ארמון דולמאבהצ’ה, איסטנבול – המדריך המקיף ביותר בעברית | Dolmabhache Palace

עדכון אביב 2024

בעונה זו באיסטנבול כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בארמון דולמאבהצ’ה עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לארמון דולמאבהצ’ה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון דולמאבהצ'ה בכמה מילים

ארמון דולמאבהצ’ה (Dolmabahçe Sarayı) הוא ארמון מפואר הממוקם במחוז בשיקטאש שבאיסטנבול, טורקיה. הארמון נבנה בפקודת הסולטן ה31 של האימפריה העות’מאנית בין השנים 1843-1856 ושימש כמקום המגורים ומרכז השלטון העות’מאני למשך כמה עשורים, עד לנפילת האימפריה העות’מאנית ב1922. בעבר, הסולטן ומשפחתו התגוררו בארמון טופקאפי אך בשל היותו ארמון מיושן, חסר יוקרה ונוחות בהשוואה לארמונות האירופיים, החליט הסולטן לבנות ארמון חדש ומודרני שישמש אותו, את משפחתו ואת מנהלי השלטון העות’מאני. שטח הארמון הוא כ45,000 מ”ר, מה שעושה אותו הארמון הגדול ביותר בטורקיה.
כיום, ארמון דולמאבהצ’ה משמש כמוזיאון למבקרים ומקום אירוח לאירועים וטקסים ממלכתיים רשמיים. בנוסף, בארמון קיימת ספרייה הכוללת למעלה מ50,000 ספרים וכתבי יד נדירים מהתקופה העות’מאנית.

שטח הארמון הוא כ45,000 משטח הארמון הוא כ45,000 מ”ר וכיום הוא הארמון הגדול ביותר בטורקיה

מה רואים בארמון דולמאבהצ’ה

ארמון דולמאבהצ’ה נחשב לארמון הגדול ביותר ואחד מהיפים בטורקיה ומושך אליו תיירים רבים מדי שנה המעוניינים להתרשם מהמבנה המפואר שלו. הארמון ידוע בארכיטקטורה מרשימה, המשלבת סגנונות בארוק, עות’מאני, רוקוקו וניאו קלאסי והמבנה כולל בתוכו 285 חדרים, 44 אולמות, 6 חדרי אמבטיה ו68 חדרי שירותים. בארמון שלושה חלקים עיקריים: Selamlık- אזור המיועד לסולטאן, Muayede Salonu- אולם הטקסים, Harem- אזור המיועד לנשות הסולטן ומשפחתו. בחצר הארמון המעוצבת מבקרים יכולים לטייל וליהנות מהגנים בהם מגוון של עצים, צמחייה, מזרקות ולהשקיף על הנוף של מיצר בוספורוס המפריד בין חלקה האירופי לחלקה האסיאתי של טורקיה.

לאורך השנה, ארמון דולמאבהצ’ה מציג אוסף תמונות של מעל ל200 יצירות הכולל יצירות של אומנים כמו איוואן אייווזובסקי וגוסטב בולאנז’ה, תערוכות של חפצים מהתקופה העות’מאנית, מיצגי אומנות עכשווית ומופעי תרבות.

הגנים היפייפיים בארמון דולמאבהצ'ההגנים היפייפיים בארמון דולמאבהצ’ה

כרטיסים לארמון דולמאבהצ’ה

כרטיסים לארמון דולמאבהצ’ה

ישנם מגוון סוגי כרטיסים לארמון דולמאבהצ’ה המציעים הטבות שונות.

סיור מודרך בארמון דולמאבהצ’ה הכולל דילוג על התור

כרטיס זה מקנה כניסה לארמון דולמאבהצ’ה הכוללת סיור מודרך עם מדריך מנוסה. כרטיס זה מתאים לאלו המעוניינים לקבל הדרכה ולהכיר לעומק את ארמון דולמאבהצ’ה. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לארמון דולמאבהצ’ה, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה. בנוסף, הכרטיס מקנה כניסה בלבד לאגף Harem, לא כולל הדרכה באגף זה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

כרטיס כניסה משולב הכולל דילוג על התור

כרטיס כניסה משולב לארמון דולמאבהצ’ה ובזיליקת סיסטרן מאפשר כניסה נוחה ובמחיר נמוך יותר. כרטיס זה מתאים ומשתלם עבור מבקרים היודעים מראש כי ברצונם לבקר באתרים אלו במהלך הטיול שלהם. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לאתרים אלו, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

כרטיס כניסה משולב לארמון דולמאבהצ’ה הכולל שיט על הבוספורוס ודילוג על התור

טיול יום הכולל סיור בעיר, שיט על הבוספורוס וכניסה לארמון דולמאבהצ’ה, הכולל גם מדריך צמוד והסעות. טיול זה מתאים עבור אלו השוהים באיסטנבול מספר ימים, ומעוניינים ביום שלם של סיור בעיר ואינם רוצים להסתבך עם תחבורה ציבורית ולא שוכרים רכב למספר ימים (אנו לא ממליצים לשכור רכב לטובת טיול זה בלבד). אומנם סיורים אלו יקרים יותר מאשר הגעה עצמאית לארמון דולמאבהצ’ה או לשיט, אבל מאפשרים ראש שקט ויום מהנה ללא התעסקות בעניינים לוגיסטיים. הגעה עם מדריך מקנה כניסה דרך כניסת הקבוצות, לכן היא מקנה גם דילוג על התור ומעבר מהיר לארמון דולמאבהצ’ה, ככה שבימים עמוסים ייתכן וכרטיס זה נוח ומשתלם רק בזכות היותו נותן כניסה מהירה, גם עבור אלו שאינם מעוניינים בהדרכה.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

כרטיס ההנחות איסטנבול

הכרטיס מאפשר כניסה חופשית והנחות לאתרים רבים באיסטנבול, בהם תוכלו לדלג על התור של קופות הכרטיסים ולהיכנס מהר יותר לאתרים. כרטיס זה מתאים עבור אלו היודעים מראש כי הם מעוניינים להגיע לפחות לכמה מהיעדים הכלולים באיסטנבול, כך שכרטיס זה יצא להם משתלם מאשר רכישת כרטיס כניסה לכל מקום בנפרד.
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

הזמנת כרטיסים לארמון דולמאבהצ'ה- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון דולמאבהצ'ה

  • הביקור ארמון דולמאבהצ’ה מומלץ למתעניינים בהיסטוריה של האימפריה העות’מאנית והמורשת הטורקית ולחובבי אומנות וארכיטקטורה.
  • הביקור בארמון דולמאבהצ’ה מומלץ בשעות הבוקר או לקראת אחר הצוהריים כדי להימנע מעומס מבקרים.
  • מומלץ להשקיע בביקור בארמון דולמאבהצ’ה בין שעה לשעתיים.
  • מומלץ לחבר את הביקור בארמון דולמאבהצ’ה יחד עם מגדל גלאטה (Galata Tower) שממוקם מרחק נסיעה קצר מהארמון וכיכר טקסים (Taksim Square) שנמצאת 3 ק”מ מהארמון בה תוכלו למצוא מגוון מסעדות, חנויות וברים.
  • ההגעה לארמון דולמאבהצ’ה מומלצת בתחבורה ציבורית ובמיוחד באמצעות הרכבת הקלה.
  • הביקור בארמון דולמאבהצ’ה בהחלט יכול להתאים למשפחות עם ילדים, אך יש לקחת בחשבון שייתכן שסיור מודרך במקום יהיה ארוך מדי בשביל ילדים צעירים.
  • ישנם מספר בתי מלון מומלצים בקרבת ארמון דולמאבהצ’ה. מלון HaciBayramHotel מומלץ בזכות השירות של צוות המלון. להזמנה לחצו כאן. אפשרות נוספת היא מלון Swissotel The Bosphorus Istanbul שמומלץ בזכות רמת האירוח היוקרתית שלו וקרבתו לארמון. להזמנה לחצו כאן.
  • ישנם מספר חוקים בעת ביקור בארמון דולמאבהצ’ה:
    • אסור לצלם במקום.
    • אסור לגעת או להישען על רהיטים, חפצים ומצגים.
    • אסור לאכול או לשתות בתוך הארמון מלבד במקומות מסוימים המוגדרים לכך.
    • בתוך הארמון יש להתלבש באופן צנוע.

שאלות נפוצות על ארמון דולמאבהצ’ה

הזמן שמומלץ להשקיע בביקור בארמון דולמאבהצ'ה הוא בין שעה לשעתיים.

הביקור בארמון דולמאבהצ'ה מומלץ בשעות הבוקר או לקראת אחר הצוהריים כשהמקום פחות עמוס במבקרים.

הביקור בארמון מומלץ לחובבי היסטוריה, ארכיטקטורה ואומנות.

סרטון על ארמון דולמאבהצ’ה

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: 09:00-16:00 כל ימות השבוע מלבד ימי שני וחמישי.
  • מחיר כניסה: מחיר הכניסה לארמון הוא 13 יורו. קיימות הנחות משתנות לכן מומלץ להתעדכן באתר הרשמי של המקום.
  • כתובת: Vişnezade, Dolmabahçe Cd., 34357 Beşiktaş/İstanbul, טורקיה
  • דרכי הגעה: קיימות מספר דרכי הגעה לארמון דולמאבהצ’ה כתלות בנקודת ההתחלה שלכם והעדפתכם.
    • רכבת קלה- זו האפשרות המומלצת ביותר להגעה למקום. יש לקחת את קו T1 ולרדת בתחנה שנקראת Kabatas. לאחר מכן, יש ללכת 10-15 דקות ברגל ולהגיע לארמון.
    • אוטובוס- קווי האוטובוס שעוצרים ליד ארמון דולמאבהצ’ה הם 28, 30D, 32, EM1.
    •  מונית ורכב פרטי- הגעה באמצעות מונית או רכב פרטי פחות מומלצות בשל פקקים, מחסור באזורי חניה ועלות גבוהה יחסית לאפשרויות ההגעה האחרות.
  • קישור לאתר הרשמי: https://www.dolmabahcepalace.com/listingview.php?listingID=26