טמפלהוף-שנברג, ברלין – המדריך המקיף | Tempelhof-Schöneberg

טמפלהוף-שנברג בכמה מילים

הרובע טמפלהוף-שנברג (Tempelhof-Schöneberg) שוכן בדרום ברלין ונחשב לאזור רב תרבותי ומגוון מבחינה חברתית וכלכלית. ברחבי הרובע יש שלל מוסדות תרבות ואמנות, מקומות בילוי, חנויות, מסעדות, פארקים ובתי קפה. אחת מגולות הכותרת של טמפלהוף-שנברג היא המרחבים הירוקים הגדולים שבו בצורת פארקים שהיו בעבר אזורי תעשייה. הרובע כולו מלא חיים ותוסס ויש בו סצנת בילויים ערה בזכות המועדונים, הברים והפאבים, מרכזי הקניות וחנויות הבוטיק הייחודיות שבו. בנוסף האזור ידוע בתור חביב ביותר על הקהילה הגאה. האזור של טמפלהוף-שנברג מציע שילוב נהדר בין הסיפור ההיסטורי של ברלין בימי מלחמת העולם השנייה והמלחמה הקרה לבין האווירה האורבנית המודרנית והשלווה של ימינו.

מה עושים בטמפלהוף-שנברג

בטמפלהוף-שנברג יש הרבה מה לעשות ולראות. גולת הכותרת של הרובע היא הפארקים הירוקים והמטופחים שבו, הגדול והמפורסם שביניהם הוא טמפלהופר פלד (Tempelhofer Feld) הענקי שהוקם על שדה התעופה הישן של ברלין. כיום מסלולי ההמראה מלאים במבקרים שמחים רכובים על גלגיליות, סקייטבורדים, אופניים, מעיפי עפיפונים ועוד. מקום יפה נוסף הוא נאטור-פארק סודגלאנדה (Südgelände nature park)- שמורת טבע שהוקמה בשטח של אזור תעשייה ותחנת רכבת ישנה שיצאה משימוש. מה שהופך את המקום למיוחד זה השילוב בין הטבע הבלתי-נגוע לשרידי המסילות והרכבות המכוסות בציורי גרפיטי אמנותיים מודרנים. מלבד הפארקים היפים ניתן למצוא באזור מוקדי היסטוריה מעניינים וחשובים רבים כמו האזור Bayerischer Platz שהיה שכונה של יהודים לפני מלחמת העולם השנייה וביתם של גאוני עבר כמו אלברט אינשטיין ואריך פרום. אתר היסטורי נוסף הוא בית עיריית טמפלהוף-שנברג (Rathaus Schöneberg) בו נשיא ארה”ב ג’ון קנדי נשא נאום מפורסם בשנות ה-60. אחד האזורים המרכזיים ביותר ברובע הוא כיכר פוטסדאם (Potsdamer Platz) ההיסטורית שנולדה מחדש לאחר סיום המלחמה הקרה וכיום יש שם מגוון גדול של חנויות ומסעדות. עבור מי שמעוניין להכיר את האזור טוב יותר באמצעות סיורים מודרכים מומלץ להסתכל על מגוון האפשרויות שמציע האתר גטיורגייד.

לינה בטמפלהוף-שנברג

האזור של טמפלהוף-שנברג נמצא מדרום למרכז העיר ולכן הוא מעט פחות פופולארי ללינה בעיני תיירים. אולם בכל זאת זהו רובע שוקק חיים, נעים לשהות בו ובהחלט ניתן למצוא מגוון גדול מאוד של חנויות, מסעדות ומקומות בילוי בסביבה. עבור מי שמעוניין להתארח בבית מלון כדאי ללון באחד ממקומות האירוח המומלצים כמו מלון סאקסנהוף (Hotel Sachsenhof) שנמצא במיקום שקט בקירבה לתחבורה ציבורית ומציע חדרים מרווחים שמרוהטים בפשטות. מקום מומלץ נוסף הוא מלון המעצבים מוטל וואן ברלין-טירגרטן (Motel One Berlin-Tiergarten) שמציע חדרים בעיצוב מודרני נעים וטרקלין אופנתי. עבור מי שמעוניין באופציית אירוח מעט זולה יותר כדאי ללון באחד מההוסטלים המומלצים כמו אכסניית גרנד (Grand Hostel Berlin) שממוקמת ברובע קרויצברג (Kreuzberg) בקירבה לשנברג בבניין מהמאה ה-19 שמציע חדרים המשלבים בין הקסם ההיסטורי לסגנון עיצוב מודרני. מקום מומלץ נוסף הוא מלון הדירות ליים הום ברלין לואיזה-הנרייט-שטראסה (Limehome Berlin Luise-Henriette-Str) בו יש חדרים מאובזרים היטב. כדאי להזמין באתר בוקינג עם אפשרות לביטול וכך להיות גמישים בתכנון הטיול שלכם.




