1. עמוד הבית
  2. »
  3. יוון 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. כרתים- המדריך המקיף לאי, יוון, 2024 | Crete
  6. »
  7. אתרים ואטרקציות בכרתים
  8. »
  9. חרסוניסוס, יוון – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Hersonissos

חרסוניסוס, יוון – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Hersonissos

המדריך המקוצר לתייר

חרסוניסוס (Hersonissos) הפכה בשנים האחרונות לעיירת התיירות הפופולרית ביותר על תיירים ישראלים שמגיעים לכרתים. חרסוניסוס ידועה בחופי הים היפים שלה, חיי הלילה התוססים, ושפע פעילויות ספורט ימי, מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור תיירים המחפשים גם חופשה שלווה ורגועה וגם הרפתקאות. השילוב הייחודי של תרבות יוונית מסורתית ואתרי נופש יוקרתיים, מסעדות ואזורי קניות, מספקים מגוון רחב של אפשרויות, ומושכים משפחות, זוגות וקבוצות חברים. ישנם גם תיירים שלנים בחרסוניסוס וממנה יוצאים לטיולי יום לאטרקציות סמוכות כמו ההריסות העתיקות של קנוסוס, הכפר הציורי קוטולופארי ורמת לאסיתי עוצרת הנשימה. מרבית התיירים שמגיעים לחרסוניסוס בוחרים ללון כאן כחלק מטיול רחב יותר באזור כרתים ולנים כאן לפחות ללילה אחד. הלינה באזור זה מתאימה במיוחד למי שמחפש ללון בעיר פחות עמוסה מאשר הרקליון או מעדיף ללון בריזוריטים, כמו Star Beach Village & Water Park.

החופים של חרסוניסוס

החופים היפים של חרסוניסוס

מה עושים בחרסוניסוס

מלבד לינה יש כמה דברים שאפשר לעשות בחרסוניסוס והאזור. למשל יש הרבה מה לעשות בחרסוניסוס והסביבה, מפארק מים (אליו ניתן לקנות כרטיסים בקישור הזה) ועד סיורים יום ושייט שיאפשרו לכם להכיר ולהנות מעוד חלקים בכרתים ומעבר לה. אחת האטרקציות הפופולאריות היא סיור טרקטורונים בחופים, כאשר מגיעים בקיץ הסיורים מתמלאים במהירות ומומלץ לשריין בהם מקום בראשבקישור הזה למשל, במיוחד אם מדובר בסיורים מבוקשים כמו סיורי שקיעה (בו אפשר לשריין מקום בקישור הזה), אטרקציה פופולארית נוספת היא כמובן שייט שיוצא מחרסוניסוס. יש כל מיני סוגי שייט שיוצאים, חלקם כוללים גם שנורקלינג כמו באפשרות הזו או האפשרות הזו בסירה מהירה, או שייט בשקיעה עם ארוחה קלה כמו באפשרות הזו. למגיעים עם ילדים כדאי גם לבקר באקווריום של כרתים שנמצא לא רחוק מחרסוניסוס והרקליון (אפשר להזמין כרטיסים מראש לאקווריום כאן). למי שרוצה לראות את העיר בלי ללכת יותר מידי כדאי לדעת שיש בחרסוניסוס רכבת תיירים שמקבילה לאוטובוס התיירים המוכר מערים גדולות יותר, שיכולה להיות אופציה נחמדה במיוחד למשפחות שמגיעות לעיר, תוכלו לרכוש כרטיסים כאן. לאוהבי הטבע כדאי מאוד להצטרף לסיור היום לקניון סמאריה שיוצא מחרסוניסוס ומגיע לאחד האזורים היפים בכרתים – תוכלו לשריין מקום בסיור כאן ולקרוא עוד על הקניון בעמוד שהקדשנו לו קניון סמאריה, יוון – סיורים מודרכים, מלונות מומלצים ואיך מגיעים. תוכלו לראות את האפשרויות השונות לפעילויות וסיורים ולהזמין עם אפשרות ביטול בחינם כאן.

קניון סמאריה – סיור יום מושלם לחובבי טבע וטיולים

לינה בחרסוניסוס

בקרב מי שבוחר להגיע לחרסוניסוס יש רבים שבוחרים ללון באזור ללילה אחד או יותר במסגרת הטיול באזור כרתים. האזור שנחשב למרכזי ופופולארי ללינה הוא אזור החוף. כמה ממקומות הלינה המומלצים עליהם כדאי להסתכל הם AKASHA Beach Hotel & Spa למחפשים מלון מפנק במיוחד, את Hersonissos Maris ואת Mari Kristin Beach Hotel למי שמחפש מקום לינה ברמה גבוהה, למחפשים מקום לינה זול יותר לבדוק את Charm Hotel, Hersonissos ואת Central Hersonissos Hotel, ולמי שמעדיף דירה על Artemis Hotel Apartments, על Andromeda Apartments & Studios ועל Villa Sonia. בנוסף, באזור זה יש לא מעט ריזורטים למשל Abaton Island Resort & Spa, Royal & Imperial Belvedere Resort, Star Beach Village & Water Park שמתאים מאוד למי שמגיע עם ילדים ו-Creta Maris Resort. רבים מגיעים לחרסונינוס לחופשה ללא ילדים, ומחפשים מלון שקט, ישנם כמה מלונות באזור אשר לא מארחים ילדים ויכולים להיות אופציה מצויינת למשל Palmera Beach Hotel & Spa, Enorme Serenity Spritz ו-Infinity Blue Boutique Hotel & Spa. ישנן כמובן אופציות לינה נוספות באזור, בקישור הזה תוכלו לראות את כלל מקומות הלינה ולהזמין מראש עם אפשרות ביטול בחינם – כך שתוכלו לשמור לעצמכם את האפשרות להיות גמישים (אך שימו לב לתאריך עד אליו ניתן לבטל בחינם את השהות). למגיעים עם רכב כדאי כמובן לבחור מקום לינה שמספק חניה, למשל אחד ממקומות הלינה שבקישור הזה. למי שרוצה לחסוך בעלות הלינה אנו ממליצים להסתכל על המבצעים וההנחות למלונות בקישור הזה לראות האם יש משהו רלוונטי עבורכם.

כסאות חוף בחרסוניסוס

המלונות והריזורטים שצמודים לחוף מבוקשים במיוחד, וכדאי להזמין בהם מקום כמה שבועות מראש

איך מגיעים לחרסוניסוס

תחבורה ציבורית – הדרך הזולה

אפשר להגיע לחרסוניסוס באמצעות תחבורה ציבורית. חרסוניסוס נמצאת כ-20 ק״מ משדה התעופה של הרקליון וישנם אוטובוסים העוברים בתחנת האוטובוסים הקטנה מחוץ לשדה ונוסעים לחרסוניסוס אך מכיוון שהם לא בשעות קבועות הדרך הבטוחה יותר היא לקחת אוטובוס לתחנת האוטובוס המרכזית של הרקליון בנסיעה של 20 דקות ומשם לקחת אוטובוס נוסף לחרסוניסוס בנסיעה שאורכת כ-45 דקות.  ניתן לבדוק את אפשרויות ההגעה השונות, הזמנים בהם יש תחבורה ציבורית ואף להזמין כרטיסים מראש בקישור הזה (מומלץ, במיוחד בקיץ). למי שמעדיף לא להיגרר עם התיקים ברחבי הרקליון מומלץ לקחת מונית משדה התעופה של הרקליון ישירות למלון כאשר ישנן מוניות המחכות בשדה אך אנו ממליצים להזמין מונית מראש כדי להימנע מהתמקחיות מיותרות על מחיר עם הנהגים – להזמנת מונית משדה התעופה של הרקליון למלון לחצו כאן.

כניסה לשדה התעופה בהרקליון

אפשר להגיע לחרסוניסוס בקלות משדה התעופה של הרקליון

רכב שכור – הדרך הנוחה

אפשרות נוספת למי שרוצה להגיע באופן עצמאי היא להגיע עם רכב שכור, אותו לרוב שוכרים בהרקליון משם מרבית התיירים שמגיעים לאזור יוצאים. אנו ממליצים מאוד להזמין רכב מראש, בעיקר לתקופת הקיץ, בשל הביקוש הרב לרכבים במיוחד לרכבים מרווחים למשפחות, רכבים אוטומטיים, ואנים וג’יפים. תוכלו להזמין בקישור הזה עם ביטול בחינם, כך שלא צריך לחשוש מההתחייבות לרכב, למי שרוצה לחסוך בעלות הרכב אנו ממליצים להזמין בקישור הזה עם הנחה בלעדית לגולשי הכל על.