האקווריום של כרתים – המדריך המקיף ביותר בעברית | Cretaquarium

עדכון אביב 2024

עונה זו מסמנת את תחילת עונת התיירות בכרתים ומספר התיירים שמגיעים עולה. העומס מתחיל להיות מורגש וכמות המבקרים באתרים השונים בעיר, וכך גם אקווריום של כרתים, עולה. אומנם אין בעיה של זמינות כרטיסים בתקופה זו של השנה, אבל יש ימים בהם עלולים להיווצר תורים. לכן, למי שרוצה להשיג כרטיסים אותם יוכל פשוט להציג בלי לעמוד בתור לרכישה, או למי שיש לו כבר תוכנית בנויה - כדאי להזמין כרטיסים מראש, מי שחושש להתחייב למועד ביקור קבוע יכול להסתכל על אופציות עם אפשרות ביטול. להזמנת כרטיסים מראש לאקווריום של כרתים ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

האקווריום של כרתים בכמה מילים

האקווריום של כרתים (Cretaquarium) ממוקם ליד העיירה גורנס (Gournes), כ15 ק”מ מהרקליון (Herkalion). האקווריום נוסד ב2005 בבסיס אמריקאי צבאי לשעבר, כחלק מחזון של המרכז ההלני לחקר הים להקים אקווריום גדול ומודרני בכרתים. האקווריום, שנחשב לגדול והמפורסם ביותר ביוון, הוא בית ל2000 יצורי ים ו200 מינים שונים המצויים באגן הים התיכון ומשמש כמרכז לחקר ביולוגיה ימית של האזור. מטרת האקווריום היא להוות מרכז בילוי בו מבקרים מכל הגילים יוכלו להינות מהשפע שהמקום מציג לצד קבלת מידע בנוגע לסביבה הימית וחינוך להרמוניה בין הים לאדם.

מה רואים באקווריום של כרתים

באקווריום של כרתים תוכלו למצוא יותר מ60 אקווריומים בגדלים שונים בתוכם חיים מגוון עצום של דגים ויצורי ים. האקווריום מורכב מחמישה מתחמים שלכל אחד מהם מאפיין משלו.

סוגי המתחמים השונים

  • המתחם הראשון מתאפיין בתאורה חלשה ותוכלו למצוא בו יצורים החיים בסביבה חשוכה כמו אלמוגים אדומים, סרטנים וגלגיליות.
  • המתחם השני הוא ביתם של יצורי ים גדולים כמו כרישים, צבי ים ותמנונים.
  • במתחם השלישי תוכלו למצוא יצורים שסביבתם הטבעית היא באזור החוף.
  • המתחם הרביעי הוא מעט שונה מהשאר. במתחם זה למבקרים יש הזדמנות להתבונן באקווריומים פתוחים ורדודים מקרוב.
  • המתחם החמישי והאחרון מוקדש ליצורים טרופיים שנדדו מרחוק ובדרך כלל נמצא בים התיכון.

כל אקווריום במקום נושא תווית עם שמות היצורים שחיים בו. בנוסף, תוכלו למצוא עוד מידע במסכי מגע לאורך הסיור. לאלו מכן המעוניינים להעמיק יותר, האקווריום מציע אפשרויות שונות לסיור מודרך בתוספת תשלום כמו סיור אודיו, מדריך אישי או סיור מיוחד לקבוצות ילדים.
בין היתר, תוכלו לקחת הפסקה מהסיור באקווריום ולשבת בקפיטריה שממוקמת בחוץ או לרכוש פריטים בהשראת האקווריום בחנות המזכרות של המקום.

כרטיסים לאקווריום של כרתים

“ישנם כמה סוגי כרטיסים המאפשרים כניסה לאקווריום של כרתים, חלקם בסיסיים ומעניקים כניסה לאקווריום בלבד, וחלקם משלבים כניסה גם לאתרים נוספים באי, או כוללים את הכניסה לאתר כחלק מסיור אוטובוס כולל במספר אתרים באי.

האפשרויות השונות לרכישת כרטיסי כניסה לאקווריום:

כרטיס בסיסי שכולל כניסה לאקווריום בלבד בעלות של 23 ש””ח תוכלו למצוא כאן. כרטיס זה מתאים למי שמעוניין בסיור ללא הדרכה או למי שלא מעוניין לשלב ביקור באתרים נוספים באזור.

כרטיס הכולל סיור אוטובוס בעיר הרקליון ועצירה בכיכר החירות, במבצר של קולס, בשוק הפשפשים ובאקווריום של כרתים תוכלו למצוא כאן בעלות של 58 ש””ח למבוגר (12 ומעלה) ו29 ש””ח לילד (4-11). כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לסייר בעיר באוטובוס נוח ומאוורר ולשלב ביקור במקומות נוספים בעיר.

