1. עמוד הבית
  2. »
  3. הונגריה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. בודפשט – איפה ישנים ומה עושים בבירת הונגריה 2024 | Budapest
  6. »
  7. בודפשט עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

בודפשט עם ילדים ובני נוער – מה עושים ואיפה ישנים בחופשה המשפחתית (אביב 2024)

6 אטרקציות ופעילויות לילדים ובני נוער בבודפשט והסביבה

אוטובוס התיירים בבודפשט

אוטובוס התיירים בבודפשט

בודפשט, בירת הונגריה מפורסמת באוצרות ובנופים ארכיטקטוניים והיסטוריים, ומאחר והיא עיר גדולה, האתרים המרכזיים מרוחקים אחד מהשני וניתן להגיע אליהם רק בתחבורה ציבורית, ולא באופן רגלי. לשם כך, אוטובוס התיירים בבודפשט (Hop On Hop Off) עוצר בכל האתרים התיירותיים בבודפשט, ומאפשר ירידה ועלייה בכל אחת מהתחנות, כולל סיור רגלי מודרך באנגלית באיזור פשט (Pest) ושייט בנהר הדנובה. מאפשר למשפחות עם ילדים התניידות נוחה בין המקומות האייקונים והמיוחדים בבודפשט.
כדאי לקרוא בהרחבה על אוטובוס התיירים בעמוד אוטובוס התיירים בבודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית

שייט בבודפשט

שייט בבודפשט

שייט בבודפשט מספק דרך מדהימה לחוות את יופיה של בירת הונגריה בזמן שאתם שטים לאורך נהר הדנובה. עם נופים עוצרי נשימה של ציוני דרך איקוניים כמו בניין הפרלמנט, טירת בודה וגשר השלשלאות המוארים בלילה, הפלגות אלו מציעות לקבל נקודת מבט מיוחד לבודפשט, ואטרקציה חווייתית עבור משפחות המגיעות ילדים או בני נוער.

מוזיאון החתולים

לסייר במוזיאון ובין לבין ללטף חתולים חמודים

מוזיאון החתולים (Cat Museum Budapest) הינו מוזיאון המציע מגוון תערוכות אינטראקטיביות, עם תמונות, יצירות אומנות, עמדת סלפי, פינת ילדים וכמובן- תוכלו ללטף את החתולים החמודים של המוזיאון. הזדמנות להנות מחוויה מיוחדת בזמן שהותכם בבודפשט, המתאימה במיוחד למשפחות שאוהבות בעלי חיים.

סיור איזיריידר (EZRaider) בבודפשט

להנות מכל הנקודות האייקוניות של בודפשט- בתמונה Freedom Bridge

סיור עם מדריך בו תקבלו איזיריידר (שהוא מעין קורקינט חשמלי עם מושב) דרכו תוכלו להתגלגל בכל המקומות האייקונים ביותר של בודפשט. הזמנות להנות מהרפתקה מגניבה יחד עם ילדכם (ישנם איזיריידרים עם מושבים לילדים) ולראות את כל בודפשט.

סיור באוטובוס השט במים ונוסע ביבשה

לסוע ולשוט באוטובוס אחד מיוחד

חוויה מגניבה לכל המשפחה, בה תוכלו לסוע באוטובוס ממוזג בכל בודפשט, ואז לשוט איתו במים. הזדמנות מעולה לקבל הצצה לכל בודפשט, מנהר הדנובה ומהיבשה. הסיור כולו הינו עם מדריך, שיסביר לכם אודות בודפשט והנוף שתראו מהחלון.

סיור במערות הנטיפים התת קרקעיות של בודפשט

חוויה לכל המשפחה במערות הנטפים של בודפשט

סיור במערות הנטיפים התת קרקעיות (Szemlő Mountain Cave) של בודפשט, בה תוכלו לצאת לרגע מהעיר הגדולה ולסייר מתחת לאדמה, להנות מהיופי האדיר של המערה ולקבל הדרכה אודות שתי המערות התת קרקעיות והמים המינרליים שלהם. סיור זה מתאים מאוד עבור משפחות ומציע סיור נעים, חוויתי וקליל. הסיור אינו מומלץ עבור משפחות עם ילדים מתחת לגיל 3, בשל העובדה כי ישנם מעברים צרים, חלקים הדורשים טיפוס על סולם ועלייה בדרגות.

אפשר למצוא פעילויות ואטרקציות נוספות שמתאימות למשפחות שמגיעות לחופשה בבודפשט כך שתוכלו לתכנן טיול שמתאים למשפחה שלכם – גם מבחינת גילי הילדים וגם מבחינת תחומי העניין שמדברים אליכם ולילדים שלכם. בקישור הזה תוכלו לראות שלל אפשרויות נוספות מעבר למה שמופיע ברשימה זו.

מלונות ודירות למשפחות בבודפשט

בקרב משפחות שמגיעות לחופשה בבודפשט יש שני פתרונות לינה פופולאריים – אופציה אחת היא לינה במלונות אשר מתאימים למשפחות והאופציה השנייה היא לינה בדירות.

מלונות פונקציונאליים למשפחות בבודפשט

כאשר בוחרים במלון שמתאים למשפחות חשוב לשים לב לשני דברים – שהמקום מאפשר אירוח של ילדים ושהוא גדול מספיק. משפחות רבות מחפשות מלון פונקציונאלי – שמצד אחד יהיה נוח ונעים ללון בו, אך מצד שני יציע את הלינה במחיר סביר יחסית. מלונות שכאלו לרוב לא יציעו מתקנים מפוארים, מספר בריכות או הפעלות לילדים, אבל יענו על הצרכים הבסיסיים של משפחות שמגיעות לחופשה בבודפשט. שימו לב שישנם מקומות שלא מאפשרים אירוח עם ילדים כלל או רק עם ילדים מעל גיל מסויים, על מנת להימנע ממקרים כאלו חשוב להכניס את גילאי הילדים באתרי החיפוש השונים. מבחינת החדרים כדאי לשים לב מעבר לגודל החדר גם למספר האורחים שהוא יכול להכיל והאם ניתן להוסיף לחדר מיטה או לא. בין המלונות הפונקציונאליים אשר מתאימים למשפחות בבודפשט אפשר למנות את 7Seasons Apartments Budapest ,Onyx Luxury Budapest ,Florin Apart Hotel ,K46 Residence.

דירות למשפחות בבודפשט

האפשרות השנייה היא ללון בדירת נופש שמתאימה למשפחה. אפשרות זו לא פעם כדאית יותר, מאחר ומקבלים מקום מרווח יותר – בעוד שבמלון לא פעם הלינה היא בחדר אחד בדירות לרוב תהיה חלוקה לחדר וסלון או כמה חדרים. יתרון נוסף הוא שניתן להכין אוכל בדירה, וכך להכין ארוחת בוקר או כריכים למהלך היום. בין הדירות שמתאימות למשפחות בבודפשט אפשר למנות את King Apartments ,ABT Apartments ,HOMES BUDAPEST.

הרובע היהודי בודפשטהרובע היהודי של בודפשט – אזור הלינה הפופולארי, בין אם אתם מחפשים מלון או דירה למשפחה כדאי מאוד להזמין מראש (להזמנה עם אפשרות ביטול)

מאחר ומשפחות ישראלית לא פעם גדולות יותר מהמשפחה הממוצעת בעולם מציאת מקום מתאים יכולה להיות מאתגרת, ולכן מומלץ מאוד להזמין מקום לינה לפחות כמה שבועות לפני החופשה כדי שיהיה מבחר אפשרויות זמינות רחב יותר מתוכן תוכלו לבחור, המלצה זו מקבלת משנה תוקף כאשר מדובר בחופשה בשיא עונת התיירות. למי שחושש מהתחייבות ניתן לבצע הזמנה מראש בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך לשמור על גמישות. מאחר והלינה בחופשה משפחתית יכולה להיות עסק יקר כדאי לבדוק האם יש מבצעים והנחות בקישור הזה על אפשרויות לינה רלוונטיות עבורכם.
עוד על לינה בבודפשט תוכלו לקרוא בעמוד הזה.

השכרת רכב למשפחות בבודפשט

משפחות רבות שמגיעות לחופשה של כמה ימים בבודפשט בוחרות לשכור רכב בעבור יום אחד או יותר ולטייל גם במרחבים מסביב לבודפשט ולסוע עם הרכב למשל לאזור סנטאנדרה ולראות נופים ומקומות נוספים בהונגריה ששונים ממה שרואים בבודפשט. חלק מהתיירים בוחרים לשכור רכב כבר בשדה התעופה הבינלאומי בודפשט פרנץ ליסט אחרי הנחיתה, וחלק בוחרים לשכור רכב אחרי שהיו יום או יותר בבודפשט. כך או כך, כאשר מדובר ברכב שמתאים למשפחות מומלץ מאוד להזמין רכב מראש! רכבים אלו מבוקשים מאוד ולכן מבחר האפשרויות שעומדות להשכרה הולכות ומצטמצמות ככל שמחכים עם הזמנת הרכב. הדבר נכון במיוחד כאשר מחפשים רכבים גדולים (7 מקומות ויותר) או ואנים, במקרים אלו מומלץ להזמין אפילו מספר חודשים לפני החופשה כדי להבטיח רכב שמתאים לכם. למי שחושש מההתחייבות כדאי להזמין רכב בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם, וכך להיות בראש שקט אבל להשאיר מקום לשינויים. למי מכם שחשוב לו יותר החיסכון במחיר הרכב השכור כדאי להזמין רכב בקישור הזה ולהנות מהנחה ייחודית לגולשי הכל על, או להזמין רכב לואו קוסט בקישור הזה – אך שימו לב שרכבי לואו קוסט לרוב פחות מתאימים למי שמתכנן לסוע קילומטרים רבים ביום או לסוע בדרכים מאתגרות או שאינן סלולות בשל עלויות נלוות אשר מייקרות את המחיר ההשכרה הכולל.

הגעה משדה התעופה לבודפשט למשפחות

שדה התעופה הבינלאומי בודפשט פרנץ ליסט נמצא במרחק 23 ק”מ ממרכז בודפשט וישנן כמה דרכים להגיע ממנו לבודפשט. האפשרות המועדפת על משפחות רבות היא להגיע אל ומהשדה עם הסעה – פרטית או משותפת. כאשר מגיעים לחופשה כל המשפחה גם הפער במחיר בין אפשרות זו לאחרות מצטמצם, והוא שווה בעבור הנוחות של האיסוף מהשדה וההורדה בפתח מקום הלינה, במיוחד כשמגיעים עם ילדים קטנים או עם מספר מזוודות. מומלץ לשריין מקום בהסעות מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם. אפשרות נוספת היא מוניות, בהן המחיר לא תמיד ידוע מראש, אבל הן נוחות מאוד. במידה ואתם נוחתים בשעות מאוחרות, בהן כבר אין מוניות רבות שמחכות מחוץ לשדה, כדאי מאוד להזמין מונית מראש, למשל באפשרות הזו, כדי להבטיח שיהיה נהג שיחכה לכם ויסיע אתכם למלון או לדירה. ניתן כמובן גם להגיע עם תחבורה ציבורית, שהיא האופציה הזולה ביותר, אך לרוב הכי פחות נוחה – יש צורך להחליף קו או ללכת בתוך העיר עם המזוודות במידה ומקום הלינה לא סמוך לתחנת הרכבת או האוטובוס ויש תלות בלוח זמני הנסיעות הקבוע – דבר שיכול להגביל. אפשר להזמין כרטיסים לתחבורה הציבורית מהשדה לבודפשט בקלות באתר הזה, בו תוכלו גם להשוות בין אפשרויות הנסיעה השונות בתחבורה הציבורית. כדאי לדעת ששם השדה באנגלית הוא Budapest Ferenc Liszt International Airport וכי הקיצור שלו (כמו שמופיע על כרטיס הטיסה) הוא BUD‏.
תוכלו לקרוא עוד מידע על השדה בעמוד שדה התעופה הבינלאומי בודפשט פרנץ ליסט.

משפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה ובודפשט עם הסעה, ולכן כדאי לשריין מקום מראשמשפחות רבות בוחרות לסוע בין השדה ובודפשט עם הסעה ולכן כדאי לשריין מקום מראש




המלצות למשפחות המבקרות בבודפשט

  • אופי החופשה תלוי מאוד בתחומי העניין של הילדים ובגילאים שלהם. תוכלו למצוא בבודפשט אטרקציות ואתרים שיתאימו למגוון תחומי עניין ולבנות את החופשה לפי מה שמתאים למשפחה שלכם.
  • בשבועות הקרובים ישנה מגמת עלייה בביקוש ללינה למשפחות בבודפשט מה שהופך את מציאת מקום הלינה המתאים לכם לבעייתית יותר. לכן, כדאי להזמין שבועיים מראש מקום לינה למי שמגיע לחופשה במהלך האביב, ושלושה שבועות מראש למי שמתכנן להגיע לחופשה בקיץ. אנו ממליצים לעשות את ההזמנה מראש בקישור הזה בו מגוון אפשרויות המציעות ביטול בחינם כך שתוכלו לשמור על גמישות.
  • במקרים רבים הלינה היא אחת ההוצאות המשמעותיות בחופשה המשפחתית בהונגריה בכלל ובבודפשט בפרט. תוכלו לנסות להוזיל אותה ולחפש הנחות ומבצעים בקישור הזה בעבור מלונות או דירות שרלוונטיים למשפחה שלכם.
  • לא פעם מציאת מסעדה שמתאימה גם לילדים ויש בה מנות שמתאימות גם לילדים בררניים בבודפשט יכולה להיות בעייתית. יש כמה רשתות בהונגריה שכוללות תפריטים ידידותיים לילדים, מרחבי משחק או אטרקציות ייחודיות לילדים שיכולות להיות בחירה בטוחה, למשל Ape Regina Italian Restaurant או הרשתות הגדולות כמו מק’דונלדס.
  • אם אתם לנים בדירה, או רוצים להוזיל מעט את ההוצאות על אוכל במהלך היום תוכלו לעצור באחד מהסופרים בבודפשט ולהצטייד בפירות, חטיפים או לחם וממרחים. יש כמה רשתות להם סניפים רבים בהונגריה, למשל Interspar או Tesco.
  • במידה ואתם מתכננים לצאת מבודפשט לטיול עם רכב שכור ברחבי הונגריה מומלץ מאוד לעשות את ההזמנה לפחות שבועיים-שלושה לפני החופשה. יש ביקוש רב לרכבים מרווחים למשפחות, במיוחד במהלך הקיץ, ולכן כדי להשאיר לכם מבחר אופציות לבחור מתוכן מומלץ לעשות את ההזמנה כמה שיותר מוקדם. תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם וכך להשאיר פתח לשינויים.
  • בחלק מהאטרקציות בבודפשט יש כרטיסים מוזלים לילדים או כרטיסים ללא תשלום מתחת לגיל מסויים. כדאי תמיד לברר זאת בכניסה לאטרקציה במידה וקונים כרטיסים בקופות. במידה ורוכשים כרטיסים מראש שימו לב שאתם מסמנים את כמות הכרטיסים הנכונה עבור כל טווח גילים.