ארמון סנסוסי, ברלין – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Sanssouci Palace

ארמון סנסוסי בכמה מילים

ארמון סנסוסי (Sanssouci Palace), ובתרגומו מצרפתית “ארמון ללא דאגות” נבנה לכבוד המלך “פרידריך הגדול” בשנים 1747-1745. הארמון היה למעשה בית קיץ למלך, שהגיע בלווי כלביו לנוח ולהירגע מן מעמסות תפקידי המלוכה. לאחר מכן, שימש הארמון לאורך השנים כבית קיץ לכל מלכי פרוסיה שמלכו אחריו. הארמון נבנה בהשראת חלומותיו ורעיונותיו של פרידריך ועוצב ע”י האדריכל גאורג ונצסלאוס פון קנובלסדורף. יש המספרים שנוצרו בין קנובלסדורף לפרידריך חילוקי דעות רבים, על נושאים כמו בחירת מיקום הארמון ובניית מרתף, ולמרות זאת פרידריך היה זה שתמיד אמר את המילה האחרונה. הארמון נמצא צפונית-מערבית לעיר דאז פוטסדאם על גדות הנהר האפל שבצפון גרמניה, כבערך 30 קילומטר ממרכז העיר ברלין. הארמון נבנה בהשראת זרם הרוקוקו שאומניו נקטו במאפיינים משחקיים, מצועצעים ועליזים. בפארק שמסביב לארמון ניתן לראות כרמים שמהם נהנה פרידריך, מקדשים ומבני שטות: מבנים שמהותם היא קישוט ועיטור פארקים ולא צרכי מגורים.

אחד מהמבנים המוסיפים יופי לארמון המפוזרים ברחבי הפארקאחד מהמבנים המוסיפים יופי לארמון המפוזרים ברחבי הפארק

עדכון אביב 2024

באביב בברלין ישנה התעוררות וכמות התיירים שמגיעים כדי לחזות בארמון סנסוסי עולה. לכן כדאי לרכוש כרטיסים מראש, במיוחד אם אתם מגיעים בסוף שבוע או מתכננים עכשיו את חופשת הקיץ, וכך לא להמתין בתורים של רכישת הכרטיסים בכניסה לארמון, שילכו ויתארכו ככל שנתקרב לקיץ. להזמנת כרטיסים מראש לארמון סנסוסי: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

מה רואים בארמון סנסוסי

הביקור בארמון יחזיר אתכם אחורה בזמן, לתקופת הפאר שבהם חיו שלטי פרוסיה שבגרמניה במאה הקודמת. בביקור תסיירו בין חדרי שינה, אלומות מפוארים וחדרי ישיבות, ובכך תוכלו לחוות את ימי המנוחה של “פרידריך הגדול” ומלכי פרוסיה באותה התקופה. עיצוב הארמון הושפע מזרם הבארוק שאפיין את אותה תקופה, ואפשר להבחין בכך בהתבוננות בעיטורי הזהב על הקירות, צבעי הקיר בגווני ירוק וורוד, ציורים צבעונים ופסלים עליזים. גם מבחוץ הארמון מושקע וצבעוני בגווני צהוב, מעליו כיפת טורקיז ובכניסה מדרגות טראסה מלכותיות. הפארק מושקע ומטופח, ולאורך השביל ניתן לראות מגוון פסלי שיש, צמחי נוי, מזרקה מוקפת פסלים, ספסלים וארמונות קטנים. בנוסף, הפארק כולל מספר גנים: גן בוטנאי, דני, סיציליאני, והגן הצפוני. ההליכה בפארק נוחה ומתאפשרת להורים עם ילדים ועגלות, ולמבוגרים אפשר להנות מההליכה לאורך זמן ואף לעבור בין קצותיו באוטובוס.

