ארמון כריסטיאנסבורג, קופנהגן – המדריך המקיף ביותר בעברית | Christiansborg Palace

עדכון אביב 2024

באביב בקופנהגן ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בארמון כריסטיאנסבורג עולה. אם אתם מתכננים לוח זמנים צפוף לחופשה בשבועות הקרובים ולא רוצים לבזבז זמן על עמידה בתורים, או אם אתם מתכננים כעת כמו רבים את חופשת הקיץ - אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש וכך לחוסך את זמן ההמתנה לרכישת כרטיס בארמון עצמו. להזמנת כרטיסים מראש לארמון כריסטיאנסבורג: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

ארמון כריסטיאנסבורג בכמה מילים

ארמון כריסטיאנסבורג הוא אתר תיירות חובה לכל מי שמתכנן חופשה בקופנהגן, דנמרק. הארמון, הממוקם על האי סלוצהולמן (Slotholman), והוא מקום מושבו של הפרלמנט הדני, משרד ראש הממשלה ובית המשפט העליון. מתחם הארמון תופס חלק ניכר מהאי והסביבה בה הוא נמצא, כנקודה יפיפיה העוצרת נשימה. האי סלוצהולן מוקף במים, מה שהופך את הארמון למרהיב עוד יותר. הארמון מורכב מארבעה מבנים עיקריים – קפלת הארמון, האורוות המלכותיות, חדרי הקבלה והמטבח המלכותי. בביקור בארמון תוכלו לחקור את חדרי הקבלה המפוארים, האולם הגדול המלכותי, ספריית המלכה וחדר הכס, שעדיין משמש את המלך הדני למטרות טקסיות.

ההיסטוריה של ארמון כריסטיאנסבורג:

היסטורית הארמון מתחילה במאה ה-12, כאשר הבישוף אבסלון (Bishop Absalon) בנה במקום טירה, ששימשה כמגורים של המלכים הדנים עד אמצע המאה ה-17. אך, מתחם הארמון הנוכחי נבנה בין 1907 ל-1928 לאחר שריפה שהרסה את הארמון הקודם. הארמון החדש נבנה בסגנון ניאו-בארוק ונחשב לאחת הדוגמאות הטובות ביותר של אדריכלות דנית.

ההיסטוריה של הארמון וחשיבותו מודגשות עוד יותר בנוכחותו של בית המשפט העליון, שנמצא באגף הדרומי של הארמון. בית המשפט משמש כבית המשפט האחרון לערעורים בדנמרק וממלא תפקיד מכריע בשמירה על שלטון החוק במדינה.

הארמון כיום:

ארמון כריסטיאנסבורג מילא תפקיד משמעותי בהיסטוריה של דנמרק, והוא ממשיך לעשות זאת גם היום. הארמון הוא מקום מושבו של הפרלמנט הדני, שבו מתכנסים המחוקקים במדינה כדי לדון ולהעביר חוקים. בארמון שוכן גם משרד ראש הממשלה, והמבקרים יכולים לראות את משרדו הרשמי של ראש הממשלה.

בנוסף לחקר המבנים השונים של הארמון וחקירת ההיסטוריה שלו, בביקור בארמון תוכלו ליהנות גם מנופים מדהימים של קופנהגן ממגדל הארמון. המגדל מציע נוף פנורמי של העיר, והוא נקודת התצפית הגבוהה ביותר בקופנהגן. בנוסף, בארמון יש מספר מסעדות ובתי הקפה, שם תוכלו לטעום את המטבח הדני המסורתי וליהנות מכוס קפה תוך כדי התענגות על הפאר של הארמון.

ארמון כריסטיאנסבורג הוא אתר תיירות חיוני בקופנהגן, דנמרק. מיקומו המדהים, ההיסטוריה העשירה והחשיבות הנוכחית הופכים אותו ליעד חובה לכל מי שנוסע לעיר. בין אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה, היסטוריה, פוליטיקה, או פשוט רוצים ליהנות מהיופי של הארמון, הארמון הוא יעד שלא תרצו לפספס.

