טירת דה האר, אוטרכט – המדריך המקיף בעברית | De Haar Castle and Park

עדכון אביב 2024

באביב באוטרכט ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בטירת דה האר עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לטירת דה האר ניתן להיכנס לקישור הזה בו ניתן לרכוש כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת דה האר בכמה מילים

טירת דה האר (De Haar Castle) היא לא רק הטירה הגדולה ביותר בהולנד אלא גם צופנת בחובה סיפור היסטורי מרתק במקביל למראה אגדי ומרשים. הטירה אשר ממוקמת כקילומטרים ספורים ממערב לעיר אוטרכט (Utrecht) כוללת גנים מרהיבים, חפירים וצריחים, אשר מאפשרים התרשמות מאורח החיים המלכותי שהיה נהוג בטירה לאורך מאות שנים.

סיפורה של הטירה אשר נקראת גם “טירת האבירים” מתחיל במאה ה-14: באותה תקופה משפחת דה האר (על שמם קרויה הטירה) קיבלה את מבנה הטירה ואדמותיה מאחד האדונים ששלטו בשטחה של הולנד ההיסטורית באותה התקופה. לאורך השנים הטירה עברה גלגולים רבים: שריפות והריסות שונות שינו את פניה והיא עברה בין ידיים רבות, עד שבמאה ה-17 ננטשה והיתה על סף הרס מוחלט. במאה ה-19 שוחזרה הטירה בצורה מאסיבית במיוחד בעזרת תרומתם של משפחת רוטשילד המפורסמת, ועל כן ניתן לראות במראה העכשווי אלמנטים רבים הקשורים ליהדות כגון מגני דוד המקשטים חלק מהמרפסות.

כיום הטירה משמרת את ההוד העתיק שלה ומספקת נקודת מבט לאורח החיים האצילי ההיסטורי, ואף נעשים בשטחה באופן קבוע ירידים ושווקים לאורך השנה.

מה רואים בטירת דה האר

טירת דה האר מאפשרת התבוננות בארכיטקטורה אגדית מבחוץ ומבפנים. הטירה מחולקת לשני אזורים: גניה המפוארים, והאזור הפנימי המרשים.

גני טירת דה האר

בביקור בגנים תוכלו להתרשם מחזות הטירה מבחוץ: אוסף הצריחים, הסוללות, החפירים, השערים והגשרים שלה, מדמה טירת אבירים היסטורית שכל אחד מאיתנו זוכר מסיפורי אגדות מהילדות. בסביבת גני הטירה תוכלו לטייל בגני וורדים, הגן הרומי, הבריכות והתעלות, ולהנות מהנופים הרומנטיים והשדרות המרשימות שברחבי הגנים.

טירת דה האר מבפנים

הטירה כוללת מספר אולמות וחדרים מפוארים. תוכלו לסייר בחדרי שינה מלכותיים, אולמות אירועים, חדר אוכל ואף מטבח עתיק. במקומות שונים לאורך הקירות תוכלו לצפות בגילופי עץ מיוחדים, חלונות זכוכית יוקרתיים, ולחוות את התקרות המקושטות והגבוהות שיוצרות מראה עוצמתי מלא בנפח לחדרים השונים.

סרטון על טירת דה האר

כרטיסים והגעה לטירת דה האר

קיימות מספר אפשרויות לרכישת כרטיסים לטירת דה האר: כרטיס כניסה לטירה ולגניה, כרטיס כניסה אך ורק לגנים, וכרטיס הכולל סיור מודרך בטירה והסעה מאורגנת באמסטרדם.

כרטיס כניסה לטירת דה האר ולגניה

האפשרות הראשונה לרכישת כרטיסים היא כרטיס הכולל כניסה לטירת דה האר יחד עם אפשרות סיור בגניה. כרטיס זה מומלץ לכל מי שמעוניין לסייר בטירה ובגנים באופן עצמאי, מבלי להסתייע בשירות של מדריך פרטי. הכרטיס מאפשר גישה מלאה לטירה ולתערוכותיה, ולכלל הפארקים והגנים שבסביבתה. תוכלו לרכוש כרטיס במחיר של כ-18 יורו בקישור הבא.

כרטיס כניסה לגני טירת דה האר ללא כניסה לטירה עצמה

אפשרות שניה היא לרכוש כרטיס הכולל כניסה לגני טירת דה האר בלבד, מבלי לסייר במבניה הפנימיים. כרטיס זה מאפשר התבוננות על כלל מבני הטירה מבחוץ וסיור בכלל הפארקים והגנים, בניהם גן הוורדים, הגן הרומי ועוד. כרטיס זה מתאים למי שמעוניין לחסוך בהוצאות, ולמי שמעוניין להסתפק במבט חיצוני על מבני הטירה כדי לחוות אותה. ניתן לרכוש את הכרטיס במחיר של 7 יורו בקישור הבא.

כרטיס סיור קבוצתי מודרך בטירת דה האר ובגניה הכולל הסעה מאורגנת מאמסטרדם

אפשרות שלישית לכרטיסים לטירת דה האר וגניה כוללת סיור קבוצתי מודרך והסעה מאורגנת מאמסטרדם. כרטיס זה מתאים למי ששוהה באמסטרדם ומעוניין לצאת מהעיר הגדולה כדי לחוות נוף כפרי יותר ולחזות מבפנים ומבחוץ בטירה האגדית. כמו כן הכרטיס מתאים למי שמעוניין להעמיק את הידע לגבי היסטוריית הטירה ממקור מוסמך, ולמי שמעוניין לטייל באופן קבוצתי – בין אם עם חברים או משפחה. לאחר הסעה שיוצאת מאמסטרדם בשעות הבוקר תגיעו לטירה ותהנו מסיור מודרך, מקיף ומקצועי לגביה, ובסיומו תוחזרו באמצעות ההסעה לאמסטרדם. מחיר הסיור כ-125 יורו וניתן לרכוש אליו כרטיסים כאן.

הזמנת כרטיסים לטירת דה האר

המלצות "הכל על" למבקרים בטירת דה האר

  • הביקור בטירת דה האר מומלץ למשפחות עם ילדים אשר יהנו מהמראה האגדי שלה אשר מזכיר סיפורים על אבירים ונסיכות. כמו כן הביקור מומלץ לכל מי שחובב היסטוריה אירופאית, אדריכלות מעניינת וטבע ירוק ועשיר אשר גני הטירה מאופיינים בו.
  • ביקור בטירת דה האר מומלץ לאורך כל חודשי השנה. מומלץ להימנע מהגעה בחודשים יולי אוגוסט אשר בהם המקום צפוי להיות מתוייר יתר על המידה.
  • מומלץ להשקיע כשעתיים בסיור בטירה עצמה, ועוד כשעה בסיור בגנים החיצוניים.
  • את הביקור בטירת דה האר מומלץ לשלב עם יעדים מעניינים נוספים בעיר המקסימה אוטרכט כגון מוזיאון תיבות הנגינה אשר אוצר בחובו מלאי רחב של תיבות נגינה מכל סוג, גן החיות אוונהנדס אשר מומלץ במיוחד לביקור משפחתי, ומוזיאון הרכבת אשר מאפשר הצצה להיסטוריה המעניינת של עולם הרכבות לאורך מאה השנים האחרונות.
  • הגעה באמצעות תחבורה ציבורית

    ניתן להגיע לטירת דה האר בדרך המשלבת נסיעה ברכבת, באוטובוס, והליכה רגלית קצרה, ואורכת בסך הכל כשעה ליוצאים מהעיר אוטרכט הסמוכה.

    תחילת המסלול באמצעות רכבת אשר יוצאת מהתחנה המרכזית בעיר אוטרכט (Utrecht Centraal) לכיוון העיר האג (Den Haag Centraal), יש לרדת בתחנת הרכבת ולוטן (Vleuten).

    לאחר מכן ניתן לקחת מתחנה זו את קווי האוטובוס 127 או 111 המגיעים לקרבת הטירה, ולאחר מכן להמשיך בטיול רגלי של כמה דקות עד הגעה לטירה עצמה שלא ניתן לפספס.

    הגעה באמצעות רכב פרטי

    לטירת דה האר יש חניון חיצוני וגדול, עלות החניה היא 6 יורו. מהחניון ההגעה לטירה רגלית אורכת כרבע שעה.

  • טירת דה האר מתאימה במיוחד לילדים בגילאים צעירים שכן היא מספקת הצצה לעולם אגדי של טירות מלכותיות ונראת ממש כאילו היא לקוחה מסיפור אגדות. חשוב לשים לב שאופן ההתניידות עם עגלה אינו פשוט בתוך מבני הטירה עצמה אשר חלקם כוללים טיפוס במדרגות תלולות וצרות, ולכן יש לקחת זאת בחשבון אם מתכננים את ההתניידות עם תינוקות בעגלות.
  • למעוניינים להגיע לטירת דה האר מומלץ ללון בעיר הסמוכה אוטרכט: עיר מרכזית בעלת שפע של אפשרויות לינה, מסעדות, מקומות בילוי ועוד.

    מקום לינה מומלץ בעיר לדוגמה הוא בית מלון שלושה כוכבים NH Centre Utrecht Hotel אשר נמצא במיקום מרכזי בעיר ועל כן מקל על ההגעה לאטרקציות המרכזיות. ניתן להזמין בו מקום בקישור הבא.

