חבילות הכל כלול

תמצאו אותן בעיקר ביעדי החופש והנופש הפזורים ברחבי העולם, בלא מעט מלונות וחבילות נופש. הן מהוות אטרקציה של ממש ומאפשרות לנו להרגיש כמו מלכים, אבל מנגד כובלות אותנו למלון ולא תמיד עומדות בדרגות האיכות הגבוהות ביותר. אלו הן, כמובן, חבילות הנופש על בסיס הכל כלול (All Inclusive).

למרות שלכל חבילת הכל כלול יש מאפיינים משלה, ברמה הכללית אפשר לטעון שזוהי חבילה בה האורחים במלון מסוים מקבלים הרבה יותר מאשר שלוש ארוחות ביום (שכמובן ניתנות להם). הכל כלול משמעו שבשעות ארוכות לאורך היום, ולעיתים בכל היום, ניתנים שלל פינוקים לאורחי המלון ללא תשלום נוסף מצידם: מאכלים, חטיפים, גלידות, ארטיקים, שתייה קלה וכמובן שגם אלכוהול.




יתרונות של חבילות הכל כלול

  • פינוק כיד המלך – מלונות הכל כלול יכולים להציע עבורנו נופש כמו שאנחנו מעלים לנגד עינינו כשאנחנו חושבים על חופש. הם מאפשרים לנו לנוח באמת, לעשות ריסטרט לגוף ולצרוך שלל מאכלים ומשקאות שמקושרים אצלנו עם מילים דוגמת “חופשה”, “יוקרה” או “פינוק”. חבילות הכל כלול מוצלחות יהוו אטרקציה של ממש.
  • חיסכון כלכלי – למרות שהמחיר של חבילת הכל כלול יהיה גבוה יותר מכל דרגת אירוח אחרת, במבט כולל היא עשויה להוזיל את השהות בחו”ל ביותר ממובן אחד. לא סתם יש מלונות הכל כלול שטוענים שהמגיעים אלה יכולים “להשאיר את הארנק בבית”. גם אם הטיעון הזה הוא מוגזם, יש בו סוג מסוים של אמת: חבילות הכל כלול מצמצמות את הצורך שלנו לרכוש אוכל ושתייה לאורך היום ולעיתים הלילה. המחיר של חבילת הנופש עצמו עשוי להיות קרוב מאוד למחיר שמשלמים בסופו של דבר על הנופש.
  • פעילויות לבני כל המשפחה – המלונות שמציעים חבילות הכל כלול יודעים שעם כל הכבוד לאוכל ולשתייה, אם הם רוצים שיגיעו אליהם אורחים הם צריכים להשקיע בבניית לוח זמנים עבורם, תוך כדי שהם מציעים אטרקציות מגוונות. מלונות הכל כלול משפחתיים שרוצים למשוך אליהם תיירים עשויים להכניס למשוואת האירוח שלהם מתקנים לילדים, חדרי משחקים, פארקי שעשועים, חדר כושר, מגרשי ספורט וכמובן שגם בריכות וטיפולי ספא. מנגד, במלונות לצעירים המציעים חבילות הכל כלול, הדגש (מעבר לאלכוהול) הוא על מסיבות.

חסרונות של חבילות הכל כלול

  • האיכות – יש מלונות שמשתמשים במונח “הכל כלול” כדי למשוך אליהם אורחים, אך לא בהכרח מספקים תמונה מלאה עבור המחיר שמשלמים. במקרים רבים היצע המאכלים שניתן לצרוך במסגרת החבילה הוא מצומצם, והאיכות שלהם רחוקה מלהיות גבוהה. הדבר הגרוע ביותר הוא להגיע למלון שמציע פינוקים שונים ולגלות שהם ממש לא טעימים, עד לרמה שנמנעים מהם לחלוטין.
  • לא יוצאים מהמלון – יש בכך בעייתיות מסוימת. מלונות הכל כלול “מפתים” אותנו להישאר בשעריהם, אבל לפעמים כשאנחנו עושים זאת אנחנו מפסידים את זה שמחוץ למלון ולמסגרת ההכל כלול יש יופי של עולם. תיירים שמתארחים במסגרת הכל כלול עלולים שלא לצאת יותר מדי מהמלון שלהם כדי לא להפסיד את כל הטוב הזה. הבעיה היא שבעצם ההישארות במלון הם מפסידים לא מעט.
  • יותר מדי אוכל – לא כל אדם המגיע למלון יכול באמת לעמוד באורך זמן בארוחות סביב השעון (בלי קשר לעובדה שהן משמינות). הקונספט של ההכל כלול עלול שלא להתאים לכל האנשים, שלא בהכרח מגדירים עצמם כזללנים או שתיינים גדולים. הוא גם עלול להימאס ולמצות את עצמו לאחר מספר ימים, בייחוד אם המלון לא משקיע בתחלופה של המאכלים.




המלצות:

  • סוג השהות שלכם בחו”ל צריכה להשפיע על הפנסיון בו תבחרו. פנסיון מלא עשוי להתאים בנופשים, בהם עיקר השהות נעשית במלון או בקרבתו. בטיולים במסגרתם אנחנו חוקרים ערים ואזורים, הפנסיון יהיה מיותר ויפגע ביכולת שלנו להכיר את אותם אזורים. ההתאמה של חופשות הכל כלול להרכב הנוסעים וליעד חייבת להיות מלאה. החבילות האלה מתאימות יותר למשפחות שלמות (בעיקר עקב החיסכון הכלכלי), לזוגות שרוצים פינוק אמיתי (נניח במהלך ירח דבש) ובחלק מהיעדים לצעירים הנמצאים בנופש עמוס במסיבות. מבחינת יעדים, לא תמצאו בערי התיירות של אירופה יותר מדי חבילות הכל כלול, שמהוות נחלתם הכמעט בלעדית של המלונות ביעדי הנופש. מומלץ שתגדירו לעצמכם מה אתם הולכים לעשות באותו יעד: אם אתם מתכננים טיולי יום או לחקור ערים שלמות, ברור שהחבילה הזו פחות מתאימה לכם.
  • אל תקחו כמובן מאליו את האטרקטיביות של חבילות הכל כלול, שכאמור משתנה בין המלונות השונים. מומלץ שתבדקו מה מוצע במסגרת החבילה (נניח מבחינת סוג אלכוהול, מאכלים וכן הלאה), ובאילו שעות מסגרת ההכל כלול אפשרי. יש מלונות רבים שמציעים הכל כלול רק בשעות בודדות לאורך היום, לעומתם כאלה בהם הפינוקים הם באמת ובתמים סביב השעון.
  • בדקו ביקורות על המלונות שאתם אמורים לבקר בהם, רצוי מאוד תוך התייחסות לאורחים ששהו בו במסגרת הכל כלול. אתרי הביקורות הגדולים מעמידים את האפשרות לבצע חיפוש על פי מילים או פרמטרים מסוימים, כך שתוכלו להתמקד לעבר הביקורות המתמקדות יותר בחוויית ההכל כלול. ייתכן למשל שתקראו כי המלון עצמו הוא מצוין, אבל חבילות ההכל כלול בו דווקא לא מומלצות.

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם ב:

 

עמודי מידע נוספים על מלונות: