פרנצלאואר ברג, ברלין – המדריך המקיף | Prenzlauer Berg

פרנצלאואר ברג בכמה מילים

פרנצלאואר ברג (Prenzlauer Berg) הוא רובע בצפון-מזרח ברלין, בירת גרמניה. מבחינה היסטורית הרובע הזה היה חלק מברלין המזרחית בתקופה שבין סוף מלחמת העולם השנייה ועד נפילתה בשנת 1989. בשנות ה-90, לאחר נפילת החומה, אזור פרנצלאואר ברג נעשה מקום פופולארי בקרב צעירים מקומיים. מאז הרובע רק הלך והתפתח וכיום קיימת שם סצנת בילויים אורבנית שוקקת חיים. פרנצלאואר ברג ידוע גם בתור יעד ידידותי במיוחד לילדים משום שיש בו הרבה פארקים, גני שעשועים, חנויות לילדים ועוד.

חזיתות הבתים הצבעוניים ששוחזרו לאחר המלחמה ברובע פרנצלאואר ברגחזיתות הבתים הצבעוניים ששוחזרו לאחר המלחמה ברובע פרנצלאואר ברג

מה עושים בפרנצלאואר ברג

פרנצלאואר ברג הוא רובע שוקק חיים וחביב על צעירים מקומיים ויש שם הרבה מה לעשות ולראות. ראשית יש לציין את היופי והאלגנטיות האירופאים שמאפיינים את רחובות הרובע אשר משובץ במבנים עתיקים ששוחזרו לאחר מלחמת העולם השנייה. בנוסף תוכלו לראות כיכרות רחבות ידיים ופארקים ירוקים. חובבי הקניות והשווקים ישמחו לדעת שבפרנצלאואר ברג יש את השווקים הפופולארים ביותר בברלין, הוא מתקיים בKollwitzplatz (בימי שבת בשעות 9:00-16:00) ותוכלו למצוא שם מגוון רחב של דוכנים, אוכל רחוב, חפצי אמנות, עבודות יד, בגדי יד שנייה, אזור של מוצרים אורגניים ואקולוגיים ועוד. נקודת עיניין נוספת היא מתחם הKulturBrauerei שהיה בעבר מבשלת בירה היסטורית ובימינו הוסב למתחם בילויים חברתי ותרבותי שוקק חיים שמהווה חלק מרכזי בסצנת חיי הלילה של ברלין. ניתן למצוא שם בית קולנוע, מועדונים, מסעדות, חנויות ומוזיאון. מקום נוסף שכדאי לבקר בו הוא מאואר פארק (Mauerpark) הירוק ורחב הידיים שנעים לטייל בו, וכדאי לדעת שמתקיים בו שוק פשפשים (Mauerpark Flea Market) שניתן למצוא בו דוכני רחוב, מוצרי אופנה יד שנייה, אוכל ומשקאות, תקליטים ישנים ועוד (בימי ראשון שעות 10:00-18:00). בגרמנית משמעות השם היא “פארק החומה” לזכר חומת ברלין שניצבה בסמוך. עבור מי שמעוניין להכיר את הרובע פרנצלאואר ברג באמצעות סיורים מודרכים מומלץ להסתכל במגוון האפשרויות שמציע האתר גטיורגייד.

מתחם הKulturBrauerei שהיה מבשלה היסטורית וכיום משמש כמתחם בילויים תוססמתחם הKulturBrauerei שהיה מבשלה היסטורית וכיום משמש כמתחם בילויים תוסס

סרטון על פרנצלאואר ברג

לינה בפרנצלאואר ברג

לינה בפרנצלאואר ברג

האזורים הפופולארים ביותר ללינה ברובע פרנצלאואר ברג הם Kollwitzplatz, Helmholzplatz וKastanienalle. עבור מי שמעוניין להתארח בבית מלון מומלץ ללון באחד מהמלונות המומלצים כמו מלון מלארוז פנג שואי (Melarose Feng Shui Hotel) שנמצא במיקום נהדר ומציע חדרים בעיצוב מודרני ומזנון ארוחת בוקר (קישור להזמנה). סגנון אירוח נוסף הוא בתי דירות כמו מלון הדירות בנסימון אפרטמנטס פרנצלאואר ברג (BENSIMON Apartments Prenzlauer Berg) שמציע חדרי דירות בהם יש מטבחון מאובזר, שולחן עבודה, פינת ישיבה וחדרי רחצה פרטיים (קישור להזמנה). אפשרות נוספת היא מלון הדירות בלפורט ברלין (Belfort Berlin) המציע טרקלין משותף וגינה (קישור להזמנה). עבור מי שמעוניין באופציית לינה זולה יותר מומלץ להתאכסן באחד מההוסטלים המומלצים כמו Old Town Hostel שנמצא במיקום מצוין בקירבה לשלל מסעדות, בארים ומועדונים. ההוסטל מציע חדרים פרטיים בגדלים שונים (קישור להזמנה). הוסטל מומלץ נוסף הוא ליים-הום ברלין פרנצלאואר-אלה (limehome Berlin Prenzlauer Allee I Digital check-in only) שמציע חדרים ודירות סטודיו מוארים היטב על ידי חלונות ענקיים וריצפות עץ (קישור להזמנה). האתר בוקינג מקנה לגולשי הכל על את האפשרות לביטול בחינם בכל הזמנה.”




המלצות "הכל על" למבקרים בפרנצלאואר ברג

  • הביקור בפרנצלאואר ברג מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין להכיר את אחד האזורים היותר פופולאריים שלה. ניתן למצוא ברובע הזה שילוב מנצח בין הסיפור ההיסטורי והתרבותי של ברלין לסצנת בילויים וחיי לילה חיה ובועטת. הזמן האידיאלי לביקור בברלין הוא במהלך תקופת הקיץ כאשר מזג האוויר נוח ונעים (חודשים מאי-ספטמבר).
  • כדאי להשקיע בביקור בפרנצלאואר ברג בין שעתיים לחצי יום.
  • כדאי לשלב את הביקור בפרנצלאואר ברג עם אזורים נוספים בברלין ששופעת אטרקציות, אתרים היסטורים, מוזיאונים, מוניומנטים, פסטיבלים, שווקים, הופעות ואירועי תרבות. באתר גטיורגייד ניתן למצוא מגוון רחב של עסקאות חבילה הכוללות מספר אתרים ואטרקציות.
  • ניתן להגיע לפרנצלאואר ברג בתחבורה ציבורית המצוינת של ברלין בקלות. יש לרדת בתחנה Prenzlauer Allee.
  • פרנצלאואר ברג נחשב לרובע ידידותי מאוד לילדים, יש שם גני שעשועים, חנויות לילדים ופארקים.
  • האזורים הפופולארים ביותר ללינה ברובע פרנצלאואר ברג הם Kollwitzplatz, Helmholzplatz וKastanienalle.
  • בימי שבת בשעות 9:00-16:00 מתקיים השוק Kollwitzplatz market בכיכר Kollwitzplatz.
    בימי ראשון בשעות 10:00-18:00 מתקיים שוק פשפשים (Mauerpark Flea Market) בMauerpark.
  • ברובע פרנצלאואר ברג יש שלל מסעדות מצוינות, ביניהן Zur Haxe שמגישה אוכל גרמני, Umami הויאטנמית, Babel שמגישה אוכל לבנוני מזרח תיכוני והמסעדה ההודית Chutnify.
  • בפרנצלאואר ברג ניתן למצוא חנות ספרים מפורסמת ומיוחדת בשם Saint George’s Bookshop, בה תוכלו למצוא מגוון מדהים של ספרים, חלקם נדירים. בנוסף יש את שני השווקים Kollwitzplatz market וMauerpark Flea Market שמציעים חווית קניות תוססת וצבעונית.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור פרנצלאואר ברג עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ברלין. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת ציונקירשפלאץ (Zionskirchplatz). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

תשובות לשאלות נפוצות על פרנצלאואר ברג

הביקור בפרנצלאואר ברג מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין להכיר את אחד האזורים היותר פופולאריים שלה. ניתן למצוא ברובע הזה שילוב מנצח בין הסיפור ההיסטורי והתרבותי של ברלין לסצנת בילויים וחיי לילה חיה ובועטת.

הזמן האידיאלי לביקור בפרנצלאואר ברג הוא במהלך תקופת הקיץ כאשר מזג האוויר נוח ונעים (חודשים מאי-ספטמבר).

כדאי להשקיע בביקור בפרנצלאואר ברג בין שעתיים לחצי יום.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: