טיולי יום מאנטליה – המדריך המקיף ביותר בעברית | Day Trips from Antalya

טיולי יום מאנטליה בכמה מילים

מידע כללי על אנטליה

אנטליה (Antalia) הוא עיר נמל השוכנת בחוף הדרומי של אנטוליה, ברצועת חוף אשר מכונה “חוף הטורקיז” או “הריביירה הטורקית”. אנטליה היא עיר הנופש הגדולה ביותר בטורקיה (מעל 2 מיליון תושבים) ונחשבת לבירת הריביירה הטורקית. רוב המבקרים בעיר מגיעים אליה בגלל השמש הנהדרת, החופים המוזהבים והמים הצלולים שלה. יתרון גדול בעיר אנטליה היא שסביבתה הטבעית וההיסטורית מרתקת לא פחות מהעיר עצמה, ומסיבה זאת בוחרים רבים מהנופשים בעיר להרים את עצמם ממיטת הספא, או ממיטת השיזוף בחוף, ולצאת לטיולי היום השונים אשר מוצעים למבקרים בעיר.

טיולי יום מחוץ לאנטליה

נסיעה קצרה מחוץ לעיר (או לחלופין, נסיעה ברכבל) תוכל להביא אתכם לאתרים ייחודיים ומפתיעים, כמו מפלי דודן (Duden waterfalls) או מפלי קרנשולו (Kurşunlu waterfalls)- פנינות טבע מהממות, ממש בצמוד לעיר אנטליה עצמה. אתרים היסטוריים מעניינים וראויים לציון, בהם מבקרים בחלק גדול מטיולי היום, הן הערים הרומיות ההיסטוריות פרג (Perge) ואספנדוס (Aspendos)- אתרים ארכיאולוגיים עצומים בהם השתמרו בצורה יפה שרידיהן של ערים גדולות ובצורות, אשר מלמדות על העבר ההלניסטי והרומי של אנטליה, אשר נקראה בעבר אסיה הקטנה. אלו שיהיה מעוניינים להרחיק קצר יותר, ולהתנסות בטיולי יום מלאים, יוכלו לבקר באתר המיוחד פמוקלה (Pamukkale), אתר מעניינות חמים מהמם, אשר ידוע במיוחד בטרסות המינרליות הכחולות והחייזריות שבו, שלא משאירות אף תייר אדיש. ליד פמוקלה שוכנות הריסותיה של העיר הרומית המשגשת היירפולס (Heirpolis) בה מבקרים בדרך כלל אחרי הביקור בפמוקלה, ורואים את האמפי תיאטרון המפואר ואת מקדש אפולו.

תיירים באנטליה וטיולי יום

אנטליה היא עיר מהממת שהתברכה בסביבה מהממת ומעניינת לא פחות. ברור מאליו מדוע בוחרים רבים לצאת מהעיר ולחקור את כל מה שיש לדרום מערב אנטוליה להציע. אנו ממליצים בחום להשתתף באחד מטיולי היום הרבים מאנטליה.

מפלי דודן, חלק מהאתרים הייחודיים הנמצאים בסמוך לאנטליהמפלי דודן, חלק מהאתרים הייחודיים הנמצאים בסמוך לאנטליה

מה רואים בטיולי יום מאנטליה

רוב טיולי היום יתחילו בשעה יחסית מוקדמת, וברבים מהם מוצע איסוף ישירות מהמלון.

חלק מהתכניות יתחילו בביקור במפלי דודן, הממוקמים כ-12 ק”מ ממרכז העיר. המפלים מוקפים בצמחייה עבותה ומציעים “נווה מדבר” שליו מהמולת העיר. גובהם של המפלים הוא לא פחות מ15 מטרים, ובתוכם ממש מסתתרת מערה מדהימה בה אפשר לבקר ולראות את נפילת המים מזווית שונה ומעניינת. אחרי הביקור במפלי דודן, ימשיכו חלק מהתכניות לביקור במפלי קורשונלו, הממוקמים מעט רחוק יותר- 18 ק”מ מאנטליה. מפלי קורנשולו הוא מפל יפהפה מוקף ביערות עבותים וחיות בר. תוכלו לטייל בשבילי הטבע ולצפות בחי ובצומח המקומיים.

אתר נוסף בו מבקרים לעיתים קרובות הוא העיר העתיקה פרגה, הממוקמת כ-18 ק”מ מזרחית לאנטליה. פרגה הייתה עיר רומית משגשגת, אשר חורבותיה השתמרו בצורה יוצאת מן הכלל. השיאים האדריכליים של העיר הם המרחצאות הרומיים, הנימפאום, השער ההלניסטי והתיאטרון. אתר ארכיאולוגי מרשים נוסף בו תוכלו לבקר הוא העיר אספנדוס, עיר עתיקה נוספת הממוקמת מעט רחוק יותר מאנטליה, כ-45 ק”מ מזרחית לאנטליה. אספנדוס ידועה בזכות התיאטרון הרומי המפואר שלה, הנחשב לאחד השמורים בעולם. התיאטרון משמש עד היום לקונצרטים ומופעים, אם יתמזל מזלכם, אולי תתפסו הופעה בזמן שאתם שם.

פעילות נוספת, לחובבי הטבע והספורט האתגרי, היא מסלולי טיול בהרי הטאורוס- רכס הרים בדרום אנטוליה, במרחק של כשעתיים נסיעה מהעיר אנטליה. רכס הרי הטאורוס מורכבים מהרים אימתניים אשר פסגתם של חלקם גבוהים מ3000 מטרים מעל פני הים! כמובן שהנוף הנשקף מהרים אלו והטבע השופע והיפייפה בהם הוא מראה שלא ישכח במהרה.. בהרי הטאורוס מסלולי טיול רבים, קלים וקשים, בהם בוודאי תטיילו במהלך טיול היום.

העיר פמוקלה, הממוקמת כ-200 ק”מ מאנטליה, היא גם יעד בו מבקרים בטיולי יום רבים. פמוקלה מפורסמת במעיינות החמים הטבעיים והיחודיים שלה ובטרסות התכולות המדהימות שלה, אשר עשויה מינרלים קרבונטים. תוכלו לטייל לאורך הטרסות, לרחוץ בבריכות התרמיות ולבקר בעיר העתיקה הקרובה- היירפוליס. היירפוליס הייתה עיר רומית משגשגת, והריסותיה כוללות תיאטרון שמור היטב, מקדש מרשים המוקדש לאל אפולו ונקרופוליס – עיר מתים וקבורה.

יהיו הפעילויות בהן השתתפתם אשר יהיו, בסוף היום תחזרו מאושרים ומסופקים למלון שלכם בעיר אנטליה, לאחר טיול מהמם בטבע ייחודי ובאתרים היסטוריים שמורים, עם רצון להמשיך לצאת ולחקור את דרום מערב אנטוליה. 

הרי הטאורוס, הרים אימתניים עם נוף יפייפה הנמצאים כשעתיים נסיעה מאנטליה הרי הטאורוס, הרים אימתניים עם נוף יפייפה הנמצאים כשעתיים נסיעה מאנטליה

כרטיסים לטיולי יום מאנטליה

ישנן תוכניות טיול רבות מהעיר אנטליה, כאשר כל תכנית מציעה סדר יום משלה הכולל ביקור באתרים שונים ואורך טיול הנע בין חצי יום ליום מלא. לכן, מומלץ לקרוא בעיון על סוגי התוכניות והכרטיסים השונים, בכדי לבחור את התוכניות הנכונה לכם לפי הצרכים והרצונות שלכם:

טיול יום הכולל סיור מודרך במפלי קורנשונלו, ובערים ההיסטוריות פרג ואספנדוס

כרטיס זה כולל טיול יום באורך של כ9 שעות עם מדריך מנוסה במפלי קורנשונלו ובערים פרג ואספנדוס. בנוסף לסיור המודרך, רכישת כרטיס זה תעניק את הזכות לדלג על התור ולהיכנס לאתרים בהם תבקרו במסלול המהיר של קבוצות תיירים, בלי לחכות בתורים הארוכים שנוטים להצטבר בעונות התיירות. כרטיס זה מומלץ עבור אלו החובבים טבע מצד אחד אך גם היסטוריה וארכיאולוגיה מצד שני, ומעוניינים בטיול שמשלב את שני עולמות התוכן הללו. כמו כן, הכרטיס כולל איסוף והחזרה מהמלון!

