גן החיות של ברלין – המדריך המקיף | Zoologischer Garten Berlin

גן החיות של ברלין בכמה מילים

גן החיות של ברלין (Zoologischer Garten Berlin) הינו גן החיות העתיק ביותר בגרמניה, שפתוח משנת 1844, גן החיות של ברלין הוא אחד מגני החיות הפופולארי ביותר בגרמניה והוא מביא המוני מבקרים מידי שנה המגיעים להנות ולראות במקום מעל ל-1000 זנים של חיות המשרעים על שטח של 350 דונם. גן החיות ממוקדם במרכז ברלין, בקצה הדרום מזרחי של פארק טירגארטן, ולידו תוכל למצוא אתרים תיירותיים רבים נוספים כמו בניין הרייכסטאג, שער ברנדנבור, כיכר פוטסדא, קניונים ובנוסף, אתר ההנצחה לזכר יהודי אירופה הנמצא לא רחוק מגן החיות.
בגן החיות של ברלין תמצאו מעל ל14,000 חיות שונות ומרתקות, בניהם דובי קוטב, פנדות, זאבים, נמרים, פינגוונים, ציפורים ועוד מגוון ענק של זוחלים וחיות בעלות כנפיים, סנפירים או פרווה. בביקור בגן החיות תוכלו להכיר וללמוד על בעלי החיים והזוחלים הנמצאים במקום, לראות את מקומות הגידול שלהם, את הבריכות והאקווריומים ולהנות מיום שלם המתאים לכל המשפחה.

תיירים רבים מגיעים לבקר בגן החיות בברליןתיירים רבים מגיעים לבקר בגן החיות בברלין

מה רואים בגן החיות של ברלין

בגן החיות של ברלין תוכלו לראות ולהכיר מקרוב את המגוון הרחב של סוגי בעלי החיים הנמצאים בו, ללמוד על אורך חייהם, מאיפה הן הגיעו, מה התזונה שלהם ואפילו תוכלו לצפות בהאכלה של החיות. גן החיות הינו ענקי, ותוכלו להעביר בו יום שלם בהסתובבות וצפייה במקומות הגידול השונים של בעלי החיים, בבריכות ובאקווריומים, להכיר את מגוון מיני בעלי החיים החל מהזוחלים ועד לאריות. בגן החיות יש גם פינת ליטוף, חנות מזכרות, מסעדות ומספר בקומות בהם תוכלו לאכול ולשתות.

בריכת כלבי הים בגן החיות של ברלין בריכת כלבי הים בגן החיות של ברלין

סרטון על משפחת החתולים הגודלים בגן החיות של ברלין

כרטיסים והגעה לגן החיות של ברלין

הכניסה למתחם גן החיות היא בתשלום ומחיר הכרטיס משתנה בהתאם לגיל, ישנן הנחות עבור סטודנטים ובעלי מוגבלויות. הכניסה עבור ילדים מתחת לגיל 4 היא בחינם.
באתר הרשמי של גן החיות ניתן לרכוש כרטיסים לגן החיות בלבד או כרטיסים משולבים לגן החיות והאקווריום.
ההגעה לגן החיות מומלצת בתחבורה ציבורית וישנה תחנות רכבת ואוטובוס וקווים רבים העוצרים בכניסה לגן החיות. בהגעה ברכבת, ברכבת התחתית או באוטובוס יש לקחת כל קו המגיע לתחנת Bahn Zoologischer Garten .
לאלו הבוחרים להגיע באוטו כדאי לדעת שאין מגרש חניה השייך לגן החיות, לכן יצטרכו לשלם עבור אחד החניונים שבסביבתו המוגבלים במקומות חניה.




המלצות "הכל על" למבקרים בגן החיות של ברלין

  • ההגעה לגן החיות היא חוויה המומלצת לכל חובבי בעלי החיים, ובמיוחד למשפחות עם ילדים
  • על מנת להנות מהמקום בשעות שאינן מלאות באנשים כדאי להגיע עם שעות הפתיחה, בהן גם תוכלו להנות מהשעות הפעילות ביותר של החיות . הגעה בימים גשומים אינה מומלצת משום שרוב גן החיות נמצא בחלל הפתוח.
  • גן החיות בברלין הוא מתחם ענק, על מנת להספיק לחוות את רובו ולהספיק לפגוש את כל בעלי החיים מומלץ להקדיש בין 3 ל-7 שעות של ביקור.
  • בקצה השני (בכיוון היציאה מהאקווריום) ישנו אתר הזכרון לזכר יהודי אירופה, בניין הרייכסטאג, שער ברנדנבורג ובהמשך נמצאים מספר מוזיאונים וכיכר אלכסנדרפלץ.
  • הדרך הנוחה ביותר להגעה הינה בתחבורה ציבורית, ניתן להגיע ברכבת, ברכבת התחתית או באוטובוס עם 15 קווי אוטובוסים שאיתם ניתן להגיע עד לתחנה של גן החיות (Berlin Zoologischer Garten railway station)
  • עבור משפחות עם ילדים מומלץ לבקר במגרש המשחקים, בדוכני הגלידה ובפינות הליטוף הרבות שנמצאות ברחבי הפארק.
  • עלות הביקור בגן החיות כולל הגעה אליו יכולה לנוע בין 12 ל- 33 יורו לאדם, תלוי בסוג הכרטיס ובדרך ההגעה בה תבחרו (עלות נסיעה חד פעמית בתחבורה ציבורית בברלין הינו 3 יורו).
  • לעיתים ניתן למצוא קופונים בעמדות הרכישה בכניסה לגן החיות
  • לגן החיות יש חשיבות עליונה לבטחון המבקרים ובעלי החיים כאחד, ישנם מספר איסורים אשר מפורטים באתר.
  • רצוי להמנע מהגעה ברכב, מדובר באיזור מרכזי עם מצוקת חניה.
    ישנם דרכי הגעה מגוונים בתחבורה ציבורית.

שאלות נפוצות על גן החיות של ברלין

מרבית גן החיות נמצא באוויר הפתוח לכן בחודשי החורף עלול להיות קר מאוד וייתכנו גשמים, חודשי הקיץ הם הנעימים והמומלצים ביותר עבור ביקור בגן החיות.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה: בין ה1 לינואר עד ל24 לפברואר גן החיות פתוח בשעות 9:00-16:30, בין ה25 לפברואר עד ל26 למרץ גן החיות פתוח בשעות 9:00-18:00, בין ה27 למרץ עד ה25 לספטמבר גן החיות פתוח בשעות 9:00-18:30, בין ה26 לספטמבר עד ה30 לאוקטובר גן החיות פתוח בשעות 9:00-18:00 ובין ה31 לאוקטובר עד ל31 לדצמבר גן החיות פתוח בשעות 9:00-16:30
  • נכון לשנת 2022, המחיר עבור כרטיס כניסה למבוגר (מעל גיל 16) לגן החיות בלבד הוא 17.5 יורו או 23.5 יורו עבור כניסה לגן החיות+ האקווריום. עבור ילד (בגילאים 4-15) עלות הכרטיס לגן החיות בלבד היא 9 יורו או 12 יורו עבור כניסה לגן החיות+ האקווריום. ילדים מתחת לגיל 4 יכולים להכנס ללא עלות.
  • כתובת: הכניסה לגן החיות-
    Zoologischer Garten Berlin AG
    Hardenbergplatz 8, 10787 Berlin

    הכניסה לאקווריום
    Aquarium Berlin
    Budapester Straße 32, 10787 Berlin

  • אתר רשמי: https://www.zoo-berlin.de/en
  • נכון ל27.11.2022 גן החיות סגור באופן זמני בעקבות שפעת שהתפרצה, אך האקווריום פועל כסדרו.




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: