לאורך ההיסטוריה. רתימנו היא גם מרכז תרבותי משמעותי, יש שם שלל כנסיות, מנזרים ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים עתיקים מתקופות זמן שונות, אשר עוד עומדים על תילם בימינו. בנוסף, רתימנו מפורסמת בזכות חופי הים היפים שלה, המטבח המצוין וההיצע הגדול של מקומות בילוי כמו ברים או טברנות יווניות קלאסיות. תוכלו למצוא שם את השילוב שהופך חופשות לנפלאות: אפשרויות לנופש ומנוחה על שפת הים, הזדמנויות להרפתקאות ואטרקציות, ארכיטקטורה מקומית ייחודית וחיי לילה תוססים. עם נופי טבע ציוריים, תרבות עשירה ואווירה משמחת, רתימנו היא יעד מושלם לחופשה יוונית חלומית.

מבנה ארכיאולוגי וונציאני של קשת ועמודים בעיר העתיקה של רתימנומבנה ארכיאולוגי וונציאני של קשת ועמודים בעיר העתיקה של רתימנו

מה עושים ברתימנו

רתימנו היא עיר יפהפיה על שפת חוף הים ויש שם מבחר גדול של אפשרויות בילוי, דברים לעשות ומקומות לראות. באזור הנמל (Venetian Harbour) שוכנת העיר העתיקה וזהו אחד האזורים הפסטורליים ביותר ברתימנו, שם תראו סירות דייגים צבעוניות עוגנת במים ולאורך המזח יש טברנות, ברים ובתי קפה. בקצה הנמל ניצב מגדלור מצרי (Egyptian Lighthouse) עתיק שעומד על תילו מאז ראשית המאה ה-19. מומלץ לטייל בסימטאות הצרות של העיר העתיקה ולהתרשם מהאדריכלות המקומית שהשתמרה היטב. מעט מערבה משם נמצא המבצר פורטזה (Fortezza) העומד על ראש גבעה וצופה לים. פורטזה נבנה במאה ה-16 ומייצג היסטוריה מרתקת, שוכנים שם יחדיו מסגד וכנסייה ותמצאו שם גם תערוכת היסטוריה קטנה. גולת הכותרת של רתימנו היא רצועת חוף הים הזהובה והתכולה שמשתרכת לכיוון מזרח מהמרינה עד לפרברי העיר. זהו אזור מאוד מוסדר ונוח לרחצה, יש לאורכו מגוון גדול של חנויות, מסעדות, דוכני אוכל, בתי קפה ועוד. כמובן שכדאי לא לפספס את ההנאה מהמטבח היווני העשיר, צאו לארוחה באחת מהטברנות היווניות הקלאסיות שברחבי העיר ותנסו את המטעמים המקומיים. כמו כן, בכרתים יש תעשיית יין משגשגת, אז חובבי הז’אנר יכולים להינות מביקור ביקבים או ברי יין מקומי. תעשייה משגשגת וטעימה נוספת בכרתים היא של שמן זית מקומי משובח, וישנם סיורים בנושא זה. האתר גטיורגייד מציע סיור בעקבות תעשיית שמן הזית המשולב בטעימות אוכל מקומי. בנוסף תוכלו למצוא באתר סיורים מסוגים נוספים, כמו טיול שייט בסירה, עם אפשרות לביטול בחינם כך שתוכלו להישאר גמישים במהלך הטיול.

מסעדות על קו המים לצד סירות קטנות העוגנות בנמל הוונציאני ברתימנומסעדות על קו המים לצד סירות קטנות העוגנות בנמל הוונציאני ברתימנו

לינה ברתימנו

אחד האזורים האהובים ללינה בקרב תיירים המגיעים לרתימנו הוא העיר העתיקה, זאת משום שהשכונה מקסימה וציורית ומציעה נוף לחוף הים וקירבה למבחר חנויות, טברנות, מסעדות וברים. אנו ממליצים על Atlantis Beach Hotel למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. במידה ואתם מעוניינים במלון עם תמורה טובה לכספכם אנו ממליצים על Neratze Hammam Suites. במידה ותרצו ללון בדירה מרווחת ומאובזרת אנו ממליצים על Veranda Rossa Suites. שימו לב כי בתקופת קיץ המלונות רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין מקום מראש. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




המלצות "הכל על" למבקרים ברתימנו

  • לרתימנו יש מה להציע עבור מבקרים מכל הסוגים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם, מחובבי נופש בסגנון בטן-גב, דרך מטיילים צמאי הרפתקאות, משפחות עם ילדים, צעירים שרוצים לחגוג כל הלילה, עד זוגות אוהבים בחופשה רומנטית. התקופה האידיאלית לביקור ברתימנו מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט “אוף-סיזן”, כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.
  • מומלץ להקדיש לביקור ברתימנו בין יומיים לשלושה.
  • כדאי לחבר את הביקור ברתימנו עם טיול לערים מרכזיות נוספות בכרתים, כמו הבירה הרקליון (Heraklion) הממוקמת ממזרח או חאניה (Chania) שנמצאת במערב האי.
  • הדרך הנוחה ביותר להגיע אל רתימנו היא באמצעות רכב פרטי מחאניה או הרקליון. בתוך רתימנו עצמה אפשר להתנייד ברגל או עם מוניות. העיר אינה מאוד גדולה. רכב פרטי מאפשר לבקר בכל המקומות בהם אתם מעוניינים ולהתנהל בקצב שלכם. אולם, זה לא זול לשכור רכב, וישנן אופציות נוספות למי שמעוניין באפשרות זולה יותר. יש תחבורה ציבורית סבירה ברחבי כרתים, בייחוד בין הערים הגדולות. התחבורה הציבורית הנפוצה ביותר היא אוטובוסים. כמו כן אפשר להתנייד בהסעת מונית פרטית.
  • למשפחות עם ילדים ברתימנו מומלץ להינות מרצועת חוף הים הארוכה של העיר ולבלות בנחת בשמש, לשחות בים, לעשות ספורט ימי, לצאת לשייט ועוד. ארטקציה חווייתית ומהנה במיוחד היא סיור טרקטורונים בהרים שמסביב לעיר, באתר גטיורגייד (עם אפשרות לביטול בחינם כך שתשארו גמישים במהלך החופשה).
  • הסצנה הקולינרית ברתימנו היא מפותחת מאוד ויש שם מגוון עצום של טברנות ומסעדות ביחס לגודלה של העיר. ניתן למצוא שם טברנות יווניות קלאסיות, דוכני אוכל רחוב ומסעדות מודרניות מתוחכמות. בין המקומות המומלצים ביותר יש את מסעדת Othonas, את הטברנה ובר המזטים VATANIA Taverna meze bar ואת Zefyros שמגישה מאכלי ים.

תשובות לשאלות נפוצות

לרתימנו יש מה להציע עבור מבקרים מכל הסוגים. כל אחד יכול למצוא מה לעשות שם, מחובבי נופש בסגנון בטן-גב, דרך מטיילים צמאי הרפתקאות, משפחות עם ילדים, צעירים שרוצים לחגוג כל הלילה, עד זוגות אוהבים בחופשה רומנטית.

התקופה האידיאלית לביקור ברתימנו מבחינת מזג אוויר היא בקיץ (חודשים יוני-ספטמבר), אולם כדאי לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר בתיירים. לכן אולי כדאי לשקול לבקר מעט "אוף-סיזן", כלומר בחודשים שלפני ואחרי הקיץ, כמו מרץ-מאי ואוקטובר עד תחילת נובמבר. אז מזג האוויר מעט קריר יותר, אך המחירים נמוכים יותר והעמוס פחות.

מומלץ להקדיש לביקור ברתימנו בין יומיים לשלושה.

סרטון על רתימנו