מזרקה מרהיבה המוקפת בפסלים בארמוןמזרקה מרהיבה המוקפת בפסלים בארמון

סרטון על ארמון סנסוסי

סוגי כרטיסים לארמון סנסוסי

אל ארמון סנסוסי ניתן להגיע ברכבת מברלין, ולרדת בתחנת “Potsdam, Sanssouci Palace”, או בנהיגה, אך יש לקחת בחשבון שהחנייה בתשלום. בעוד הכניסה לפארק היא חינמית וחופשית, הכניסה למוזיאון בתשלום ומוגבלת במספר מקומות, ולכן מומלץ להזמין את כרטיסי הכניסה מראש באתר הרשמי של הארמון. ישנם כמה סוגי כרטיסים לארמון סנסוסי: כרטיס כניסה לארמון ל-4 שעות, כולל סיור מודרך פרונטלי באנגלית או ספרדית בעלות של 20 יורו לאדם. סיור באוטובוס תיירים הכולל: כניסה לשלושת הארמונות (סנסוסי, הארמון החדש ו-Cecilienhof), עצירה בנקודות עניין בעיר פוטסדאם עם הדרכה קולית בשפות: אנגלית איטלקית, רוסית, ספרדית וצרפתית עלות של 20 יורו לאדם. וכרטיס תקף לביקור בודד בכל* ארמונות SPSG בפוטסדאם הפתוחים לקהל ביום אחד (לא תקף עבור ארמון Sacrow ו-Stern Hunting Lodge, תערוכות מיוחדות אינן נכללות) בין 14 יורו ל- 22 יורו (תלוי בעונה). במידה ותרצו לקנות כרטיסים במקום תוכלו לקנות ובזמן ההמתנה להנות מהסיור בפארק שמחוץ לארמון, אך כאמור יש לקחת בחשבון שמספר הנכנסים לארמון מוגבל והכניסה לא מתאפשרת החל מחצי שעה לפני שעת הסגירה של המקום.

הזמנת כרטיסים לארמון סנסוסי - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על" למבקרים בארמון סנסוסי

  • הביקור באתר מומלץ לאוהבי היסטוריה, אדריכלות ואומנות. הסיור מותאם לצעירים ומבוגרים, ולמשפחות שילדהם מתעניינים בהיסטוריה, בממלכות וארמנות תוקפתיים (יחד עם זאת, מומלץ לקחת בחשבון כי סיורים עשויים להיות מאתגרים עבור משפחות שילדיהם לא דוברים את שפות הסיורים). בנוסף, הסיור יכול להיות מרענן למטיילים שרוצים לצאת מאזור ברלין ולהעביר את הזמן בפארק המטופח והמושקע. השבילים בפארק נוחים ומתאימים גם לעגלות תינוקות, לנכים ובעלי מוגבלויות.
  • העונה המומלצת לביקור בארמון סנסוסי היא עונת הקיץ, בין החודשים אפריל עד סוף אוקטובר, בגלל מזג האוויר הנעים. כמו כן, ורוב האתרים בפארק פתוחים רק בעונה זו.
  • ישנם הרבה אתרים ומוקדי עניין בארמון ובפארק, זמן הביקור תלוי ברמת ההתעמקות של המטייל, בין שעה עד 4 שעות.
  • ניתן לשלב את הסיור באמצעות אוטובוס התיירים המנגיש כניסה לשלושת הארמונות (סנסוסי, הארמון החדש ו-Cecilienhof) וכולל עצירות בנקודות עניין בעיר פוטסדאם במחיר של 20 יורו לאדם. בסיור תקבלו הדרכה קולית בשפות: אנגלית איטלקית, רוסית, ספרדית וצרפתית.
  • נוח להגיע בתחבורת ציבורית העוצרת בתחנת: “Potsdam, Schloss Sanssouci”.
  • משפחות שילדיהם מתעניינים בהיסטוריה ומבנים תקופתיים יהנו לבקר בארמון סנסוסי, אך יש לקחת בחשבון את זמן הביקור המתאים וכן את השפה שבה מועברים הסיורים, שיכולה להקשות על ילדים דוברי עברית בלבד.
  • ניתן ללון בברלין או בפוטסדאם. כמובן שבברלין ישנם יותר מלונות והוסטלים והיא מרכז האטרקציות למטייל לעומת פוטסדאם שמתאפיינת כעיירה יותר שקטה.
  • עלות הביקור נעה בין 14 יורו ל22 יורו.
  • למעוניינים בהוזלת הביקור לארמון סנסוסיי יש אפשרות לרכוש כרטיס כניסה לסטודנט בעלות של 14 יורו בלבד אם אתם במעמד המתאים. כמו כן, אם תרצו להתרשם בלבד מהארמון ולא לחקור אותו לעומק, תוכלו להנות מהשיטוט החינמי בגני הארמון ולהתרשם מחזיתותיו המפוארות.
  • ההגעה לארמון סנסוסיי אפשרית, אך יש לקחת בחשבון כי החנייה בסמוך לארמון היא בתשלום נוסף.
  • אם הסקרנות כבר בוערת בכם, תוכלו לצפות בסרטון המתאר את הארמון על מרכיביו כאן: https://youtu.be/UaVuoK8pSRU

שאלות נפוצות על ארמון סנסוסי

למשפחות עם ילדים אשר שוקלים להגיע לארמון, חשוב לדעת כי מידת ההנאה של הילדים תלויה במידת העניין שלהם בנושאי היסטוריה, אמנות ואדריכלות.

הארמון פתוח לאורך כל השנה, אך סגור בימי שני. בעונת הקיץ יותר מומלץ לבקר בארמון מפני שבחורף חלק מהאתרים הנוספים בפארק סנסוסי סגורים.

מידע שימושי

  • שעות פתיחה בעונת הקיץ (ה-1 לאפריל – 31 לאוקטובר): ימי שלישי עד ראשון 9:00 -15:30. בעונת החורף (ה-1 לנובמבר- ה-31 במרץ): ימי שלישי עד ראשון 9:00-16:30. שימו לב כי בימי שני האתר סגור ובעונת החורף ישנם אתרים סגורים כמו: הארמון החדש, דירת המלך, גלריית תמונות, מטבח הארמון, הבית הסיני ועוד. הכניסה תתאפשר עד חצי שעה לפני שעת הסגירה, ולפאר בלבד (ללא הארמון) אפשר להיכנס כבר מ8:00 ללא הזמנת כרטיס. לפירוט נוסף של השעות והאתרים : https://www.spsg.de/fileadmin/user_upload/pdf/Opening-Times_W22-S23.pdf
  • מחיר כניסה לאתר תלוי בעונת השנה ומשתנה מ14 יורו עד 22 יורו. אפשר לקנות כרטיסים בכניסה משני הצדדים. כרטיס משולב לפארק ולשני הארמונות (המרכזי והחדש) עולה בערך 19 יורו לאדם. הכניסה לארמון המרכזי מתקיים לפי שעה מוגדרת. בקניית כרטיס הכניסה ניתן לקבל אוזניות עם מדריך קולי ללא עלות נוספת.
  • כתובת: Sanssouci Palace
    Maulbeerallee
    14469 Potsdam
  • בתחבורה ציבורית: ניתן לקחת רכבת RE1 מתחנת האופטבנהוף ולרדת בתחנת “Potsdam, Schloss Sanssouci”. בכדי לתכנן מסלול מעוד תחנות לחצו כאן: https://www.vbb.de/fahrinfo?Z=Potsdam%2C+Schloss+Sanssouci. בהגעה עם רכב פרטי ניתן לחנות בחניה בתשלום P1 ב- “Historic Windmill”.
  • אתר רשמי: https://www.spsg.de/en/palaces-gardens/object/sanssouci-palace/




למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם: