טיול יום לאספנדוס מאנטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trip to Aspendos

עדכון אביב 2024

עם האביב באנטליה נוכחות התיירים הולכת וגדלה, ותגיע לשיא בחודשי הקיץ. בהתאם, כמות ההזמנות של סיורים כמו טיול יום לאספנדוס מאנטליה עולה, ובחלק מימי הסיור יתכן ולא יישארו מקומות להצטרף לסיור. אומנם לא מדובר עדיין בהיעדר זמינות כמו שיש בקיץ או בסיורים מבוקשים יותר, אבל אם ברצונכם להבטיח את מקומכם בסיור מומלץ להזמין מקום מראש. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לאספנדוס מאנטליה ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טיול יום לאספנדוס מאנטליה בכמה מילים

אספנדוס (Aspendos) הייתה עיר יוונית-רומית עתיקה במחוז אנטליה, כ40 ק”מ מהעיר אנטליה שבטורקיה. על פי המסורת, העיר נוסדה על ידי היוונים סביב שנת ה-1000 לפני הספירה והייתה העיר המרכזית באזור במאה ה-5 לפני הספירה. בתחילת המאה ה-2 לפני הספירה נכבשה אספנדוס על ידי הרומאים ובשנים שלאחר מכן החלה דעיכתה, עד שנהרסה בסופו של דבר על ידי היסחפות הנמל שלה.
כיום, תיירים רבים מגיעים לאספנדוס כדי להתרשם מהריסות העיר, ביניהן התיאטרון הרומאי שנחשב לאחד מהשמורים בעולם. בתיאטרון 10,000 מקומות ישיבה והוא מארח מופעים עד היום כמו פסטיבל האופרה והבלט הבינלאומי המתקיים שם כל שנה. בנוסף, באזור אספנדוס יש הריסות של ערים עתיקות נוספות כמו העיר פרגה (Perge) שהייתה עיר חשובה באותה התקופה וסייד (Side).

התיאטרון הרומאי באספנדוס , אחד השמורים ביותר בעולםהתיאטרון הרומאי באספנדוס , אחד השמורים ביותר בעולם

מה עושים באספנדוס

אספנדוס מושכת אליה מבקרים רבים בזכות הריסות העיר שנשמרו היטב לאורך השנים כמו התיאטרון הרומאי הממוקם בחלקה התחתון של העיר ונחשב לאטרקציה העיקרית של המקום. מלבד התיאטרון, נשמרו שרידים של מבנים נוספים בחלקה העליון של העיר המרשימים גם הם כמו האגורה (מקום הכינוס של העיר), בזיליקה, נימפאום (מבנה מקדש) ואמת המים שסיפקה מים לעיר. מבקרים שיגיעו לאספנדוס עם מדריך יוכלו ללמוד ולהעמיק בתרבות וההיסטוריה המרתקת של העיר.
כמו כן, אספנדוס מוקפת בנופי טבע מרהיבים, בהם ניתן לטייל ברגל ולחקור את האזור כמו מפלי קורשנלו (Kursunlu Watefalls) שנמצא בתוך יער מלא עצים ונהרות.

אמת המים באספנדוס אשר סיפקה בעבר מים לתושבי העיראמת המים באספנדוס אשר סיפקה בעבר מים לתושבי העיר

כרטיסים לטיול יום מאנטליה לאספנדוס

ישנן שתי אפשרויות כרטיסים לטיול יום מאנטליה לאספנדוס הכוללות אתרים נוספים באזור.

טיול יום היוצא מאנטליה

טיול יום מאנטליה לאספנדוס, הכולל גם ביקור בסייד, פרגה ומפלי קורשנלו, ארוחת צוהריים והסעה הלוך וחזור מבית המלון שלכם. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים באנטליה מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר, אינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לאספנדוס, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לאתרים, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום פרטי היוצא מאנטליה

טיול יום פרטי מאנטליה לאספנדוס, הכולל גם סיור באנטליה, ביקור במפלי דודן ופרגה. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים באנטליה מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור מחוץ לעיר, אינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לאספדנוס, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לאתרים, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לטיול יום מאנטליה לאספנדוס

המלצות "הכל על" למגיעים לטיול יום לאספנדוס מאנטליה

  • הביקור באספנדוס מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה וחובבי טיולים רגליים.
  • באספנדוס לא תמצאו הרבה צל, לכן כדאי להימנע מהגעה לאתר בשעות הצוהריים ולכוון את ביקורכם לשעות הבוקר או אחר הצוהריים. בנוסף בחודשי הקיץ מתקיים באתר מדי שנה פסטיבל אופרה ובלט, זוהי הזדמנות לחוות את התיאטרון במלואו.
  • מומלץ להשקיע בביקור באספנדוס פרק זמן של שעתיים.
  • כדאי לחבר את הביקור באספנדוס עם ערים עתיקות נופסות באזור כמו פרגה (Perge) או סייד (Side). בנוסף, מומלץ לטייל באותה הזדמנות במפלים באזור.
  • הדרך הנוחה ביותר לאספנדוס היא באמצעות טיולים וסיורים המתקיימים מדי יום לאתר.
  • הביקור באספנדוס מתאים למשפחות עם ילדים שיכולים למצוא עניין בחוויה המיוחדת באוויר הפתוח.
  • ישנם מגוון בתי מלון מומלצים באנטליה, ממנה יוצא הטיול לאספנדוס. מומלץ מלון Sealife Family Resort Hotel היוקרתי שמתאים במיוחד למשפחות עם ילדים בזכות המתקנים והפעילויות שמציע לכל המשפחה. להזמנה לחצו כאן. מלון נוסף באנטליה הוא Lucky Monkey Hotel המומלץ בזכות השירות ומיקומו המרכזי. להזמנה לחצו כאן.
    אם ברצונכם ללון קרוב יותר לאספנדוס, תוכלו לעשות זאת בסריק (Serik) שממוקמת בין אנטליה לאספנדוס. סריק זו עיירה קטנה ואין בה בתי מלון גדולים, אך בין אפשרויות הלינה שמציעה אנחנו ממליצים על Lovely house in the heart of nature, בית אירוח עם שני חדרי שינה, סלון ומטבח הממוקם בלב הטבע. להזמנה לחצו כאן.

שאלות נפוצות על טיול יום לאספנדוס מאנטליה

כדאי להשקיע בביקור באספנדוס שעתיים, אך למי שמעוניין לשלב את הביקור עם אתרים נוספים באזור, מומלץ להשקיע יום שלם.

הביקור באספנדוס מומלץ בשעות הבוקר או שעות אחר הצוהריים כדי להימנע מהשעות החמות באמצע היום. בנוסף, מומלץ להגיע לאספנדוס בקיץ כשמתקיים פסטיבל האופרה והבלט השנתי בתיאטרון.

הביקור באספנדוס מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיאולוגיה וטיולים באוויר הפתוח.

סרטון על תיאטרון אספנדוס

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: כל ימות השבוע בין 08:30-17:30 בחודשי החורף ובין 08:00-19:00 בחודשי הקיץ.
  • מחיר כניסה: 5 יורו לאדם.
  • כתובת: Sarıabalı, Aspendos Yolu, 07500 Serik/Antalya, טורקיה
  • דרכי הגעה: דרך ההגעה המומלצת ביותר לאספנדוס היא באמצעות סיורים המתקיימים באופן יומיומי. אם ברצונכם להגיע לאספנדוס באופן עצמאי ניתן לעשות זאת באמצעות מונית או רכב פרטי ולחנות במקום. אפשרות נוספת היא בעזרת תחבורה ציבורית. אספנדוס ממוקמת במחוז סריק, כ-45 ק”מ מזרחה ממרכז אנטליה, לכן ניתן לקחת אוטובוס מאנטליה לסריק ומשם לאספנדוס.