טיול יום למטאורה מאתונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip from Athens to Meteora

עדכון אפריל, 2024

בשבועות אלו כמות התיירים באתונה הולכת ועולה, וכך גם הביקוש לאטרקציות התיירות הפופולאריות. אם אתם מתכננים להצטרף לאחד הסיורים המבוקשים, כמו טיול יום למטאורה מאתונה, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום למטאורה מאתונה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

טיול יום למטאורה מאתונה בכמה מילים

מנזרי מטאורה הם קבוצה של שישה מנזרים נוצריים אורתודוכסים שנבנו על גבי תצורות סלע נישאות במרכז יוון. מנזרים אלו ממוקמים באזור תסליה, ליד העיירה קלבקה (Kalabaka). תצורות הסלע שעליהן נבנו המנזרים עשויות מאבן חול וקונגלומרט, והן נוצרו לפני מיליוני שנים על ידי בלייה טבעית ופעילות טקטונית. פירוש המילה מטאורה בעברית היא “באמצע השמיים”, וכמובן שהמנזרים קיבלו את השם הזה בעקבות מיקומם המרהיב על צוקי הסלע האדירים. המנזרים אשר שוכנים על תצורת המסלע נבנו במאות ה-14 וה-15, ופעילים באופן רציף כבר מאוד שנים.

טיול יום למטאורה מאתונה – ביקור המגיע לאמצע השמיים

מבקרים רבים באתונה (וגם בסלוניקי) בוחרים לקחת טיול יום למטאורה, בכדי שלא לפספס את הפלא הנהדר הזה. המבקרים באתר כיום יכולים לחקור את המנזרים על ידי טיפוס במדרגות והליכה בשבילים צרים חצובים בסלע. בתוך המנזרים תראו ציורי קיר מרהיבים, כתבי יד נדירים וחפצי דת. כמובן שמטאורה לא מציעה רק נופים מעשי ידי אדם. הנוף הטבעי עוצר נשימה, אשר כולל את הרי הפינדוס והעיירה הסמוכה קלמבקה, ישאיר על המבקרים רושם רב. מנזרי מטאורה הם לא רק עדות למיומנותם של בעלי המלאכה מימי הביניים שבנו אותם ולאדיקות הדתית הראויה להערכה של הנזירים והנזירות היווניים-אורתודוקסיים, אלא גם דוגמא נהדרת ליופי הטבעי והאנושי המאפיין את ארץ יוון. למידע נוסף, בקרו בעמוד שלנו על מטאורה.

אישה המטיילת במטאורה מצטלמת בחינניות על רקע הנוף הייחודי ואחד מהמנזרים האייקוניים של האזוראישה המטיילת במטאורה מצטלמת בחינניות על רקע הנוף הייחודי ואחד מהמנזרים האייקוניים של האזור

מחפשים אטרקציה ייחודית באתונה? אנו ממליצים על סיור עצמאי בעברית בליווי אפליקציה וסרטונים. כך תוכלו לעשות את הסיור בקצב שלכם, עם הדרכה מקצועית בעברית וכל זה במחיר נמוך יותר מאשר סיור עם מדריך בשטח. באפליקציה תוכלו לעקוב באופן מדויק אחר המסלול והתחנות, ובכל תחנה לצפות בהדרכה מקצועית על המקום.

אם אתם רוצים סיור מעמיק עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בנופים, הטעמים והתרבות המרתקת של יוון יש מגוון סיורים בעברית בקישור הזה. מסיורים בעיר עצמה – סיורים קולינריים וסיור להכרת העיר, ועד סיורים היוצאים לריביירה של אתונה ונאפפליו המקסימה.

