אלכסנדרפלאץ, ברלין – המדריך המקיף | Alexanderplatz

אלכסנדרפלאץ בכמה מילים

אלכסנדרפלאץ (Alexanderplatz) היא כיכר מרכזית ורחבת ידיים בברלין, בעברית משמעות שמה היא כיכר אלכסנדר. מבחינה היסטורית אלכסנדרפלאץ הייתה נקודת מפגש ומיקומו של שוק הבקר שפעל בעבר בעיר. הכיכר נהרסה במלחמת העולם השנייה ולאחר מכן שוחזרה ונבנתה מחדש. כיום היא מוקד אורבני תוסס. סביבה יש שלל חנויות שונות, דוכני מזכרות, רוכלי רחוב, מסעדות, ברים ובתי קפה. בסמוך לכיכר ניצב מגדל טלוויזיה אייקוני (Berliner Fernsehturm) שמתנשא לגובה מרשים של 365 מטר. זהו אזור שנעים לטייל בו או לשבת על אחד הספסלים ולספוג את האווירה הברלינאית המקומית.

מה עושים באלכסנדרפלאץ

האזור של אלכסנדרפלאץ הוא גדול ונאה ואפשר להסתובב שם לא מעט. חובבי השופינג יוכלו להנות ממבחר הרשתות הרחב ומחנויות הכולבו שמסביב. מעבר לכך, ישנם מסעדות ובתי קפה מצוינים באזור, בהם ניתן לשבת בשלווה ולהינות מהאווירה.

סיורים מודרכים בכיכר אלכסנדרפלאץ

רבים מהסיורים המודרכים בברלין מתחילים או עוברים בכיכר אלכסנדרפלאץ בזכות חשיבותה ויופיה של הכיכר. הסיורים בעיר נבדלים במשך הזמן שלהם ובאתרים דרכם הם עוברים. כמו כן, אופן ההתניידות בין אתר לאתר משתנה בין הסיורים, בחלקם הינו הליכה רגלית (ראו כאן או כאן), בחלקם ברכיבה על אופניים (ראו כאן או כאן), בחלקם בנסיעה בסאגווי (ראו כאן) ובחלקם בנסיעה באוטובוס (ראו כאן). בסיורים תוכלו ללמוד על האתרים בהם תבקרו בעזרת מדריך מקומי.

שימו לב כי חלק מהסיורים המודרכים סובבים סביב נושא מסוים. לדוגמא, המלחמה הקרה (ראו כאן או כאן), היסטוריית הפשע בברלין (ראו כאן) או הסדרה “בבילון ברלין” (ראו כאן).

על כן, עבור מבקרים שמעוניינים ללמוד אודות נושא ספציפי או לסייר באתרים המרכזיים בעיר, ניתן לחפש בקישור זה אודות סיורים מודרכים נוספים עם אפשרות לביטול בחינם.

שעון זמן העולם בכיכר אלכסנדרפלאץ, ברלין, גרמניהשעון זמן העולם בכיכר אלכסנדרפלאץ, ברלין, גרמניה

פעילות ואטרקציות באזור אלכסנדרפלאץ

עבור אלו שמיצו את השוטטות בכיכר אלכסנדרפלאץ, האטרקציה המרכזית באזור היא ביקור במגדל הטלוויזיה של ברלין (Television Tower). מגדל זה הינו מגדל תקשורת ברובע מיטה בברלין, ואשר נמצא בסמיכות (כ-5 דקות הליכה) מכיכר אלכסנדרפלאץ. תוכלו להתרשם מגובהו של מגדל הטלוויזיה המודרני ואף לעלות לראשו, שם נמצאת מסעדת Sphere restaurant, אשר בנויה בצורת עיגול ומציעה נוף פנורמי מרשים על העיר. בגלל הפופולאריות של העלייה לתצפית מהמגדל כדאי להזמין כרטיסים מראש, ניתן לעשות זאת בקישור הזה עם אפשרות ביטול או בקישור הזה עם הנחה (קוד קופון HAKO5). אטרקציות נוספות באזור אלכסנדרפלאץ הן הצינוק של ברלין שמתאים לבעלי לב חזק שמתעניינים בהיסטוריה האפלה של העיר, ועיר קטנה גדולה שמתאימה למשפחות וניתן לראות בה את ברלין וההתפתחות שלה לאורך השנים במודלים מזעריים, בדומה למיני ישראל.

