מוזיאון הרכבת, אוטרכט – המדריך המקיף בעברית | National Railway Museum

עדכון אביב 2024

בתקופה זו באוטרכט כמות התיירים הולכת ועולה, דבר אשר מורגש באתרים והאטרקציות המובילים ביתר שאת. על אף שבעונה זו בדרך כלל אין בעיה של זמינות כרטיסים במוזיאון הרכבת עדיין יכולים להיות ימים בהם יהיו תורים ועומס רב יותר, מיוחד בסופי שבוע וככל שנתקרב אל הקיץ. לכן, למרות שזה לא הכרחי כמו באתרים המובילים, תוכלו לרכוש כרטיסים מראש במידה והכנתם תוכנית לחופשה ויודעים מתי תרצו להגיע. להזמנת כרטיסים מראש למוזיאון הרכבת ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

מוזיאון הרכבת בכמה מילים

מוזיאון הרכבת (National Railway Museum) נמצא במזרח העיר אוטרכט (Utrecht) ולידו יש פארקים רבים (למשל Park Lepelenburg, וכן Park Servaasbolwerk). זה הוא המוזיאון הלאומי של הולנד אשר הוקם בשנת 1927 וכלל באותה תקופה אוסף של תמונות, מסמכים וחפצים קטנים- חלקם אבדו במהלך מלחמת העולם השנייה. לזמן קצר עבר האוסף לברייקסמוזיאום באמסטרדם (המוזיאון הלאומי של הולנד לאמנות והיסטוריה הולנדית) אך חזר לעיר אוטרכט כבר בשנות החמישים, ובשנת 1954 נפתח המוזיאון לאחר שיפוץ- אז האוסף כבר כלל ציוד רכבות היסטורי. במהלך השנים עבר המוזיאון שיפוצים נוספים וגם הורחב. כיום אוסף המוזיאון גדול בהרבה מאז שהוקם, הוא כולל מגוון קטרים, קרונות, מנועי קיטור וחפצים וציוד רכבות.

מה רואים במוזיאון הרכבת

המוזיאון משלב לימוד על היסטוריית הרכבות בצורה חווייתית ומנגיש את זה לכל הגילאים גם לילדים. בתחילת המוזיאון יורדים במעלית 150 מטר בשביל להיחשף ל-SS13 או מה שמכונה ‘דה בריל’- קטר הקיטור העתיק ביותר שהשתמר בהולנד, גלגליו הגדולים מעידים כי כנראה הוא נועד להסיע נוסעים (קטרים עם גלגלים קטנים משמשים להובלת משא), ניתן לשמוע יותר פרטים עם סיור האודיו. בנוסף ניתן לבקר ‘בארמונות על גלגלים‘, אוסף של 3 קרונות סלון וחדר ההמתנה המלכותי האותנטי וכך המבקרים יכולים לקבל רושם על המסעות המלכותיים במאות ה -19 וה -20. במוזיאון ניתן להנות מ ‘eduTRAINer‘- מורכב מ3 מילים: חינוך, רכבת ומאמן, הם אנציקלופדיות הרכבות המהלכות במוזיאון שמספרים למבקרים כל מה שיש לדעת על הרכבות- ניתן לזהות אותם בזכות האפודים המיוחדים שלהם. כמובן שהמוזיאון מציע גם חוויות המתאימות לילדים כמו ה’ג’מבו אקספרס‘-נסיעה ברכבת המתאימה לילדים קטנים בלבד. בנוסף המוזיאון מציע חוויה המתאימה לכל המשפחה ‘מפלצות פלדה פתוחות‘- נסיעה ברכבת הרים על מסילות אמיתיות בעגלה בחושך. כל זה רק חלק מהמגוון הרחב של הפעילויות במוזיאון- מוזמנים להתעניין על שאר הפעילויות באתר הרשמי.

