טירת קרונבורג, קופנהגן – המדריך המקיף ביותר בעברית | Kronborg Castle

עדכון אביב 2024

באביב בקופנהגן כמות התיירים עולה ואפשר לראות כבר עכשיו שמספר התיירים שמגיעים לביקור בטיול יום לטירת קרונבורג עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לטיול יום לטירת קרונבורג: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

טירת קרונבורג בכמה מילים

טירת קרונבורג (Kronborg slottet), המפורסמת בעיקר כמקום ההתרחשות של המחזה “המלט” מאת ויליאם שייקספיר, היא טירה יפייפיה, שנחשבת לאחת מהטירות החשובות בצפון אירופה ואף נוספה לרשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק”ו. הטירה, שהוקמה בסוף המאה ה-16, ומאז עברה מספר גילגולים, נשרפה, נהרסה, ונבנתה מחדש מספר פעמים, נחשבת מהטירות הכי שמורות שנותרו בעולם מתקופת הרנסאנס והיא שוכנת בעיר הלסינגור שבצפון דנמרק, וממוקמת בקצה הצפוני-מזרחי הקיצוני של האי זילנד בנקודה הכי צרה של אורזונד, רוחב של 4 ק”מ בלבד, בין דנמרק לשוודיה. כלומר, היא ממוקמת בסמוך לגבול הימי עם שבדיה, דבר שמוסיף מאד לחשיבותה, מפני שנחשבת מוקד חשוב מבחינת ההגנה מהצבא השוודי. כיום, הטירה מוקפת בנוף עוצר נשימה ומלא בפרחים, ובטירה עצמה יש מוזיאון ימי המציג דגמים של ספינות וסירות מהמאות ה-17 וה-18, יש חדר המוקדש למחזות וסרטי המלט ויש גם תמונות של שחקנים שונים. כמו כן, נספר, כי הטירה כפי שהיא מופיעה במחזה המלט, מכונה “טירת אלסינור”, וביום השנה המאתיים למותו של שייקספיר, המחזה הועלה ממש שם בפעם ראשונה, ומאז עוד כמה פעמים.

מה רואים בטירת קרונבורג

החוויה בטירת קרונבורג מומלצת מאוד, ראשית מפני שהטירה נמצאת בעיר הלסינגור, עיר יפייפיה שאסור להחמיץ את הביקור בה, שמציעה שלל אטרקציות ופעילויות למשפחות עם ילדים, זוגות ויחידים, כך שאם אתם רוצים לצאת מעט מקופנהגן, או יש לכם דיי זמן- נצלו את ההזדמנות ובקרו בהלסינגור.
שנית, מבחינת הטירה עצמה, ישנן אופציות רבות וטובות לסיורים מודרכים בטירה, וכך תוכלו להיפגש עם ההיסטוריה והתרבות הדנית המרתקת, ואם אתם מתעניינים ולו מעט בהיסטוריה, בתיאטרון ובתרבות, תמצאו את כל מבוקשכם בטירה. הטירה מורכבת ממספר קומות ואיזורים, חלק אחד הוא החלק הצפוני, בו יש את דירות המלוכה, שם נמצאים מגורי המלך והמלכה ואולם הנשפים. באיזור אחר בטירה, ישנו מוזיאון ימי המציג דגמים מוקטנים של ספינות, תמונות וציורים של ספינות, וגם תא של מלחים, חדר קיטור של אוניה ומוצגים שונים בהם תוכלו לגעת ולהתנסות בעצמכם. כמו כן, ישנו חדר תפילה, הקפלה, וגם בו ניתן לבקר. לסיום, תוכלו לרדת למרתף הטירה, ולראות את אחד המאפיינים המפורסמים של הטירה, פסל עצום מימדים של הולגר דנסקה (או הולגר הדני, דמות אגדית של גיבור דני עממי), שלפי האגדה, יתעורר לחיים ביום שבו דנמרק תהיה בסכנה. בסוף סיורכם תוכלו לגשת לחנות המזכרות של המוזיאון ולרכוש מזכרת נחמדה. נוסיף, כי בכל קיץ, מתקיים “פסטיבל שייקספיר” בטירה, ושם תוכלו להנות מהופעות חיות של כל המחזות הגדולים של שייקספיר ומאירועי הקשורים לשייקספיר שמתאימים לכל המשפחה.

כרטיסים לטירת קרונבורג

ישנן אופציות רבות לרכישת כרטיסים לטירת קרונבורג, ישנם כרטיסים המשלבים את הביקור בטירה עם יעדים נוספים, וחלקם כרטיסי כניסה למוזיאון. לאחר הרכישה, הכרטיסים נשלחים לטלפון, ועליכם להגיע איתם למוזיאון או לאטרקציות הנבחרות.

כרטיס כניסה סטנדרטי לטירת קרונבורג

כרטיס כניסה זה מיועד למבוגרים מעל גיל 18 (ילדים מתחת גיל 18 נכנסים בחינם) ומקנה גישה לטירה ולחצר הטירה, לאולם האירועים, לקפלת הרנסנס, גישה לתערוכה הזמנית וכן אופציה לסיורים מודרכים (יש לבדוק האם זמינים בהגעה למקום), בנוסף, נמליץ להביא אוזניות מהבית, כדי להאזין למדריכי האודיו הזמינים במקומות נבחרים ברחבי הטירה. כרטיס זה מתאים למשפחות עם ילדים, לזוגות וליחידים שמעוניינים להגיע, ואם אתם סטודנטים, אל תשכחו להביא תעודת סטודנט, על מנת לקבל הנחה במחיר.

  • לרכישת הכרטיס, עם אופציה לביטול ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)לחצו כאן

כרטיס כניסה משולב לארמון כריסטיאנסבורג ולטירת קרונבורג

אופציה של כרטיסים משולבים, וזה ביניהם, היא אופציה מעולה למי שמתכנן לבקר במספר אתרים ולהוזיל עלויות. כרטיס זה מקנה ביקור בשני אתרי החובה ארמון כריסטיאנסבורג וטירת קרונברג ונותן אופציות לסיור מודרכים (בהתאם לזמינות במקום).

  • לרכישת הכרטיס, עם אופציה לביטול ועם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד קופון HAKO5)לחצו כאן

כרטיס לסיור יומי מודרך בקופנהגן

כרטיס זה מקנה סיור מודרך ברוסקילדה עצמה ובקתדרלת רוסקילדה, במוזיאון ספינות הוויקינגים, בארמון פרדריקסבורג ובטירת קרונבורג.

הזמנת כרטיסים לטירת קרונבורג- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לטיול יום לטירת קרונבורג

  • הביקור בטירת קרונבורג מתאים עבור אוהבי היסטוריה, תיאטרון וספרות, אך לא רק, גם משפחות עם ילדים, זוגות ויחידים יכולים להנות מאד, לחוות הרפתקה שייקספירית קסומה ומיוחדת, להתרשם משטיחי קיר של מלכים דנים, ממבוכים בכלא, אולם נשפים מלא בציורים, ונוף מקסים אל שוודיה מעבר למים.
  • מומלץ לבקר בטירת קרונבורג בימים שלישי-שישי במיוחד, ובסמוך לשעות הפתיחה והסגירה, מכיוון שהמוזיאון נוטה להיות פחות עמוס בזמנים אלו.
  • דרך נוחה ומומלצת להגיע למקום היא לקחת מהתחנה המרכזית בקופנהגן את רכבת DBS, ולרדת בתחנת Elsinore. אם תבחרו להשכיר רכב בקופנהגן, תוכלו גם להגיע איתו והדרך יחסית פשוטה, באורך כשעה מקופנהגן להלסינגור על הכביש המהיר.
  • טירת קרונבורג אינה נגישה לכיסאות גלגלים.

סרטון על טיול יום לטירת קרונבורג

מידע שימושי על טירת קרונבורג

  • שעות פתיחה: טירת קרונבורג פתוחה בימים ראשון ושלישי-שבת, בשעות 11:00-16:00. בימי שני אין כניסה למבקרים.
  • מחיר: נכון לשנת 2023, כרטיס כניסה למבוגר מעל גיל 18 עולה 17 יורו, ולילדים מתחת לגיל 18 הכניסה היא בחינם. בנוסף, כרטיס למחזיקים בתעודת סטודנט תקפה עולה 15 יורו.
  • כתובת: Kronborg 1B, 3000 Helsingør, דנמרק
  • הדרך המומלצת להגיע לטירת קרונבורג היא ברכבת DBS מהמתחנה המרכזית של קופנהגן ולרדת בתחנת Elsinore.
  • קישור לאתר הרשמי: https://kongeligeslotte.dk/en/palaces-and-gardens/kronborg-castle.html