מה רואים בארמון כריסטיאנסבורג

ארמון כריסטיאנסבורג הוא נקודת ציון בולטת בקופנהגן, דנמרק. הארמון נבנה לראשונה במאה ה-18 ומאז עבר מספר שחזורים, כאשר האחרון הושלם ב-1928. כיום הוא משמש כמקום מושבו של הפרלמנט הדני, בית המשפט העליון ומשרד ראש הממשלה.

הארמון מורכב מארבעה מבנים עיקריים:

קפלת הארמון, האורוות המלכותיות, חדרי הקבלה והמטבח המלכותי. לכל בניין מאפיינים ואטרקציות ייחודיות משלו. קפלת הארמון היא דוגמה מדהימה לארכיטקטורה ניאו-קלאסית, עם עיצוב פשוט אך אלגנטי. הקפלה פתוחה לקהל וכוללת ציורי תקרה מורכבים וחלונות ויטראז’ יפים. שם תוכלו לראות את הספסלים המלכותיים, שבהם משתתפים בני משפחת המלוכה בשירותי הכנסייה.

האורוות המלכותיות, הממוקמות מתחת לארמון, הן ביתם של הסוסים והכרכרות המלכותיים. בארמון תוכלו לראות את הסוסים והכרכרות מקרוב וללמוד על ההיסטוריה והמשמעות שלהם. האורוות מכילות גם מוזיאון עם תערוכות על ההיסטוריה של המלוכה הדנית. חדרי הקבלה ממוקמים בקומה הראשונה של הארמון ומשמשים לאירועים רשמיים של המדינה. החדרים מעוצבים בפאר עם ריהוט מעוטר ויצירות אמנות, כולל דיוקנאות של מלכים דנים לאורך ההיסטוריה. בארמון תוכלו לערוך סיורים מודרכים בחדרי הקבלה וללמוד על ההיסטוריה והמשמעות שלהם.

המטבח המלכותי, הממוקם בקומת הקרקע, הוא המקום שבו השפים של הארמון מכינים ארוחות למשפחת המלוכה ולאורחים. במטבח תוכלו לראות את האוסף המרשים של כלי מטבח עתיקים וללמוד על המסורות הקולינריות של משפחת המלוכה הדנית. בסך הכל, ארמון כריסטיאנסבורג הוא אטרקציה חובה לכל מי שמתעניין בהיסטוריה, תרבות וארכיטקטורה של דנמרק.

ארמון כריסטיאנסבורג קופנהגן
קפלת הארמון (צילום: seier+seier, רישיון)

כרטיסים לארמון כריסטיאנסבורג

ישנם כמה סוגים של כרטיסים לארמון כריסטיאנסבורג:

הכרטיס הבסיסי ביותר, הכולל כניסה לכל מתחמי הארמון, כולל את חדרי הקבלה המלכותיים, המטבח וההריסות ומציע 50% הנחה בכניסה לתיאטרון חצר. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לסייר בארמון באופן עצמאי ולחסוך בכסף. עלות הכרטיס הוא 23.5 יורו לאדם, בתוספת הנחה של 5% לגולשי “הכל על” בקופון (HAKO5) , ניתן להזמין כאן.

ישנו כרטיס מומלץ, הכולל כניסה חופשית ליותר מ-80 האטרקציות הטובות ביותר בקופנהגן, ושימוש בתחבורה הציבורית בסביבת העיר בחינם ללא הגבלה. תוכלו לבחור את סוג הכרטיס בהתאם למשך החופשה שלכם בקופנהגן, הכרטיס זמין לתקופות של 24, 48, 72, 96 ו-120 שעות. דוגמאות לאטרקציות המוצעות: גני טיבולי, סיורי תעלות (סיור גדול בקופנהגן), טירת רוזנבורג, טירת אמאלינבורג, מוזיאון ARKEN לאמנות מודרנית וכמובן ארמון כריסטיאנסבורג. הכרטיס מומלץ למי שרוצה לחסוך זמן וכסף ולחקור את האטרקציות השוות ביותר בעיר. עלות הכרטיס החל מ61.64 יורו לאדם, עם אפשרות לביטול חינם, ניתן להזמין כאן.

סוג כרטיס נוסף, הכולל סיור פרטי לקבוצה קטנה עם מדריך באחת מהשפות: אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית או גרמנית. בסיור רגלי של שעתיים וחצי תראו את נקודות השיא של קופנהגן ותקבלו הדרכה פרטית בארמון כריסטיאנסבורג. הכרטיס מומלץ למי שמגיע בקבוצה קטנה, ורוצה לחוות את קופנהגן ואת ארמון כריסטיאנסבורג בצורה המלמדת והחוויתית ביותר. עלות הכרטיס לקבוצה החל מ- 419.66 יורו, עם אפשרות לביטול חינם, ניתן להזמין כאן.

הזמנת כרטיסים לארמון כריסטיאנסבורג- 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למגיעים לארמון כריסטיאנסבורג

  • ארמון כריסטיאנסבורג מומלץ לכל מי שמתעניין בהיסטוריה, תרבות וארכיטקטורה. זו אטרקציית מומלצת וחשובה לתיירים המבקרים בקופנהגן, שכן זהו מקום מושבו של הפרלמנט הדני וסמל משמעותי לעוצמה וסמכות דנית.
  • התקופות הטובות ביותר לבקר בארמון הן בעונת שאינן תקופות השיא של התיירות, בדרך כלל מומלץ להגיע מאוקטובר עד אפריל. הארמון פחות צפוף בתקופה זו, מה שאומר שיהיה לכם יותר זמן ומרחב לחקור. בנוסף, מומלץ לבקר מוקדם בבוקר או מאוחר אחר הצהריים כדי להימנע מהזמנים העמוסים ביותר של היום.
  • משך הזמן המומלץ לביקור בארמון תלוי בתחומי העניין שלך ובכמה אתה מעוניין לחקור וללמוד הודות הארמון. סיור מלא בארמון יכול לקחת בין שעה לשעתיים, אבל מומלץ להקדיש יותר זמן כדי לחקור את התערוכות ולהתרשם מהארכיטקטורה.
  • מומלץ לחבר את הביקור בארמון ארמון כריסטיאנסבורג עם היעדים: טירת קרונבורג, גן החיות של קופנהגן, פארק השעשועים גני טיבולי ואוטובוס התיירים של קופנהגן
  • הכי נוח להגיע באוטובוס או במטרו
  • למשפחות המבקרות בארמון, ישנן מספר פעילויות ותערוכות שעשויות לעניין ילדים. חדרי הקבלה המלכותיים מרשימים במיוחד, וילדים עשויים ליהנות מלראות את הכס המלכותי ואת תכשיטי הכתר. בנוסף יש את שביל ארמון, שניתן לעקוב אחריו עם ספר הדרכה או אפליקציה לסמארטפון, בכדי להוסיף אלמנט של כיף לביקור.
  • ישנם כמה מקומות לינה מומלצים ליד ארמון כריסטיאנסבורג בקופנהגן:
    מקום לינה מומלץ ראשון הוא מלון Hotel Sanders – מלון בוטיק זה ממוקם בלב קופנהגן, רק 10 דקות הליכה מארמון כריסטיאנסבורג. המלון מציע חדרים מפוארים עם עיצוב ייחודי ומתקנים כגון מרפסת גג ובר, מרכז כושר ומסעדה באתר. ניתן להזמין מקום כאן. 

    מקום לינה מומלץ נוסף נקרא- נווה מדבר מקסים ויפה בלב קופנהגן (A Charming and Beautiful Oasis in the Heart of Copenhagen). זוהי בחירה מצוינת למטיילים המחפשים שהות שלווה ונוחה בלב העיר. בית הלינה ממוקם במרחק קצר מהרחובות ההומים של קופנהגן, וכולל חדרים מסוגננים ומעוצבים בטוב טעם, כל אחד עם אופי וקסם ייחודיים משלו. בנוסף, בית ההארחה ממוקם במרחק של 1.5 ק”מ בלבד מארמון כריסטיאנסבורג. ניתן להזמין מקום כאן. 

  • ניתן לקנות כרטיס המשלב מעל 80 אטרקציות במספר ימים ובכך לחסוך כסף. ניתן להזמין את הכרטיס עם אפשרות לביטול חינם, להזמנה לחץ כאן.
  • ארמון כריסטיאנסבורג הוא בדרך כלל מקום בטוח ומאובטח. כמו בכל אטרקציה תיירותית, חשוב להיות מודעים לסביבתכם ולפקוח עין על החפצים שלכם, במיוחד באזורים צפופים. בארמון יש אמצעי אבטחה כדי להבטיח את שלומם של המבקרים והצוות.
  • פחות מומלץ להגיע עם רכב עצמאי מפני שמספר מקומות החנייה באזור הארמון מוגבל ומצומצם ולרוב החניה תיהיה יקרה.

סרטון על ארמון כריסטיאנסבורג

מידע שימושי על ארמון כריסטיאנסבורג

  • לכל מתחם בארמון כריסטיאנסבורג יש שעות פתיחה שונות:
    חדרי הקבלה המלכותיים, ההריסות מתחת לארמון כריסטיאנסבורג והמטבח המלכותי:

    • אוקטובר – מרץ: שלישי עד ראשון 10:00 – 17:00 (סגור בימי שני),
    • אפריל, מאי, יוני וספטמבר: שני עד ראשון 10:00 – 17:00
    • יולי ואוגוסט: שני עד ראשון 10:00 – 18:00

    האורוות המלכותיות

    • ינואר – מרץ: שלישי עד ראשון 13:30 – 16:00 (סגור בימי שני)
    • אפריל – יוני: שני עד ראשון 13:30 – 16:00
    • יולי: שני עד ראשון 10:00 – 17:00
    • אוגוסט – ספטמבר: שני עד ראשון 13:30 – 16:00
    • אוקטובר – דצמבר: שלישי עד ראשון 13:30 – 16:00 (סגור בימי שני)

    (בתקופה שבין ה-16 ביוני עד ה-7 באוגוסט הסוסים נמצאים במרעה קיץ.)

    קפלת הארמון

    • אוגוסט – יוני: פתוח בימי ראשון בין השעות 10:00-17:00
    • יולי: שני עד ראשון 10:00 – 17:00

    שימו לב שדלפק הכרטיסים נסגר חצי שעה לפני סגירת המתחמים.
    מומלץ להתעדכן במקרה של שינויים או חגים באתר הבית: ארמון כריסטיאנסבורג- אתר הבית

  • מחיר הכניסה הוא 23.5 יורו לאדם.
  • Christiansborg Slotsforvaltning
    Prins Jørgens Gård 1
    1218 Copenhagen
  • ישנן מספר דרכים להגיע לארמון כריסטיאנסבורג בקופנהגן:
    במטרו, תוכלו לעלות על קווים M1 ו-M2 ולרדת בתחנת המטרו הקרובה ביותר לארמון -Kongens Nytorv, משם זה בערך 10 דקות הליכה לארמון. ניתן גם לרדת בתחנת Gammel Strand.

    באוטובוס, ישנם מספר קווי אוטובוס העוצרים ליד ארמון כריסטיאנסבורג, כולל 1A, 2A, 5A, 9A ו-26. בנוסף, ישנה אפשרות לקחת את אוטובוס הנמל ולרדת בתחנת- הספרייה המלכותית (The Royal Library)

    ניתן להגיע גם באופניים, קופנהגן היא עיר ידידותית לאופניים, וישנן אפשרויות רבות וזמינות להשכרתם. ארמון כריסטיאנסבורג כולל מתקני אופניים שבהם תוכלו להחנות את האופניים שלכם.

    במידה ותרצו להגיע ברכב עצמאי, ישנו מספר מצומצם של מקומות חניה זמין באזור סביב כריסטיאנסבורג, למשל ב- Slotsholmsgade וליד Frederiksholms Kanal ולרוב החניה יכולה להיות מוגבלת ויקרה.

  • ארמון כריסטיאנסבורג- אתר הבית