הדואומו של מילאנו- הנחה בלעדית ומידע מקיף | Duomo di Milano

עדכון אביב 2024

האביב מביא איתו תיירים רבים המגיעים לחופשה במילאנו והמספר שלהם רק יעלה ככל שנתקרב אל הקיץ ושיא עונת התיירות. באטרקציות הפופולאריות העומס כבר מורגש, ובחלקן גם התורים הולכים ונהיים אורכים. אומנם הדואומו של מילאנו לא מהאטרקציות שעולות לראש כשחושבים על הזמנה מראש (בניגוד למוזיאונים או תצפיות למשל), אבל הזמנה מראש מומלצת במידה ואתם מתכננים להגיע במהלך סוף שבוע או מתכננים כעת את חופשת הקיץ שלכם. הזמנה מראש תבטיח את כניסתכם ותוכל לקצר את זמן ההמתנה מחוץ למקום. להזמנת כרטיסים מראש להדואומו של מילאנו: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

הדואמו של מלאנו בכמה מילים

כיכר הדואומו (Piazza del Duomo) היא הכיכר המרכזית של מילאנו, הנקראת על שם קתדרלת הדואומו שנמצאת בראשה. הכיכר נמצאת ממש בטבורה של העיר ולא בכדי, זהו לא רק המרכז הגיאוגרפי כי אם גם המרכז האומנותי, התרבותי והחברתי של מילאנו. הכיכר מלאה עד אפס מקום בתיירים (קשה להסביר עד כמה!) במיוחד בקיץ- עונת התיירות. זהו הלב הפועם של מילאנו, עם הרבה מסעדות ומופעי רחוב, ובה מתקיימים כינוסים ואירועים.

הדואמו של מילאנו

רבים עוברים פה לתצפית בלבד על הכיכר, אבל תיירים רבים גם יכנסו לסיור בדואמו ויעלו לתצפית על המגדלים המרשימים שלה.  לאילו מומלץ להזמין כרטיסים מראש שיאפשרו לדלג על התור בכניסה  (להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על – קוד קופון HAKO 5)




רוצים להכיר את מילאנו בדרך כיפית ומעניינת?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא סיור עם מדריך צמוד דובר עברית שילווה אתכם בסיור היכרות עם בירת האופנה של אירופה או בסיור קולינרי עם מדריך דובר עברית בו תוכלו ללמוד על המטבח איטלקי וחשוב מכך – לטעום מגוון מנות אופייניות לצפון איטליה. תוכלו להבטיח את מקומכם בסיורים המבוקשים כאן.

מה רואים בכיכר?

הכיכר בצורת מלבן, ומסביבה נמצאים כמה מבין הבניינים החשובים ביותר במילאנו ומספר ארמונות. בראשה, מצד מזרח, נמצאת קתדרלת מילאנו. ממולה בצלע המערבית ניצב פסל לזכר המלך עמנואל השני שהיה המלך הראשון של איטליה המאוחדת באמצע המאה ה-19, המתארת לוחם הרכוב על סוס. בצלע הצפונית של הכיכר נמצאת גלרית ויטוריו עמנואל, ובצלע הדרומית נמצא מוזיאון נווצ׳נטו.

הדואמו בשעת זריחה

קתדרלת מילאנו - מידע כללי והיסטוריה

הדואומו (Duomo di Milano) היא הקתדרלה של מילאנו, בה יושב הארכיבישוף. היא נבנתה בסגנון גותי משיש לבן בתהליך שנמשך כמעט 600 שנים, החל מסוף המאה ה-14. היא נמצאת בתוך העיר העתיקה של מילאנו, ממש בטבורה של העיר. הדואומו היא מבין הקתדרלות הגותיות הגדולות ביותר בעולם, והיא הכנסיה הגדולה ביותר באיטליה (בזיליקת פטרוס שברומא אמנם גדולה ממנה- הגדולה בעולם, אך היא בתחום שטח מדינת הותיקן).

הקתדרלה מבפנים
 

הקתדרלה מבפנים

הידעת? 
״דואומו״ הוא מונח איטלקי לציון כנסיה שהיא בהווה, או היתה בעבר, קתדרלה. קתדרלה היא כנסיה בה יושב הבישוף, מה שהופך אותה לכנסיה המרכזית של האזור. המונח מגיע מהמילה הלטינית דומוס שמשמעותה ״בית״- משום שקתדרלה היא ביתו של האל או של הבישוף. הדואומו המוכרים ביותר הם הדואומו של מילאנו, סן ג׳ובנו אין לטראנו של רומא והדואומו של פירנצה.