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום הכולל סיור מודרך במפלי דודן, שייט וסיור בעיר העתיקה של אנטליה

רכישת כרטיס זה תקנה לכם השתתפות בטיול יום באורך של כ8 שעות במפלי דודן העליונים והתחתונים (אליהם תגיעו בשייט קצר מנמל אנטליה) וסיור בעיר העתיקה של אנטליה. בנוסף לסיור המודרך, רכישת כרטיס זה תעניק את הזכות לדלג על התור ולהיכנס לאתרים בהם תבקרו במסלול המהיר של קבוצות תיירים, בלי לחכות בתורים הארוכים שנוטים להצטבר בעונות התיירות. כרטיס זה מומלץ עבור אלו שמעוניינים באתרי טבע מהממים וגם בסיור בעיר העתיקה של אנטליה, ורוצים לשלב את אלו לכדי חוויה של יום אחד. גם כרטיס זה כולל איסוף והחזרה מהמלון!

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום הכולל סיור מודרך לפמוקלה ולהיירפוליס

כרטיס זה מקנה השתתפות בטיול יום באורך של כ12 שעות הכולל סיור מודרך  תסעו לעיר פמוקלה (עיר המעיינות החמים) ולאתר הארכיאולוגי היירפוליס. כרטיס זה מומלץ עבור אלו שלא מפחדים לנסוע, כאשר התגמול הוא רחיצה במעיינות החמים המרעננים והנפלאים של פמוקלה, בהם אפילו קליאופטרה ביקרה! כמו כן, טיול יום זה כולל ארוחת צהריים ואיסוף אופציונאלי מהמלון.

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

טיול יום להרי הטאורוס הכולל ביקור בכפר וארוחת צהריים

כרטיס זה מקנה השתתפות בטיול יום באורך של כ8 שעות הכולל סיור מודרך, בקבוצה קטנה של עד כ15 אנשים, בהרי הטאורוס היפיפיים, אליהם תגיעו בג’יפ ממוזג. תהנו מטיפוס לאחד מהריו הנמוכים של הרכס ומביקור בכפר בו תאכלו ארוחת צהריים ומטבילה במעיינות טבעיים. כרטיס זה כולל דילוג על התור דרך מסלול קבוצות מהיר, תוך דילוג על תורים ארוכים שמצטברים בכניסה לאתרי טבע. טיול זה כולל כמו כן ארוחת צהריים ואיסוף והחזרה למלון. כרטיס זה מומלץ לאוהבי הטבע והטיולים. 

להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לטיולי יום מאנטליה

המלצות "הכל על" למגיעים לטיולי יום מאנטליה

  • טיולי יום מאנטליה מומלצים לכל אוהבי הטבע, ההיסטוריה, ולכל הסקרנים בליבם שמעוניינים לחקור ולגלות את הפלאים הנהדרים של סביבתה של אנטליה ושל דרום מערב אנטוליה.
  • טיולי היום השונים כוללים שהייה מתמשכת בחוץ, ולכן מומלץ לקחת טיול יום בסוף האביב ובתחילת הסתיו, כאשר מזג האוויר נעים יותר. כמובן שאין מניעה מלטייל גם בקיץ, שכן רבים מהטיולים אינם כוללים מאמץ פיזי גדול.
  • אורכם של טיולי היום השונים נע בין 8 ל12 שעות.
  • כדאי לשלב טיולי יום מאנטליה עם ביקור באטרקציות המרכזיות של העיר, כמו טיול בעיר העתיקה של אנטליה (Antalia old town), ביקור במוזיאון אנטליה (Antalia Museum), ביקור בשער אדריאנוס (Hadrian’s gate) וביקור במינרט יבלי (Yivli minaret).
  • ההגעה ליעדים השונים במסגרת טיולי היום היא בעזרת הסעות מאורגנות
  • יש לשים לב כי טיולי היום לפמוקלה והיירפוליס ולהרי הטאורוס כוללים נסיעות ארוכות של בין שעתיים לשלוש שעות לכל כיוון, ויש לחשוב האם הדבר מתאים לילדיכם.
  • אנטליה היא עיר נופש ענקית המציעה מעל 800 אפשרויות לינה שונות, כאשר רובן מרוכזות באזור העיר העתיקה וסביבותיה. מכיוון שרוב מוחלט של טיולי היום מציעים איסוף ממלונות במרכז העיר, אין חשיבות גדולה למיקום בו תבחרו בהיבט הזה. כמה ממקומות הלינה בעיר אשר מומלצים על ידי צוות אתר הכל על הם:

    מלון 3 כוכבים מומלץ, אשר ממוקם בקרבה לשדרות אנפרטלר (Anafartalar) השוקקות חיים ותרבות, הוא מלון My HOME HOTEL GÜLLÜK אשר מציע חדרים נוחים במחירים טובים, שאטל מנמל התעופה, ארוחות בוקר ומסעדה.

