טיול יום לדלפי מאתונה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Delphi

עדכון אביב 2024

עם האביב באתונה נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול יום לדלפי מאתונה עולה, ויש אפילו סיורים אשר מתמלאים לגמרי - בעיקר בסופי שבוע. המצב לא קיצוני כמו בקיץ, וכן ישנם סיורים בהם נשארים מקומות פנויים גם ברגע האחרון, אבל במידה ואתם מעוניינים לצאת לסיור במועד ספציפי אנו ממליצים להזמין מראש ולהבטיח את מקומתכם. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לדלפי מאתונה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

טיול יום לדלפי מאתונה בכמה מילים

מידע כללי וההיסטוריה של דלפי

דלפי (Delphi), הממוקמת על מורדות הר פרנסוס במרכז יוון, היא עיירה משופעת בהיסטוריה ובמיתולוגיה. דלפי, הידועה כאחד ממרכזי יוון העתיקה, נחשבה לביתו של האל היווני אפולו, ושם שכן האורקל של דלפי. לכן, אי אפשר להפריז בחשיבותה של דלפי בתרבות היוונית העתיקה. היוונים הקדמונים התייעצו עם האורקל בעניינים החל מלוחמה ועד ייסוד ערים חדשות, מה שהפך את דלפי לאתר עלייה לרגל. בנוסף להיותה ביתו של האורקל מדלפי, העיירה הייתה גם האתר של המשחקים הפיתיים- גרסא קדמונית של המשחקים האולימפיים. המשחקים נערכו כל ארבע שנים וכללו בין היתר תחרויות במוזיקה, אתלטיקה ושירה. דלפי הייתה גם מרכז לאמנות ותרבות, והיא שימשה כביתם של פסלים ומשוררים מפורסמים רבים.

מקדש אתנה פרונאיה בדלפי, מפלאי האדריכלות של יוון העתיקהמקדש אתנה פרונאיה בדלפי, מפלאי האדריכלות של יוון העתיקה

תיירות בדלפי כיום

כיום, האתר הארכיאולוגי של דלפי הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ומושך אליו תיירים רבים מכל העולם (למידע על אתרי מורשת וארכיאולוגיה נוספים ב אתונה וביוון לחצו כאן). מבקרים שיבחרו לצאת לטיול יום לדלפי יוכלו לראות את שרידי מקדש אפולו, מקדש אתנה פרונאיה, האוצר של אנשי דלפי והתיאטרון הגדול של העיירה. בעיירה הצמודה לאתר הארכיאולוגי יש גם מוזיאון קטן בו המבקרים יכולים לראות ממצאים מהאתר ולהעמיק את ידיעותיהם בהיסטוריה של דלפי ויוון העתיקה. תיירים רבים אוהבים לבקר בדלפי מכיוון שהאתר הארכיאולוגי של העיירה מציע הצצה לעבר והזדמנות להבין טוב יותר את חייהם של היוונים העתיקים. היופי הטבעי ההררי של האזור, על מטעי הזיתים ויערות האורנים שבו, הוא גם מוקד משיכה מרכזי של האתר, והמבקרים יכולים ליהנות מטיולי הליכה והליכה בשבילים המתפתלים בהרים שמסביב. דלפי היא גם יעד מצוין למי שמחפש מפלט שליו ומרגיע מאתונה התוססת, עם שפע הזדמנויות למנוחה ורגיעה בצל העצים. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי טבע, או פשוט מחפשים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת, לדלפי יש מה להציע. רוב התיירים המבקרים בדלפי ישתתפו בסיורים מודרכים באתר (למידע נוסף והזמנת כרטיסים לסיורים מודרכים באתר, עם אפשרות ביטול בחינם במקרה הצורך, לחצו על הקישור הזה). רבים מהתיירים בוחרים לטייל גם בדלפי המודרנית, עיירת חמד קטנה ומקסימה הצמודה לעיר העתיקה.

התיאטרון של דלפי בשקיעה, היסטוריה וטבע מתמזגים לתמונה בלתי נשכחתהתיאטרון של דלפי בשקיעה, היסטוריה וטבע מתמזגים לתמונה בלתי נשכחת

מה רואים באתר הארכיאולוגי דלפי

דלפי היא עיירה קטנה הממוקמת על מורדות הר פרנסוס במרכז יוון, הידועה בזכות האתר הארכיאולוגי והחורבות העתיקות שלה, המושכת אליה תיירים מכל העולם. האתר של דלפי נחשב לאחת ממרכזי תרבות יוון העתיקה. היוונים העתיקים האמינו שהוא ביתו של האל היווני אפולו, מה שהפך אותו לאתר משמעותי לעלייה לרגל דתית. החוויה התיירותית בדלפי מתחילה בביקור באתר הארכיאולוגי, שבו נמצאים מקדש אפולו, מקדש אתנה פרונאיה, האוצר של אנשי אתונה והתיאטרון. מקדש אפולו היה המבנה החשוב ביותר בדלפי, ושם שכן האורקל של דלפי. המבקרים יכולים לראות את שרידי המקדש, כולל העמודים המרשימים ושרידי המזבח.

האוצר של אנשי אתונה בדלפי, עתיקות מהממות על רקע נוף הרריהאוצר של אנשי אתונה בדלפי, עתיקות מהממות על רקע נוף הררי

המקדש של אתנה פרונאיה ממוקם בפאתי דלפי והוא ביתו של התולוס המפורסם ביותר ביוון העתיקה- מקדש עגול עם סגנון אדריכלי ייחודי. האוצר של אנשי אתונה הוא מין “בנק”, בו שמרו האתונאים את מנחות ההקרבה שלהם לאלים במקדש אפולו. התולוס של אתנה פרונאיה הוא אחד המבנים השמורים ביותר בדלפי והוא אתר חובה למבקרים. התיאטרון הוא מבנה משמעותי נוסף בדלפי והוא נבנה על צלע הגבעה, ומציע נופים מדהימים של ההרים שמסביב. התיאטרון שימש להופעות ואירועים שונים, והוא משמש עד היום לקונצרטים ופסטיבלים. מלבד האתר הארכיאולוגי, בדלפי יש גם מוזיאון בו המבקרים יכולים לראות ממצאים מהאתר וללמוד עוד על ההיסטוריה של דלפי. המוזיאון הוא ביתם של אוסף גדול של חפצים יווניים עתיקים, כולל כלי חרס, פסלים ותכשיטים.

המבקרים בדלפי יכולים ליהנות גם מהנופים של האזור על ידי טיול לאורך השבילים המובילים דרך מטעי הזיתים, הטרסות החקלאיות ויערות האורנים המקיפים את העיירה. הנופים של ההרים שמסביב ושל מפרץ קורינתוס עוצרי נשימה, והמבקרים יכולים ליהנות מפיקניק או מנוחה בצל העצים. כמו כן, תיירים רבים בוחרים לבקר בעיירה דלפי המודרנית הסמוכה, עיירה קטנה ומקסימה בה סמטאות צרות מלאות בחנויות תוצרת מקומית ומקומיים מסבירי פנים.

בסך הכל, חווית התיירות בדלפי היא מסע דרך ההיסטוריה, התרבות והמיתולוגיה היוונית העתיקה. האתר הארכיאולוגי, המוזיאון והיופי הטבעי שמסביב מציעים למבקרים בו חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חובבי טבע או סתם מחפשים מפלט שליו ומרגיע, בדלפי יש משהו לכולם.

העיירה הקסומה דלפי, מקום לינה מועדף על מבקרים רביםהעיירה הקסומה דלפי, מקום לינה מועדף על מבקרים רבים

לינה בדלפי

רבים מהמבקרים באתר בוחרים, כמו כן, ללון בעיירה דלפי, בה מעל 40 אפשרויות לינה שונות. לינה בדלפי היא בחירה מומלצת ונפוצה, שכן עבור רבים המגיעים מאתונה דחיסת הנסיעה מאתונה לדלפי ליום אחד היא קשה (שעתיים בכל כיוון), ועבור אלו אשר מסתובבים באזור ברכב, דלפי נחשבת לאופציית לינה בטוחה עם המון אפשרויות מומלצות ומוכרות (לדוגמא המלון הזה, הזה והזה). אזור הלינה המועדף ביותר על רוב התיירים הוא כמובן מרכז העיירה, אך העיירה קטנה למדי ולכן אפשר ללון גם באזורים שונים שלה. למידע נוסף והזמנת לינה בעיירה, לחצו על הקישור הזה.

כרטיסים והגעה אל דלפי

ישנן אינספור כרטיסים לטיולי יום מאתונה לאתר הארכיאולוגי של דלפי. הכרטיסים שונים האחד מהשני בנושא ההדרכות (יש או אין סיור מודרך), אורך הסיור, ביקור במוזיאון וכו׳. בחלק זה של העמוד נציג לכן כמה אפשרויות של טיולי יום לאתר הארכיאולוגי של דלפי, ומומלץ לקרוא בעיון את המידע שמובא כאן בכדי לבחור בצורה הטובה ביותר את הכרטיס הנכון ביותר לצרכים ולרצונות שלכם.

טיול יום לאתונה מדלפי עם מדריך הכולל דילוג על בתור

כרטיס זה הינו הזול והבסיסי ביותר, וכולל נסיעה הלוך חזור עם מדריך מנקודת מפגש באתונה, כניסה לשעה וחצי לאתר של דלפי, כניסה למוזיאון,  מדריך שמע אלקטרוני וזכות לדילוג על התור שהיא בלבד שווה את קניית הכרטיס שכן היא חוסכת זמן יקר בתורים הארוכים שבכניסה לאתר.

  • לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול מראש בחינם לחצו כאן

טיול יום מאתונה לדלפי כולל ארוחת צוהריים (אופציונאלי)

כרטיס זה כולל כמובן כניסה לאתר ולמוזיאון (אופציונאלי), בנוסף להסעה ואיסוף מהמלון באתונה, זכות לדילוג על התורים בכניסה לאתר וכניסה במסלול המהיר לקבוצות, סיור מודרך בידי מדריך מקצועי (ומדריך שמע אלקטרוני למעוניינים) והפסקת צוהריים במהלך הסיור בה תוכלו לקחת ארוחת צוהריים (אופציונאלי). הסיור גם כולל עצירה קצרה בעיירה ארכובה. זהו כרטיס משתלם ביותר ונחשב לאחד הפופולאריים והמוזמנים שיש. אורך הסיור הכולל הוא 10 שעות. כרטיס זה מומלץ לאלו אשר שוהים באתונה ומעוניינים בסיור הכולל הסעה לדלפי.

  • לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול מראש בחינם לחצו כאן

טיול יום מאתונה לדלפי לקבוצה קטנה סגורה

כרטיס זה, הכולל גם הוא כניסה לאתר, הסעה ואיסוף מהמלון, דילוג על התורים וכניסה במסלול המהיר לקבוצות, סיור מודרך בידי מדריך מקצועי ואמין ובנוסף מים ומשקאות קלים במהלך היום. הסיור כולל גם עצירה קצרה בעייר ארכובה. הסיור הינו לקבוצה קטנה סגורה והוא מתאים למי שמעוניין בסיור פרטי יותר עם חברים ומשפחה. אורך הסיור הכולל הוא 9 שעות.

  • לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול מראש בחינם לחצו כאן

טיול יום מאתונה לדלפי הכולל חוויית VR

כרטיס זה כולל כמובן כניסה לאתר ולמוזיאון (אופציונאלי), בנוסף להסעה ואיסוף מהמלון באתונה, זכות לדילוג על התורים בכניסה לאתר וכניסה במסלול המהיר לקבוצות, סיור מודרך בידי מדריך מקצועי ומדריך שמע אלקטרוני למעוניינים. הסיור כולל גם עצירה קצרה בעיירה ארכובה. סיור זה כולל גם פעילויות VR מיוחדת, בה תקבלו מכשיר VR איתו תוכלו לחוות באופן ייחודי ומרתק חלק מהאתר. אורך הסיור הכולל הוא 10 שעות. כרטיס זה מומלץ לאלו אשר שוהים באתונה ומעוניינים בסיור הכולל הסעה לדלפי, ובחוויה מיוחדת (מומלצת במיוחד לילדים) הכוללת VR.