    מקום לינה מומלץ נוסף הוא בית המלון היוקרתי Crowne Plaza Utrecht – Central Station, an IHG Hotel, מלון ארבעה כוכבים בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית. ניתן להזמין בו מקום בקישור הבא.

     

  • מחיר כרטיס כניסה לטירה ולגניה עבור מבוגר הוא 18 יורו, עבור ילדים בין הגילאים 4 עד 12 הוא 12.5 יורו, וילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם.

    כרטיס כניסה לגנים בלבד למבוגר הוא 7 יורו, עבור ילדים בין הגילאים 4 עד 12 הוא 5 יורו, וילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם.

  • טירת דה האר כוללת מתחם חניה גדול ולכן אפשרי להגיע למקום עם רכב. חשוב גם לקחת בחשבון שההגעה בתחבורה ציבורית יכולה להוות טיול מהנה בפני עצמה המשלבת נסיעה ברכבת, באוטובוס, והליכה רגלית לאורך הטבע הירוק שבכניסה לטירה עצמה, ועל כן מדובר בהמלצה בפני עצמה.
  • חשוב לשים לב שמבני הטירה עצמה אינם נגישים לבעלי מוגבלויות פיזיות או לעגלות של תינוקות ולכן יש לקחת זאת בחשבון לפני שמתכננים ביקור. גני הטירה לעומת זאת נגישים לעגלות וניתן לטייל בהם ללא שום מגבלה.

שאלות נפוצות על טירת דה האר

הביקור בטירת דה האר מומלץ למשפחות עם ילדים אשר יהנו מהמראה האגדי שלה אשר מזכיר סיפורים על אבירים ונסיכות. כמו כן הביקור מומלץ לכל מי שחובב היסטוריה אירופאית, אדריכלות מעניינת וטבע ירוק ועשיר אשר גני הטירה מאופיינים בו.

ביקור בטירת דה האר מומלץ לאורך כל חודשי השנה. מומלץ להימנע מהגעה בחודשים יולי אוגוסט אשר בהם המקום צפוי להיות מתוייר יתר על המידה.

מומלץ להשקיע כשעתיים בסיור בטירה עצמה, ועוד כשעה בסיור בגנים החיצוניים.

הגנים של טירת דה האר פתוחים כל יום בין השעות 09:00 עד 17:00, טירת דה האר עצמה פתוחה כל יום בין השעות 11:00 עד 17:00.

כן, בתוספת תשלום ניתן להזמין סיור מודרך על ידי מדריך מקצועי ומוסמך בכל רחבי הטירה לאחר ההגעה למקום.

מומלץ להזמין כרטיס מראש דרך הקישור הבא כדי להבטיח את מקומכם.

מידע שימושי

  • גני הטירה פתוחים כל יום מ09:00 עד 17:00, בעוד שהטירה עצמה פתוחה כל יום מ11:00 עד 17:00 (האפשרות האחרונה להיכנס לטירה היא ב-16:30)
  • מחיר כרטיס כניסה לטירה ולגניה עבור מבוגר הוא 18 יורו, עבור ילדים בין הגילאים 4 עד 12 הוא 12.5 יורו, וילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם.

    כרטיס כניסה לגנים בלבד למבוגר הוא 7 יורו, עבור ילדים בין הגילאים 4 עד 12 הוא 5 יורו, וילדים מתחת לגיל 4 נכנסים בחינם.

  • Kasteellaan 1, 3455 RR Haarzuilens
  • הגעה באמצעות תחבורה ציבורית

    ניתן להגיע לטירת דה האר בדרך המשלבת נסיעה ברכבת, באוטובוס, והליכה רגלית קצרה, ואורכת בסך הכל כשעה ליוצאים מהעיר אוטרכט הסמוכה.

    תחילת המסלול באמצעות רכבת אשר יוצאת מהתחנה המרכזית בעיר אוטרכט (Utrecht Centraal) לכיוון העיר האג (Den Haag Centraal), יש לרדת בתחנת הרכבת ולוטן (Vleuten).

    לאחר מכן ניתן לקחת מתחנה זו את קווי האוטובוס 127 או 111 המגיעים לקרבת הטירה, ולאחר מכן להמשיך בטיול רגלי של כמה דקות עד הגעה לטירה עצמה שלא ניתן לפספס.

    הגעה באמצעות רכב פרטי

    לטירת דה האר יש חניון חיצוני וגדול, עלות החניה היא 6 יורו. מהחניון ההגעה לטירה רגלית אורכת כרבע שעה.

  • https://www.kasteeldehaar.nl/
  • ישנם ימים מסוימים לאורך השנה בהם האתר נסגר בשעות מוקדמות יותר, לכן יש צורך לברר באתר הרשמי של המקום לפני ההגעה אליו.