    להזמנת לינה במלון לחצו כאן

    מלון 3 כוכבים מומלץ נוסף, אשר ממוקם במיקום מעולה ממש ליד מינרט יבלי, הוא מלון Mai İnci Hotel, אשר מציע גם הוא חדרים מעולים במחירים נוחים לכל כיס, בנוסף לשאטלים לשדה התעופה ואפילו חוף פרטי של המלון (שממוקם ממש בקרבה לים).

    הזמינו לינה במלון דרך הקישור הזה 

    מלון יוקרתי יותר הוא מלון 4 כוכבים Old Town Point Hotel & Spa Antalya, אשר שוכן גם הוא בקרבה לשדרות אנפרטלר (Anafartalar), ומציע חווית ספא ואירוח יוקרתית ואיכותית, בריכה פרטית של המלון, ארוחות בוקר ומסעדה, בנוסף לשאטלים לשדה התעופה.

    הזמינו לינה במלון דרך הקישור הזה

  • במהלך טיולי היום תבקרו באתרי תיירות מוכרים תוך כדי ליווי של מדריכים מקצועיים. לכן, לא צפוי שתיתקלו בבעיות הקשורות לבטחון אישי במהלך הטיולים. חשוב, בכל זאת, לשים לב לחפציכם היקרים ולהשאיר אותם קרוב אליכם ובתא סגור.
  • טיולי היום כוללים כולם הסעה לאתרים בהם תבקרו ולרוב כוללים איסוף מהמלון. לכן, אין צורך להשתמש ברכב פרטי.
  • מומלץ לקרוא מעט על האתרים השונים בהם מבקרים בתוכניות השונות לפני הזמנת כרטיסים, וזאת בכדי לבחור את טיול היום המתאים ביותר לתחומי העניין, לרצונות ולצרכים שלכם.

שאלות נפוצות על טיולי יום מאנטליה

אורכם של טיולי היום השונים נע בין 8 ל12 שעות.

מומלץ להשתתף בטיולי יום בחודשי סוף האביב (מאי-יוני) ותחילת הסתיו (ספטמבר-אוקטובר), בהם מזג האוויר נעים ופחות חם מאשר בקיץ, ועומס המבקרים באתרי התיירות והאטרקציות מסביב לאנטליה נמוך יותר.

סביבתה הטבעית וההיסטורית של העיר אנטליה היא מהממת וייחודית, ולכן השתתפות בטיול יום היוצא מחוץ לעיר מומלצת לכולם, ובמיוחד לחובבי הטבע, האדריכלות, ההיסטוריה והצילום.

מכיוון שטיולי יום כוללים בדרך כלל ביקור בכמה אטרקציות זונות, מומלץ להזמין כרטיסים לתוכניות טיולי יום מאורגנות ולא לכל אתר בנפרד, ובכך לחסוך בעלויות הביקור. ניתן להזמין כרטיסים לתוכניות טיולי יום דרך אתר גט יור גייד בקישור הזה

כל הכרטיסים כוללים מדריכים מקצועיים המלווים את הטיול, איסוף מהמלון (אופציונאלי או בתוספת תשלום) ודילוג על התורים הארוכים שכניסה לאטרקציות השונות. בנוסף לתוכניות ספציפיות תוספות שונות (לדוגמא: ארוחת צוהריים).

מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש, בעיקר בעונות התיירות, שכן לחלק מהאטרקציות מקומות כניסה מוגבלים אשר יכולים לאזול אפילו שבוע לפני הביקור המיוחל.

סרטון על טיול יום מאנטליה לפמוקלה

מידע שימושי

  • שעות הטיולים: רוב טיולי היום הינם באורך של 8 שעות לפחות, ולכן יתחילו בשעות הבוקר המוקדמות ויסתיימו באחר הצהריים או בערב.
  • מחיר: מחיר טיולי היום השונים נע בין 40 ל65 יורו לאדם.