טיול חברות שומרות כשרות לברצלונה – מור טייב

פוסט זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

 

סיכום הטיול שלנו בברצלונה:

נסענו שתי חברות לברצלונה, ישנו במלון לאונרדו גראן ויה שנמצא כעשר דקות מפלאזה קטלוניה. סגרנו דיל של קשרי תעופה שכלל טיסות, מלון והעברות. נחתנו ברביעי בבוקר עם חברת וויאולינג, טיסה זולה וצפופה, אך עברה בסדר. מיד כשנחתנו חיכה לנו נציג עם שלט בעברית. נסענו מרביעי עד ראשון.

היום הראשון

ביום הראשון טיילנו לנו ברחוב הכי מפורסם בברצלונה שהוא הרמבלה, אומנם דובר פה רבות על לא להקדיש כל כך הרבה זמן לרמבלה ושאין בה משהו משמעותי, אך אנו חשנו אחרת. העוצמה של ההמון ההולך ברחוב אחד, המסעדות, הטעמים, הריחות, ההזמנות לקופי שופ מכל עבר ושמחת החיים שקיימת ברחוב אחד תוסס וחי גרמו לנו לבלות בו עד שעות הערב. ירדנו את כל הרחוב מפלאזה קטולניה עד קניון מאגנום. טיילנו ברשתות הספרדיות המוכרות ובקניון ונהנינו מהאווירה. לסיום היום אכלנו במסעדה שרבים ממליצים עליה ולא סתם, מסעדת שק שוק! מסעדה זולה ומעולה, יחס חם וכיפי, שירים בעברית והאוכל טעים מאוד, מאוד מומלצת.




היום השני

ביום השני לקחנו אוטובוס תיירים ליומיים ועשינו את המסלול הכתום שכלל את המונז’ואיק. עלינו ברכבל וטיילנו קצת בפארק הגדול והמדהים הזה. כל האזור ירוק ופורח בפרחים ססגוניים ומיוחדים ומהווה קצת יציאה מהנוף העירוני השגרתי של אירופה.
המשכנו אל עבר אצטדיון הקמפ נואו לסיור. לא ארחיב כי פחות התחברתי, אצטדיון גדול ויפה ומומלץ לאוהדי הכדורגל.
משם המשכנו לקניון לילה דיאגונאל ועשינו שופינג בדקתלון ובפריימארק כמובן! סיימנו את היום במסעדת שק שוק בארוחה משביעה וזולה. כמו כן, הזמנו משם אוכל לשבת והשאלנו פלטה למלון ללא תשלום נוסף, קנינו יין וחלות וקיבלנו המון המון אוכל מעבר למה שציפינו בכלל.

היום השלישי

ביום השלישי התחלנו את היום מוקדם עם סיור באוטובוס התיירים במסלול הירוק שלקח אותנו לסגרדה פמיליה, ירד גשם אך העוצמה של המבנה הגדול הזה לא שינתה מאומה עבורנו, מומלץ לבקר ולהתרשם כי בהחלט לא מדובר בעוד סתם אטרקציה. לא נכנסנו בשל טעמי דת.
משם המשכנו לפארק גואל וטיילנו בחלק החינמי של הפארק, נהנינו מאוד מהירוק והטבע באמצע העיר. עלינו עם האוטובוס לטיבידאבו ומשם לקניון דיאגונאל מאר לסניף השני של פרימארק, השלמנו קניות כיאה לצמד בנות וחזרנו למלון לפני כניסת שבת.

היום הרביעי

בשבת היה גשום כך שנחנו במלון ויצאנו במוצ”ש לצפות במזרקות הקסם. כל כיכר אספניה מדהימה בלילה ומקבלת עוצמה אחרת מהיום, קשה לתאר ומאוד ממליצה לבקר ולהתרשם.

היום החמישי

בראשון סגרנו טיול לפירנאים עם הולה שלום, המדריך שלנו היה ליעוז, בחור מעניין ואנרגטי שסיפר על חוויותיו מברצלונה והעשיר לנו את הידע על קטלוניה ועל אזור הפירנאים. השלג בפירנאים היה כל כך רך שלא הפסקנו להחליק ולטבוע בשלג, אבל חוויה מטורפת ומרגשת לישראליות שבקושי יוצאות בגשם.

מבחינת כשרות

לקחנו מהארץ קורנפלקס עם חלב עמיד, במלון אכלנו פירות וירקות בבוקר יחד עם הקורנפלקס.
צהריים אכלנו לחמניות שהבאנו מהארץ וכל מיני נשנושים כמו במבה ושוקולדים שקנינו בדיוטי. לקחנו גם את העוגות הקטנות שהיו טעימות.
בערבים אכלנו רק בשאק שוק ולא התחרטנו לרגע, היחס מדהים והשירות באמת מעל הכל. רוני הבעלים אפשר לנו לקחת אוכל ופלטה ולשלם לו רק במוצאי השבת לאחר שהסתבר שהמקום סגור בשישי לשיפוצים. כמו כן, ההקפדה שנקבל רק אוכל טרי ולא סתם נזמין אוכל הייתה מעל ומעבר!

חייבת לציין שהמלון היה מעולה, אומנם קצת רחוק מהרמבלה אבל השירות היה נעים ואדיב, החדר היה נקי ומסודר, הפירות טריים בבוקר והצוות עשה מאמצים רבים להנעים את שהותנו. היה מקרר וטלוויזיה בחדר שאפילו היה בה את ערוץ 12 הישראלי. החדר היה נראה מבחינת נראות למלונות לאונרדו בארץ, מעוצב ונקי בקפידה.