דלפי, יוון 2024 – מלונות מומלצים, איך מגיעים ומה אפשר לעשות באזור | Delphi

דלפי בכמה מילים

דלפי (Delphi) היא עיירה קטנה וציורית הממוקמת למרגלות הר פרנסוס (Mount Parnassus) במרכז חלקה היבשתי של יוון, כשעתיים וחצי נסיעה מאתונה וכארבע שעות נסיעה מסלוניקי. העיירה קרויה על שם האתר הארכיאולוגי העתיק הסמוך- דלפי, אחד מהאתרים המפורסמים והפופולרים ביותר ביוון כולה, המתמלא במהלך חודשי הקיץ במבקרים יוונים ותיירים כאחד (להבטחת מקומכם בדלפי ביום ובשעה המתאימים לחצו כאן להזמנת כרטיסים מראש). הפארק הארכיאולוגי, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק״ו שופע היסטוריה עשירה מתקופות עתיקות וקדומות ומספק הצצה מרתקת לעבר תור הזהב של יוון הקלאסית. לפי המיתולוגיה היוונית דלפי נחשבה למרכז העולם והייתה ביתו של של האל אפולו ולא פחות חשוב של ״האורקל״ – הכוהנת היודעת לנבא את העתיד. חוץ מהאתר הארכיאולגי תוכלו לטייל ולהנות מהאזור המקסים סביב העיירה דלפי המוקפת בנופי טבע פסטורליים של ההרים המתנשאים מסביב ושל העיירות והכפרים הקטנים והצבעוניים הפזורים באזור.

התיאטרון העתיק בדלפי

התיאטרון העתיק בדלפי

הגעה ולינה בדלפי

דלפי ממוקמת כשעתיים וחצי נסיעה מאתונה ולכן מרבית המבקרים המגיעים לעיירה עושים זאת מבירת יוון אך כמובן שתוכלו לעשות זאת גם מסלוניקי ואפילו מהעיר יואנינה אליה יוצאות טיסות ישירות במהלך הקיץ (לבדיקת טיסות ליוון והזמנת כרטיס עם שירות לקוחות בעברית לחצו כאן) אחת האפשרויות היא לשלב את דלפי בטיול מתגלגל הכולל גם את המנזרים של מטאורה או בטיול לפלופונס הנמצאת לא רחוק מהאתר הארכיאולוגי. מכיוון שמערכת הרכבות והאוטובוסים ביוון נחשבת למיושנת גם על ידי התושבים המקומיים הדרך הנוחה ביותר להתנייד היא בעזרת רכב שכור אותו ממליץ להזמין מוקדם ככל האפשר במיוחד למגיעים בחודשי הקיץ העמוסים (להזמנת רכב עם 10% הנחה לגולשי אתר הכל על לחצו כאן). חשוב לדעת כי בניגוד לאיים, הכבישים ביבשת המרכזיתשל יוון הם כבישי אגרה אז מומלץ להכין מראש כסף מזומן לתשלום. לאחר ההגעה והביקור באתר אנו ממליצים ללון לפחות לילה אחד בעיירה דלפי עצמה ולהנות מהאווירה הייחודית של המקום אך אם אתם מגיעים בעונה הגבוהה של התיירות מומלץ להזמין מלון מוקדם ככל האפשר כי העיירה תהיה מלאה בתיירים ובתי המלון יהיו תפוסים. מקומות הלינה בעיירה מתחלקים למלונות בוטיק ולבתי הארחה פשוטים כאשר מלון הבוטיק המפורסם ביותר בדלפי הוא מלון Amalia Hotel Delphi. למי שמחפש מלון פשוט יותר אנחנו ממליצים על מלון Arion Hotel.

אחד מרחובותיה המקסימים של דלפי בשעת ערביים על רקע השמש השוקעת לאיטה

אחד מרחובותיה המקסימים של דלפי בשעת ערביים על רקע השמש השוקעת לאיטה

סיורים מודרכים לדלפי

אם אתם מעדיפים לא להתנייד ביוון בעצמכם תשמחו לקרוא כי הדרך הפופולרית ביותר לבקר בדלפי היא בעזרת סיור מודרך שיוצא מאתונה והיא מתאימה למי שמבקר בעיר הבירה של יוון למספר ימים ומעדיף לא לשכור אוטו במיוחד לנסיעה לדלפי (לחצו כאן לכל הסיורים המודרכים לדלפי). מרבית הסיורים הם סיורי יום בהם תצאו מאתונה בשעות הבוקר באוטובוס ממוזג עם מדריך מקצועי ותחזרו לאתונה לאחר כ 10 שעות. הסיור הפופולרי ביותר הוא סיור של 10 שעות בו יאספו אתכם מהמלון והוא כולל כניסה לאתר הארכיאולוגי ולמוזיאון של דלפי עם דילוג על התור ועצירה נוספת בכפר אראחובה השוכן למרגלות הר פרנסוס (להזמנת סיור יום עם דילוג על התור בדלפי ואפשרות ביטול לחצו כאן).מבקרים בדלפי

לכל הסיורים בדלפי עם אפשרות ביטול לחצו כאן

אפשרות נוספת היא לקחת סיור של יומיים למרכז יוון הכולל גם ביקור במנזרים של מטאורה. זהו טיול יקר יותר כמובן הכולל גם לינה במלון בעיר קלבקה הנמצאת ליד המנזרים אבל זאת אפשרות מעולה למי שמעדיף לא לנהוג ביוון ולמי שרוצה לשמוע מידע רב מפי המדריכים המנוסים שבסיור (להזמנת סיור של יומיים לדלפי ולמטאורה עם אפשרות ביטול לחצו כאן).

 

מה עושים בדלפי

בעיירה דלפי ואזורה יש המון מה לעשות ולראות.  העיירה מוקפת בנופי טבע פסטורליים של פסגות הרים, יערות ירוקים, כרמי עצי זית עתיקים וכמובן שגולת הכותרת של האזור היא האתר הארכיאולוגי והמוזיאון דלפי שניצב בסמוך לעיירה. באתר עצמו תוכלו להתהלך בין הריסות העיר העתיקה  שנשתמרו ולהתרשם מהמקדשים, האמפיתאטרון ומשאר השרידים. במקום שוכן גם מוזיאון שמציג אוסף של פריטי ארכיאולוגיה ופסלים שנמצאו באזור (להזמנת כרטיסים לאתר הארכיאולוגי של דלפי עם אפשרות ביטול לחצו כאן) . אטרקציה נוספת באזור היא ביקור בהר פרנסוס ומאמינים שגם הוא היה מקום פולחן קדוש בעבר ומפסגת ההר תהנו מתצפית מרהיבה על הנופים שמסביב . בעיירה דלפי עצמה מומלץ לטייל בין הרחובות היפים והשקטים ולהתרשם מהארכיטקטורה הקלאסית של הבתים הכפריים הלבנים ומסמטאות האבן הצרות. כמו כן, בכל קיץ בחודש יוני מתקיים במקום פסטיבל דלפי (Delphi Festival), בו יש מופעי תרבות של מוזיקה, תאטרון, ריקוד, סרטים, קונצרטים ועוד. פסטיבל דלפי הוא אפשרות מעולה להכיר את התרבות המקומית. אפשרות נוספת המומלצת למי שרוצב גם להנות קצת מהחופים ביוון היא ביקור באחת מהעיירות הסמוכות כמו אראכובה (Arachova) שידועה בארכיטקטורה המסורתית שלה ובסצנת חיי לילה פעילה, או בעיירת החוף גלקסידי (Galaxidi) שיש בה חופי רחצה יפים ומסעדות מאכלי ים מצוינות.

האתר הארכיאולוגי החשוב דלפי השוכן בסמוך לעיירההאתר הארכיאולוגי החשוב דלפי השוכן בסמוך לעיירה

לינה בדלפי

האזור המבוקש ביותר לתיירים המבקרים בדלפי הוא מרכז העיירה בשל הקירבה למבחר חנויות, טברנות ובתי קפה וישנן מספר אפשרויות לינה באזור זה. אנו ממליצים על Amalia Hotel Delphi למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Nidimos Hotel. כדאי לקחת בחשבון שמכיוון שזהו אזור פופולרי ללינה המלונות עמוסים במיוחד בקיץ ולכן מומלץ להזמין מקום מראש במידה ואתם נוסעים בחודשים אלו. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול.




המלצות "הכל על" למבקרים בדלפי

  • הביקור בדלפי מומלץ לכל סוגי המבקרים ובייחוד לחובבי טבע וטיולים, היסטוריה, ארכיאולוגיה ומיתולוגיה. זהו יעד מצוין למי שמעוניין ללמוד על תרבות יוון העתיקה. הביקור מתאים למטיילים, לזוגות אוהבים, למשפחות עם ילדים ולקבוצות חברים. התקופה האידיאלית לביקור בדלפי היא בקיץ (חודשים אפריל-אוקטובר), אז מזג האוויר נעים ונוח.
  • דלפי יכולה להיות יעד לביקור יום או לבילוי של כמה ימים הכולל לינה בעיירה. אם מגיעים לדלפי במסגרת טיול יום מומלץ להקדיש בין שעתיים לחמש לאתר הארכיאולוגי ולעיירה עצמה. אם מעוניינים ללון בדלפי כדאי לבלות באזור בין יומיים לשלושה.
  • מומלץ לחבר את הביקור בדלפי עם העיירות הסמוכות אראכובה וגלקסידי. כמו כן ניתן לבקר בדלפי במסגרת טיול יום היוצא מאתונה השוכנת במרחק של כשעתיים וחצי נסיעה.
  • דלפי אינה עיירה מאוד גדולה, לכן נוח להתנייד בתוכה ברגל, או בעזרת מוניות מקומיות. מי שמעוניין לבקר באתרים הסמוכים ובעיירות שבסביבה מומלץ לעשות זאת באמצעות רכב פרטי משום שהתחבורה הציבורית באיזור מעטה.
  • למשפחות עם ילדים בדלפי מומלץ לטייל בטבע ובאוויר הפתוח של שבילי הטיול בהר פרנסוס, וכדאי לבקר במערה המפורסמת והמרתקת Corycian.
  • דלפי אינה עיירה גדולה כך שרוב אזוריה הם פופולארים ללינה. בכל זאת עדיף להתמקם במרכז העיר ולהיות קרובים לחנויות, טברנות ובתי קפה.
  • בדלפי נערך פסטיבל קיץ שנתי בחודש יוני הנקרא Delphi Festival. בפסטיבל יש המון מופעי תרבות של מוזיקה, ריקוד, תאטרון ועוד המשקפים את התרבות והמורשת היוונית.
  • בדלפי הקטנה יש מבחר גדול של מקומות מצוינים לאכול בהם וסצנה קולינרית מפותחת. למי שמעוניין להינות ממטעמי יוון המקומיים מומלץ להגיע לטברנה Tavern DION או למסעדת “To Patriko Mas” | Greek Mediterranean Restaurant או למקום Taverna Gargadoyas.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור בדלפי מומלץ לכל סוגי המבקרים ובייחוד לחובבי טבע וטיולים, היסטוריה, ארכיאולוגיה ומיתולוגיה. זהו יעד מצוין למי שמעוניין ללמוד על תרבות יוון העתיקה. הביקור מתאים למטיילים, לזוגות אוהבים, למשפחות עם ילדים ולקבוצות חברים.

התקופה האידיאלית לביקור בדלפי היא בקיץ (חודשים אפריל-אוקטובר), אז מזג האוויר נעים ונוח.

דלפי יכולה להיות יעד לביקור יום או לבילוי של כמה ימים הכולל לינה בעיירה. אם מגיעים לדלפי במסגרת טיול יום מומלץ להקדיש בין שעתיים לחמש לאתר הארכיאולוגי ולעיירה עצמה. אם מעוניינים ללון בדלפי כדאי לבלות באזור בין יומיים לשלושה.

סרטון על הרי דלפי

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: