המלצות לביקור שני בברצלונה – אייל פנזק

זה הביקור השני בברצלונה. הראשון היה לפני 12 שנה. כמו בפעם הראשונה נשארנו עם טעם של עוד ולא הספקתי לראות כל מה שרצינו.

המלצה כללית לניווט בעיר שימוש באפליקציה של גוגל מאפ בנייד. עזרה מרוד בניווט והגעה למקומות שרצינו להגיע. שימוש באלטרנטיבה של אמצעי תחבורה יציג את כל האלנטרנטיבות מטרו, אוטובוס ואחר. בברצלונה אמצעי תחבורה מצויינים.

שימוש בכרטיס T-10 אינו אישי ויכול לשמש מספר נוסעים.

מטרו בברצלונהמטרו בברצלונה




יש 3 נקודות תצפית שכדאי לבקר בהן:

הראשונה והרחוקה נמצאת בהר מצפון טיבידאבו. הגעה אפשר בכרטיס תחבורה T-10 בנסיעה בודדת שמשלבת נסיעה ברכבת תחתית, בפוניקולר (בדומה לכרמלית בחיפה) ולאחריה נסיעה לראש ההר במיניבוס. ניתן להיכנס לכנסיה בראש הפסגה בתשלום או להסתפק במבט פנורמי מהרחבה שבחזית שלה.

הנקודה השניה היא מונטזוויק הר היהודים. להר אפשר להגיע בכמה דרכים, רכבל, אוטובוס או ברגל למיטיבי לכת. עדיף לעלות בכלי תחבורה ולרדת ברגל.
כדאי לבקר במבצר שנמצא בראש ההר עם נוף פנורמי לכיוון הנמל והעיר.
בהר נמצא גם הכפר והאיצטדיון האולימפי בו נערכה האולימפיאדה ב 1992. הכניסה לאיצטדיון ולמוזיאון בחינם. אפשר להמשיך ולבקר במוזיאון לאומנות של קטולניה ומשם לרדת במדרגות לכיוון כיכר אספניה.

נקודת התצפית השלישית היא פארק גואל. כדאי להגיע עם אוטובוס. הגעה עם המטרו מצריכה הליכה וטיפוס בהר ברגל. מומלץ להזמין כרטיסים מראש. הגעתי ב 9:00 ללא כרטיסים והתאפשרה כניסה רק ב 18:00 בערב.

נקודת התצפית ממצודת המונז'ואיקנקודת התצפית ממצודת המונז’ואיק

סגרדה פמליה הכנסיה המפורסמת שווה להיכנס פנימה בליווי הדרכה ולהתרשם מהמבנה המיוחד הויטראזים. יש אפשרות גם לעלות במעליות בתוך הכנסיה לצריחים לתצפית על העיר.

בסוף הרמבלס יש אנדרטת קולומבוס. מברצלונה הוא יצא למסע גילוי אמריקה. האנדרטה בגובה 50 מ ובתוכה מעלית צרה שעולה לראש האנדרטה וממנה תצפית טובה לרמבלס לנמל ולהר היהודים.

פסאז דה גרסיה לחובבי שופינג שדרת החנויות המרשימה של ברצלונה. הרמבלס נמצא מכיכר קטלוניה דרומה. השדרה נמצאת מצפון לכיכר. בשדרה נמצאים 2 מבנים מרשימים של גאודי אני ביקרתי בקאזה מילה ( לה פדררה – המחצבה הכינוי שהודבק למבנה). למי שמתעניין בעבודות של גאודי.

אנדרטת קולומבוס בסוף שדרות הרמבלסאנדרטת קולומבוס בסוף שדרות הרמבלס

למי שמעוניין בהחזר מס. בכיכר קטלוניה יש מדרגות שמובילות למבנה תת קרקעי שם ממוקמות עמדות של חברות שעוסקות בהחזר כספי המעמ. צריך להגיע עם דרכון (גם צילום מספיק) וכרטיס אשראי. עם הטפסים החתומים יש לגשת בשדה לפני ביצוע צ’ק אין לעמדות בהם סורקים את הטפסים מכניסים למעטפה ומכניסים לתיבות דואר צהובות. יש שם אנשי צוות שמסייעים.

צרפתי קישורים לתמונות שצילמתי במהלך הביקור.

תהנו

קניון מארה מגנום במתחם הבילויים של נמל ברצלונהקניון מארה מגנום במתחם הבילויים של נמל ברצלונה

מצודת מונז'ואיקמצודת מונז’ואיק