המלצות "הכל על" למבקרים בטמפלהוף-שנברג

  • הביקור בטמפלהוף-שנברג מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין להכיר אזור שאמנם אינו מאוד מרכזי, אך הוא מלא חיים ועיניין וכל אחד יכול למצוא מה לעשות בו. הרובע ידוע בפארקים ובשטחים הפתוחים שבו ובסצנת הבילויים שבאה לידי ביטוי בהיצע רחב של מרכזי קניות, מסעדות, מועדונים ועוד. הזמן האידיאלי לביקור בטמפלהוף-שנברג הוא בתקופת הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר נעים ונוח יחסית.
  • כדאי להשקיע בביקור בטמפלהוף-שנברג בין שעתיים ליום שלם.
  • אפשר לחבר את הביקור בטמפלהוף-שנברג עם אתרים ואזורים נוספים ברחבי ברלין כמו אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz), פרידריכסהיין-קרויצברג (Friedrichshain-Kreuzberg), שרלוטנבורג (Charlottenburg) ומיטה (Mitte).
  • ברחבי ברלין נוח להתנייד עם התחבורה הציבורית המצוינת שבעיר.
  • למשפחות שמגיעות לטמפלהוף-שנברג מומלץ לבקר בפארקים המטופחים שברחבי הרובע, בהם יש גינות שעשועים לילדים ומרחבים בהם אפשר לטייל.
  • רוב מקומות האירוח באזור טמפלהוף-שנברג נמצאים בשכונת שנברג משום שהיא קרובה יותר למרכז העיר.
  • בטמפלהוף-שנברג יש כמה שווקים שונים. בכיכר Wittenbergplatz יש שוק שבועי (Weekly market) של תוצרת חקלאית מעולה, בימי חמישי (10:00-15:00) ושישי (9:00-15:00). בחצר בית העירייה (Rathaus Schöneberg) מתקיים שוק הפשפשים Trödelmarkt של דוכני יד שנייה, ניתן למצוא שם תכשיטים, מוצרי אופנה, דברים לבית ועוד, הוא מתקיים בימי שבת-ראשון (8:00-16:00).
  • בטמפלהוף-שנברג יש הרבה מסעדות מצוינות, ביניהן Mamas Banh | Schöneberg הויאטנמית, Prometeo Authentic Pizza
    שמגישה פיצה, וAttila הקרואטית.
  • בטמפלהוף-שנברג נמצא אחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר בברלין, הקאופהאוס דס וסטנס (בקיצור: קה-דה-וה).

תשובות לשאלות נפוצות על טמפלהוף-שנברג

כדאי להשקיע בביקור בטמפלהוף-שנברג בין שעתיים ליום שלם.

הזמן האידיאלי לביקור בטמפלהוף-שנברג הוא בתקופת הקיץ (חודשים מאי-ספטמבר), אז מזג האוויר נעים ונוח יחסית.

הביקור בטמפלהוף-שנברג מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין להכיר אזור שאמנם אינו מאוד מרכזי, אך הוא מלא חיים ועיניין וכל אחד יכול למצוא מה לעשות בו. הרובע ידוע בפארקים ובשטחים הפתוחים שבו ובסצנת הבילויים שבאה לידי ביטוי בהיצע רחב של מרכזי קניות, מסעדות, מועדונים ועוד.