  • לרכישת הכרטיס עם אפשרות ביטול מראש בחינם לחצו כאן

כרטיסים נוספים

לעשרות כרטיסים נוספים לאתר דלפי ולסיורים מודרכים בו, לחצו כאן

 

הזמנת כרטיסים לדלפי

המלצות "הכל על"

  • טיול היום מדלפי לאתונה מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה אדריכלות עתיקה, וכן חובבי המיתולוגיה היוונית. עם זאת, דלפי היא שער מרתק לעולם של יוון העתיקה, ומעטים הם אלו שלא יוכלו להפיק הנאה מביקור בה, ולכן הביקור מתאים למשפחות עם ילדים, למטיילים צעירים ולזוגות, וכמו כן לזוגות בגיל השלישי (אך חשוב לזכור כי באתר מדרגות רבות והוא אינו מונגש לאלו המתניידים בכיסא גלגלים).
  • מומלץ לבקר באתר מאפריל ועד אוקטובר, שכן דלפי ממוקמת באזור גבוה מאוד (מעל 2400 מטרים מעל פני הים), ולכן היא קרה ומושלגת בחורף.
  • אורכו הכולל של טיול יום מאתונה לדלפי הוא בין 9 ל10 שעות. מומלץ להשקיע בביקור באתר בלבד בין שעתיים לשלוש, ועוד שעה נוספת בביקור במוזיאון.
  • בדרככם אל דלפי, מומלץ לעצור בכפר היווני המסורתי ארכובה ולסייר במקום (רוב טיולי היום מאתונה יכללו עצירה זו בלו”ז). כמו כן ניתן לשלב טיול בשבילים של הר פרנסוס וביקור במערה Corycian. למבקרים באתונה אשר מתעניינים בארכיאולוגיה של יוון העתיקה, מומלץ לבקר באתרי ארכיאולוגיה ומורשת בעיר (למידע נוסף בקרו בעמוד שלנו על אטרקציות ופעילויות באתונה).
  • הדרך הפופולרית ביותר להגיע אל האתר הארכיאולוגי בדלפי הוא דרך טיול יום מאורגן היוצא מאתונה וחוזר אליה.
  • משפחות רבות בוחרות לצאת לטיול יום לדלפי אך במידה ותבחרו בטיול ללא ארוחת צהריים מומלץ להביא אוכל מוכן מראש לנסיעה הארוכה
  • רוב המבקרים אשר בוחרים ללון באזור דלפי ישנים בכפר דלפי הסמוך- כפר קטן ומקסים בו מעל ל40 אפשרויות לינה שונות. ניתן כמו כן לישון בעיירות רחוקות יותר כו ארכובה אך זוהי אופציה פחות נפוצה. צוות הכל על עושה לכם סדר ומביא לפניכם שלושה מקומות לינה מומלצים ומוכרים בעיירה דלפי:

    במידה ואתם מחפשים לינה פשוטה וזולה, מלון שני כוכבים Hotel Orfeas במרכז העיירה. המלון מציע חנייה בחינם וארוחת בוקר, והוא מומלץ בשל המיקום והצוות המסור.

    למידע נוסף ולהזמנת לינה במלון זה לחצו כאן

    לאלו המעוניינים בלינה ברמה גבוהה יותר, הכוללת חדרים משפחתיים לארבעה אנשים ויותר, אנו ממליצים על מלון שלושה כוכבים Fedriades Delphi Hotel. המלון מציע גם חנייה בחינם וארוחת בוקר, והוא מומלץ בגלל המיקום והניקיון הקפדני.

    למידע נוסף ולהזמנת לינה במלון זה לחצו כאן

    מלון ארבעה כוכבים Amalia Hotel Delphi מציע אירוח יוקרתי, הכולל בריכת שחייה, בר, חנייה חינם ושירות חדרים. זהו מלון מומלץ, בגלל המיקום שלו במרכז העיירה ובגלל הצוות המעולה.

    למידע נוסף ולהזמנת לינה במלון זה לחצו כאן

  • יש להצטייד בקרם הגנה, כובע ומים בימי הקיץ עקב שהייה מרובה תחת השמש.
  • בדלפי נערך פסטיבל קיץ שנתי בחודש יוני הנקרא Delphi Festival. בפסטיבל יש המון מופעי תרבות של מוזיקה, ריקוד, תאטרון ועוד המשקפים את התרבות והמורשת היוונית. מומלץ מאוד לבקר בעיירה בזמן זה!
  • בדלפי הקטנה יש מבחר גדול של מקומות מצוינים לאכול בהם וסצנה קולינרית מפותחת. למי שמעוניין להינות ממטעמי יוון המקומיים מומלץ להגיע לטברנה Tavern DION, למסעדת To Patriko Mas” | Greek Mediterranean Restaurant” או לטברנה Taverna Gargadoyas.

שאלות נפוצות על טיול יום לדלפי מאתונה

האתר מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה אדריכלות עתיקה, וכן חובבי המיתולוגיה היוונית. עם זאת, דלפי היא שער מרתק לעולם של יוון העתיקה, ומעטים הם אלו שלא יוכלו להפיק הנאה מביקור בה, ולכן הביקור מתאים למשפחות עם ילדים, למטיילים צעירים ולזוגות, וכמו כן לזוגות בגיל השלישי (אך חשוב לזכור כי באתר מדרגות רבות והוא אינו מונגש לאלו המתניידים בכיסא גלגלים).

מומלץ לבקר באתר מאפריל ועד אוקטובר, שכן דלפי ממוקמת באזור גבוה מאוד (מעל 2400 מטרים מעל פני הים), ולכן היא קרה ומושלגת בחורף.

אורכו הכולל של טיול יום מאתונה לדלפי הוא בין 9 ל10 שעות. מומלץ להשקיע בביקור באתר בלבד בין שעתיים לשלוש, ועוד שעה נוספת בביקור במוזיאון.

ישנן מדרגות רבות באתר בהן תטפסו כחלק מסיורכם, אשר לא מונגשות לאלו אשר מתניידים בכיסאות גלגלים, על כן האתר אינו נחשב לנגיש.

ישנם תאריכים בהם האתר סגור והם: 1.1, 25.3, 1.5, 25-26.12.

בקלות! ישנם סיורים מודרכים רבים באתר בהם נכנסים במסלול הכניסה המהיר לקבוצות. למידע נוסף ולהזמנת כרטיסים, לחצו על הקישור הזה

ישנם כרטיסים אשר כוללים הסעה מאורגנת מאתונה וסיור מודרך באתר, וישנם כרטיסים אשר כוללים כניסה לאתר הארכיאולוגי (ולמוזיאון אם מעוניינים) בלבד.

סרטון על דלפי

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: ימי א’-ה’ 15:30-8:30 (כניסה אחרונה 15:10).
    ימי ו’ 17:00-12:00 ש’ 16:00-8:30
    בחודשי הקיץ האתר ייסגר מאוחר יותר בכ3-4 שעות, תלוי במשך שעות האור.
  • כתובת: Delphi 330 54, יוון.
  • קישור לאתר הרשמי: https://whc.unesco.org/en/list/393/
  • ישנם תאריכים מיוחדים בשנה בהם הכניסה לאתר היא חינמית והם: 6.3, 18.4, 18.5, השבוע האחרון של ספטמבר, 28.10, וכל יום ראשון מנובמבר עד מרץ. בנוסף, ישנם תאריכים בהם האתר סגור והם: 1.1, 25.3, 1.5, 25-26.12.