גן חיות אוונהנדס, אוטרכט – המדריך המקיף בעברית | Ouwehands Zoo

גן חיות אוונהנדס בכמה מילים

בראש ובראשונה גן החיות אוווהנדס שואף להנגיש למבקריו מידע מעמיק על עולם החי, כדי ליצור הבנה וכבוד כלפי בעלי החיים בטבע. הנגשת מידע זו מתבצעת דרך התבוננות על בעלי החיים ועל התנהגותם, הקשבה להסברים מפי המדריכים המקצועיים והשתתפות אקטיבית בפעילויות. גן החיות אוווהנדס נפתח ע”י קור אוווהנד (Cor Ouwehand) בשנת 1932 אחרי שלמשך 13 שנים (החל משנת 1919) התנהלה במקום חוות תרנגולות שכללה מספר בעלי חיים נוספים, כגון דביבונים, פסיונים וטווסים. ההחלטה להקים גן חיות הגיעה בעקבות כך שבזמן השפל הגדול של שנות ה-30, עסקי העופות התדרדרו אך אנשים המשיכו להגיע לחווה פשוט בשביל לראות את החיות שחיו שם. במהלך השנים לאחר מלחמת העולם השניה, התווספו חיות נוספות לגן החיות שלא הפסיק להתפתח ולגדול, כאשר בשנת 2015 התווסף אקווריום ענקי עם זיפרגליים (תת-מחלקה הכוללת כ-1,200 מינים של סרטנאים החיים בסביבת חוף הים בסלעים). כיום, המטרות העיקריות של גן החיות הן: שימור מינים, שחיוני להישרדותם של מיני בעלי חיים נדירים וכאלה שנמצאים בסכנת הכחדה, הגנת הטבע, וחינוך לשימור ואהבת הטבע. גן החיות אוווהנדס משתף פעולה עם גני חיות נוספים בתחום של תוכניות הרבייה הבינלאומיות (EEPs) למינים בסכנת הכחדה. שתי המטרות של תכניות אלו הן: לגדל מינים נדירים של בעלי חיים ולתרום אותם לגני חיות אחרים ברחבי העולם, כך שלא יהיה צורך ללכוד אותם בטבע, וגם, לשחרר לטבע את בעלי החיים שגודלו בגן במטרה להגדיל את אוכלוסייתם בסביבת המחיה הטבעית שלהם.

מה רואים בגן החיות אוונהנדס

בגן החיות אוונהנדס תוכלו לפגוש פנים מול פנים את הפנדות הענקיות שמתמוגגות בבמבוק, את הפיל האפריקאי, את הקופים המתנדנדים, את דובי הקוטב המרשימים ובמידה והגעתם עם ילדים, הם יוכלו ליהנות ולשחק במגרש המשחקים המקורה ב”ג’ונגל” בזמן שאתם נהנים מהכיבוד בטרקלין מאקי. ברחבי הגן, ניתן למצוא “נקודות הסבר” בהן המדריך יספר לכם על מגוון מיני בעלי החיים השונים, על התנהגותם ואופן פעילותם בטבע, על מקומם בשרשרת המזון ועל הסביבה הטבעית בה הם גדלים וחיים. בנוסף, יש את פינת האקדמיה המרתקת שבה תוכלו לגלות את הטבע מקרוב ולראות במו עיניכם פוחלצים, שלדים וגולגולות של מגוון רב של בעלי חיים. כמו כן, במידה והתאהבתם באחת מהחיות שפגשתם, תוכלו לעבור בחנות שנמצאת ביציאה מגן החיות ולקנות לכם בובת מזכרת שנראית בדיוק כמו החיה שלכם.

סרטון על גן החיות אוונהנדס

כרטיסים לגן החיות אוווהנדס

ניתן לרכוש כרטיס כניסה לגן החיות אוווהנדס במחיר של 27 אירו לאדם בוגר או 24 אירו לילד בגילאי 3-9. כרטיס זה כולל כניסה לגן החיות ומתאים לאלו שמתעניינים בעולם החי, אוהבים בעלי חיים ורוצים ללמוד על החיים של החיות בסביבה הטבעית שלהן. כמו כן, מתאים במיוחד לילדים בזכות הפעילויות המרתקות שמציע הגן חיות. אפשר לרכוש כרטיס זה באתר גט יור גייד בקישור הבא. כמו כן, אפשר להזמין מונית או להגיע עם רכב, כאשר ישנן חניות בתשלום באיזור הגן חיות. חניה ראשונה נקראת “Ouwehands P1” ונמצאת בכתובת: Heimersteinselaan 1, 3911 AZ Rhenen, ושניה נקראת “Ouwehands P2” ונמצאת בכתובת: Grebbeweg 97, 3911 AV Rhenen. במידה ואתם מגיעים מהעיר אמסטרדם, תוכלו לעלות בתחנת Amsterdam Centraal לרכבת 4063 שנוסעת לכיוון Rotterdam Centraal, לנסוע 7 תחנות למשך כחצי שעה ולהחליף לרכבת 7363 בתחנת Breukelen שנוסעת 10 תחנות לכיוון Rhenen. סה”כ הנסיעה תיקח כשעה וחצי.

הזמנת כרטיסים לגן חיות אוונהנדס

המלצות "הכל על" למבקרים בגן חיות אוונהנדס

  • הביקור בגן החיות אוונהנדס מומלץ לאלו שמתעניינים בעולם החי, שאוהבים בעלי חיים ורוצים ללמוד יותר על הסביבה הטבעית של בעלי החיים שחיים בפארק, על הסיבות לכך שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה ועל הדרך בה גן החיות אוונהנדס עוזר לפתור את התופעה. כמו כן, הביקור בפארק מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים מכיוון שבמסגרת הביקור תוכלו לא רק להתבונן בבעלי החיים וללמוד עליהם דברים חדשים אלא גם להשתתף בפעילויות מרתקות כמו מופעים ומשחקיה.
  • אלו שרוצים לחוות יותר ולראות כמות גדולה של בעלי חיים ההגעה לגן החיות מומלצת לפני השעה 16:00, משום שמגוון בעלי החיים המוצג לאחר מכן הינו מצומם יותר. כמו כן, בגלל שזהו מקום פתוח, הוא פחות מתאים לביקור בימים גשומים.
  • כדאי להשקיע בביקור בגן החיות עד 3 שעות
  • ישנן מגוון פעילויות ואתרים לבקר באיזור אוטרכט (Utrecht) שבהולנד. בנוסף לביקור בגן החיות אוונהנדס, מומלץ לבקר גם במוזיאון הרכבת שנמצא במרחק של כ50 קילומטר מגן החיות וכיוצא משמו, כולל בתוכו אוסף של רכבות החל מהמאה 19, כולל הסברים, סיפורים ופעילויות לילדים. בנוסף, כדאי להשתתף בפעילות מרתקת ושואבת שנקראת “סוד המפלצת”. זה הוא משחק בסגנון חדר בריחה, רק שהפעילות עצמה מתבצעת בחוץ ברחובות אוטרכט וההשתתפות בה מתבצעת דרך הסמארטפון שלכם. במהלך המשחק, תצטרכו לפתור חידות ולגלות את העיר דרך ביקור במגוון אתרים ומקומות ולמידה עליהם דרך האפליקציה. ניתן לרכוש כרטיס השתתפות בפעילות באתר גט יור גייד בקישור הבא.
  • המקום נמצא בקרבת תחנות אוטובוס ורכבת לכן נוח להגיע אליו בתחבורה ציבורית. ניתן להגיע למקום ברכבת ולרדת בתחנה שנקראת “Rhenen”, נמצאת במרחק של כ600 מטרים מהגן חיות, או באוטובוס שמגיע ישירות לכניסה. קווי האוטובוס שניתן להשתמש בהם: 45, 50, 280, תלוי בנקודת המוצא שלכם.
  • מקום מומלץ ללון בו נקרא Fruitpark Hotel & Spa (https://www.booking.com/Share-hmMDWkU) ונמצא במרחק של כ5 ק”מ מגן החיות. בנוסף, בתוך הבית מלון קיימת מסעדה, בר, חדר כושר וחניה חינמית. מקום לינה מעולה נוסף נקרא B&B De Rijnban (https://www.booking.com/Share-ehUDOk) ונמצא במרחק של 2.5 ק”מ בלבד מגן החיות אוונהנדס. המקום מציע חניה חינם ובקרבתו תוכלו לשכור אופניים למען התניידות נוחה ופחות מזהמת.
  • מחירו של כרטיס הכניסה הוא 27 אירו למבוגר, 24 אירו לילד בגילאי 3-9, וחינם לילד בגילאי 0-2.
  • אין המלצה להימנע מהגעה למקום עם רכב שכור ובמידה והחלטתם להגיע עם רכב תוכלו לחנות באחת החניות במקום. שימו לב שיש לרכוש כרטיס חניה מראש באתר הרשמי מכיוון שאין אפשרות לרכוש אותו פיזית במקום.