מה עושים במטאורה

טיול היום יתחיל כמובן באתונה, ממנה תיסעו בהסעה או ברכבת למטאורה. בשל הנסיעה הארוכה (בערך 4 שעות לכל כיוון), רוב ההסעות יצאו בשעות הבוקר המוקדמות. בהגיעכם לעיירה קלבקה, תבחינו מיד בתצורות הסלע המרשימות אשר מתנשאות כמגדלים גבוהים מצפון לעיר. הליכה קצרה ברגל מהעיר, או נסיעה קצרה אף יותר, יביאו אתכם למנזרים עצמם, אשר ממוקמים ממש על צוקי הסלע, ומציגים נוף מיוחד שלא ישכח במהרה. ברוב הסיורים תזכו לבקר במנזרים עצמם, ותראו בעינכם את היופי והייחודיות של תופעת המנזרים במטאורה. מהנזרים ישקף נוף מהמם של כל אזור קלמבקה ומטאורה, נוף אותו לא תרצו לעזוב.

 

למידע נוסף, בקרו בעמוד שלנו על טיול יום למטאורה

החצר הראשית של מנזר ורלאם (Monastery of Varlaam)- אחד מהמנזרים הייחודיים של אזור מטאורההחצר הראשית של מנזר ורלאם (Monastery of Varlaam)- אחד מהמנזרים הייחודיים של אזור מטאורה

כרטיסים לטיולי יום במטאורה

ישנם סוגי כרטיסים רבים לטיולי יום במטאורה. הסיורים מגוונים באורכם, בסדר היום שלהם, ובסוג התחבורה בהם משתמשים. מומלץ לקרוא בעיון את המידע שמובא בחלק זה על סוגי הכרטיסים השונים, בכדי לבחור בצורה הנכונה ביותר את הכרטיסים שמתאימים לרצונות ולצרכים שלכם: 

טיול יום באורך מלא ברכבת לחלק מהמנזרים

טיול יום זה, שאורכו הוא 14 שעות, מציע נסיעה ברכבת (כרטיסים כלולים) הלוך וחזור למטאורה, עם הגעה עצמית לתחנת הרכבת, התקבצות ונסיעה יחדיו לעיר קלבקה ממנה יתחיל סיורכם. ההתניידות היא עם מיניבוס איכותי הכולל ווי-פיי. במהלך הסיור תצפו בכל ששת המנזרים, ותוכלו לבקר באחד, שניים או שלושה מהם, על פי בחירתכם. הטיול כולל כמובן סיור מודרך. טיול זה מומלץ לאלו שמעוניינים בטיול יום מלא, אך באורך יחסית קצר, אשר כולל מידה רבה של חופש בחירה באטרקציות בהם תבקרו.

להזמנת כרטיסים עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון: HAKO5) לחצו על הקישור הזה

טיול יום באורך מלא ברכבת ל6 מנזרים

טיול יום זה, שאורכו הוא 16 שעות, מציע נסיעה ברכבת (הכרטיסים כלולים במחיר הכרטיס) הלוך וחזור ממטאורה. עליכם יהיה להגיע באופן עצמאי לתחנת הרכבת של אתונה, שם תתקבצו ותיסעו יחדיו לקלבקה. במהלך יום הטיול תתניידו במניבוס איכותי עם ווי-פיי, תבקרו בששת המנזרים שבמקום ותזכו להיכנס לשלושת הפופולאריים שביניהם. בנוסף לכך, תבקרו באתר טבע מיוחדים נוספים באזור- מערות הרמיט. בנוסף לכך, הטיול כולל מדריך מוסמך וזכות לדילוג על התור. טיול זה מומלץ לכל אלו שמעוניינים בטיול של יום אחד, הכולל ביקור בכל המנזרים ובתופעות טבע ייחודיות, ואלו שאינם מעוניינים לחכות בתורים ארוכים. 

להזמנת כרטיסים עם אפשרות לביטול בחינם, לחצו על הקישור הזה

טיול יום באורך מלא בקבוצה פרטית

טיול יום זה, שאורכו הוא 16 שעות, מציע נסיעה בתחבורה פרטית (מיניבוס) הלוך וחזור למטאורה, לקבוצה קטנה של עד 7 אנשים (כולל). ההסעה למטאורה כוללת איסוף מהמלון. בביקורכם במנזרים תזכו לליווי צמוד בידי מדריך מוסמך ולהתניידות בעזרת המיניבוס. במהלך הטיול תבקרו בכ3 מנזרים ידועים, ותצפו בשאר במהלך ההסתובבות בשטח. טיול זה מומלץ לאלו אשר מעוניינים להגיע למטאורה ברכב פרטי ולא ברכבת, ולאלו שמעוניינים בטיול לקבוצה קטנה של אנשים.

להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם, לחצו על הקישור הזה

טיול יום באורך מלא בקבוצה קטנה עם זמן הסתובבות בקלבקה

טיול יום זה, שאורכו 14 שעות, מציע התניידות כמו כן ברכבת (כרטיס הלוך וחזור כלול) למטאורה עם הגעה עצמאית לתחנת הרכבת. במהלך הטיול תתניידו במיניבוס איכותי, ומעבר לביקור בשלושה מנזרים, ובנוסף לכך פנינות טבע איכותיות, לרבות קפלת דופיאני והמערות הטבעיות של צוקי הסלע שבאזור. הטיול כולל כמובן מדריך מוסמך אשר ילווה אתכם במהלך היום. לפני החזרה, תוכלו להסתובב כבערך שעה בעיירה קלבקה, ולחוות את היופי והייחודיות שלה. הטיול מומלץ לאלו אשר מעוניינים לחוות לא רק את המנזרים במטאורה, אלא גם פנינות חמד מוכרות פחות ואת העיירה הקרובה קלבקה. 

להזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם, לחצו על הקישור הזה

 

הזמנת כרטיסים לטיול יום למטאורה מאתונה

המלצות "הכל על"

  • טיול יום למטאורה מאתונה מומלץ לחובבי הטבע, האדריכלות והצילום, ולכל מי שמעוניין לצאת קצת מהעיר הגדולה ולהיתקל בנופים טבעיים ואנושיים ייחודיים, שלא ישכחו במהרה.
  • מומלץ לבקר במנזרים בימות אמצע השבוע, שעות הבוקר המוקדמות או לקראת סגירתם, שכן בשעות אלו העומס התיירותי פוחת. ייתכן כי אלו המעוניינים לבקר במנזרים בשעות מוקדמות יהיו מעוניינים לישון בלילה בעיירה קלבקה, ולהגיע למנזרים בבוקר. למידע והזמנה של סיורים באורך של יומיים, ניתן להיכנס לקישור הזה.
  • אורך טיולי היום למטאורה מאתונה נע בין 14 ל16 שעות. אורך הביקור במנזרים נע בדרך כלל בין 3 ל4 שעות.
  • מומלץ לשלב את הביקור במנזרים שבמטאורה עם ביקור באתרי הטבע הייחודיים שבאזור, ובמיוחד מערות הרמיט. בנוסף, מומלץ להקדיש זמן לביקור בעיירה הייחודית קלבקה, אשר שוכנת בקרבת מקום (אליה תגיעו ברכבת בחלק מהסיורים). ישנם סיורים בהם מוקדש זמן לביקור במערות וגם זמן לביקור בעיירה קלבקה (למשל סיור זה).
  • ההגעה למטאורה הינה, בדרך כלל, עם רכבת, בה תיסעו ביחד כקבוצה. ישנם סיורים בהם מגיעים למטאורה באוטובוס או מיניבוס, כאשר בסיור אלו בדרך כלל מוצע איסוף מהמלון.
  • הנסיעה למטאורה היא ארוכה! (4 שעות לפחות). מומלץ להכין, מבעוד מועד, עיסוקים שונים ואוכל למסע. כמו כן, ייתכן שילדים יעדיפו נסיעה ברכבת ולא בכלי תחבורה פרטי, בשל נוחות הנסיעה והנוף.
  • מרבית אלו אשר מעוניינים לישון באזור מטאורה בוחרים ללון בעיירה הסמוכה קלבקה- פנינת חמד נעימה ומסבירת פנים לתייר. ישנן אופציות לינה רבות בקלבקה. צוות הכל על עושה לכם סדר, ומביא בפניכם כמה אפשרויות לינה מומלצות במיוחד בקלבקה:

    מלון שלושה כוכבים מומלץ הינו מלון Hotel Kaikis, אשר שוכן על הרחוב הראשי והמרכז המסחרי של קלבקה- טריקלון (Trikalon). המלון מציע וויפפי, רום סרוויס, בר וארוחת בוקר, ומומלץ בשל הצוות המסור והמיקום המעולה במרכז העיירה.

    להזמנת לינה במלון לחצו על הקישור הזה

    מלון ארבעה כוכבים מומלץ הוא מלון Divani Meteora Hotel, אשר נמצא גם הוא על רחוב הראשי, בקרבה למוזיאון העיר. המלון מציע אירוח יוקרתי- שתי בריכות, מרכז ספא וחדר כושר, בר, מסעדה וארוחות בוקר. המלון מומלץ בגלל המיקום ואיכות הצוות.

    להזמנת לינה לחצו על הקישור הזה

    מלון דירות מומלץ הוא מלון Toti Boutique Rooms, אשר נמצא בתוך שכונות המגורים היפות של קלבקה. המלון מציע חנייה בחינם וחדרים משפחתיים, ומומלץ בשל הניקיון והמיקום המעולה.

    להזמנת לינה במלון לחצו על הקישור הזה

    למידע נוסף על מטאורה ולינה בה, בקרו בעמוד שלנו בנושא בקישור הזה 

  • בהזמנת סיור מודרך מראש יכללו כרטיסים הכניסה למנזרים ולאטרקציות נוספות במחיר הכרטיס. ביקור במנזרים שלא במסגרת סיור מודרך יעלה 3 יורו למנזר לאדם.
  • ניתן להגיע למנזרי מטאורה עם רכב. ניתן להשאיר את הרכב בקלבקה או להגיע עם הרכב ממש עד המנזרים (אשר חלקם נגישים לרכב).
    לפניכם מפת חניונים בעיירה קלבקה:
     

  • מומלץ להביא איתכם הרבה מים, כובע וקרם הגנה, שכן מזג האוויר עלול להיות חם.

שאלות נפוצות על טיול יום למטאורה מאתונה

טיול יום למטאורה מאתונה מומלץ לחובבי הטבע, האדריכלות והצילום, ולכל מי שמעוניין לצאת קצת מהעיר הגדולה ולהיתקל בנופים טבעיים ואנושיים ייחודיים, שלא ישכחו במהרה.

מומלץ לבקר במנזרים בימות אמצע השבוע, שעות הבוקר המוקדמות או לקראת סגירתם, שכן בשעות אלו העומס התיירותי פוחת. ייתכן כי אלו המעוניינים לבקר במנזרים בשעות מוקדמות יהיו מעוניינים לישון בלילה בעיירה קלבקה, ולהגיע למנזרים בבוקר. למידע והזמנה של סיורים באורך של יומיים, ניתן להיכנס לקישור הזה.

אורך טיולי היום למטאורה מאתונה נע בין 14 ל16 שעות. אורך הביקור במנזרים נע בדרך כלל בין 3 ל4 שעות.

אורך הנסיעה הוא בדרך כלל כ4 שעות ברכבת או בנסיעה ברכב פרטי.

יש לטפס בכמות לא קטנה של מדרגות כדי להגיע לרוב המנזרים. מנזר סטפנוס הקדוש אינו מצריך טיפוס במדרגות, ולכן הוא הנגיש מבין כל המנזרים.

יש ללבוש בגדים אשר מכסים את הגוף (ללא גופיות, מכנסיים מתחת לברך). לנשים יסופקו "חצאיות" חד"פ בכניסה למנזרים (בדומה לכותל).

סרטון על טיול יום למטאורה מאתונה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: מנזרי מטאורה פתוחים בערך מ09:00 ועד 15:00 בכל ימות השבוע, מלבד חמישי ושישי.
  • מחיר כניסה: בהזמנת סיור מודרך מראש יכללו כרטיסים הכניסה למנזרים ולאטרקציות נוספות במחיר הכרטיס. ביקור במנזרים שלא במסגרת סיור מודרך יעלה 3 יורו למנזר לאדם.
  • כתובת: רוב הסיורים יצאו מתחנת הרכבת של אתונה, בכתובת Athens 104 37, יוון. סיורים בהם מגיעים למטאורה בתחבורה פרטית, יציעו בדרך כלל איסוף מהמלון.
  • קישור לאתר הרשמי: https://visitmeteora.travel/