כרטיסים לדואמו מילאנו

ישנם מספר סוגי כרטיסים – את כולם מומלץ להזמין מראש.

מה רואים בקתדרלה?

הדואומו היא כנסיה מיוחדת ויפה, בעיקר מבחוץ. הכנסיה בנויה לבנים המצופות שיש לבן שנתרם לכנסיה על ידי הדוכס של מילאנו. מבפנים המבנה העצום הוא מבנה טיפוסי של כנסיות (רק גדול מאוד) , עם אולם מרכזי (ספינה ראשית) ובו שורות עמודים גבוהים וגדולים המפרידים בינו לבין מעברים מ-4 צדדיו. האולם נחתך לקראת הסוף על ידי אולם אנכי לו הנקרא טרנספט, ומאחוריו נמצאים האפסיס (ובו המזבח) ובית המקהלה. בתוך הכנסיה עבודות אומנות רבות, כגון פסלים, סרקופגים, מזבחים ועוד.

הנוף שרואים מהמגדל של הקתדרלה  – זו הסיבה שרבים בוחרים להיכנס (לפרטים והזמנת כרטיסים)

 

על גג הכנסיה צריחים מחודדים וצריחונים היושבים על תמיכות דואות. ניתן לטפס אל הגג, משם נפרש נוף מדהים של מילאנו דרך יער הצריחים. שעות הפתיחה 9:00-17:30, בעלות של €12 למעלית ו-€7 במדרגות (יש 250 מדרגות לכן למי שבכושר זה אפשרי מאוד- כ-5 דקות טיפוס בממוצע).

רכישת כרטיסי כניסה, הדרכות ואטרקציות בקתדרלת מילאנו- הדואומו של מילאנו

הכנסיה כאמור נבנתה במשך מספר מאות שנים, ועם מספר גדול של סגנונות מנוגדים. בשל כך והעובדה שאיכות העבודה על הכנסיה היתה לעתים גם נמוכה, הדעות לגבי מראה הכללי של הכנסיה חלוקות. יש הרואים בה סמל ומופת, ויש המתארים אותה כמזעזעת וחסרת כל טעם טוב. בין אם אהבתם את העיצוב שלה ובין שלא, זהו משהו שכדאי לראותו.

כמו כן בכנסיה נמצא מוזיאון, בו מוצגת ההיסטורה בת 700 השנים של בניית הקתדרלה, כולל מודלים מעץ, עיצובי החזית ממאות שונות, פסלים ועוד.


סרטון המציג את קתדרלת מילאנו

הידעת?
הסופר האמריקאי מארק טוויין ביקר בכנסיה והקדיש פרק שלם מספרו לתיאור מחמיא שלה. אוסקר ויילד האירי, לעומת זאת, שביקר בכנסיה כעשור לאחר מכן, תיאר אותה במכתב לאמו כמפלצתית ונוראית. אנו רואים בכך דוגמא מצוינת למשפט הילדות “על טעם ועל ריח אין מה להתווכח”.

סיורים מודרכים בדואמו של מילאנו

סיורים מודרכים בדואמו
הדואמו במילאנו מציע מגוון סיורים מודרכים, הן אנגלית ואיטלקית והן בשפות אחרות. הסיורים נמשכים כשעה וחצי ומכסים את ההיסטוריה, האדריכלות והאמנות של הקתדרלה. כלל הסיורים כוללים גם המנעות מתורים ולכן פופלארים מאוד (מעבר לחווית הסיור עצמו).

מומלץ את כלל הסיורים להזמין מראש!

סוגי סיורים:

  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות במילאנו באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות במילאנו? טיקטינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

לינה ליד הדואמו של מילאנו

ליד הדואמו של מילאנו יש מספר אפשרויות לינה מומלצות כמו: Galleria Vik Milano  היוקרתי או Hotel La Madonnina ו מלון רוזה גראנד מילאנו (Rosa Grand Milano) הפשוטים יותר.

  • מומלץ באזור זה להזמין את הלינה מראש!

אזור הדואמו במילאנו הוא מקום פופלארי מאוד ללינהבו עבור תיירים במלאנו. הוא ממוקם במרכז העיר, בקרבת אטרקציות תיירותיות רבות, תחבורה ציבורית, מסעדות וחנויות. והוא נגיש קל להגיע אליו מכל מקום בעיר. האזור עצמו מושך אליו מבקרים רבים בזכות הדואמו, הקתדרלה המפורסמת, גלריה ויטוריו אמנואלה השני, טירת ספורצ’סקו ופיאצה דלה סקאלה. האווירה באזור תוססת והיסטורית, עם נוף מרהיב של הקתדרלה והעיר. יש רק לקחת בחשבון שזהו אחד האזורים היקרים ביותר ללינה בעיר. מומלץ לקרוא על כך עוד תחת מלונות ליד הדואמו של מילאנו.

 

שאלות ותשובות נפוצות על הדואומו של מילאנו

כיכר הדואומו היא מאתרי החובה של מילאנו וסביבה ומתאימה למבקרים במילאנו עם ילדים, הכנסיה עשירה ומרתקת ונמצאת בשורה אחת עם הכנסיות המיוחדות של אירופה המתרקות את כל הגילאים (היא לא פחות מיוחדת מקטדרלת נורטדאם או הסגרדה פמילה). אם אתם עוד מתלבטים האם הקתדרלה מתאימה לביקור עם ילדיכם, דעו כי ישנה הנחה לילדים ברכישת כרטיס הכניסה. כמו מוזיאון לאונרדו 3 נמצא קרוב מאוד ויכול גם הוא לעניין את הילדים כחלק מחוויה כוללת בטיול באזור הכיכר.

הזמן המתאים לביקור בכיכר הדואמו למי שמחפש קניות וכדומה הוא בשעות היום, אך מי שיגיע בשעות החושך יקבל את אחד האזורים היפים של העיר מבחינת תאורה ואווירת בילוי לילית. לקריאה נוספת על קניות במילאנו לחצו כאן

מומלץ להגיע לדואומו של מילאנו באמצעות המטרו: קו M1 ו-M3 לתחנת Duomo.

כמו כן ניתן להגיע:

  • אוטובוס: קו NM1 לתחנת Duomo.
  • טראם: קווים 2, 3, 9, 12, 14, 15 ו-16 לתחנת Duomo.

להשוואה בין מחירי אפשרויות התחבורה השונות לחצו כאן.

למי שתכנן הגעה ברכב פרטי אין אפילו מה לשקול זאת, משום שהכניסה לעיר העתיקה של מילאנו אסורה לרכבים פרטיים, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב במילאנו והשכרת רכב באיטליה.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לדואומו של מילאנו. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של הדואומו של מילאנו וניתן לקנות בקופות, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרויות המומלצות על ידינו הן:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה
להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם היכנסו לקישור הזה

יש אפשרויות רבות לדילוג על התור אשר מתאימות מאוד למי שרוצה לחסוך זמן. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לדואומו של מילאנו עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה להדואומו של מילאנו עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, קיימות אפשרויות לסיורים מודרכים בדואומו של מילאנו. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך אשר כולל כניסה למוזיאון הדואומו, לגג ולאזור הארכיאולוגי. בעבור אפשרות זו ישנה הנחה בלעדית של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) וניתן לרכוש את הכרטיס בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס לסיור מודרך אשר כולל סיור היסטורי וכרטיס לסעודה האחרונה (ציור). כרטיס זה הינו כרטיס עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה וניתן לרכוש אותו בקישור הזה.

מומלץ לחבר את הביקור בו כמובן יחד עם הקתדרלה וגלריית ויטוריו עמנואל הנמצאים בכיכר, גם הם מאתרי החובה. חובבי אומנות יוכלו לחבר את הביקור גם עם מוזיאון נווצ׳נטו שנמצא בה, וגם תיאטרון הסקאלה ומוזיאון לאונרדו 3 נמצא קרוב מאוד.

בין המלונות המומלצים באיזור הדואומו ניתן למנות את מלון TownHouse Galleria , מלון Rosa Grand Milano ומלון Hotel La Madonnina. אזור הדואומו פופלרי מאוד למלונות בעיר, והוא מומלץ ללינה למי שמגיע לעיר ללילה או שניים ללא רכב. בשל הביקוש הגדול של מלונות באזור המחירים פה הם גבוהים יותר בהשואה למלונות מרוחקים יותר מהמרכז, ולא בכדי ריכוז מלונות ה-5 כוכבים הגדול ביותר נמצא פה באזור. למי שמטייל עם רכב או מגיע לשלושה לילות או יותר בעיר מומלץ לחפש לינה באזורים מרוחקים יותר מהמרכז.

למידע מפורט על מלונות ליד הדואומומלונות מחוץ למרכז העיר ומלונות לחופשה זולה במילאנו.

יש אפשרות לשמירת חפצים באזור הדואומו של מילאנו, כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת מיסורי (Missori) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן באתר luggage hero.

כן, יש אפשרות לרכוש כרטיס משולב לדואומו של מילאנו ולמוזיאון לאונרדו דה וינצ'י. כרטיס זה כולל כניסה לדואומו של מילאנו, למוזיאון, לגג ולאזור הארכיאולוגי. ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.
אפשרות שניה היא כרטיס משולב לדואומו של מילאנו ולספרייה האמברוזיאנית . כרטיס זה כולל כניסה לדואומו של מילאנו ולספרייה האמברוזיאנית, גישה לגג ולאזור הארכיאולוגי, ומקנה 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), בקישור הזה.

בנוסף, ניתן לרכוש כרטיס סיטי פאס של מילאנו המאפשר כניסה למספר אטרקציות בעיר כולל הדואומו עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, הגג פתוח ביום ראשון שעה אחת יותר, ואין הבדל משמעותי בין שעות הביקור באמצע השבוע לבין שעות הביקור ביום ראשון.

זמן הביקור המומלץ בדואמו של מילאנו הוא בין שעה וחצי לשעתיים.

המלצות "הכל על"




  • כיכר הדואומו היא מאתרי החובה של מילאנו ומומלץ לחבר את הביקור בו כמובן יחד עם הקתדרלה וגלריית ויטוריו עמנואל הנמצאים בכיכר, גם הם מאתרי החובה. חובבי אומנות יוכלו לחבר את הביקור גם עם מוזיאון נווצ׳נטו שנמצא בה, וגם תיאטרון הסקאלה ומוזיאון לאונרדו 3 נמצא קרוב מאוד. כיכר זו עמוסה במבקרים וצפופה מאוד במיוחד בקיץ, ומבקרים עם עגלות ילדים או כסא גלגלים עלולים לחוות קושי לחצות אותה מרוב הצפיפות האנושית, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון. הזמן המתאים לביקור למי שמחפש קניות וכדומה הוא בשעות היום, אך מי שיגיע בשעות החושך יקבל את אחד האזורים היפים של העיר מבחינת תאורה ואווירת בילוי לילית.
  • למי שרוצה להכנס לתוך הכנסיה מומלץ מאוד להזמין כרטיסי דילוג על התור מראש, מה שיחסוך זמן המתנה רב לאתר פופלרי זה, כי התור עלול להיות ארוך מאוד. המלצה זו נכונה שבעתיים בקיץ. ישתן שתי אפשרויות לכרטיסים: האפשרות הזולה יותר היא כרטיס לדואומו ולמוזיאון, ויקרה קצת יותר (אבל לא בהרבה) היא כרטיס לדואומו ולמוזיאון הכולל גם כניסה לגג.
  • כמו כן מחזיקי כרטיס מילאנו פאס נכנסים לדואומו, כולל כניסה לגג (במעלית) למוזיאון בחינם יחד עם אתרים נוספים. לקריאה נוספת על כרטיס מילאנו פאס.
  • דרך ההגעה המומלצת לכיכר היא במטרו. אין אפילו מה לשקול הגעה לכאן ברכב פרטי, משום שהכניסה לעיר העתיקה של מילאנו אסורה לרכבים פרטיים, למידע נוסף בנושא ראו- השכרת רכב במילאנו והשכרת רכב באיטליה.
  • אפשר ומומלץ להכנס לקתדרלה, אבל אם זמנכם קצר עמכם אפשר גם לוותר ולהסתפק במבט מבחוץ, אבל בכל מקרה לא כדאי לוותר על לראות אותה מבחוץ- החזית הקדמית שלה מיוחדת מאוד. למי שמחליט לטפס לתצפית במגדל הכנסיה (אם כבר נכנסתם, מומלץ), יש כאמור שתי אופציות: לעלות במעלית – האופציה הנוחה והיקרה, או לעלות במדרגות – האופציה הזולה והמהנה (הטיפוס הוא גם חלק מהחוויה). יש רק לשים לב שהטיפוס אינו קל – מדרגות רבות, תלולות וצרות.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת מיסורי (Missori) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • למבקרים במילאנו עם ילדים, הכנסיה היא אופציה טובה מאוד לבילוי עם ילדים. היא עשירה ומרתקת ונמצאת בשורה אחת עם הכנסיות המיוחדות של אירופה המתרקות את כל הגילאים (היא לא פחות מיוחדת מקטדרלת נורטדאם או הסגרדה פמילה). ישנה הנחה לילדים ברכישת כרטיס הכניסה. כמו כן מוזיאון לאונרדו 3 נמצא קרוב מאוד ויכול גם הוא לעניין את הילדים.
  • לנכנסים לכנסיה יש לזכור שזהו מבנה דת ולהגיע בלבוש הולם!
  • בעלי מוגבלות בתנועה זכאים לכניסה חינם בהצגת כרטיס נכה. הכנסיה נגישה לכסאות גלגלים באמצעות שתי רמפות צדדיות, האולם המרכזי (הסירה) והמעברים הצדדים נגישים, אך הגישה אל חדר האוצר והקריפטה היא רק באמצעות מדרגות. השירותים קטנים ולא מותאמים לנכים. הגג נגיש בחלקו אמצעות מעלית, אם כי אל חלקים ממנו יש גישה רק באמצעות מדרגות ובחלק ממנו יש מעברים צרים- יש צורך לתאם עם הכנסיה מראש אם ברצונכם לעלות אל הגג.
  • אזור הדואומו פופלרי מאוד למלונות בעיר, והוא מומלץ ללינה למי שמגיע לעיר ללילה או שניים ללא רכב. בשל הביקוש הגדול של מלונות באזור המחירים פה הם גבוהים יותר בהשואה למלונות מרוחקים יותר מהמרכז, ולא בכדי ריכוז מלונות ה-5 כוכבים הגדול ביותר נמצא פה באזור. למי שמטייל עם רכב או מגיע לשלושה לילות או יותר בעיר מומלץ לחפש לינה באזורים מרוחקים יותר מהמרכז. בין המלונות המומלצים באיזור הדואומו ניתן לציין את מלון טאון-האוס גלריה (TownHouse Galleria)מלון רוזה גראנד מילאנו (Rosa Grand Milano)מלון לה מדונינה (Hotel La Madonnina). למידע מפורט על מלונות ליד הדואומומלונות מחוץ למרכז העיר ומלונות לחופשה זולה במילאנו.
  • יש לשים לב שהמוצרים שנמכרים על ידי מוכרים בכיכר עצמה וברחובות העיר (ולא בחנות) הם חיקויים שלא נשמרים באחסון הולם. כמו כן אין לאפשר לרוכלים לתת לכם ״צמיד חברות״ (או חתיכות חוט צבעוניות) מפני שהם ירדפו אחריכם לאחר מכן בדרישה לתשלום על הצמיד. לעתים הם ינסו לשים את הצמיד על ידיכם בכוח או לדחוף אותו לכתף שלכם.
  • תרמית נוספת היא רוכלים שדוחפים חתיכות תירס לידיכם להאכלת היונים שקופצות מיד לאכול מהתירס שבידיכם. רוכלים אלו ירדפו אחריכם וידרשו מכם תשלום בעבור התירס.
  • אם אתם מגיעים לעיר לזמן קצר ולא לנים באזור, יש אפשרות לשמירת חפצים במיקומים נוחים במילאנו – שמירת חפצים באתר bagBnB. שירות זה מציע שמירת חפצים בתשלום נמוך, וכך להמנע מהסחבות מיותרת עם מזוודות ותיקים גדולים בעיר. אופציה זו נוחה במיוחד למי שעוצר לרגע, קופץ לעיר לראות מספר אתרים, ואז ממשיך הלאה בדרכו- דבר שמתאים בעיקר למילאנו משום שלרוב התיירים היא רק תחנת מעבר. אנחנו השתמשנו בשירות הזה ברומא, והיינו מרוצים מאוד, במיוחד מהנוחות ומכך שלא היינו צריכים להמתין בתור כדי למסור או לאסוף את המזוודה. לאתר זה יש נקודת שירות ליד הדואומו- שמירת חפצים באתר bagBnB ליד הדואומו.
  • מגיעים למילאנו בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז העיר. באים בעונות הפחות מתויירות? אם אתם ספונטנים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון. להשוואת מחירי מלנות במילאנו מתוך מגוון אתרים באתר Hotelcombind

מי שהתעניין בעמוד זה אולי יתעניין גם בעמודים הבאים:

המלצות ותגובות של גולשים על הדואומו

תגובות והמלצות אלו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו –מילאנו למטיילים – Milano for travelers:

  • כיכר הדומו-הקתדרלה המהממת והמרשימה! ביקור חובה לדעתי. יש אפשרות לעלות למעלה ולראות את מילאנו פרושה לעיניכם (אני לא עליתי וחבל).

מידע שימושי על הדואומו של מילאנו

שעות פתיחה

של הקתדרלה 8:00-19:00, משתנה בחגים וימים מיוחדים.

כתובת

Piazza del Duomo, 20122 Milano.

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו M1 ו-M3 לתחנת Duomo.

directions_bus
אוטובוס

קו NM1 לתחנת Duomo.

tram
טראם

קווים 2, 3, 9, 12, 14, 15 ו-16 לתחנת Duomo.