מגדל גלאטה, איסטנבול – המדריך המקיף ביותר בעברית | Galata Tower

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים באיסטנבול במגמת עלייה שתגיע לשיא שלה בקיץ. כאשר מתכננים ביקור באחת מהאטרקציות האהובות ביותר בעיר, כמו מגדל גלאטה מומלץ להזמין כרטיסים מראש - וכך להבטיח את הכניסה שלכם בזמן המתאים לכם ביותר ולחסוך את ההמתנה בכניסה. להזמנת כרטיסים מראש למגדל גלאטה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מגדל גלאטה בכמה מילים

מגדל גלאטה (Galata Tower) הוא ציון דרך היסטורי הממוקם בלב איסטנבול, טורקיה. זהו מגדל אבן מימי הביניים, המתנשא לגובה של כ-67 מטרים. המגדל המקורי נהרס במהלך מסע הצלב הרביעי, ושוקם בשנת 1348 על ידי המושבה הגנוזאית בשנת 1348. מאז בנייתו, המגדל מילא תפקיד משמעותי בהיסטוריה של איסטנבול, ושימש כמגדל שמירה לגילוי שריפות, מגדלור לספינות, שער לעיר, בית סוהר ונקודת תצפית צבאית אסטרטגית. כיום, מגדל גלאטה הוא אחד מיעדי התיירות המובילים של איסטנבול, ומושך אליו מבקרים מכל רחבי העולם. הבסיס הגלילי של המגדל והחלק העליון בצורת חרוט יוצרים סגנון אדריכלי ייחודי. מבקרים יכולים לעלות לראש המגדל כדי ליהנות מנופים פנורמיים יפיפיים של איסטנבול, כולל קרן הזהב, גשר הבוספורוס והחומות ההיסטוריות של העיר.

הנוף הפנורמי על איסטנבול מהתצפית בראש המגדלהנוף הפנורמי על איסטנבול מהתצפית בראש המגדל

מה רואים במגדל גלאטה

מגדל גלטה הוא ציון דרך היסטורי הממוקם ברובע גלאטה באיסטנבול. כיום, מגדל גלטה משמש כמוזיאון עם אולמות תצוגה. יש לו בסך הכל תשע קומות.

בקומות התחתונות פזורות תערוכות רבות ומעניינות. ביניהן תוכלו למצוא סימולציה שבה תלמדו על האגדה של חצרפן אחמט סלבי, לפיה חצרפן טס ממגדל גלאטה מעבר לבוספורוס בעזרת כנפיים מלאכותיות שהצמיד לזרועותיו ואף תוכלו לקחת על עצמכם את התפקיד של חצרפן. כמו גם סרט אנימציה קצר המתאר את איסטנבול הישנה וחידון אודותיה. דגשים נוספים בתערוכה במגדל גלטה הם ההיסטוריה של המגדל, שחרורה של איסטנבול מכוחות הכיבוש ב-1923, מודל אינטראקטיבי של העיר ממצאי חפירה מהתקופה הרומית, מהיישוב הגנואי ומהתקופה העות’מאני ועוד.

בשתי הקומות העליונות נמצאת מרפסת התצפית, בה תוכלו להנות מנוף עוצר נשימה של 360 מעלות מעל גגות איסטנבול. מכאן תוכלו לצפות באחד מהנופים הטובים ביותר מהאוויר של חצי האי ההיסטורי של איסטנבול, קרן הזהב וגשר הבוספורוס.

המגדל ממוקם ברובע גלאטה באיסטנבולהמגדל ממוקם ברובע גלאטה באיסטנבול

כרטיסים והגעה למגדל גלאטה

מבקרים רבים המגיעים לאיסטנבול מעוניינים להגיע למגדל גלאטה, אך אינם יודעים כיצד לעשות זאת בדרך הנכונה ובאיזה כרטיס מבין כל הכרטיסים לבחור, על כל השאלות הללו ננסה לענות בעמוד זה.

כרטיס דילוג על תור

כרטיס מסוג Fast Track מאפשר כניסה למגדל הגלאטה ודילוג על תור הכרטיסים. כרטיס זה מתאים לאלו שאינם מעוניינים לבלות בתורים הארוכים למגדל. עלות הכרטיס היא 12.50 יורו.
להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיסים המשלבים אטרקציות חיצוניות

כרטיס Istanbul City Tourist Pass מעניק גישה מלאה ליותר מ-85 אטרקציות וחוויות למשך כמה ימים שתבחר- 2,3,5,7 או 10 ימים. בין האטרקציות תוכלו למצוא את מגדל גלאטה, לגולנד, המסגד הכחול, שייט על הבוספורוס, ארמון דולמאבהצ’ה, ארמון טופקאפי ועוד. בנוסף, כרטיס זה מאפשר דילוג על תור הכרטיסים. כרטיס זה מתאים לאלו שרוצים לחקור את איסטנבול ולהנות מכל מה שיש לה להציע. עלות הכרטיס מתחילה ב-100 יורו למבוגר (גיל 12+) ו-70 יורו לילד (5-11).

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

כרטיס נוסף נקרא Tickets for Galata and SALT Walking Tour – Half Day, הוא מציע סיור רגלי בשכונת גלאטה ההיסטורית, כניסה למגדל גלאטה, וכניסה לגלריה לאמנות SALT Galata. כרטיס זה מתאים צלאלו המעוניינים לחקור את שכונת גלאטה כולה. עלות הכרטיס מתחילה ב-39 יורו לאדם.

להזמנת כרטיס זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן

הגעה למגדל גלאטה

דרכי ההגעה למגדל גלאטה מגוונות. ראשית, בתחבורה ציבורית משכונת סולטנאחמט (Sultanahmet) קחו את קו החשמלית T1 ועברו 4 תחנות לתחנת Karaköy הנמצאת מרחק הליכה של כ-10 דקות ממגדל גלאטה.

מטקסים (Taksim) קח את המטרו M2 וסעו תחנה אחת לתחנת Şişhane הנמצאת 5 דקות הליכה מהמגדל.

הזמנת כרטיסים למגדל גלאטה באיסטנבול- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים למגדל גלאטה

  • הביקור במגדל גלאטה מומלץ למתעניינים בהיסטוריה של איסטנבול.
  • מומלץ לבקר במגדל גלאטה מוקדם בבוקר סמוך לפתיחתו מאחר ובזמן זה עוד לא עמוס במגדל וכמעט ואין אנשים.
  • מומלץ להקדיש בין 45 דקות לשעה לביקור במגדל גלאטה על מנת להספיק לחקור את כל התערוכות והנופים שיש למגדל להציע. אם הוא עמוס, תזדקק לכמות זמן כפולה או אפילו משולשת לאור זמן ההמתנה הממושך בתור.
  • מומלץ לשלב את ביקורכם במגדל גלאטה עם ביקור במסגד הכחול (The Blue Mosque) או בזיליקת סיסטרן (Basilica Cistern) הקרובים למקום.
  • לא מומלץ להגיע ברכב פרטי למגדל גלאטה לאור הפקקים ועומס התנועה באזור. ניתן להגיע בתחבורה ציבורית.
  • הביקור במגדל גלאטה מתאים לכל המשפחה. המגדל מציג לילדים ולמבוגרים כאחד נופים פנורמיים מרהיבים של איסטנבול, אך יש לקחת בחשבון כי לעתים קרובות יש תור לכניסה, וילדים צעירים יותר אולי לא ירצו לחכות.
  • בקרבת מגדל גלאטה יש מגוון פתרונות לינה איכותיים אשר יאפשרו לכם גישה נוחה אל המגדל ושהייה מהנה ונוחה במקום האירוח.
    בין המומלצים שביניהם הוא מלון The Halich Hotel Istanbul Karakoy – Special Category אשר ממוקם במרחק של 400 מטרים ממגדל גלאטה. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
    פתרון לינה מומלץ נוסף הוא מלון Azzap Hotel Galata אשר ממוקם במרחק של 250 מטרים מהמגדל. להזמנת מקום בבית האירוח לחצו כאן.
  • ניתן לרכוש כרטיס מסוג istanbul tourist pass המשלב אטרקציות חיצוניות, איתו ניתן לחסוך עד 80% הנחה.

שאלות נפוצות על מגדל גלאטה

מומלץ להקדיש בין 45 דקות לשעה לביקור במגדל גלאטה על מנת להספיק לחקור את כל התערוכות והנופים שיש למגדל להציע.

מומלץ לבקר במגדל גלאטה מוקדם בבוקר סמוך לפתיחתו מאחר ובזמן זה עוד לא עמוס במגדל וכמעט ואין אנשים.

הביקור במגדל גלאטה מומלץ למתעניינים בהיסטוריה המרהיבה של העיר איסטנבול.

סרטון על מגדל גלאטה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בחודשי אפריל עד אוקטובר פתוח בכל יום בין השעות 23:00-08:30. בחודשי נובמבר עד מרץ פתוח בכל יום בין השעות 22:00-08:30.
  • מחיר כניסה: נכון לשנת 2023 כרטיס כניסה למבוגר עולה 12.50 יורו.
  • כתובת: Bereketzade, Galata kulesi, 34421 Beyoğlu/İstanbul
  • דרכי הגעה: משכונת סולטנאחמט (Sultanahmet) קחו את קו החשמלית T1 ועברו 4 תחנות לתחנת Karaköy הנמצאת מרחק הליכה של כ-10 דקות ממגדל גלאטה. מטקסים (Taksim) קח את המטרו M2 וסעו תחנה אחת לתחנת Şişhane הנמצאת 5 דקות הליכה מהמגדל.
  • קישור לאתר הרשמי