שאלות נפוצות על גן חיות אוונהנדס

האתר מומלץ לאלו שמתעניינים בעולם החי, אוהבים בעלי חיים ורוצים ללמוד יותר על הסביבה הטבעית של בעלי החיים שחיים בפארק, על הסיבות לכך שחלקם נמצאים בסכנת הכחדה ועל הדרך בה גן החיות אוונהנדס תומך בשימור המינים הנכחדים. כמו כן, הביקור בפארק מתאים במיוחד למשפחות עם ילדים מכיוון שבמסגרת הביקור תוכלו לא רק להתבונן בבעלי החיים וללמוד עליהם דברים חדשים אלא גם להשתתף בפעילויות מרתקות כמו מופעים ומשחקיה.

מומלץ להגיע לפני השעה 16:00 בצהריים בגלל שאחרי 16:00 פחות בעלי חיים מוצגים לקהל הרחב.

כדאי להשקיע בביקור כשעה וחצי עד שעתיים.

ניתן לרכוש כרטיס חניה אונליין בלבד באתר הרשמי.

כן, גן החיות מונגש לנכים על כסא גלגלים וכולל בתוכו רמפות.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של גן החיות אוונהנדס משתנות מחודש לחודש לכן מומלץ להתעדכן לפני ההגעה
  • מחירו של כרטיס הינו 27 אירו למבוגר, 24 אירו לילד בגילאי 3-9, וללא עלות לילד בגילאי 0-2.
  • Grebbeweg 111, 3911 AV Rhenen, Netherlands
  • ניתן להגיע למקום ברכבת, כאשר תחנת הרכבת שנקראת “Rhenen”, נמצאת במרחק של כ600 מטרים מהגן חיות, או באוטובוס שמגיע ישירות לכניסה. קווי האוטובוס שניתן להשתמש בהם: 45, 50, 280, תלוי בנקודת המוצא שלכם. כמו כן, אפשר להזמין מונית או להגיע עם רכב, כאשר ישנן חניות בתשלום באיזור הגן חיות. חניה ראשונה נקראת “Ouwehands P1” ונמצאת בכתובת: Heimersteinselaan 1, 3911 AZ Rhenen, ושניה נקראת “Ouwehands P2” ונמצאת בכתובת: Grebbeweg 97, 3911 AV Rhenen. במידה ואתם מגיעים מהעיר אמסטרדם, תוכלו לעלות בתחנת Amsterdam Centraal לרכבת 4063 שנוסעת לכיוון Rotterdam Centraal, לנסוע 7 תחנות למשך כחצי שעה ולהחליף לרכבת 7363 בתחנת Breukelen שנוסעת 10 תחנות לכיוון Rhenen. סה”כ הנסיעה תיקח כשעה וחצי.
  • https://www.ouwehand.nl/
  • ניתן לרכוש את כרטיסי הכניסה מראש בלבד ויש לבחור חלון זמנים מסוים בעת הרכישה.