מערב הודו מורחב

מידע כללי

המסלול בקצרה: דלהי > אודייפור > ג’איפור > פושקר > ג’ודפור > ג’איסלמר > אגרה > דלהי

מגיעים להודו לתקופה של עד 3 – 5 שבועות? זמן מצויין להכיר ראג’סטן וגוג’רט שבמערב הודו. לאחר נחיתה בדלהי והתאוששות, נמשיך לעיר הרומנטית אודייפור, משם אל ג’איפור- העיר הורודה והמרשימה, אל פושקר – העיירה הקסומה וחביבת המטיילים. ואל ג’ודפור – העיר הכחולה. נחתום את פרק ראג’סטן בג’איסלמר – העיר הזהובה, משם גם נוכל לצאת לטיול גמלים של מס’ ימים במדבר. מדינת גוג’רט, עיר הדת הג’יינית וגם של מטהמה גנדי מציעה לנו מלבד מקדשים ומוזיאונים גם איים וחופים לנפוש בהם לפני החזרה הביתה. בדרך לדלהי, נעבור באגרה – שם נבקר בטאג’ מהאל המרשים.




אגם אודאיפור  (צילום: Cheryl)אגם אודאיפור (צילום: Cheryl, רישיון)

המסלול בהרחבה

דלהי

שער הכניסה להודו מציעה למטיילים מונומנטים היסטורים כמו המבצר האדום, הקוטאב מינאר, קבר הומיין וגם רחובות הומים כמו המיין בזאר, הצ’אנדני צ’וק וגם הקונאט פלייס.
זמן מומלץ: 1 – 3 ימים.
קראו עוד על דלהי.

אודייפור

העיר הרומנטית ביותר בראג’סטן ואולי אף בהודו, יושבת על אגם פיצ’ולה עם אוסף מרשים של מקדשים וארמונות מתקופות שונות.
זמן מומלץ: 2 – 4 ימים.
קראו עוד על אודייפור.

ג’איפור

ג’איפור, בירת ראג’סטן, ידועה בכינויה “העיר הורודה”, בשל בתיה ומבניה הצבועים בצבע ורוד כהה. בעיר ארמונות ומבצרים מרשימים וגם קולנוע אחד, מהגדולים בהודו המעניק חוויית צפייה ייחודית.
זמן מומלץ: 2 – 4 ימים.
קראו עוד על ג’איפור.

פושקר

חביבת המטיילים – עיירה קטנה ונעימה לביקור. רוב האטרקציות בפושקר מתרכזות סביב האגם הקדוש שבמרכז העיר.
זמן מומלץ: 3 – 6 ימים.
קראו עוד על פושקר.

ג’ודפור

ג’ודפור, “העיר הכחולה”, שוכנת בשוליו המזרחיים של מדבר טאר, ומשמשת כשער הכניסה לראג’סטן. מקור כינויה של ג’ודפור – העיר הכחולה – הוא בבתיה הצבועים בכחול. סיבוב ביון סמטאותיה ושווקיה הוא מיוחד ביותר ואין ספק כי ג’ודפור היא אחת הערים המרשימות והקסומות ביותר בראג’סטן.
קראו עוד על ג’ודפור.

ג’איסלמר

ג’איסלמר היא העיר המערבית והמרוחקת ביותר במדינת ראג’סטן שבמערב הודו. בשל ריחוקה, מטיילים רבים לא מגיעים אליה וחבל. ג’איסלמר, שנקראת גם העיר המוזהבת, נראית כאילו נלקחה מסיפורי אלף לילה ולילה. פעילות מומלצת בג’איסלמר היא טיול גמלים של מספר ימים במדבר טאר.
קראו עוד על ג’איסלמר.

דיו

האי דיו, שבמדינת גוג’ראט, הפך בשנים האחרונות לאלטרנטיבה שקטה ורגועה לגואה.
זמן מומלץ: 3 – 7 ימים.
קראו עוד על דיו.

חצי האי קאץ’

חצי האי קאץ’, שנמצא בצפון גוג’רט, הוא אחד האיזורים הססגוננים והמיוחדים ביותר במדינה, ואחד המיוחדים בהודו כולה. האוכלוסיה כאן הינה שבטית מסורתית עם תלבושות ותכשיטים ססגוניים, המשמרת עד היום את מנהגיה ומלאכות ידיה. מומלץ לבקר בעיר המרכזית בהוג’.
זמן מומלץ: 3 – 5 ימים.

אגרה

בדרך חזרה לדלהי נבקר באגרה. מוקד העניין המרכזי בעיר הוא הטאג’ מאהל, מונומנט האהבה הגדול והמפורסם ביותר בעולם, שמושך אל העיר מדי שנה מליוני תיירים.
זמן מומלץ: 1/2 יום – 1 יום.
קראו עוד על אגרה.

דלהי

בביקורנו השני בדלהי נוכל להשלים ביקור ביעדים בהם עדיין לא ביקרנו. על הפרק – מקדשים, ארמונות ומבצרים וגם שווקים מגוונים.
זמן מומלץ: 1 – 3 ימים.
קראו עוד על דלהי.

מפה

[wpgmza id=”20″ cat=”5″ marker=”3202″ zoom=”9″]