כרטיס המשלב כניסה לאקווריום של כרתים יחד עם סיור רגלי מודרך בעיר הרקליון ועצירה בנקודות עניין נוספות בעיר תוכלו למצוא כאן בעלות של 81 ש””ח למבוגר (13 ומעלה) ו40 ש””ח לילד (5-12). כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לחוות את העיר דרך הרגליים יחד עם מדריך ולשלב ביקור באתרים נוספים בעיר.”

הזמנת כרטיסים לאקווריום של כרתים

המלצות "הכל על"

  • הביקור באקווריום של כרתים מומלץ בעיקר לחובבי דגים וביולוגיה ימית, אך המגוון העצום שמוצג במקום ירשים כל אחד ובהחלט מתאים לכל המשפחה.
  • מומלץ לבקר באקווריום של כרתים במהלך השבוע כדי להימנע מעומס מבקרים בסוף השבוע.
  • הזמן המומלץ לביקור באקווריום על מנת להספיק לראות את השפע המוצג במקום הוא בין שעה לשעתיים.
  • כאמור, האקווריום של כרתים ממוקם סמוך להרקליון, בירת האי כרתים והעיר הגדולה והמרכזית בו. מומלץ לחבר את הביקור באווקריום עם סיור בהרקליון, עיר נמל עתיקה ומרתקת מלאה באתרים ארכאולוגיים, מוזיאונים, שווקים וחיי לילה תוססים.
  • מומלץ להגיע לאקווריום בעזרת מונית או באמצעות רכב פרטי ולהינות מחנייה חינם במקום.
  • האקווריום בהחלט מומלץ למשפחות המבקרות עם ילדים ואף מציע סיורים חוויתיים במיוחד לילדים.
  • האקווריום של כרתים ממוקדם בעיר גורנס, עיר חוף שקטה וקטנה. בגורנס אין בתי מלון גדולים אך למי שמעוניין בבית מלון בוטיק ושקט ולינה קרובה לאקווריום נמליץ על Golden Bay Boutique Hotel & Bungalows הממוקם במרחק של 5 דקות נסיעה מהאקווריום ומרחק הליכה מהחופים של העיר. להזמנה לחצו כאן. למי שמעוניין ללון בהרקליון ולהנות מהעיר הגדולה ומהמגוון שמציעה נמליץ על Ibis Styles Heraklion Central הממוקם בלב הרקליון, במרחק הליכה קצר מהאתרים התיירותיים של העיר ו20 דקות נסיעה מהאקווריום של כרתים. להזמנה לחצו כאן. אפשרות לינה מומלצת נוספת בהרקליון היא Infinity City Boutique Hotel זהו מלון בוטיק בניהול משפחתי שנמצא בקרבת נמל התעופה הבינלאומי של הרקליון ומרחק הליכה לחוף. להזמנה לחצו כאן.
  • למי שמעוניין להעמיק במידע על האקווריום והיצורים החיים בו מומלץ להיעזר באחת מאפשרויות ההדרכה שהמקום מציע בתוספת תשלום- סיור אודיו המוצע במגוון שפות בעלות של 3 יורו, סיור קבוצתי מודרך בליווי איש צוות בלעות של 100 יורו, סיור “מאחורי הקלעים” בו ניתן לחוות את הפעילות היומיומית שמפעילה את המקום בעלות של 120 יורו או סיור קבוצתי מודרך במיוחד לילדים בעלות של 100 יורו.

שאלות נפוצות על האקווריום של כרתים

האקווריום של כרתים מומלץ בעיקר לחובבי יצורי מים וביולוגיה ימית. האקווריום מציג מגוון רחב ומרשים, לכן מומלץ גם למשפחות עם ילדים.

מומלץ לבקר באקווריום של כרתים בימי השבוע בעקבות עומס מבקרים שגדל בסוף השבוע.

כדי לראות ולהינות את המגוון העצום שהאקווריום מציג, כדאי להשקיע זמן ביקור של בין שעה לשעתיים.

סרטון על אקווריום של כרתים

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשים נובמבר-מרץ: 9:30-16:00 בכל ימי השבוע. בחודשים אפריל-אוקטובר: 9:30-19:00 בכל ימי השבוע.
  • עלות הכרטיסים: כרטיס כניסה בסיסי עולה 6 יורו, ילדים עד גיל 4 ובעלי מוגבלויות נכנסים ללא עלות.
  • כתובת: Former American Base in Gournes, Heraklion, Crete.
  • האקווריום של כרתים ממוקם 15 ק”מ מהרקליון, העיר הגדולה באזור, ממנה יוצאים קווי אוטובוס לאקווריום בתדירות של 20-30 דקות.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.cretaquarium.gr/en