1. עמוד הבית
  2. »
  3. הולנד 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. האג, הולנד 2024 – המדריך המקיף | Den Haag
  6. »
  7. אתרים אטרקציות ומסלולים בהאג
  8. »
  9. מוזיאון אשר, האג – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Escher in The Palace Museum

מוזיאון אשר, האג – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Escher in The Palace Museum

עדכון אביב 2024

בעונה זו בהאג עומס התיירים עולה וגובר, ויגיע לשיא בחודשי הקיץ. למרות שאין את אותן בעיות של זמינות כרטיסים, תורים ועומס במוזיאון אשר בסופי השבוע בעיקר וככל שנתקרב לקיץ כן ייתכנו תורים קצרים בכניסה. בניגוד לאטרקציות החובה בעיר אליהן מגיעים מרבית התיירים אין צורך לרכוש כרטיסים זמן רב מראש, אך במידה ואתם יודעים מתי תרצו להגיע זה יכול להפוך את הכניסה ליעילה יותר, במיוחד אם מגיעים בסוף שבוע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון אשר: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מוזיאון אשר בכמה מילים

מוזיאון אשר (Escher in The Palace Museum) ממוקם במרכז העיר האג (Den Haag) במקום פסטורלי ביותר- מולו יש שדרות של עצים ומאחוריו יש נהר. בניין המוזיאון נבנה בשנת 1760 ועוצב עי פיטר דה סווארט, ובשנת 1796 נקנה ע”י ארצ’יבלד הופ שהתשייך למשפחת המממנת את האצולה האירופאית וכנראה זו הייתה הסיבה שנפליאון ואשתו ישנו שם לילה ב1811. בשנת 1848 המבנה נקנה ע”י הנסיך הנרי, ולאחר מותו אלמנתו הנסיכה מארי התגוררה בו ובכך הפכה אותו מסתם בניין לארמון מלכותי שנשאר בקרב המשפחה המלכותית עד שנת 1991. הארמון נמכר לעריית האג ע”י הנסיכה יוליאנה בתנאי שהוא ישמש רק לפעילות תרבותית, ואכן המקום הפך למוזיאון שהציג את יצירותיהם של רודן, פרידה קאלו וזכוכית ונציאנית. מנובמבר 2002 המוזיאון מציג בצורה קבוע את יצירותיו של מאוריץ קורנליס אשר (Maurits Cornelis Escher).
אשר חי בין השנים 1898-1972 ועיקר ההכרה בייחודיות יצירותיו קרתה רק לאחר מותו לקראת סוף המאה 20 בהולנד, ובמאה 21 יצירותיו כבר הוצגו בכל רחבי העולם. יצירותיו נעשו ע”י חיתוכי עץ, ליתוגרפיות (- הדפסה על אבן בעזרת שמן ומים) ומזוטינטים (- תהליך הדפסה שמחספסים את לוח המתכת ע”י אלפי נקודות קטנות) והכל בהשראה מתמטית. ביצירותיו שילב אשר פניה אל העולם המדעי העוסק בעניינים עמוקים ומסובכים (כגון חקירות של אינסוף, השתקפות, סימטריה, פרספקטיבה, אובייקטיבים בלתי אפשריים) אך בד בבבד עשה זאת תוך כדי שילוב של עולם הטבע ליצירות (חרקים, נופים וצמחים כמו חזזיות- היוו פרטים ביצירות). במוזיאון מוצגים למעלה מ120 הדפסים המפורסמים של אשר.

מה רואים במוזיאון אשר

במוזיאון תוכלו להיחשף ליצירותיו הייחודיות של אשר הבולטות באשליות האופטיות שלהם, מבין היצירות המפרסמות שלו תוכלו לראות למשל את ‘בלוודר’ (Belvedere)- אשר אהב להטעות את הקהל כך שבמבט ראשון על יצירותיו נחשוב שזה אפשרי, אך לאחר התבוננות נבין שהיא לא יכולה להתקיים, בלוודר היא דוגמא מהממת לכך. זהו מבנה תלת-ממדי שאפשרי בציור על משטח שטוח ללא בעיות, אך הוא בלתי אפשרי כדמות מרחבית- חושבים שתמצאו את הבעיה? עוד יצירה מפורסמת היא ‘המפל’ (Waterfall) כל ילד יודע שהמים זורמים למטה אך לאחר התבוננות במפל של אשר אולי תחשבו פעמים על הנושא, בליתוגרפיה הזו אשר מצליח להטעות שוב את הקהל וזאת ע”י אמת מים וטחנת מים- תשפטו בעצמכם באיזה כיוון זורמים המים. עוד יצירה מפורסמת ‘משיכת הידיים’ (Drawing Hands)- בה תוכלו לראות שתי ידיים מפורטות ומלאות חיים ‘מתנקים’ מהנייר, צוירו צורה תלת מימדית לעומת השרוולים שצוירו בצורה שטוחה בכוונה- זה יוצר אשליה שהידיים בעצם מושכות זו את זו. מעבר ליצירותיו המרתקות תוכלו להחכים על אשר בחדר הקולנוע ובאמצעות תמונות וציר זמן אינטראקטיבי מיוחד. בקומה השניה תוכלו לראות את העולם דרך העניים של אשר שבה תהיו פעילים יותר ותחוו אשליות בלתי נשכחות. כמו כן תוכלו להנות מביקור בארמון המלכותי ולהתפעל מרצפת הפרקט המקורית והנברשות הייחודיות של הנס ואן בנטם שמייצר אותם מקרמיקה ובזכוכית מנופחת.

סרטון על מוזאון אשר

כרטיסים למוזיאון אשר

ישנן מספר אפשרויות להמזנת כרטיסים למוזיאון אשר

ניתן להזמין כאן כרטיס כניסה בסיסי בעלות של 11 יורו. הכולל מדריך קולי בשפה האנגלית, הכרטיס מתאים לאנשים אשר רוצים לחוות את מוזיאון אשר ולקבל מידע על ציוריו.

לבאים מאמסטרדם ניתן להזמין כאן סיור הכולל ביקור במוזיאון מדורודאם, סיור בעיר אג וביקור במוזיאון אשר. הכרטיס מתאים למבקרים באמסטרדם הרוצים להנות גם מהעיר האג ומאטרקציות נוסופות שהולנד מציעה

הזמנת כרטיסים למוזיאון אשר - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון אשר

  • מומלץ לבקר במוזיאון אשר לכל מי שאוהב אומנות ואשליות אופטיות ויש לו חשיבה מחוץ לקופסא, מתאים גם למשפחות עם ילדים.
  • הפארק פתוח כמעט כל השנה (חוץ מימים מאד ספציפים- מומלץ להתעדכן באתר הרשמי) וחוץ מימי שני בשבוע- מומלץ להגיע כל השנה.
  • מומלץ להשקיע שעתיים בביקור במוזיאון
  • מומלץ לשלב את הביקור במוזיאון אשר עם העיר המיניאטורית מדורודם, אם מכוניות עתיקות מעניינות אתכם אל תפספו את מוזיאון הרכבים, מתעניינים באומנות מומלץ לבדוק את מוזיאון מאוריצהאוס .
  • מתאים גם למשפחות עם ילדים.
  • למבקרים המעוניינים ללון בקרבת מוזיאון אנו ממליצים על מלון 5 כוכבים Hotel Des Indes The Hague או על מלון 4 כוכבים Staybridge Suites The Hague  
  • בחניון parking Museumkwartier שהוקם בשביל מבקרי המוזיאון- תוכלו להינות מ50% הנחה לאחר ביקור במוזיאון.
  • מומלץ להימנע מלהגיע למוזיאון עם רכב, אך יש חניון בקרבת מקום למקרה ותחליטו להגיע עם רכב.

שאלות נפוצות על מוזיאון אשר

מומלץ לבקר במוזיאון אשר לכל מי שאוהב אומנות ואשליות אופטיות ויש לו חשיבה מחוץ לקופסא, מתאים גם למשפחות עם ילדים.

המוזיאון פתוח כמעט כל השנה (חוץ מימים מאד ספציפים- מומלץ להתעדכן באתר הרשמי) וחוץ מימי שני בשבוע- מומלץ להגיע כל השנה.

מומלץ להשקיע כמה שעות מביקור במוזיאון לפחות שעתיים.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה:
    שלישי-ראשון: 11:00-17:00
    יום שני: סגור
    קופות נסגרות ב16:30
  • מחיר כניסה:
    מבוגר: 11 €
    סטוטנדט: 10 €
    נוער (13-17): 8 €
    ילדים (7-12): 6.5 €
    ילדים עד גיל 6: חינם
  • Lange Voorhout 74, 2514 EH Den Haag
  • למגיעים בתחבורה ציבורית בעזרת הרכבת החשמלית מומלץ לתפוס את קווים 15,16,17 ולרדת בתחנה הקרובה למוזיאון – תחנת Korte Voorhout.
  • Prepare to be amazed by the works of M.C. Escher – Escher in Het Paleis