מפלי קורשנלו, אנטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Kursunlu Waterfalls

עדכון אביב 2024

עם האביב באנטליה נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו סיור למפלי קורשנלו עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לסיור למפלי קורשנלו ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מפלי קורשנלו בכמה מילים

מפלי קורשנלו (Kursunlu Waterfalls) ממוקמים באנטליה שבטורקיה באמצע יער אורנים וניזונים מסדרה של נחלים קטנים. המפלים הם חלק מהפארק הלאומי קורשנלו, המשתרע על שטח של 33 דונם ומהווה בית למגוון בעלי חיים וצמחים. למפלי קורשנלו יש היסטוריה עשירה, עם עדויות למגורים אנושיים באזור עוד מימי קדם. במאה ה-16 שימש האזור כפריט של הסולטן העות’מאני, סולימאן המפואר. כיום, המבקרים במפלים יכולים לחקור את שבילי ההליכה של הפארק, המספקים נופים מדהימים של המפלים. המפלים מארחים כ-300,000 מבקרים מדי שנה.

באזור המפלים ישנם שבילי הליכה רבים הנגישים למבקריםבאזור המפלים ישנם שבילי הליכה רבים הנגישים למבקרים

מה רואים במפלי קורשנלו

המבקרים במפלי קורשנלו יכולים להנות ממגוון חוויות. ראשית, האטרקציה העיקרית היא המפלים עצמם הנופלים מגובה של 19 מטרים, ניתן לטייל לאורך שבילי ההליכה כדי להתבונן מקרוב במפלים ובחיות הבר המאכלסות את האזור כמו צבים, חזירי בר, לטאות, סנאים, ושועלים. זאת בנוסף לצמחייה המרהיבה הכוללת עצי אורן, עצי חרוב, עצי זית, ערבה, תאנה, הדס, ורד, אשוח, נענע ועוד. מומלץ לעשות פיקניק בצל עצי האורן למרגלות המים וליהנות מהסביבה השלווה. מעבר לכך, באזור המפלים ישנן טחנות רוח עתיקות, 7 בריכות מיוחדות, מגוון של מתקני שעשועים לילדים, טיולים עם סוסי פוני לילדים וגמלים למבוגרים ובסביבת המפל יש בתי קפה ומסעדות.

באזור המפלים ישנן אטרקציות חוויתיות נוספות באזור המפלים ישנן אטרקציות חוויתיות נוספות

כרטיסים והגעה למפלי קורשנלו

מבקרים רבים המגיעים לאנטליה מעוניינים להגיע למפלי קורשנלו, אך אינם יודעים כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה ובאיזה כרטיס מבין כל הכרטיסים לבחור, על כל השאלות הללו ננסה לענות בעמוד זה. הכניסה לגן הלאומי של מפלי קורשנלו כרוכה בתשלום סמלי במקום, אך אם אתם מבקרים באנטליה, כדאי לשלב את הביקור במפלים עם אחד מסיורי היום המומלצים.

סיור יום במפלי אנטליה

בסיור Antalya Waterfall Tour מבקרים במפלי דודן, מפלי קורשונלו, ומפל קרפוזקאלדיראן (Karpuzkaldiran). הסיור כולל הסעה ברכב ממוזג מכל המלונות באנטליה וארוחת צהריים טעימה. הסיור מתאים לכל מי שמעוניין לחקור את המפלים המדהימים של אנטליה.
להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

סיור במפלי קורשנלו ובעיר העתיקה של אנטליה

סיור From Side: Antalya Cable Car, Waterfall, and Old Town Tour מציע איסוף מהמלון וביקור באנטליה עם מדריך טיולים מקצועי, ביקור במפלי קורשנלו, ברכבל Tünektepe, וסיור באזור העתיק  ביותר של העיר Kaleiçi. סיור זה מתאים לאלו המעוניינים לחקור את אנטליה העתיקה ואת נופיה המרהיבים.
להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

סיור במפלי קורשנלו ובערים עתיקות

סיור Apollo Temple Side, Perge, Aspendos & Waterfalls Guided Tour מציע מסע אל העבר כשאתה בביקור בערים העתיקות פרג ואספנדוס וביקור במפלי קורשנלו בסיור מודרך מאנטליה. סיור זה כולל גם איסוף והחזרה מהמלון, דמי כניסה למפלים, מדריך מקצועי וארוחת צהריים. סיור זה מתאים לאלו המעוניינים ללמוד על אנטליה עתיקה בנוסף לביקור במפלים.
להזמנת כרטיס זה עם אפשרות ביטול של עד 24 שעות לפני המועד – לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לטיול יום הכולל את מפלי קורשנלו

המלצות "הכל על" למגיעים למפלי קורשנלו

  • ביקור במפלי קורשנלו מומלץ לכל מי שאוהב טבע בכל הגילאים, למשפחות, זוגות ומטיילים בודדים.
  • מומלץ לבקר במפלי קורשנלו הוא בין אפריל לדצמבר מאחר ובחודשים אלה מזג האוויר מתון עם טמפרטורות נוחות.
  • מומלץ להשקיע בביקור במפלי קורשנלו בין שעה לשעתיים.
  • מומלץ לשלב את ביקורכם במפלי קורשנלו עם ביקור בפארק הסלפי (The Selfie Park) הנמצא במרחק נסיעה מהמפלים.
  • מומלץ להגיע למפלי קורשנלו בתחבורה ציבורית מאחר ואנטליה היא עיר עמוסה וצפופה, ועל כן היציאה ממנה ברכב פרטי עלולה לקחת זמן.
  • הביקור במפלי קורשנלו מתאים למשפחות עם ילדים. במקום ישנם מגוון רחב של מתקני שעשועים לילדים.
  • בקרבת מפלי קורשנלו יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל המפלים ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח.
    בין המומלצים שביניהם הוא מלון IC Hotels Airport אשר ממוקם במרחק של 8.4 ק”מ ממפלי קורשנלו. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון İSNOVA HOTEL אשר ממוקם במרחק של 10.7 ק”מ מהמפלים. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.

שאלות נפוצות על מפלי קורשנלו

מומלץ להשקיע בביקור במפלי קורשנלו בין שעה לשעתיים.

מומלץ לבקר במפלי קורשנלו הוא בין אפריל לדצמבר מאחר ובחודשים אלה מזג האוויר מתון עם טמפרטורות נוחות.

ביקור במפלי קורשנלו מומלץ לכל מי שאוהב טבע בכל הגילאים, למשפחות, זוגות ומטיילים בודדים.

סרטון על מפלי קורשנלו

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בין החודשים אפריל עד נובמבר פתוח כל יום בשעות 19:00-8:00. בין החודשים נובמבר עד מרץ פתוח כל יום בשעות 18:00-8:00.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 12 לירות טורקיות.
  • כתובת: Kurşunlu, Kursunlu Şelalesi, 07119 Aksu/Antalya
  • דרכי הגעה: מיניבוס- קו 230 ו-231. אוטובוס- קו 79. ברכב- לאחר ההגעה לעיירה אקסו (Aksu) 3 ק”מ אחרי שדה התעופה של אנטליה, שילוט יוביל אתכם לפנות שמאלה. מהשלט לוקח כ-10-15 דקות להגיע לכניסה לגן הלאומי ברכב. ברכבת הקלה- להגיע לתחנת Meydan ומשם לקחת אוטובוס מספר 519, 524 או 524A לתחנת מפלי קורשנלו.