סרטון על מוזיאון הרכבת

כרטיסים למוזיאון הרכבת

מוזיאון הרכבת הלאומי של הולנד הוא מוזיאון ייחודי בכך שהוא משלב את הלימוד על הרכבות בצורה חווייתית בשלל דרכים המצליחות לעניין את המבוגרים והילדים כאחד. המוזיאון נמצא במזרח העיר ונוח להגיע אליו גם בתחבורה ציבורית. המוזיאון מתאים לחוויה משפחתית מעשירה עם הילדים וגם למי שאוהב רכבות ורוצה לראות וללמוד עליהם.

כרטיס כניסה בסיסי

כרטיס זה מאפשר כניסה למוזיאון וגישה לכלל האטרקציות בו,  בעלות של הכרטיס היא 17.50 יורו לאדם עם אפשרות לביטול והחזר כספי, ניתן לרכוש את הכרטיס כאן.




המלצות "הכל על" למבקרים במוזיאון הרכבת

  • הביקור במוזיאון הרכבת מתאים לכל מי שהיסטורית הרכבות מעניינות אותו, אך אוהב גם ללמוד בצורה חוויתית. מתאים למשפחות וילדים.
  • מומלץ להגיע בכל עונות השנה.
  • המוזיאון מתאים גם למשפחות עם ילדים.
  • למעוניינים ללון קרוב למוזיאון הרכבת מומלץ להתעניין במלון 4 כוכבים Court Hotel City Centre Utrecht אשר נמצא סמוך למוזיאון בקישור הבא וכן גם לבדוק את מלון MUZE Hotel Utrecht בקישור הבא.
  • יש חניון המיועד רק למבקרי המוזיאון- מכיל 200 רכבים. עלות החניה היא 9.5 יורו.
    חשוב לדעת שרכבי דיזל שיוצרו לפני שנת 2001 אינם מורשים להיכנס לחניון.
    בימים של עומס אם החניון מתמלא ישנם חלופות באזור- מידע נוסף באתר הרשמי.
  • מה-5 באפריל מתחילים סיורים ‘hop-on hop-off’ עם מדריכי טיולים. הסיורים מתקיימים בימי שלישי וחמישי לקבוצות של עד 20 איש על בסיס ‘כל הקודם זוכה’, אין אפשרות להזמין מראש- והכל בחינם.
  • תערוכה ‘דואר רכבת המשלחת’-תערוכה הנותנת סקירה איך התפתחה הובלת הדואר בהולנד ברכבות מאמצע המאה ה -19 ועד 1997. זו תערוכה שמשלבת את הצופה, מבקשת ממנו לעזור לדוור בחיפוש אחר חבילת הדואר החסרה, מאתגרת אתכם למיין את הדואר בתוך מגבלת הזמן, נראה אם תצלחו את האתגר של הוצאת תיק דואר מהקרס בדיוק כמו שנהגו לעשות מרכבת נוסעת. (מומלץ לבדוק באתר הרשמי לגבי תאריכי התערוכה).

שאלות נפוצות על מוזיאון הרכבת

הביקור במוזיאון הרכבת מתאים לכל מי שהיסטורית הרכבות מעניינות אותו, אך אוהב גם ללמוד בצורה חוויתית. מתאים למשפחות וילדים.

מומלץ להגיע בכל עונות השנה.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה:
    שלישי-ראשון: 10:00-17:00
    ביום שני המוזיאון סגור.
  • מחיר כניסה:
    17.5 €
    ילדים מגיל 3 ומטה- חינם.
  • Maliebaanstation 16, 3581 XW Utrecht
  • ניתן להגיע למקום ברכבת שאטל שיוצאת מהתחנה המרכזית כל שעה למוזיאון, יש לרדת בתחנת המוזיאון ‘ Utrecht Maliebaan’. אם אתם רוצים להגיע באוטובוס מהתחנה המרכזית יש לעלות על אחד מהקווים הבאים 4, 8, 28, 50, 55, 73 או 77 ולרדת בתחנה ‘Stadsschouwburg’ משם המוזיאון במרחק הליכה. אם אתם מעדיפים להגיע עם רכב יש להכניס יעד לניווט ‘Johan van Oldenbarneveltlaan 1, Utrecht’ ותוכלו להינות מחניון שעומד לרשות המוזיאון.
  • https://www.spoorwegmuseum.nl/