טיול יום לאגם בלטון, בודפשט – המדריך המקיף ביותר בעברית | Balaton

עדכון אפריל, 2024

בשבועות הקרובים כמות התיירים בבודשפט הולכת ועולה, וכך גם הביקוש לאטרקציות התיירות הפופולאריות. אם אתם מתכננים להצטרף לאחד הסיורים המבוקשים, כמו טיול יום לאגם בלטון, מומלץ מאוד לשריין מקום מראש - במיוחד אם אתם מגיעים לחופשה קצרה או רוצים להצטרף לסיור בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לאגם בלטון: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

טיול יום לאגם בלטון בכמה מילים

אגם בלטון (Balaton lake) הוא האגם הגדול ביותר במרכז אירופה ותפקידו לאורך ההיסטוריה של אירופה אינו קטן. ישנן עדויות שהתיישבות באגם החלה כבר בתקופה הרומית, הוא לקח חלק מכיבוש העות’מני ואף במלחמת העולם השנייה.
טיולים וביקורים באגם בלטון (Balaton lake) התחילו עוד המאה ה19 כאשר מערכת הרכבות בהונגריה התפתחה ואפשרה הגעה נוחה וקלה לאזור. האגם, שמפורסם בעיקר בשל היותו מרחק נסיעה קצר מעיר הבירה של הונגריה, בודפשט (Budapest), משך אליו לאורך השנים מטיילים מכל רחבי הונגריה שבאו לשחות באגם ולהנות מהשמש החמימה. אחת הסיבות המרכזיות שטיול יום לאגם הפך לפופולארי בקרב תיירים רבים היא השקט האירוני לעומת בודפשט הסואנת שהפך אותו למוקד לאתרי נופש וטיולים יום באזור. סביבו ישנן מגוון עיירות המציעות סיורים מוזאונים ויקבים רבים והוא מאפשר חוויה ומיוחדת שאותה לא ניתן לחוות בעיר הבירה.

מה עושים באגם בלטון

אגם בטלון מלא באטרקציות המתאימות לכולם, והוא מוקף במגוון רב של עיירות קסומות ונופים משגעים. בין העיירות הרבות המקיפות אותו ניתן לבקר בעיירה סיופוק (Siófok), העיירה הגדולה ביותר מסביב לאגם הידועה בחיי הלילה התוססים שלה, חופיה החוליים והספורט הימי שהיא מציעה. בנוסף ניתן לבקר גם בבלנטופירד (Balatonfüred) הממוקמת בחוף בצפוני ובקסטהיי (Keszthely) הממוקמת בחוף המערבי, הידועות בשל ההיסטוריה והארכיטקטורה העשירה המאפיינת אותן.
רובם המוחלט של הסיורים המוצעים לאגם כוללים ביקור בחצי האי טהיאני (Tihany), עיירה קטנה הידועה בשל יופייה המרהיב, הטבע הקסום המצוי בה, המנזר המפורסם שדות הלבנדר והתרבות העשירה שיש בה.
מלבד העיירות הסובבות אותו, לאגם אפשר להגיע בשביל לנוח, להנות מהשמש להתרחץ במים הקרירים. ניתן לקחת סיורים מודרכים המספרים על ההיסטוריה או להינות משייט באגם הלוקח אתכם מעיירה לעיירה, ואפשר גם להינות לפעילויות ספורט ימי המתקיימות בו כמו גלישת רוח וסקי מים. בין האתרים המפורסמים השוכנים על גדות הנהר נמצא הפארק הלאומי רמות בלטון (Balaton Uplands National Park) המפורסם בזכות הגיאולוגיה הייחודית והמורשת התרבותית שלו. ניתן לראות בפארק מגוון חיות וצמחים מיוחדים ולעלות למגדל המאפשר תצפית רחבה על האזור.

מזח מקסים באחד מחופיו שח אגם בלטון בעיירה הציורית קסטהיימזח מקסים באחד מחופיו של אגם בלטון בעיירה הציורית קסטהיי

כרטיסים לטיול יום האגם בלטון

את אגם בלטון ניתן לחוות במגוון דרכים, כשכל אחת מהן מציעה חוויה מיוחדת ושונה לגמרי, העונה על צורך אחר. על מנת שתבחרו את הכרטיס הטוב ביותר עבורכם, אנו מציעים לכם לבדוק את האפשרויות השונות ולבחור את האופציה המועדפת עליכם.

כרטיס הכולל שייט באגם וביקור בחצי האי טהיאני

אלו המעוניינים בחוויה מלאה והכירות עמוקה עם האגם והאתרים הסובבים אותו, ישנה אפשרות לטיול יום הכולל 10 שעות של הדרכות סיורים שייט וביקורים העיירות יפהפיות השוכנות על גדות האגם. במהלך הסיור תבקרו בחצי האי טהיאני, תשוטו לאורך האגם ותזכו לביקור ברכבת הנוסטלגיה. כל זה בעלות של 84.64$.
לרכישת כרטיס עם הטבה ייחודית של ביטול חינם לגולשי הכל על לחצו כאן.

כרטיס כניסה הכולל סיור מודרך ושייט באגם

אופציה מעולה לאלו הרוצים לראות את האגם הנפלא אך מעט קצרים בזמן, ישנה אפשרות לחוות את האגם גם בחצי יום ברכישת כרטיס הכולל סיור מודרך לאורך האגם האורך כשלוש שעות. בסיור תחתרו בעצמכם בסירות כ3 ק”מ תראו את הערים הסובבים את האגם ותצפו בהיצורים החיים במים. עלות הכרטיס היא 34.92%.
לרכישת כרטיס עם הטבה ייחודית של ביטול חינם לגולשי הכל על לחצו כאן.

כרטיס כניסה הכולל שייט בשקיעה

במידה ואתם מחפשים חוויה יותר רומנטית באווירה רגועה, ישנה אפשרות לרכוש כרטיס הכולל שייט לאורך האגם בשעות הערב ולחוות את השקיעה המשגעת ממש בתוך בלב האגם. אורך השייט הוא כשלוש שעות וניתן גם לעצור לשחות ולצפות ביצורים החיים במים, כל זה בעלות של 34.92$.
לרכישת כרטיס עם הטבה ייחודית של ביטול חינם לגולשי הכל על לחצו כאן.

הזמנת כרטיסים לטיול יום לאגם בלטון

המלצות "הכל על" למבקרים בטיול יום לאגם בלטון

  • אגם בלטון מלא באטרקציות וחוויות המתאימות גם לילדים עם משפחות המעוניינים להתרענן מאווירת התיירות בבודפשט ועד לזוגות צעירים המחפשים אווירה שקטה ורומנטית.
  • החודשים המומלצים לביקור באגם הם חודשי הקיץ (יוני-אוגוסט). יש לקחת בחשבון שחודשים אלו הם מעט עמוסים לכן במידה ואתם רוצים אווירה יותר שקטה גם בחודשי הסתיו (ספטמבר-נובמבר) ניתן להינות מהאגם והאוויר הנעים.
  • על מנת לחוות את האגם במלואו מומלץ להקדיש יום שלם ולבקר בעיירות השונות הסובבות אותו, אך ישנם חברות המציעות סיור שאורכו כחצי יום.
  • במידה ואתם אוהבים לטייל ורוצים לחוות עוד מהונגריה ניתן גם לעשות טיול יום לסנטאנדרה וברך הדנובה (Szentendre and Danube Bend) עיירה קטנה עם מגוון אטרקציות. אטרקציות נוספות העשויות לעניין אתכם הן מרחצאות גלרט (Gellért Baths) בריכות קטנות המשקיפות לנופים יפים ומציאות טיפולי עיסוי ושייט על הדנובה (Danube cruise) המעניקה נקודת מבט מזווית קצת אחרת על העיר.
  • במידה ואתם מגיעים עם משפחתכם לאגם, מומלץ מאוד להקדיש זמן לא רק לעיירות ולאטרקציות סביבו אלא לאגם עצמו, לשחות או סתם לשכשך רגליים. בנוסף יום שלם בטבע עלול להיות מעייף אז הקפידו להביא איתכם מים ונשנושים.
  • מבקרים רבים המגיעים לאגם נוהגים ללון ב-OliverLux Aparthotelוב-The Houses of History-anno 1830 הנמצאים בטהיאני (Tihany). מקום נוסף מומלץ ללינה באזור הוא Villa Medici Hotel & Restaurant הנמצא בעיירה וספרם (Veszprém).

  • על מנת להוזיל את הביקור באגם בלטון, מומלץ מאוד לרכוש כרטיסים מראש לסיורים השונים המוצעים באגם, הזמנה מראש יכולה לחסוך משמעות את כרטיסי הביקור לאטרקציות השונות.
    בנוסף, טיול יום לאגם יכול להיות ארוך לכן מומלץ להביא אוכל מראש כדי להימנע מקנייה במסעדות המקומיות העשויות להיות מעט יותר יקרות .
  • הרכבות מבודשפט לאתר נוחות ומגיעות כמעט לכל העיירות הסובבות אותו, לכן אם אינכם יודעים מתי ואיפה תסיימו את הסיור שלכם היינו ממליצים להגיע ברכבת. המידה ואתם לא רוצים להסתמך על זמני הרכבות הגעה עם רכב נוחה מאוד.

תשובות לשאלות נפוצות על טיול יום לאגם בלטון

לטיול יום באגם מומלץ להקדיש יום שלם, או לכל הפחות חצי יום.

מומלץ להגיע לאגם בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט).

הגעה לאגם מומלצת לכולם, החל ממשפחות קטנות עם ילדים ועד לזוגות צעירים ואף רווקים.

מרבית הסיורים כוללים חתיכה באמצעות סירות ולכן אינם נגישים לאנשים עם כיסא גלגלים.

כן, רוב החברות מגבילות את הכניסה לסירות החתיכה למעל גיל 10.

סרטון על אגם בלטון

מידע שימושי

  • מחיר הטיולים המאורגנים לאגם תלוי בחוויה אותה אתם מחפשים, טיולים קצרים לאגם מתחילים ב35$, טיולי יום הכוללים ביקורים בעיירות ואטרקציות נוספות מגיעים ל89$ .
  • דרכי הגעה : במידה ואתם מתניידים עם רכב, האגם ממוקדם 130 קילומטר ממערב לבודפשט ויש מספר כבישים מהירים המובילים לאזור. במידה ואין ברשותכם רכב, התחבורה הציבורית בבודפשט נוחה מאוד, ישנן מספר רכבות המגיעות לעיירות הסובבות את האגם ואורך הנסיעה הוא בממוצע שעתיים :
    רכבות אינטרסיטי (IC): אלו הן רכבות מהירות המציעות שירות ישיר בין בודפשט למספר עיירות סביב אגם בלטון. רכבות IC בדרך כלל פועלות מספר פעמים ביום וכוללות אינטרנט אלחוטי.
    רכבות אזוריות (R): רכבות אלה מעט יותר איטיות ולוקחות יותר זמן, אך הן זולות יותר מרכבות IC.
    רכבות אקספרס (אקס): מחירן מעט יותר יקר אך הן רכבות ישירות המגיעות למגוון יעדים מסביב לאגם.
    דרך נוספת להגיע היא באמצעות אוטובוסים, ישנן מספר חברות המספקות קווים למגוון עיירות כמו פליקסבס (FlixBus) ובלטונבס (Balatonbus).

  • שימו לב כי ישנן סיורים שלא מתאימים לילדים ויש לבדוק לפני כל הזמנת סיור מה טווח הגילאים האפשרי.