מגדל הטלוויזיה בהסתכלות מכיכר אלכסנדרפלאץ, ברליןמגדל הטלוויזיה בהסתכלות מכיכר אלכסנדרפלאץ, ברלין

לינה באזור לכסנדרפלאץ

לינה באזור אלכסנדרפלאץ

אלכסנדרפלאץ הוא אחד מהאזורים המרכזיים ביותר בברלין ולכן תוסס ומלא חיים. יש באזור מגוון רחב של חנויות, אתרים ונקודות עיניין ומסעדות ובתי קפה. כמו כן ניתן למצוא שם מקומות אירוח מצוינים. עבור מי שמעוניין להתארח בבית מלון מומלץ ללון במלון ניקולאי רזידנס (Hotel Nikolai Residence) שנמצא במרחק של כ-10 דקות מהכיכר ומציע חדרים מעוצבים בסגנון מודרני. מקום מומלץ נוסף הוא מלון קלאסיק אלכסנדר פלאזה (Classik Hotel Alexander Plaza) שמציע חדרים נעימים ומוארים וספא. המלון המודרני H2 ברלין אלכסנדרפלאץ (H2 Hotel Berlin-Alexanderplatz) הוא פופולארי גם כן, חדריו מרוהטים בצבעים בהירים ובחדרי הרחצה יש רצפות מחוממות מפנקות ומקלחות גשם. אפשרות נוספת היא לינה במוטל כמו מוטל וואן ברלין – אלכסנדרפלאץ (Motel One Berlin-Alexanderplatz) עם שירותי צ’ק אין ואאוט מהיר ובופה ארוחת בוקר, או המוטל וואן ברלין-האקשייר מרקט (Motel One Berlin-Hackescher Markt) שבו יש חדרים נעימים ומזנון ארוחת בוקר גדול. האתר בוקינג מקנה לגולשי הכל על אפשרות לביטול בחינם עם כל הזמנה.”




המלצות "הכל על" למבקרים באלכסנדרפלאץ

  • הביקור באלכסנדרפלאץ מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין לבקר באחד מהמקומות המרכזיים ביותר בעיר על מנת להינות מהאווירה הברלינאית האורבנית שוקקת החיים. התקופה האידיאלית לביקור בברלין היא בקיץ (חודשים מאי-ספטמבר) אז מזג האוויר חמים ונוח יחסית.
  • כדאי להשקיע בביקור באלכסנדרפלאץ בין שעה לשלוש.
  • אלכסנדרפלאץ נמצא ברובע מרכזי בשם מיטה (Mitte) שיש בו הרבה מה לעשות ולראות, כמו קתדרלת ברלין (Berliner Dom) המפוארת. כדאי לבקר גם ברבעים שרלוטנבורג (Charlottenburg) ופרידריכסהיין-קרויצברג (Friedrichshain-Kreuzberg), שניהם מרכזיים ומעניינים.
  • בתור העיר מומלץ להנייד בתחבורה הציבורית המצוינת. אלכסנדרפלאץ היא תחנת תחבורה ציבורית מרכזית וניתן להגיע אליה בקלות מכל מקום.
  • מלבד המסעדה Sphere restaurant שבראש מגדל הטלוויזיה יש באזור אלכסנדרפלאץ מבחר רחב של מסעדות נהדרות, בין המומלצות שבהן ניתן למצוא את Mama Cook הויאטנמית, או את הבר ולאונג’ Spagos Restaurant – Bar & Lounge ואת Bui N‘ Go שמגישה אוכל אסייתי.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור אלכסנדרפלאץ עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי ברלין. כדאי לבדוק את הנקודות הנמצאות ליד תחנת רכבת אלכסנדרפלאץ (alexanderplatz bahnhof). אנו ממליצים להכנס לקישור הזה בו תוכלו לבחור את המיקום המתאים ביותר עבורכם ולהנות מהטבה ייחודית לגולשי הכל על – שעתיים ראשונות חינם. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.

תשובות לשאלות נפוצות על אלכסנדרפלאץ

התקופה האידיאלית לביקור בברלין היא בקיץ (חודשים מאי-ספטמבר) אז מזג האוויר חמים ונוח יחסית.

הביקור באלכסנדרפלאץ מומלץ לכל מי שנמצא בברלין ומעוניין לבקר באחד מהמקומות המרכזיים ביותר בעיר על מנת להינות מהאווירה הברלינאית האורבנית שוקקת החיים.