השכרת רכב במילאנו (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

בחרתם לנסוע לחופשה באיטליה ולבקר במילאנו ואתם מתלבטים האם להשכיר רכב? איך למצוא את הצעת המחיר הטובה ביותר עבורו? מה הם חוקי התנועה החשובים? ובכלל, מה צריך לדעת לפני שנוסעים לעיר האופנה הבלתי מעורערת? מטרתו של דף זה היא לעזור לכם להחליט האם ואיך כדאי להשכיר רכב במילאנו, איך למצוא את המחיר המשתלם ביותר עבורו ואת המידע החשוב לפני שמתחילים לנהוג.

 

האם צריך רכב במילאנו?

באופן כללי איננו ממליצים לשכור רכב על מנת לטייל בתוך ערים גדולות באיטליה, ומילאנו איננה חורגת מכך. החזקת רכב בתוך מילאנו היא לא פחות ממטרד. למי ששוקל לשכור רכב פרטי חשוב מאוד להבין שמרכז העיר של מילאנו אסור לכניסה של כלי רכב פרטי- זהו איזור ״סונה טראפיקו לימיטאטו״ (Zona a traffico limitato) שנאכף על ידי מצלמות וטומן בחובו קנסות כבדים. אזור זה מסומן על ידי שלטים בעלי צורת עיגול לבן המוקף בהיקף מעגלי אדום. בנוסף לכך החניה במילאנו, כמו בכל עיר גדולה, היא בעיה לא קטנה ומחיר החניה הוא יקר מאוד.

בשל סיבות אלה איננו ממליצים להסתובב עם רכב בתוך העיר עצמה, אלא רק לקחת את הרכב למטרת טיול מחוץ למילאנו (כמו לדוגמא בצפון איטליה, אל אגם גארדה וכ׳ו). גם במקרה זה, מומלץ לאסוף את הרכב רק אחרי שסיימתם את ענייניכם במילאנו ואתם ממשיכים הלאה, או במקרה ואתם כבר מגיעים למילאנו עם רכב שכור ממקום אחר אז להחזיר אותו ברגע שאתם מגיעים לעיר, לבצע את שאר ההתניידות בתוך העיר בתחבורה ציבורית בלבד ואז לטוס. אם זה אפשרי, עדיף להמנע מלהיות בתוך העיר עם רכב, במילא אי אפשר להגיע אליו לרוב האתרים.

חברות מומלצות להשכרת רכב במילאנו

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב במילאנו עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב במילאנו דרך חברת Rentalcars
🚗 נמל התעופה ליאנטה
🚗 נמל התעופה מאלפנסה
🚗 תחנת הרכבת גריבאלדי

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב במילאנו דרך חברת AutoEurope
🚗 נמל התעופה מאלפנסה
🚗 נמל התעופה לינאטה
🚗 תחנת הרכבת המרכזית במילאנו

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב במילאנו דרך חברת Ofran
🚗 נמל התעופה ליאנטה
🚗 נמל התעופה מאלפנסה
🚗 מרכז העיר מילאנו

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים במילאנו בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב במילאנו דרך חברת Economybookings
🚗 נמל התעופה מאלפנסה
🚗 נמל התעופה לינאטה
🚗 נמל התעופה ברגמו

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה במילאנו. למידע נוסף...

תחנות מרכזיות להשכרת רכב במילאנו דרך חברת Discover Cars
🚗 נמל התעופה מאלפנסה
🚗 נמל התעופה לינאטה
🚗 תחנת הרכבת המרכזית במילאנו

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




טיפים למציאת ההצעה הטובה ביותר להשכרת רכב במילאנו

  • חשבו איפה אפשר לצמצם. תמיד חשוב להבין איזה רכב בדיוק אתם צריכים ובכך לא להוציא יותר מידי (ולחילופין לא להתנייד עם רכב חלש או קטן מידי). רכב עם הילוכים יהיה זול יותר, כך גם רכב קטן וכדומה (אם אתם זוג, רכב מקטגוריית “מיני” יכול להספיק לכם).  אם אתם לא מטפסים יותר מידי להרים אין צורך ברכב גדול וחזק מידי. מצד שני אם אתם מטפסים להרים מעל גארדה, אם אתם יותר מזוג וכו’ אל תתפשרו על גודל הרכב ועוצמתו, זה יכול מאוד לפגוע לכם בטיול.
  • בעונות התיירות – הזמינו מספיק זמן מראש. דגש זה הוא בעיקר לרכבים בעייתים כמו רכבי 4*4, קארוונים ורכבים גדולים. אם לא תזמינו מראש ישארו לכם מעט אופציות ותצטרכו לשלם מחיר מופקע. לעיתים גם לא תמצאו את הרכב אותו אתם רוצים. בעוד שבטיסות ברגע האחרון אפשר למצוא דילים, ומלונות ברגע האחרון הרבה פעמים תמצאו דילים מעולים (במיוחד כאן שאפשר למי שמגיע עם רכב להתפזר על פני אופציות רבות של מלונות) – לרכב שכור כמעט אף פעם אין משמעות לרגע האחרון (פשוט יש מחיר שלחברות ההשכרה לא משתלם להשכיר את הרכב שלהם). באותו הקשר בניגוד למלונות, בהם ניתן להשיג מחירים טובים ברגע האחרון,מניסיון שלנו- אין הצדקה לחכות להזמנת הרכב בזמן החופשה עצמה. המחירים במילאנו עצמה כמעט תמיד יקרים יותר ויכולתכם לבצע השוואת מחירים טובה נפגעת. הדברים אמורים הן למילאנו והן לכל מקום אחר. תוכלו לחפש הצעות להשכרת רכב במנוע השוואת המחירים המצורף כאן, או להשאיר פרטים ונחזור אליכם.
  • נסו לתכנן את הטיסה שלכם למילאנו בסופה של תקופה עמוסה (בסוף הקיץ, אחרי החגים הנוצריים), או בתחילת החורף. במילים אחרות, לפני ואחרי המוני התיירים. כך תשיגו דילים טובים גם לטיסות למלונות (ראו טיסות למילאנו ומלונות במילאנו) וגם לרכבים השכורים.
  • אם אתם מתכננים נסיעה קצרה, למשל נסיעה באזור לומברדיה – ליום טיול באזור מילאנו.  אנו ממליצים להסתפק בחברות מקומיות ולואט קוסט – יש להן הצעות טובות וזולות. אם אתם מתכננים נסיעות מעמיקות יותר, למשל להגיע ממילאנו, לונציה, פירנצהרומא או פיזה ובמיוחד אם הנכם מתכננים לעבור את הגבול לגרמניה, שוויץ או צרפת – אנו ממליצים לקחת רכב מחברה גדולה (גם במקרה זה יש לוודא את כמות הנהגים בתוכנית ההשכרה שלכם, והאם יש או אין הגבלת קילמוטרז” ליום השכרה – היבטים בעייתים לרוב בעיקר בחברות לואו קוסט אך לעתים גם באחרות).

שלט אין כניסה מקורי במיוחד ברחוב באיטליה (צילום מקורי)

תחנות איסוף רכבים במילאנו

ישנם מספר מוקדים עיקריים של חברות להשכרת רכב במילאנו:

  • בנמלי התעופה מלפנסה (בטרמינל 1), לינאטה וגם בברגמו.
  •  ליד תחנת הרכבת המרכזית.
  • במרכז העיר, מדרום לדואומו ממש לפני הכניסה לעיר העתיקה.

את הרכב כדאי לקחת מנמל התעופה אם אתם מגיעים בטיסה ומתכננים להמשיך ישר אל יעד אחר (ולא לבקר בתוך העיר) לדוגמא לטיול בצפון איטליה, בלי לראות את מרכז העיר מילאנו. במצב זה יש לקחת בחשבון שתחנות השכרת הרכב אינן פתוחות בלילה, ולכן אם אתם נוחתים במילאנו באמצע הלילה לא תוכלו לאסוף את הרכב עד שיגיע הבוקר, ובמקרה כזה תאלצו ללון ליד נמל התעופה, לבחור טיסה שתנחת במילאנו בשעת היום, או ללכת ללון במקום אחר ורק לאחר מכן לאסוף את הרכב (למידע על מלונות ליד נמל התעופה מלפנסהמלונות ליד נמל התעופה לינאטה ומלונות ליד נמל התעופה ברגמו).

במידה ואתם כן מעוניינים להכנס לעיר בשביל לראות את המוזיאונים והגלריות, לעשות שופינג או לצפות במשחק כדורגל, איננו ממליצים כל וכלל להכניס את הרכב לתוך העיר, ובמקרה זה עדיף להתנייד בעיר עם תחבורה ציבורית (המטרו והטראם קלים לתפעול ובעלי תדירות טובה) ורק כאשר סיימתם לבקר בעיר, לאסוף את הרכב באחת מהחברות שבמרכז העיר או בתחנת הרכבת המרכזית שגם היא קרובה למרכז העיר.

תחנות ההשכרה שליד העיר העתיקה מתאימות גם למי שבוחר ללון בעיר העתיקה, ואז נוח אחרי המלון לאסוף את הרכב ולהמשיך הלאה.

ראו מפה למטה של סוכנויות השכרת הרכבים באזור מילאנו.

דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב במילאנו

דרישות גיל

  • לרוב החברות יש דרישת מינימום לגיל 21, ולפחות שנה רישיון.
  • מתחת גיל 25 ייתכן שתצטרכו להוסיף תשלום על “נהג צעיר”. ולמעשה במקרה זה כמעט לא משתלם להשכר רכב – זה הופך להיות מאוד יקר.
  • אם אתם מעל גיל 25 תוכלו להשיג רכב גם עם רישיון טרי יותר.

חוקי תנועה חשובים במילאנו

  • באיטליה מכבדים רישיון נהיגה ישראלי (לתקופה מוגבלת בלבד) כך שמבחינת המשטרה אתם מכוסים, אך לא תמיד זה מסתדר עם חברות ההשכרה. ראה מידע נוסף בדף על רישיון נהיגה בינלאומי.
  • הגבלת מהירות: שטח עירוני – 50 קמ”ש. כבישים משניים שמחוץ לערים – 90 קמ”ש. כבישים ראשיים שמחוץ לערים – 110 קמ”ש. כביש מהיר – 130 קמ”ש (110 בסופ”ש). מהירות מותרת בכבישי אגרה – 145 קמ”ש.
  • באיטליה נוסעים בצד ימין של הכביש ועוקפים משמאל (כמו בישראל).
  • נהיגה בלי רישיון הינה עבירה על החוק באיטליה, לכן וודאו כי מסמכי ההשכרה והביטוח תמיד איתכם.
  • הגבלת אלכוהול באיטליה – 80 מ”ג על כל 100 מ”ל של דם. חובה לציית לבקשת שוטר לבדיקת נשימה!
  • אסור לדבר במכשיר סלולארי בזמן נהיגה.
  • חובה לחגור חגורות בטיחות מלפנים ומאחור.
  • הישיבה במושב הקדמי אסורה על ילדים מתחת לגיל 12 (למעט תינוקות בכיסא מתאים).
  • חובה להדליק אורות חצי שעה לאחר השקיעה ועד חצי שעה לפני הזריחה, ובכל פעם שנכנסים מתחת לגשרים ולמנהרות.
    חובה לסמן בסרט אדום לבן כל חפץ שבולט מהרכב כמו אוהל, ציוד, או אופניים התלויים על מתקן חיצוני.
  • קטע כביש בו מותקנת מצלמת מהירות מסומן בשלט כחול עם ציור של שוטר והכיתוב: Controllo Elettronico Della Velocità.
  • חובה על הימצאות של משולש אזהרה באוטו.
  • תיירים צריכים לשלם 25 אחוזים מהקנס במקום.
  • לחשמליות ורכבות יש תמיד זכות קדימה ולא משנה אם הן באות מימין או משמאל. בכבישים בהם אין מעבר לשני רכבים בו זמנית, לרכב הכבד יותר יש זכות קדימה!
  • לרשימת התמרורים האיטלקיים באנגלית: https://en.wikipedia.org/wiki/Road_signs_in_Italy
  • ראו חוקי תנועה באיטליה.
  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות במילאנו באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות במילאנו? טיקטינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

המלצות כלליות למטיילים עם רכב שכור במילאנו ומחוצה לה

  • ישנה משמעות רבה לשעות של איסוף והחזרת הרכב בדגש על איסוף והחזרה בשדה התעופה. בכל שדות התעופה עמדות השכרת הרכב אינן פעילות 24 שעות, בעוד שלהחזרת הרכב בשעות מאוחרות ישנו פיתרון לחלק מהחברות. איסוף של רכב באמצע הלילה אחרי טיסה שנוחתת במילאנו – אינו דבר אפשרי ברוב המקרים. לכן בתכנון הטיול רצוי למצוא לינה סמוך לשדה התעופה ולאסוף את הרכב בבוקר שלמחרת (למידע על מלונות ליד נמל התעופה מלפנסהמלונות ליד נמל התעופה לינאטה ומלונות ליד נמל התעופה ברגמו).
  • אם אתם מגיעים למילאנו עם רכב, אנו ממליצים לחנות אותו מחוץ לעיר, באחד מהחניונים בפרוורים, אחד נוח במיוחד הוא זה שנמצא בגני התערוכה של מילאנו. מחנים את הרכב ומשלמים קצת פחות מ-20 יורו ליום שלם ואז ממשיכים לתוך מרכז העיר עם מטרו, זוהי הדרך הנוחה ביותר.
  • במקרה של הגעה לעיר עם רכב (בו אתם נשארים עם הרכב בעיר מספר ימים ולא מתכוונים להחזיר אותו) אנו ממליצים על מלונות בשולי העיר בפריפריה (בתוך העיר החניה תהיה יקרה להחריד), או אפילו על מלונות מחוץ לעיר כלל, באחת מהעיירות שמסביב למילאנו, בהן נוח יותר להסתובב עם רכב. מידע מורחב תוכלו לקרוא בעמוד מלונות עם חניה במילאנו.
  • אם יוצאים לטיול מחוץ למילאנו (לדוגמא לצפון איטליה או לכיוון מזרח) בעונת החורף, חשוב מאוד לבדוק לפני הנסיעה שהכבישים בו אתם מתכננים לנסוע אינם חסומים. בתוך מילאנו עצמה אין בעיה, אך ברגע שעולים על האלפים, או נוסעים לכיוון האגמים (גארדה וקומו) ומחוץ לעיר או לדולומיטים, או לכיוון צרפת במעברי ההרים, מתחילה להיות בעיה של כבישים חסומים. גשמים ושלגים הופכים את העניין לבעייתי מאוד, ולכן חשוב ביותר לבדוק קודם לכן אם הכביש עביר והדרך פתוחה.
  • הדרך אל מילאנו ברכב היא דרך פשוטה יחסית, אך יש להיות מדועים לכך שמדובר באוטוסטרדות גדולות בקנה מידה שלא מוכר לנו בארץ. לפעמים מדובר ב-7 מסלולים ויציאות רבות, יש להיות בטוחים שאתם סגורים לגמרי על הדרך כי הסח דעת של רגע קטן עלולה לעלות בטעות שתגרום לברבור גדול.
  • לאוהבי השופינג- אם אתם מתכוונים לעבור דרך ברשיה (אם אתם נוסעים מזרחה ממילאנו, לדוגמא לכיוון אגם גארדה או ונציה), תוכלו למצוא בה אווטלט ענקי בשם Franciacorta Outlet Village. באווטלט 160 חנויות עם הנחות עד 70% במשך כל השנה. מותגים: קלווין קליין, פומה, אדידס, טומי הילפיגר ועוד. כתובת:  Franciacorta Outlet Village, Piazza Cascina Moie, 1/2, 25050 Rodengo-Saiano BS. לקריאה נוספת עלשופניג במילאנו, ולאתר האינטרנט של האווטלט.
  • השתדלו להביא מכשיר ניווט (GPS) משלכם, הוספת המכשיר על בסיס חברת ההשכרה יקרה מאוד! מצד שני לא מומלץ לנסוע באזור ללא מכשיר ניווט. בימינו כשלרוב האנשים יש סמטרטפון אפשר להשתמש די בקלות באפליקציות ניווט בפלאפון. המלצה שלנו- כדאי להוריד את האזור בו אתם מטיילים ״אופליין״ לאפליקציה כך שהוא יהיה זמין לכם גם אם אתם מסתובבים בלי כרטיס סים מקומי / בינלאומי או נמצאים באזורים בלי קליטה של 3g / 4g. אפשרות אחרת היא להירשם לאחת מהחבילות לשימוש בוויז או גוגל נוויגטור ללא הגבלה.
  • בהקשר של הניווט, ישנן חברות השכרת רכב המציעות מכשיר WiFi לרכב בעלות סבירה (באזור ה-5 יורו ליום), כדאי לבדוק אפשרות זו מפני שהיא יכולה להשתלם ולחסוך דאגות שיגמר הדטאה של כרטיס הסים.
  • מגיעים למילאנו בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז העיר. באים בעונות הפחות מתויירות? אם אתם ספונטנים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון. להשוואת מחירי מלנות במילאנו מתוך מגוון אתרים באתר Hotelcombind

מפת תחנות השכרת רכב במילאנו