טיול יום לפמוקלה מאנטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Pamukkale

עדכון אביב 2024

עם האביב באנטליה כמות התיירים שמגיעים מכל רחבי העולם עולה, ותמשיך לעלות ככל שנתקרב אל הקיץ. בשל כך, הביקוש לסיורים כמו טיול יום לפמוקלה מאנטליה עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לפמוקלה מאנטליה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום לפמוקלה מאנטליה בכמה מילים

אנטליה (Antalia) היא עיר נמל בדרום אנטוליה הנחשבת בירת הריביירה הטורקית, ממנה יוצאים טיולי יום רבים אל אתרים רבים בסביבתה הקרובה והרחוקה כאשר כל אחד מהמם מעניק למבקריו חוויה ייחודית מכל מקום אחר. רבים ממבקרים אנטליה בוחרים לקחת טיול יום ארוך אל עבר פמקולה (Pamukkale).
פמקולה מכונה גם “טירת הכותנה” או “ארמון הכותנה” והוא תל טבעי הבנוי כולו מטרסות לבנות העשויות מאבן גיר וסיד לבנה, ביניהן נפרשות ברכות חמות טבעיות בצבעי כחול וטורקיז עמוקים עוצרי נשימה. המקומיים, אלפי שנה אחורה, האמינו שהבריכות הספוגות במינרלים וסידן, מסוגלות לרפא כל חולי שבגוף, בין אם הם צודקים או לא- הטבילה בבריכות היא אחת מהפעילויות האהובות על המבקרים במקום. האתר הוכרז על ידי UNESCO כאתר מורשת עולמי, ועם השילוב בין הלבן הבוהק של הגיר והכחול הזוהר של המים, תתקשו לעמוד בפניו.

המקומיים האמינו שהבריכות החמות מלאות במינרלים ועשויות לרפא את גוף האדםהמקומיים האמינו שהבריכות החמות מלאות במינרלים ועשויות לרפא את גוף האדם

מה עושים בפמקולה

פמקולה נמצאת ממש בסמוך לעיר דניזלי (Denizli) ובמרחק של כ3-4 שעות נסיעה מאנטליה, אבל על אף המרחק הרב, המאמץ יהיה שווה את זה, את זה מוכיחים מאות ואלפי התיירים שפוקדים את האתר לאורך השנה. אתר הפמקולה הוא בעצם תוצר של שבר טקטוני שבעקבותיו החלו לנבוע בהר מעיינות חמים עשירי מינרלים מתוך ההר עצמו, כך שהמינרלים החלו להיווצר ולשקוע עד שנוצר פלא טבעי זה. השקיעה האיטית של החומרים הובילה ליצירת נטיפים ומפלים שעומדים מלכת, ישנם אף מקומות שעובי האבן הוא 10 מטרים ואולי יותר. הטבילה במים החמימים, הנוף הרגוע והשמש יכולים לגרום לכך שתעבירו בפמקולה יום שלם ולא תרצו לעזוב.
פמקולה הוא אתר קדום וקיימות עדויות על קיומו עוד מתקופת הרומאים כמעט אלפיים שנה אחורה, מתקופת הרומאים שהקימו בראש ההר את העיירה הייראפוליס (Hierapolis), ויום הביקור שלכם בפמקולה הוא סיבה והזדמנות לבקר בעיירה הקדומה. הייראפוליס הייתה עיר משגשגת במשך כמה מאות שנים ושרדה מספר רעידות אדמה עד שננטשה בתחילה המאה ה14. בהייראפוליס קיימת מאז ועד היום בריכה שניתן גם בה לטבול, מקדש אפולו, נקרופוליס שזהו אתר קברות גדול המכיל מצבות מכל הסוגים והמינים, והמפורסם שבמבני העיר זהו מקדש פלוטו, הפלוטניום. במרכז הפלוטנויום נמצאת בריכה רעילה שעל פי אמונת המקומיים היוותה את השער לגיהנום לחיות ועבדים שנגזר דינם למות. שימו לב נרשמו לאורך השנים מקרי מוות של מטיילים באתר אז מומלץ לשמור על ערנות. לסיום כדאי להתרשם מהאצטדיון הגדול השמור היטב.

הבריכה העתיקה בעיר הקדומה הייראפוליסהבריכה העתיקה בעיר הקדומה הייראפוליס

כרטיסים לטיול יום מאנטליה לפמקולה

כרטיסים לטיול יום מאנטליה לפמקולה

קיימים שני סוגים של טיול יום היוצא מאנטוליה לפמקולה, ההבדל הוא בגודל הקבוצה. הקבוצות מלוות במדריכים מנוסים, דוברי אנגלית שכל מטרתם היא להוסיף מידע ותוכן ליום הטיול שלכם. שימו לב שהטיול אורך יום שלם, כ-12 שעות ומומלץ להיערך לשעות נסיעה רבות, ויום טיול ארוך עד שתחזרו למלון.

טיול יום קבוצתי

טיול יום מאנטליה לפמקולה, הכולל גם נסיעה מודרכת הלוך ושוב, כניסה למעיינות בפמקולה, ארוחת צהריים וביקור בהייראפוליס. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים באנטליה מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר ואינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לפמקולה, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים. האיסוף מתחיל בשעה 6 בבוקר וקיימת אפשרות לאיסוף בנקודות נוספות בציר הנסיעה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום פרטי

טיול יום היוצא מאנטליה לפמקולה, הכולל גם נסיעה מודרכת הלוך ושוב, כניסה למעיינות בפמקולה, ארוחת צהריים וביקור בהייראפוליס. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים באנטליה מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר ואינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לפמקולה, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים. הטיול מתרחש בקבוצות קטנות (עד 14-18 איש) כדי להפוך את החוויה למעמיקה יותר ורגועה יותר. האיסוף מתחיל בשעה 7 בבוקר.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה
להזמנה עם הנחה של 5% לגולשי האתר (קוד קופון HAKO5), לחצו כאן

הזמנת כרטיסים לטיול יום מאנטליה לפמוקלה

המלצות "הכל על" למגיעים לטיול יום לפמוקלה מאנטליה

  • המעיינות בפמקולה ותל ההייראפוליס מומלצים לכולם, ובמיוחד לאוהבי ההסטוריה, הארכיאולוגיה והטבע הייחודי
  • באופן כללי עונת התיירות בטורקיה היא בעונת האביב-קיץ, ולכן קחו בחשבון שיהיה עמוס מהרגיל. המעיינות חמים ולכן ניתן גם להגיע בעונת הסתיו אבל שימו לב למזג אוויר שמאפשר שהייה בחוץ למשך כמה שעות. היום העמוס ביותר בשבוע הוא יום ראשון, אז מומלץ לתכנן את הטיול לימים אחרים.
  • הנסיעה מאנטוליה לפמקולה אורכת במצטבר כ-6 שעות, מומלץ לנצל את הביקור ליום טיול שלם ולשלב בתוכו גם ביקור בהייראפוליס.
  • מומלץ מאוד לשלב את הביקור בפמקולה עם כניסה להייראפוליס במעלה ההר
  • הדרך הנוחה ביותר לפמקולה היא באמצעות טיולים מאורגנים המתקיימים מדי יום לאתר הכוללים הסעה, הדרכה וארוחת צהריים.
  • החוויה בפמקולה מתאימה גם למשפחות עם ילדים אוהבי מים ונופים. המים אינם עמוקים אבל חשוב להשגיח על הילדים בזמן השהייה בבריכות
  • פמקולה הוא כפר קטן ונחמד, וניתן לעצור בו ללינה בדרך. קיימים בפמקולה מספר מלונות מומלצים, רובם סמוכים למעיינות החמים או במרחק דקות נסיעה ספורות.
    בין המלונות המומלצים, מלון Bellamaritimo  ומלון Sahin ממוקמים במרחק של 10 דקות הליכה מהמעיינות ומציעים לאורחיו חניה ואינטרנט אלחוטי חינם, ארוחת בוקר כלולה, בריכת שחייה, מסעדה ובר. וכן שירות חדרים ושירות הסעה אל ומשדה התעופה הקרוב.
  • אין במקום שמירת חפצים ולכן מומלץ לשמור את החפצים יקרי הערך שלכם עליכם.
  • המטיילים הרבים בבריכות משפיעים עליהן וייתכן כי בעתיד תיאסר אליהן הכניסה, מומלץ ללכת לחוות בפלא הטבע הייחודי אם אתם באיזור

שאלות נפוצות על טיול יום לפמוקלה מאנטליה

מכיוון שהנסיעה לפמקולה מאנטוליה אורכת זמן רב, מומלץ לנצל את הנסיעה לביוקר של יום שלם ולעלות למלעה התל גם לביקור בהייראפוליס

עונת התיירות העמוסה בטורקיה היא בעונת האביב- קיץ בין החודשים מאי-ספטמבר, מבקרים המעוניינים ביותר שקט מומלץ להימנע מתקופה זו. בנוסף, ימי ראשון עמוסים במיוחד

הביקור בפמקולה מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה, נוף ייחודי ואטרקציות מים

משתנה בין סוגי הטיולים השונים. רוב הטיולים כוללים במחיר הסעה, הדרכה וכניסה למעיינות. אין כניסה לבריכת קליאופטרה שנמצאת בהייראפוליס

תלוי במזג האוויר, עונת התיירות והיום בשבוע. באופן כללי מומלץ לרדת לבריכות התחתונות שהן עמוסות פחות באופן יחסי.

כן. נעלי המטיילים הרסו עם השנים את האבנים ולכן אסורה הכניסה עם נעליים. ניתן ללכת בבריכות עם גרביים או יחפים לחלוטין.

סרטון על טיול יום מאנטליה לפמוקלה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: האתר פתוח בכל יום בין השעות 8:00-18:30
  • מחיר כניסה: מבקרים המגיעים לפמקולה יחד עם סיור מאורגן אינם נדרשים לתשלום נוסף בכניסה לבריכות בפמקולה, מבקרים המגיעים באופן עצמאי ישלמו בכניסה 80 לירות (כ-15 שקל)
  • כתובת: 20190 Pamukkale, טורקיה
  • נעלי מטיילים הורסות את האבנים והצבע הבוהק של הסיד, על כן אין כניסה עם נעליים לשמורה בכלל. ניתן להביא איתכם זוג גרביים נוסף להחלפה אחר כך.